Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من ۱۸ سالمه فقط رابطه مقعدی ۲ بار داشتم پریودیم منظمه و ۲ ۳ روز اینور اونور میشه تست بارداریم منفی شد سونگرافی فقط ضخامت متداریری۱۳ شد و ۵ روز ب پریودم موندا امکان بارداری هست ؟
- بارداری با وجود کیست درمویید تخمدان
سلام من سی سالمه و باردارم هفته هشت . ولی در تخمدان چپم یک کیست درمویید ۳۴ میلی دارم بدون علایم .آیا ممکنه در طول بارداری همزمان با رشد جنین کیست هم بزرگ بشه . خیلی نگرانم .
- دیابت بارداری
سلام خانوم دکتر هفته بیست و شش هستم.ازمایش دادم تشخیص دیابت بارداری دادن. گفتن برم متخصص تغذیه. ایشون یه جدول دادن که طول روز قندم رو اندازه بگیرم ناشتا صبح، دو ساعت بعد از صبحانه، قبل از ناهار ، قبل از شام.دوتا سوال دارم معمولا قند دوساعت بعد از ناهار وشام رو میخوان ایشون چرا قبل از ناهار و شام رو خواستن؟ سوال دومم مقدار نرمال قند خون قبل از شام و ناهار چند باید باشه؟ تو اینترنت مقدار ناشتا صبح و دوساعت بعد از غذا هست ولی مقدار قبل از ناهار و شام پیدا نکردم.
- قرص لونسترول تاریخ گذشته
تاثیر دارد؟
- بارداری ولکه بینی
سلام خانم دکترمن هفته ی هشتم بارداری هستم وازهفته ی هفتم لکه بینی قهوه ای بصورت بافت دارم،یعنی لخته نیست ،دکتربهم شیاف پرژستون دادن روزی یکبارولی بعدازده روزبازم روزی یکباراین بافت قهوهای رنگ میاد،هفته یهفتم سونودادم جنین خوب بودقلبم داشت،بنظرش شماعلت چیه وتاکی بایدشیاف مصرف کنم وباوجودمصرف شیاف چراهنوزلک دارم ،ممنون ازشما
- لطفا هروقت پیام را دیدین سریع پاسخ بدین خیلی ممنونم
سلام خسته نباشید ، من ۲۰ هفته و ۴ روزه حامله هستم ، جنین پسر هست آزمایش ژنتیک انجام شد ، اختلالات کروموزومی نداره کاملا ۲۳ جفت سالم هست در غربالگری سه ماهه ی دوم ، همه چیز سالم هست فقط در قسمت توراکس نوشته درهمی توراکس چپ تصویر ضایعه اکوژن به سایز ۳۴.۸ میلی متر مشهود است که این همی توراکس را اشغال کرده و باعث شیفت به راست قلب گردیده است و و کیست های ظریف به همراه کیست ساده در ناحیه سنترال این ضایعه به سایز ۱۵.۱۳ میلی متر مشهود است که یافته های فوق مطرح کننده ی cpam میباشد به علت شیفت قلب نمای three vessel قابل بررسی نمی باشد ائورت شکمی و توراسیک نمای طبیعی دارد به نظر شما من چیکار میتونم بکنم ؟ 😔 سقط کنم بچه ناسالمه یعنی تورا خدا بهم جواب بدین
- بارداری
سلام خسته نباشید ، من دو روز بعد از پریودی رابطه داشتم ولی کاندوم در اومد ، همون موقع ۴ تا قرص ال دی خوردم و صبح قرص اورژانسی خوردم ، آیا از بارداری جلوگیری میکنه ممنون
- بارداری
سلام،من بیمارخودتون هستم،۱۶اردیبهشت آخرین روز از آخرین قاعدگی بود،تاریخ ۱۹خردادآزمایش بارداری مثبت بود،چه زمانی برای مراجعه به شما مناسب است؟آیا داروی خاصی باید مصرف کنم؟
- مصرف قرص ال دی بعد از سقط
سلام خسته نباشید من چند روز بعد از سقط به علت ماندن بقایا قرص ال دی (۲۱) مصرف کردم ، سه روز بعد از مصرف قرص خونریزی شروع شد و تا هفت روز ادامه داشت ، روز هشتم با نامزدم رابطه داشتم ( باکره هستم) سوال من از شما این است که ایا میتوانم دوباره باردار شده باشم یا امکان حاملگی به این زودی نیست؟
- بارداری
