Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- استفاده همزمان کلومیفن ولتروزول
سلام خداقوت من میخوام باردار بشم واین سومین بارداری منه دوتا قبل به دلایلی سقط شدند ومن تیروئیددارم کم کار میخوام همزمان کلومیفن ولتروزول روباهک استفاده بکنم برای دوقلو آبی باامیدبخدادسنمم ۴۰ساله امکان داره راهنماییم بکنید امشبم شب سوم پریودیمه
- تزریق واکسن گارداسیل
آیا تزریق واکسن گارداسیل بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر تاثیری در قدرت باروری مرد و زن دارد؟
- تنبلی تخمدان
سلام دکتر.من یکسالونیمه که اقدام به بارداری کردم امانتیجه نگرفتم مشکل تنبلی تخمدان دارم،پنج ماه که داروی مدروفم مصرف میکنم.خیلی میترسم مشکل نازایی داشته باشم.تخمک گذاریامم دقیق نمیدونم ازکیت هرماه که استفاده میکنم یه خط پررنگ ویه خط کم رنگ نشون میده این ماه سه روزقبل تخمک گذاری اقدام کردم امابازنشد،پریومم دوماهه جلومیفته ماه قبل پنج روزواین ماه هشت روز.لطف کنیدراهنماییم کنیدباتشکر
- بارداری
سلام من نزدیکی بدو دخول داشتم ولی فکر میکنم شاید از لای واژن اب منی به داخل رفته باشه اگر از بی بی چک استفاده کنم نشون میده بعد از دو روز ؟؟
- پولیپ و زخم دهانه رحم
با سلام خدمت شما خانم دکتر خسته نباشید.من دیروز مریض شما بودم برای لکه بینی موقع نزدیکی اومده بودم.۳۱ سال دارم شما سونو انجام دادین و گفتین یه پولیپ یا ضایعه گوشتی داخل رحم هست و دو سه تا زخم روی دهانه رحم.برایم آزمایش پرولاکتین و تیرویید نوشتین.داروی فارینات و کرم واژینال هم تجویز کردین.آیا این پولیپ و زخمها خطرناکه؟ لکه بینی به خاطر پولیپ بوده یا زخمها؟زخمها بعد مصرف این داروها به طور کامل خوب میشه؟ یه کم استرس دارم ممنون از لطف شما
- سونوگرافی رحم و ضمائم
با سلام اکوی اندومتر هتروژن ضخیم بوده mm15 اندازه گیری شد. فوکوس های کلسیفیه در حاشیه دیواره قدامی کاویته اندومتری دیده میشود . معنی چیه چیز خطرناکی وجود داره. ما رو معرفی کردند به دکتر انکولوژی
- خود ارضایی
سلام خانوم دکتر ببخشید من ۲۰ سالمه و برای یک ماه پیش برای اولینبار خود ارضایی کردم و حس خوبی داشتم چندین بار تکرار کردم ولی الان پشیمونم و فقط به صورت مالش کلیتوریس و بیرون واژن و مالش سطحی اشیا بوده و الان خیییلی استرس دارم به بکارتم آسیب زدم یا نه اصلا خونریزی نداشتم و درد هم نداشتم و یه بار خودمو ماکوندو به یه جسم صاف به صورت سطحی ک امکان اینکه برم دکتر رو ندارم تو رو خدا لطفا بگید بکارتم ممکنه آسیب دیده باشه ؟
- تاخیر پریودی
سلام دخترم ۱۹ ساله هست همیشه ۲۰ روز ب ۲۰ روز پریود میشه اما این ماه شده ۲۴ روز ولی هنوز عادت ماهیانه نشده خیلی نگرانم ممنون
- تعین جنسیت
سلام با استفاده از iuiمیشه تعین جنسیت قطعی داشت؟
- کلیتوریس
با سلام خانم دکتر عزیز
