Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص و بارداری
سلام من زخم معده دادم و هر روز ناشتا ۲تا قرص ازونیوم ۲۰ میخورم. برای اقدام به بارداری باید چیکار کنم؟
- کرم واژینال دالاواگ سی حین بارداری
سلام قصد بارداری دارم و بدلیل داشتن سطح متوسط عفونت رحم دکتر به من ۷ شب استفاده از کرم دالاواگ سی (۲٪ کلیندامایسین و ۲٪ کلوتریمازول)رو تجویز کرد. منتها بعد از ۲ شب از مصرف زمان تخمک گذاری رسید و اقدام به بارداری صورت گرفت و پس از آن مابقی درمان ادامه یافت. با توجه به تاخیر در زمان پریدی و مثبت شدن تست خانگی احتمال بارداری وجود داره. آیا ممکنه مصرف این دارو برای جنین عوارض بدی داشته باشه؟
- سلام آیا نشتن در گرمپوره برای زخم دهانه رحم موثره
آیا نشان درگرمپوره برای زخم دهانه رحم موثره
- پاسخ پاتولوژی
سلام جواب پاتولوژی مادرم نوشته بود Proliferative endumetrium,early phase خواستم بپرسم مشکل خاصی ندارن؟
- عفونت
سلام خانم دکتر خسته نباشید.... من عفونت دارم الان ی سال هست که عروسی کردم رفتم پیش دکتر زنان سنو برام نوشت رفتم دادم نوشته رحم septateابعاد 67در33میلی متر و ضخامت اندومتر 11میلیمنر دار لطف کنید بگید این یعنی چه مشکل چیه... نگرانم بخدا
- عفونت
سلام خانم دکتر خانمی۴۶ساله هستم چند چند روزه که عفونت گرفتم بعضی وقتها خارش دارم،دیروز هم ترشحات چرکی داشتم میشه بگید از چه پمادی استفاده کنم؟ امروزهم شکمم درد گرفت میخواستم ببینم این هم از عفونته ؟ممنون
- سیپروترون کامپاند
سلام.ماه قبل سیپروترون خوردم بعدقطعش تا4روزلک بینی داشتم وبعدش پریوداصلی شروع شد.بعدیک ماه سرموقع پریودشدم اما5روزه ک لک بینی دارم وفقط همون یه دوره ای که دکترگفته بودقرصوخوردم ودیگه هم نخوردم..آیااین لک بینی همینطورادامه داره چیکارکنم توراخداجواب بدین کی خوب میشم چیکارکنم نازایی که نمیاره؟ای کاش نمیخوردم اخه پریودام خوب ومنظم بودوسونوکردندوگفتندتوی تخمدان راستت یکسری کیست ریزداری 25سالمه 3ساله عقدکردهام
- مشاوره جنسی
سلام من ۲۸سال دارم دکتر من ده ساله ازدواج کردم وتا الان نتونستم باهیچ دکتری صحبت کنم درباره این موضوع...من موقع نزدیکی فقط ازطریق مالش ارضا میشم وگرنه درهیچ صورتی ارضا نمیشم با نزدیکی پیش نوازی وریلکسی روهم امتحان کردم ولی تاثیری نداشته این موضوع خیلی ناراحتم میکنه میخواستم بدونم شما راهکاری دارین یا این که دارویی چیزی داره این مشکل که مصرف کنم ؟؟
- آی یو آی
با سلام و ادب، خانم دکتر عزیز آی یو آی احتمال مثبت شدنش برای یک خانم 40 ساله چقدره پیشنهادتون برای تنگی دهانه رحم آی یوآی بوده خواستم بدونم ممکنه آی یو آی نتیجه مثبت داشته باشه برام
- خونریزی رحم دارم
۳ تا آمپول واریو پیتل زدم اولی زدم خونریزی تمام شد دومی را زدم نه بعد ۲۰ روز خونریزی شروع شد آمپول ۳ را زدم تا الان خونریزی هست فقط کم و زیاد میشه آمپول سوم را ۱۱ روز پیش زدم و خونریزی به خاطر میومهای زیاد است که داخل رحم توصیه شما برا درمان چیه
