Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ آندومتر
سلام خانم دکتر ۲۷سالمه و یه پولیپ 3*8میلی دارم. تا حالا اقدام به بارداری نکردم میخواستم بدونم برای بارداری حتما باید پولیپ برداشته بشه؟؟ ممنونم
- باردارم ؟
سلام وقت بخیر ..من احساس میکنم سینه و شکمم بزرگ شده دور نافم و تو نافم نبض میزنه ایا اینا نشانه های حاملگیه و اگ هست این علائنم حداقل باید ۲ یا۳ ماهی ظاهر بشه دیگ؟؟من ماه قبل عادت ماهانم سر تاریخ بود..الان احتمال حاملگی هست یا نه ؟؟؟!!!
- سلام ببخشید تفسیرش میکنید
Gross:Received specimen consists of a pieces of brown colored tissue,1*1*0.5 cm. Sos:2/1. Microscopy:Sections show polypoid fragments of endometrial tissue lined by epitheium,fibrous stomach and inactive glandular structure.
- دیفرلین
سلام وخسته نباشید من ۴بار دیفرلین ۱۱و۲۵زدم آخریش امروز روز اول پریودی هم دل درد و هم خونریزی دارم خواهش میکنم جوابما بدین چکار کنم
- سلام .من تقریبا دوماه از واکسن اچ پی وی من گذشته میتونم اقدام به بارداری کنم؟یا باید دوز سوم هم بزنم بعد؟
- پیشگیری از بارداری
سلام خسته نباشید من ۳ هفته پیش رابطه بدون جلوگیری داشتم و ۸ ساعت بعد رابطه قرص تنسی ۱.۵ خوردم اما با این وجود هنوز پریود نشودم آیا امکان بارداری وجود داره
- بیماری زنانه
علت دردامدن مقعد در پریدی ودرمدفوع کردن
- قرص استرادیول
سلام وقتتون به خیر دکتر من برای اقدام به بارداری استرادیول تجویز کردند .تا آمادگی آی وی اف رو داشته باشم من از روز ۱۸ ام قائدگی به مدت ۲ روز خوردم روزی ۲ تا ولی چون روزه میگرفتم حالم خیلی بد میشد بخاطر همین دیگه نخوردم الان ۱۴ روزه پریودم عقب افتاده خواستم ببینم علتش چیه ؟
- سونوگرافی رحم و تخمدان
متن سونو: تخمدان چب به حجم 12 سی سی رویت شد.تخمدان چپ دارای ابعاد و حجم بزرگ تر از نرمال بوده . دارای ارایش پریفرال فولیکول های ریز همراه با استرومای اکوژن و بدون فولیکول غالب بود که این یافته ها مطرح کننده نمای سونوگرافیک pco میباشد و تطابق با یافته های بالینی و آزمایشگاهی ضروری است .
- عادت ماهیانه
سلام من الان ۲۱ روزه ک دارم پریود میشم و لکه بینی های قهوه ای رنگ یروز شدید میشه یروز کم میشه باید چیکار کنم
- سابقهزایمانزودرس
سلامخدمتخانمدکترعزیز ۳۴سالسندارم۳تازایمانزودرسدرهفته۲۵تا۲۷داشتم ویکزایمانموفقهمسکلاژکردموداشتمویکبارهمسرکلاژکردم طولسرویسم۲۹بودولیناموفقبودم دوبارهتصمیمبارداریدارمایاشمااجاره بارداریرامیدهید
- کانون اکوژن در قلب جنین
سلام . نتیجه غربالگری اول و دوم جنینم منفی بود ولی در اکوی قلب جنین رسوب کلسیم یا کانون اکوژن دیده شد ایا به نظر این ضایعه میتونه ارتباطی با اختلال کروموزمی جنین داشته باشه .و نیاز به ازمایشات تکمیلی مثل امینوسنتز و سل فری باشه ؟
- دردقاعدگی
سلام بنده تازه زایمان کردم و سیکل بعدزایمانم ۳۱روز و دومی ۳۰روزه و سومی ۲۹روزه و فعلا روز پنجم قاعدگی هستم و درد شدید زیر شکمم احساس کردم دلیل این درد چی میتونه باشه واینکه سیکلم منظم هست یانامنظم و برای بارداری بعدیم مشکلی بوجود نمیاره اگه هر چرخه ی روز میادجلو سپاس فراوان
- توده اکوژن چیست
