Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود
سلام من ۱۸ فروردین پریود شدم و هنوز پریود نشدم و تا ۲۵ اردیبهشت هیچ رابطه ای نداشتم ایا امکان بارداری هست؟
- آزمایش ژنتیک
سلام وقت بخیر
ممنونم از پاسختون، هفته ی گذشته من در هفته ی هفتم بصورت طبیعی سقط داشتم، دکتر گفتن احتمالا علتش نقص کروموزومی هستش، من و همسرم هیچ نسبت فامیلی با هم نداریم، من کاملا سالم هستم و هیچ مشکلی ندارم در خانواده ی من سابقه ی تولد فرزند معلول یا نقص ژنتیکی وجود نداشته، کم خونی ، کمکاری یا پرکاری تروئید و یا تالاسمی ندارم، همسرم هم کاملا سالم هستن، البته در خانواده ی همسرم،یکی از برادر شوهرام و یکی از خواهرم شوهرم در ناحیه ی پا دچار تقص زنیتکی بودن که در کودکی عمل کردن الان کمی در راه رفتن دچار مشکل هستن، مادرشوهرم هم یک بار سابقه ی سقط جنین داشتن، با این تفاسیر آیا برای بارداری مجدد نیاز هستش که آزمایش ژنیتک بدیم؟ ممکنه در همسرم نهفته باشه؟ چه آزمایشهایی توصیه میکنید بدیم؟ خیلی ازتون ممنونم - دفع بقایای سقط
با سلام ۴۰ ساله هستم، سابقه دوبارسزارین دارم، ۷تیرماه با ۳قرص میزوپروستول بارادری ۶هفته را سقط کردم سونو ۲روز بعدازسقط،۱۹ میلیمتربقایا نشان داد ۲۰عددمترژن خوردم، سونو۱۴ میلی بقایا نشان داد برای دفع بقایای باقیمانده ۳قرص میزوپروستول استفاده کردم، دچارخونریزی شدید با دفع لخته های بسیار بزرگ شدم حدود ۱۲ ساعت طول کشید ۱۰ روز بعدش سونو ۱۲ میلیمتر بقایا نشان داد. الان که ۲۲ مرداده، از دو روز قبل لک بینی خفیف و درد شکم بسیار جزئی دارم، الان مترونیدازول و سفکسیم مصرف میکنم چه کارکنم بقایا دفع بشه؟
- بارداری مجدد بعد دوبار سقط
سلام خانم دکتر دکتر من۳۵ سالمه یه پسر ۸ ساله دارم دوبار سقط داشتم یه بار دوقلو که سه ماهو نیم بوده یه بارم پارسال که شش ماه و نیم بوده میخوام دوباره باردار بشم میشه راهنماییم کنید
- عقب افتادن پریود
سلام خسته نباشید من آخرین باری که پریود شدم۲۳بهمن بود وامروز که۱۲فروردینه هنوز پریود نشدم من سابقه تنبلی تخمدان دارم وهرماه پریودم نامنظم هست ولی این بار خیلی بیشتر طول کشید بخاطر شرایط موجود نمیتونم دکتر برم تا با آمپول پریود بشم۲بارهم از بی بی چک استفاده کردم ونتیجه منفی بود یه بار دکتر رفته بودم واسه پریود شدن بهم قرص مدروکسی پروژسترون رو معرفی کرد وخوردم وبعدش پریود شدم اما اینبار که انقد طول کشید دوباره شروع کردم به خوردن قرص ولی تاثیر نداشت دو یاسه ماهی بود که وزنمو پایین آورده بودم و تقریبا به موقع پریود میشدم اما اینبار خیلی طول کشید به نظرتون چیکار کنم؟بدجوری کلافه شدم
- بارداری
سلام خسته نباشید. من ماه پیش روز ۱۴سیکلم سونو دادم که یک فولیکول سایز۱۶ در تخمدان راست و یکی سایز۹ در تخمدان چپ داشتم.برای بارداری اقدام کردم که نشدم. و این ماه روز ۱۶ سیکلم ترشح خوخی داشتم خیلی خیلی کم البته و روز ۱۷ سیکلم به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی انجام دادن و گفتند که چندین فولیکول در تخمدان چپ و چندین فولیکول در تخمدان راست داشتم که بزرگترین سایزش ۱۰ بود. و گفتند که احتمال تنبلی تخمدان دارم و قرص دوفاستون وپودر اینو فولیک برام تجویز کردن. سوال من اینه که این فولیکول ها یعنی تبدیل میشه به کیست؟؟🤦♀️ و اینکه من این ماه دیگ احتمال بارداری ندارم ؟؟ قرص و پودر تجویزی موثر هست برام؟ خواهشا راهنماییم کنید 🙏🙏🙏🙏
- قبل بارداری
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.من از هشت سالگی دارو هالوپریدول نیم مصرف میکنم برای تیک عصبی و سه سال هست که داروی سرترالین پنجاه مصرف میکنم میخواستم بدونم این داروها برای بارداری خطرناکه؟ و اینکه چند ماه قبل از تصمیم به بارداری باید بیام برای چکاپ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
- بارداری
من سه روز پیش دو روز پریود بودم سر وقت پریود شدم من کلا سه روزه بودم ولی ایندفعه دو روز بودم که قطع شد و رابطه محافظت نشده داشتم که آب منی داخل ریخته نشد و الان بعد از پریودم لکه بینی دارم و کمر درد ینی ممکنه باردار باشم؟؟؟
