Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پولیپ یا هایپر پلازی
سلام ؛ بخاطر اقدام به بارداری طی دوسال گذشته تقریبا هر ماه و یا چند ماه یه بار سونو واژینال دادم ؛ این سری ماه قبل از سونو واژینال بتای خونم بالا رفت ولی بعد از چند روز قاعدگی رخ داد ، ماه بعد از این قضیه با مصرف محرک روز ۱۱ سیکل برای سونو واژینال رفتم ؛ برای اولین بار تصویر ضایعه هایپر اکو به ابعاد ۴ در ۳ mm رویت شد که یا تشخیص پولیپ دادن و یا هایپرپلازی فوکال ؛ علت این مشکل چیست ؟؟ ۳۳ سالمه بچه ندارم و سه سال اقدام میکنم و باردار نشدم . ممنونم از لطف شما
- تیر کشیدن مقعد
سلام من در هنگام پریود بعضی وقتا مقعدم تیر میکشه علت خاصی داره
- لکه بینی حین مصرف قرص سیپروتن کامپاند
سلام ببخشیدمن قرص سیپروتن کامپاندبرای تنظیم پریودی میخورم،۱۰روزدارم میخورم کلا۴روزپاک بودم والآن۲روزبازلکه بینی دارم اماداروراهمچنان میخورم،بایدچکارکنم؟ضمن اینکه یک دونه کیست فولیکولاردارم بایدچ کنم؟خیلی نگرانم
- تخمدان پلی کیستیک
من قبلا تخمدان پلی کیستیک داشتم و قرص ضد بارداری سالهای زیادی مصرف میکردم و جوش های صورتم هم خوب شده بود اما یکی دوسال آخربا وجود مصرف قرص جوش هام از بین نمیرفت و با وجود مصرف قرص ضد بارداری و همچنین اسپرینولاکتون باز هم جوش میزدم ولی خوب پریودم منظم شده بود که ۶ ماه قبل قرصم رو قطع کردم و پریودم منظم شده و دیگه نیازی به مصرف قرص ندارم و هیچ کیستی توی سونوم مشاهده نمیشه ولی همچنان جوش میزنم الان علت جوش های من چیه؟
- عفونت واژن
سلام.من پنج ماهه ازدواج کردم و فقط یکبار رابطه جنسی کامل داشتم اما در حین رابطه متوجه ترشحات پنیری شکل شدم. این ترشحات قبل از رابطه و بعد از اون وجود نداشتن و ندارند و فقط در همون موقع دیده شدند و اینکه خارش و التهاب هم در قسمت واژن ندارم. آیا ممکن هست که به عفونت قارچی مبتلا شده باشم؟؟ ممنونتون میشم پاسخ بدید خیلی نگرانم
- بیماری زنان
دختر ۱۸ ساله ای هستم بخاطر درد دوران پریودی سونوگرافی انجام دادن و قید شده مختصرمایع آزاد در کلدوساک خلفی دیده شد نگرانم
- درد مقعدی در پریودی
هفده سالمه و مجردم مقعدو زیر شکمم تیر میکشه در دوران قاعدگی میشه راهنماییم کنین
- نازایی
سلام خانم دکتر واسه باردار شدن لازمه بعد از رابطه تو رختخواب بمونیم،یعنی بلافاصله شستن واژن مانع بارداری میشه؟؟؟
- بی اختیاری ادرار
سلام لطفا کمکم کنید. دختری هستم که بعد از خودارضایی با نوار بهداشتی دچار بی اختیاری ادراری شدید شدم. دایمیه. و اینک من حس میکنم ادرارم از واژنم خارج میشه. چن بار دقت کردم فک کنم واقعا این مشکلو دارم. میشه بگین احتمال داره من با اسیب به خودم دچار فیستول شده باشم؟ و اگ اینطوری چجوری مطمین بشم و اگ واقعا همچین چیزی باشه راهای درمانش چیه ؟من خیلی میترسم و اینک اگ ناخواسته تحریک شم شدید میشه
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر بنده ۶ ماه پریود نامنظم دارم یعنی دوره پریودم طولانی مدت شده نسبت به قبلم و دکتر قرص روکین به مدت دوماه بهم داده بودم برای بی نظمی و تو سونو مشخص نبود که تنبلی دارم و ازمایشا هم خوب بود که این ماه تا روز ۱۳ ام سیکلم لکه بینی داشتم که سونو دادم مشخص شد تنبلی تخمدان دارم و ازمایشاتمم خوبه و دکتر به مدت سه ماه قرص سیپروترون کامپاند برام تجویز کردن که این ماه هم با اینکه امروز روز ۱۱ سیکلمم باز لکه بینی دارم نسبت به ماه قبلم کمتره ولی خب دارم لکه بینی رو در حالت عادی مشخص نیست رو دستمال مشخص میشه که لکه بینی هست این لکه بینی یعنی بخاطر تنبلی تخمدان هست ؟ باز به دکترم مراجعه کنم و قرص رو عوض کنن یا با قرص سیپروترون خوب میشه به مرور ؟ ماه اولی هم هست که قرص سیپروترون رو شروع کردم ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید