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز دکتر برای انجام میکرو دارو های محرک تخمدانی به بنده دادند که آخرین آمپولش ستروتاید بود،ولی با انجام سونو در روز ۸پریود تنها یک فولیکول مشاهده کردن که گفتن به درد نمیخوره و انجام میکرو کنسل شد، بنده بعد از پاک شدن دو باره دچار خونریزی و لکه بینی تا ۴روز شدم و بعد از گذاشتن کیت تخمک گذاری مشاهده کردم که کیت در روز ۲۳قاعدگی تا۳۶قاعدگی مثبت شده و کلا بعد از خونریزی هام به صورت یک روز در میان نزدیکی داشتم ولی در روز ۳۰قاعدگی لکه بینی هام شروع شد بنا رو بر پریود گذاشتم ، در این دوران تا روز۷کاملا باز نشدن و فقط در حد خیلی خیلی جزیی و لکه خونریزی داشتم ، دچار تردید شدم و ازمایش بتا دادم که ۲بود و منفی واز فردای اون روز تا روز ۱۰باز شدم،بعد اون تا یکی دو روز لکه بینی داشتم و بعد پاک شدم و بعد نزدیکی داشتم و همچنین بخاطر مساله ای دچار تنش و اضطراب ناگهانی شدم و دوباره دچار خونریزی در حد لکه بینی شدم،در روز ۱۳پریود اینبار به دکتر مراجعه کردم و سونو انجام دادن و۲ فولیکول به اندازه ۱۴در سمت راست و یک عدد فولیکول به اندازه۱۳.۵در سمت چپ مشاهده کردن، و در برگه سونو نوشته که اکوژن به اندازه ۸دیده میشه، برای بندهازمایش اورژانسی بارداری نوشتن و این در حالی هست که خونیزی هم دارم ، جواب ازمایش تیتر بتا۲۰.۳۹بود و دکتر گفت مثبته و باید دو روز دیگه ازمایش تکرار بشه و بخاط اینکه نمیدون بارداری داخل رحمی هستیا خارج رحی نمیتونه دارو تجویز کنه، با تکرار ازمایش بتا پایین اومد و شد ۱۳.۵ و دوبار ازمایش بتا نوت و گفت ۴روز دیگه تکرار کنم و باید صفر بشه حالا با این توضیحاتی که دادم، میخواستم بدونم قضیه چیه ، مگه ممکنه فرد باردار باشه و تخمک گذاریهم داشته باشه؟ توده اکوژن چیه که در رحمم مشاهده کرده؟درمانش چیه باعث ناباروری میشه؟ ایا من میتونم الان که در روز های پاکیم هستم اقدام به بارداری کنم یا باید بمونم تیتر بتا صفر بشه و اصلا در این سیکل با وجود سه فولیکول و اکوژن نزدیکی موثر در بارداری هست یا خیر؟
- سلام خوبی معده درد از اعصاب. هم میشه
- کیست تخمدان
سلام وقت بخیر من باردارم موقعی که ۱۳ هفته ام بود کیست تخمدان بنام کورپوس لوتئوم داشتم اونم ۷۰mm ممکنه خطرناک باشه ؟
- لکه بینی
سلام. من ۳۶ سالمه همیشه دوران منس منظم داشتم ولی دو سال پیش به مدت یکسال قرص یاسمین خوردم و الان به مدت یکسال هست قطع کردم، از زمانی که قرص یاسمین شروع کردم ۳ روز قبل از منس لکه بینی و دل درد داشتم و حالا هم که یکسال هست قطع کردم همچنان ۳ روز قبل از منس لکه بینی دارم و دل درد و یکسال هست که باردار نمیشم، بچه هم ندارم اولین اقدامم هست.
- سلام میشه جوابم بدین لطفا آیا با۲میلیون اسپرم میشه آی وی اف یا ای وی ای کنم جواب میده بنظرتون صد در صد هست راهنمایی کنید
- سلام من یک هفته پریودیم عقب افتاده ازمایش بارداری دادم مثبت بود توعقدم باردارشدم برا سقط چیکارکنم توروخداکمکم کنبن چهارماهه فقط توعقدم
- بارداری
سلام من دو روز پیش آزمایش خون دادم ۹۰۰بود امروز تکرارش کردم شد۷۰۰ امکان داره دو روز دیگه تکرارش کنم بالا بره؟لکه بینی هم دارم الان ک پاین امده یعنی سقط شده؟


