Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من متاهلم و حدود ۱ ساله از قرص ایزوترتینویین استفاده میکنم ولی قبل اینکه دو هفته استفاده کنم فهمیدم باردارم حدود یک و نیم ماه و بارداری اولم هست دکترم گفته باید سقطش کنم آیا چاره ای جز سقط نداره و باید سقط کنم؟ممنون میشم پاسخ بدین
- بقایای سقط
با سلام و خسته نباشید حدودا 2ماه پیش به علت عدم تشکیل قلب جنین در 7هفته و بارداری پوچ مجبور به سقط با قرص شدم ولی بعد از12 روز که رفتم سونوگرافی هنوز بقایای زیر یک سانت داشتم.خونریزیم بعد از15روز کامل قطع شد و ولی حالات حاملگی انگار هنوز وجود داره و چیزی هم دفع نکردم و2 دوره پریودم تقریبا شدید بوده.ایا برای رفع بقایا در این اندازه احتیاج به کورتاژ هست؟ یا با دارو میشه دفع بشه.ممنون
- سرویکس
سلام خانم دکتر خسته نباشی من مرداد ۹۹ زایمان سزارین داشتم و الان مجدد باردارم ۲۱ هفته . سرویکس در ۱۲ هفتگی ۳۰ بود . ولی ۲۰ هفتگی شد ۲۰ و دکتر سر کلاژ کرد. خواستم بدونم باید استراحت مطلق باشم و حموم میتونم برم ؟
- زمان تخمک گذاری
سلام من سوم مرداد پریودم تمام شد.میخواستم بدونم از کی میتونم برای بارداری اقدام کنم؟روز تخمک گذاریم کی هست؟
- وزن برای سزارین
سلام خانم دکتر من ۴۰هفته ام وزن جنین ۴کیلو گرم آیا در بیمارستان دولتی سزارینم میکنن
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام بقایا دارم حدود سه سانت 18اسفند هم سقط کردم در 17هفته آیا امکان داره با پریود این بقایا دفع بشه؟
- خاتمه بارداری
چهاربار سزارین شدم برای بارپنجم ناخواسته باردارم پنج هفته شده میخام خاتمه بدم نمیدونم چطوری راهنمایی کنیدلطفآ
- آمپول واریو پپتیل0.1
سلام من تو روز ۱۵پریودیم دکتر دوتا آمپول0.1واریوپپتیل برام نوشت گفت جفتشو امشب بزن ۳تا فولی سایز۲۷_۲۲_۲۴ داشتم الان ۶روزه که پریودیم عقب افتاده بی بی چک استفاده کردم ولی خطی ننداخت ۲بارم استفاده کردم حالا اتفاقی خوندم تو اینترنت که این دارو باعث عقب افتادن پریودی میشه میخاستم بدونم یعنی من عقب انداختم بخاطر عوارض این آمپوله؟
- قرص گلای وانس ۵۰۰
سلام حدودا هفت و ماه و نیم باردارم و قند ناشتا طی دوبار ازمایش ۱۰۹ بوده دکتر قرص گلای وانس برام تجویز کرده ایا این قرص عوارضی مثل لاغری برلی خودم و جنین دارد؟
- بارداری
سلام بنده باردار هستم ۱۳ هفتم هست من ۱۰ سال پیش توی یکسال دودفعه سقط داشتم سه ماهه و پنج ماهه الان دکتر بنده میگویند باید سرکلاژ انجام دهم ولی بدون هیچ معاینه واژینال یا چیز دیگه ای ایشون فقط نظرشون این هست که باید این کار را انجام دهم آیا دهانه رحمم که بسته هست این عمل را انجام دهم برام خطری ندارد؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
- عوارض دارویی
سلام هفته ۷ بارداری هستم،،با توجه به استفاده از قرصهای اعصاب و تپش قلب و زوج مینور بودن قصد سقط دارم که دکترم گفت نمیشه و من از پرسو جو از اطرافیان قرص سایتوتک رو خریداری کردم ولی الان از استفاده از اون میترسم،چون میگن خطر ایست قلبی داره،،الان من چه کنم؟لطفا راهنمایی کنید🙏🙏
- مایع با حداکثر قطر قدامی_خلفی ۱.۵ mm
سلام رفتم سنو روز دوازه اینو نوشته خطرناکه؟ مایع با حداکثر قطر قدامی خلفی ۱.۵ mm در داخل کانال سرویکال مشاهد شد وچه فرقی با مایع آزاد کلدوساک خلفی میکنه
- احتمال بارداری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر🌹 یکبار رابطه داشتم با نامزدم و الان دوماه از اون رابطه میگذره و من دوبار پریود شدم رابطم در حد پیشاب بوده است! میخواستم بدونم با وجود پیشاب و دوبار پریود شدن احتمال بارداری هست برای من؟ و همینطور آزمایش خون هم دادم دوبار اولی ۱۹ روز بعد از رابطه و دومی ۵۶ روز بعد از رابطه و هر دو منفی بودن! در تایم های بین این آزمایش ها هم بیبی چک زدم ۳ بار که هر ۳ منفی بود میخواستم بدونم احتمال بارداری وجود داره؟
- مسافرت در بارداری
سلام خانوم دکتر من بیمارشما هستم باردارم و نوبت بعدی سونوم ۱۸ فروردین هستش که اونموقع میشم ۸هفته. اینبار تو سونو همچی خوب بود لکه بینی ندارم یادم رفت ازتون بپرسم میتونم عید برم مسافرت یا نه؟بنظرتون خطرناکه واسم؟؟
- سهیلا
سلام من یک ماه پیش دستم با مقدار خیلی خیلی کم مایه منی مرد اغشته شد و نیم ساعت بعدش با همون دستم ناحیه تناسلی خودمو لمس کردم الان پنج روز از پریودیم میگذره و من پریود نشدم خیلی استرس دارم ممکنه حامله باشم؟
- متخصص زنان
سلام من قرص گلای وانس رو دکتر برای به بلوغ رسیدن تخمک ها داده آیا جواب میده به نظرتون و اینکه در پریودی اشکالی نداره مصرفش؟
- لقاح چند روز طول میکشه
اگه فقط یه رابطه داشته باشیم مثلا ۱۸ فروردین لقاح ممکنه تا چن روز طول بکشه دیرترین حالت ممکن چند روز
- سوزش
سلام هفته ۳۱ام یدورسفیکسیم خوردم الانم روزی یک اریترومایسین دکتربهم داد جلوگیری ازعفونت ولی من سوزش دارم دردمجاری ادراردارم میتونم کشت ادراربدم چون انتیزبیوتیک میخورم ازمایشم عفونت کم نشون دادحدود۳هفته پیش دودوره سفیکسبم خوردم اون هفته تموم شد
- اکوژن در بطن چپ
سلام در سونو ۱۷ هفتگی نوشته در بطن چپ قلب جنین یک کانون اکوژن با دیامتر ۲.۲ میل وجود داشت بجز آن انومالی بارزی در جنین دیده نش
- حرکات جنیت
سلام هفته ۳۳ حرکات جنین خوب باش شرایط داخل رحم خوب حونرسانی ایناخیالم راحت باش