- کیست اینترامورال در رحم
سلام توی آزمایش من نوشته شده: کیست با محتویات اکوفری و جدار نازک به صورت اینترامورال به قطر ۶ مم در دیواره قد ناحیه فوندوس مشاهده میشود، که در درجه اول به نفع میوم دژنره میباشد. این خطرناک است؟ من متوجه نمیشم. سپاسگذارم
- نازایی
سلام خانم دکتر من ۸ ماه اقدام کردم و باردار نشدم برام عکس رنگی نوشتید انجام دادم. نتیجه این بود که لوله های رحم رویت نشد بهم قرص کلومفین دادین که بی نتیجه بود و گفتید لاپاراسکوپی انجام بدم و ازمایش ذخیره تخمدان انجام بدم من ازمایش رو دیروز انجام دادم گفتن اخر شهریور اماده میشه ولی من میخواستم عمل رو همین شهریور ماه انجام بدم ایا برای عمل باید حتما جواب این ازمایش مشخص بشه؟
- کیست هموراژیک
اصلاح سوال با سلام و احترام دختر ۲۶ ساله هستم حدود ۱۲ روز مانده به شروع قاعدگی سونوگرافی انجام دادم رحم دارای اندازه و اکومتر طبیعی و اندازه اندومتر ۹ میلی متر تخمدان ها سایز بزرگتر از حد نرمال و نمای مولتی فولیکولار دارند و در تخمدان چپ کیست هموراژیک ۲۴ میلی متر رویت شد که فالوآپ رو توصیه کردند . مقداری مایع هم در حفره لگن دیده شد ازمایش هورمون هم دادم ۱۲ روز مانده به قاعدگی میزان( پرولاکتین ۱۸.۸ ) (TSH 2.3) , ( FreeT4 0.99),(FSH 1.8), (LH 15.2) , (testestron 0.9) آیا نیاز به مصرف دارویا اقدام خاصی هست؟ یا برطرف میشه؟ اینکه نزدیک قاعدگی ابن سونو انجام شده میتونه دلیلی بر نمای مولتی فولیکولار باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- بارداری
سلام خسته نباشیدد من ۱۰ این ماه باید عادت ماهانه میشدم ک نشدم بعد ۱۷ رابطه از پشت داشتم همسرم مایه منی از پشت ریخت روم میخوام بدونم احتمال بارداری وجود داره
- قاعدگی
سلام خداقوت من ۲۲ سالمه و یک سال که ازدواج کردم این دوره از پریودیم چند روز عقب افتاد و بعد که شروع شد در روز اول یک تیکه بزرگ مثل پوست همون رنگی و بافت نرم ازم خارج شد از قرص های ال دی هم برای جلوگیری استفاده میکردم دلیل اون تیکه گوشتی چیه؟ ایا سقط جنین بوده؟
- بلوغ زود رس دختران
با سلام.دخترم ۷ سال و ۱۰ ماه سن داره متوجه شدیم بلوغ زود رس داره.۱۰ روز پیش آمپول واریوپپتیل رو زیر نظر پزشک براش تزریق کردیم متاسفانه امروز صبح پریود شده این خونریزی همراه با دل درد چه دلیلی میتونه داشته باشه.از همکاری شما سپاسگزارم.ممنون میشم پاسخ بدید
- قرص لتروزول
سلام از روز ۵ ام پریودی روزی ۲ عدد قرص لتروزول مصرف کردم ولی تا به امروز ۱۴ روزه پریودم و خونریزم قطع نمیشه ولی کیستیک هستم و اقدام به بارداری سوالم اینه دلیل پریودی طولانی مدام بعد مصرف لتروزول چیه و با وجود خونریزی من چطور میتونم باردار شم وقتی مرتب خونریزی دارم ممنونم راهنمایی بفرمایید
- زنان
سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم میخواستم بدونم علت درداخل سینه بعد شیر دهی چیه ؟وچیکار باید کرد؟ ممنون
- خونریزی واژن
سلام علت خونریزی از واژن (کم) بعد ریختن منی چیه؟
- خون واژن
باسلام.من دوسال هست که بعدزایمانم اگه درماه6بارنزدیکی انجام بدم حتما3یا4بارلبه واژنم بعدنزدیکی خون میادبااینکه ازژل نرم کننده استفاده میکنم ولی بازم خون میاددلیلش چیه؟