هنوز ۱ ماه از سکس من با دوست پسرم نمیگذره فهمیدم باردار شدم چطور میتونم سریعا سقط کنم..حدالامکان کسی نفهمه
- تخمک گذار
سلام خسته نباشید - 35 ساله هستم اوایل اسفند آزمایش و سونو قبل از بارداری دادم همه چیز خوب بود و گفت تخمک گذاری هم مشکلی نداره فقط پرولاکتین بالا بود چون پریودهای من همیشه منظم بوده (28-29 روزه) دکتر گفت مکلی نیست و احتمالا نوع خون من اینطور بوده و بالا نشون میده --- این ماه برای بارداری اقدام کردم از روز 11 ام کیت رو تو ساعت مشخص استفاده کردم ولی جواب مثبت نشد و خط تست کم رنگ شد --- میخواستم ببینم یعنی من تخمک گذاری ندارم --- خیلی نگرانم چکار باید کنم ؟ --- پیش چه دکتری باید برم ؟ خیلی ممنون
- بارداری
سلام وقتتون بخیر من ۳۰ سالمه و ۶ ماه که دارم برای بارداری اقدام میکنم تیرویید کم کار داشتم که باقرص رفع شد و قرص متفورمین هم استفاده میکنم دوره های پریودم بین ۳۳ تا ۴۰ روز نامنظم دی ماه مثل ماهای قبل پریود شدم ولی بهمن ماه روز ۳۳ پریودم فقط یه روز لکه بینی داشتم و دوروز هم خونریزی خفیف نسبت به ماهای قبل و بعد به طور کامل قطع شد بعداز ۲۰ روز ۱۳ اسفند ماه یک روز خونریزی خیلی خیلی خفیف و الانم لکه بینی که هی قطع میشی و مجدد شروع میشه چیکار باید بکنم احتمال داره باردار باشم کی از تست استفاده کنم بهتره
- شیاف پروژسترون
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و وارد هفته نهم بارداری شده ام طبق تجویز شما دو عدد شیاف از طریق واژینال استفاده میکنم یک عدد صبح و یک عدد شب بعد از استفاده شیاف دراز میکشم تا کاملا جذب شود متاسفانه بعد از بلند شدن بیشتر شیاف خارج میشو میخواستم بدونم که اشکالی نداره ؟
هم چنین قبلا که شیاف رو از مقعد استفاده میکردم بیشترش دفع میشد .
ممنونم از زحماتتون - بارداری
سلام درهفته چهاروپنج روزسونودادم گفتن ساک حملگی دیده ولی یک ناحیه اکوژن به دیامتر ۳م م وجودداردیعنی چی
- هماتوم بارداری
سلام باردار هستم در هفته ششم و سه روز قراردارم قلب جنین تشکیل شده و منظم است فقط یک هماتوم ۱۵میلی متر در ۳ میلی متر در خلف جفت دارم آیا خطر ناکه چیکار کنم از بین بره اصلا لکه بینی و خو نریزی ندارم
- سلام میخواستم بدونم من که قصدبارداری دارم اما پریودم نامنظم خیلی زود به زود میشه هم تخمدان ضعیف هم چند تا کیست تخمدان ریزی دارم چند بارم رفتم دکتر اما تا حالا جوابی نگرفتم ممنون میشه راهنمایی کنید خدا خبرت کن بده
- پرولاکتین
سلام. ببخشید برا درمان پرولاکتین باید پیش متخصص زنان و زایمان و نازایی برم یا دکتر فوق تخصص غدد؟ لطفا راهنماییم کنید.
- سلام.من ۹ ماهه پریود نمی شم و ۴۷ سالمه . از ۳ روز قبل لک بینی پیدا کردم. تست بی بی چک مثبت بود. میشه مثبت کاذب باشه؟ طی این مدت که پدیود نشدم متخصص زنان با توجه به FSH ۶۸ در من بهم گفتند یاییسه شدی؟ لطفا راهنماییم کنید خیلی استرس دارم.
- زنبور زدگی در بارداری
سلام من در هفته ۱۷ بارداری هستم انگشت دستم رو زنبور نیش زده البته در ۶ هفتگی هم پایم رو نیش زده میخواستم بپرسم برای بچه ام مشکلی نداره در ضمن حالم خوبه مشکلی ندارم
- خارش در بارداری
سلام هفته بیست و پنجم بارداری هستم.دخارش واژن دارم. دکتر برام ان ان تجویز کردن ولی شنیدم خطر داره؟