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید من هفته ی ۱۷طول سرویکسم ۲۷بود و با دردهای شدید بستری شدم وسرکلاژ شدم استراحت مطلق دارم که فقط برای دستشویی بلند میشم شبی یک عدد شیاف پروژسترون وهفته ای یک عدد آمپول هیدروکسی پروژسترون دارم آیا به نظر شما میشه طول سرویکس رو با این شرایط کنترل کرد وکوتاهتر نشه؟یا نیاز به درمان ومراقبت بیشتری هست؟
- بارداری بدون دخول
سلام من ۱۷ سالمه و مجرد هستم و باکره اما دیروز یعنی ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با دوستپسرم رابطه داشتم اما دخولی انجام نشده ولی هر دوتامون ارضا شدیم و ابش رو روی باسنم ریخت و چند قطره از پشتم لیز خورد و ریخت رو واژنم و ۱۰ دقیقه بعد با اب و صابون شستمش. میخواستم بدونماحتمال حاملگی وجود داره !! ممنون میشم جوابمو بدین
- یبوست بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر در هفته 14 بارداری ام دچار یبوست شدم و چند هفته است خیلی اذیت می شوم و گاهی هم که دفع می شود مقداری خون روی آن است خیلی نگرانم در درجه اول بابت خون و زور زدن که برای جنین ضرر داشته باشد و در درجه دوم چه کنم که یبوست برطرف شود آب خیلی می خورم و به توصیه سنتی انجیر خشک هم می خورم چی بخورم که زودتر تاثیر داشته باشه و مشکلم حل بشود ممنون از شما
- لکه بینی
با سلام خانم دکتر من در سوالات پیش گفتم ک دکتر قرص برای تنظیم پریودم بهم داده..30عدد قرص دوفاستون..من ب اشتباه جای اینکه از روز 14پریود قبلیم ب مدت 10شب بخورم تمامشان را در 30شب خوردم و تمام شد..الان روز13پریودی این ماهم هستم..ک پس از نزدیکی دچار لکه بینی شدم و تا ب حال هیچ وقت ب جز دوران پریودیم لکه بینی یا خونریزی نداشتم ایا این لکه نشانه ی بارداری است یا ب علت مصرف زیاد قرص دوفاستون است؟
- پریودی بعد از خوردن لونژیل
خانم دکتر عزیز ۱۴روز بعد از خوردن قرص لونژیل پریود شدم،یعنی دو روز زودتر از زمان اصلی پریودی اما بااین تفاوت ک هرماه پریودم پنج روزه بود امااین بار بعد از دوروز قطع شد،آیااحتمال بارداری وجود داره؟
- ماه
سلامد۳۰هفته چندماهه هستیم
- سزکلاژ
سلام خانم دکتر من چند مورد سقط ۱۶ هفته به دلیل نارسایی دهانه رحم داشتم و دوبارم سرکلاژ کردم ولی دفعه اخر سرکلاژ شکمی کردم و دکتر گفت استراحت لازم نیست و منم زندگی عادی داشتم که هفته ۱۷ کیسه یذره زد بیرون و پاره شد وبعد پارگی کیسه معاینه و سونو کردن و گفتن دهانه بسته است و مجلور به سزارین شدم یعنی دهانه به سرکلاژ شکمی جواب نداده ممنون میشم راهنمایی کنید
- سقط جنین
سلام دکتر من تو ۸ هفتگی با قرص سایتوتک سقط کردم بدلیل مردن جنین الان سه روزه میخام بدونم لازمه متیل اگونورین بخورم و اینکه قرص کمیابه از کجا میتونم پیدا کنم
- دکاپپتیل
سلام ،من برای جلوگیری از رشد آندومتریوز طی بیست و هشت روز به تحویز پزشک دوتا دکاپپتیل زدم و پریود نمیشم،در این صورت امکان بارداری وجود دارد؟؟!!
- احساس نبض در شکم
هفته سی وچهار بارداری هستم . یک ماه ونیم هست که هر روز احساس نبض در شکم دارم. حدود پنج الی ده دقیقه طول میکشه. علتش چی هست ؟
- آزمایش سل فری
سلام خانوم دکتر. دفعه قبل سوالی در مورد ریسک حد وسط سندروم داون پرسیدم که غربالگری سه ماهه اول نشون داده و 37 سال دارم و عدد ان تی 1.3 هست . که شما گفتین آزمایش سل فری گزینه مناسبی هست. ولی به خاطر هزینه ی زیاد این آزمایش دکتری یه آزمایش دیگه پیشنهاد داد که اسمشو نگفت فقط گفت هفته ی پانزده بارداری باید انجام بشه و یکم دقتش نسبت به سل فری پایین تره و هزینه ش تقریبا پانصد تومان میشه ولی اسمشو ندونستم. شما میدونین این چه آزمایشی هست؟ و آیا صلاح میدونین به جای سل فری این آزمایش انجام بشه؟
- بارداری بعد از سقط
با سلام یک ماه از زمان سقطم میگذره و هنوز پریود نشدم . در این ماه رابطه محافظت نشده داشتم . چه زمانی میتونم تست بارداری انجام بدم که از جوابش مطمئن باشم و در صورت باردار نبودن برا پریود شدن دارو مصرف کنم ؟؟