- احتمال بارداری
خسته نباشید یه رابطه خیلی سطحی با نامزدم داشتم و بعد از رابطه ام خودمو با آب و صابون شستم و ۱۶ ساعت بعدام قرص اورژانسی خوردم من باید ۱۰ ام پریود میشدم ک پریود شدم و مثل پریودی های قبلیم بود یکم خونریزیم کمتر بود ولی دفع لخته وخونریزی کامل داشتم تا ۶ روز پریود بودم .بعد از حدودای ۱۰ روز از پاک شدنم چند روز لکه بینی داشتم ولی اللن پریودی دومم ۸ روز عقب افتاده میخواستم بدونم احتمال بارداری وجود داره؟کلی استرس دارم لطفا جواب بدین
- زخم
سلام زخم دهانه ی رحم دارم پماد پویدون ایدان استفاده می کنم اگه دوتا مصرف کنم ضرری نداره اگه خوب نشد گفتن بسوزونم ایا ضرری نداره چیکار کنم پاپ اسمیر دادم مشکلیم نداشتم
- ناباروری
با عرض سلام وخسته نباشی من یه پسر ۴ ساله دارم هرچی اقدام میکنم باردار نمیشم دکتر هم رفتم گفت تخمدان سالم پریود تنظیم نیست این ماه باید ۱۸ پریود میشدم که نشد الان ۲۷ پریود شدم همیشه ۱۰ روز میگذره پریود میشم باید چه داروی بخورم
- بارداری باوجود پولیپ رحم
سلام من ۴۵ سال سن دارم و اقدام به بارداری مجدد کردم که ناموفق بوده، در سونو واژینال متوجه یک پولیپ ۱۵ میلیمتری در رحم شدم که بدون علائم بوده، ایا این پولیپ مانع بارداری میشود و باید برداشته شود؟
- بیوپسی اندومتر
دربیوپسی نوشته شده Disorder proliferative endometrium ۴ماه پیش بعدازکورتاژ نشخیس هایپرپلازی بدون آتیپی داده شد۳ماه محسترول مصرف کردم آیا درنمونه بیودسی هایپرپلازی برطرف شده؟
- ترشحات زرد رنگ بعد سزارین
سلام وقت جناب دکتر بخیر باشه من ۱۲ روزه ک سزارین کردم ولی خونریزیم یباره قطع شده و ترشح زرد رنگ دارم و لکه زرد رنگ خارج میشه ک یبوست هم دارم در ضمن مثانم درد داره و ب سختی ادرار میکنم لطف میکنید جواب بدید
- بقایا
بقایا بافلوی عروقی کورتاژ میشه براش انجام داد
- یبوست نوزاد
سلام من پسر دوماهه دارم الان نزدیک دوهفتس مدفوع نکرده هر از گاهی زیاد گریه میکنهد تا ی مدت شیاف روغن بادام میکردم شکمش کار میکرد الان شیافم میکنم شکمش اصلا کار نمیکنه خیلی نگرانم مشکل چیه ممنون
- سلامت جنین
سلام من هفته ی ۱۸ بارداری هستم در سنوی ان تی خداروشکر هیچ مشکل و ریسکی نداشتم اما بخاطر سنم که تقریبا ۴۲ سال هست و بارداری دو قلو برام آزمایش سلفری نوشتن که خداروشکر اونم کاملا سالم و خوب بود اما دیروز در آنومالی برای هر دو جنین نوشته (اکوی لپ های روده افزایش یافته در حد استخوان های ایلیاک است) دکترم برای هفته ی ۲۸ سنو نوشته که دوباره چک بشه الان خیلی نگرانم میشه یه توضیح بدید
- کم تکون خوردن جنین
سلام هفته۲۲ بارداری هستماز هفته ۲۰ خوب تکونای جنینو حس میکردم از دیروز خیلی کم شده نگرانم. سونوهای اخیرم خوب بود. از هفته چندم خیلی باید به حرکاتش دقت کرد؟