خانم دکتر دختری مجرد و 24 ساله ام در دوران دیرستان با تحریک کلیتوریس خودارضایی میکردم و به این علت دچار بیرون زدگی کلیتوریس شده ام الان ترک کرده ام دو تا سوال دارم
1-اگه کلیتوریس بیرون بمونه به دلیل برخورد با لباس زیر و اب اسیب میبینه؟؟
2-خانم دکتر ایا خودارضایی با تحریک کلیتوریس باعث کاهش مدت ارگاسم میشه؟؟
3- اگه خودارضایی ترک شه به مرور زمان باز هم مدت زمان ارگاسم زیاد میشه؟؟یا دیگه مثل قبل نمیشه؟؟
لطفا راهنمایی کنید نگرانم - تشکر
سلام خانم دکتر .با وجود مشغله کاری ، سوالات ما رو بدون پاسخ نمی گذارید ممنون از شما . تنتان سلامت
- بکارت
سلام.من پارتنرم یکمی آلتشو فشار داد به واژنم اما خیلی درد داشتم هم اون لحضه و چند روز بعدش زیر شکمم و ورودی واژنم. میخواستم بدونم معاینه پرده بکارت برای من که مجرد هستم انجام میشه ؟؟؟بدونِ دردسرو...؟؟چون میخوام بدونم پردم چه نوعه تا بعدش رابطه داشته باشم
- منوپز
- سقط
سلام من شش هفته باردارم ،ساک حاملگی تشکیل نشده و میخوام سقط کنم با قرص ،،ایا برای سقط باید حتما ساک تشکیل بشه
- در زمان پریودی ضربه خوردن به کمر
سلام خسته نباشید من دیروز روز اول پریودیم بود که که ضربه محمکی به کمرم خورد چجوری بگم در اتاقمون رو در آوردیم گذاشتیم کنار ک من پام خورد بهش تا خم شدم افتاد رو کمرم الانم خیلی استرس دارم توروخدا کمک کنید
- فیبروم ومیوم رحم
سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر شرف الدین... خانم دکتر من روز دوم پریود یه چیز حالت دنبه مانند یا پرده شکل که داخلش خون بود و خالی شده بود ازم دفع شد.خودم هم فیبروم دارم.حالا نمی دونم چی بوده؟ممکنه که دیواره ی رحم ریزش کنه و فیبروم هم با اون دفع بشه؟ عکس اون کیست و هم دارم ولی راهی نبود که براتون بفرستم. لطفا راهنمایی کنید🙏🏻😓
- تزریق واریوپپتیل
سلام. من به تجویز پزشک زنانم روز اول پریود اولین دوز واریوپپتیل ۳/۷۵ را تزریق کردم و الان بعد از ۱۲ روز مجدد پریود شدم. این طبیعی هست؟ آیا میتونم دوز بعدی رو که ۱۶ اسفند هست تزریق کنم؟
- جواب تست پاپ اسمیر
سلام خانم دکتر خسته نباشید. در حین نزدیکی ۲ بار لکه خونابه مانند دیدم( تقریبا یه بار اردیبهشت و یه بار آبان ماه) با توجه به پیشنهاد مرکز بهداشت تست پاپ اسمیر انجام دادم سلولهای اندوسرویکال و متاپلاستیک در جواب ذکر شده و کلمه negative هم قسمت پایین جواب نوشته. من ۳۱ سال دارم و بچه ۲ساله شیر میدم آیا مشکلی هست؟ یا طبیعی است؟ ممنون از لطف شما.
- حاملگیپوچ
تصویر یک ساک حاملگی حاوی Yolk sacوفاقد Fetal pole درکاویته فوندال دیده میشود مطرح کننده Blighted ovum میباشد سونوگرافی توصیه میشود
- جواب سنوگرافی
سلام تصویر یک mass هترواکو حاوی نواحی اکوژن و نیز نواحی هایپواکو . دارای dot-dash pattern به ابعاد تقریبی 11698mm در میدلاین شکم بالای مثانه که تا محاذات امبلیکال گسترش یافته است میخواستم بدونم امکانش هس تومور سرطانی باشد


