Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من تحت نظر شمام دوبار سقط داشتم و نمیدونستم باردارم مراجعه کردم هشت هفته و جنین ضربان قلب داشت مطب با توجه به پرونده من قرص اوی پنتو ۲۰ناشتا و اسپرین ۸۱روزی یک عدد شیاف سیکلوژست۴۰۰شبی یکی و امپول انوکساپارین ۴۰۰۰دادن فولبک اسید و ویتاوین ذی دارم الان پنج روز استفاده میکنم حالم خوبه اما یکروزه ادرارم تقریبا قرمز نمیدونم چیکار کنم دیگه هیچ علامتی ندارم به داروهام ادامه بدم
- سفط
با سلام من تحربه سه بار سقط رو داشتم و دکتر بهم پیشنهاد رحم اجاره ای داد و نتیجه نگرفتم اون خانم حامله نشد دکتر گفت دلیلش تخمک ضعیف از من بوده هنسرم هم واریکوسل داره ولی گفت دلیلش اون نبوده و باید خودم این قدر امتحان کنم تا بشه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم ایا راهی هست که نخوام این تجربه وحشتناک رو تکرار کنم
- بارداری
بنده ۳۸ سال دارم قصد بارداری دوم رو دارم سیکل ماهیانه ام ۲۵ روز و گاهی ۷ و گاهی ۸ روز دوره پریودم هست میخواستم زمان تخمکگذاریمو بدونم
- پیشگیری از بارداری
با سلام من34ساله هستم بنده برای عقب انداختن پریدی، از یک هفته قبل پریدی شروع به خوردن قرص ال دی کردم، از طرفی میخام تو سکس با همسرم از کاندوم استفاده نکنم، آیا از بارداری جلوگیری میشه با خوردن این قرص؟
- امپول واریوپپتیل
باسلام من قصد بارداری دارم اما با تشخیص و تجویز پزشکم ۳ دوز امپول واریوپپتیل ۳و ۷۵ با فاصله زمانی ۲۸روز یکبار تزریق کردم الان بیش از ۳ ماه از تزریق اخرین دوز من میگذره ولی خبری از پریود نیست و همچنین خیلی میل جنسی کم شده و دچارحشکی واژن شدم.از طرفی قرار شد که پریود بشم از روز سوم داروهای بارداری رو شروع کنم.حالا سوال من از شما اینه که بنظرتون میشه امپول پروژسترون تزریق کنم که زودتر پریود بشم ؟ تزریق پروژسترون میتونه کمکم کنه که زودتر پریود بشم؟ وآیا تاثیر بدی توی روال بارداریم داره یا خیر؟ ممنونم
- اصطراب بارداری
سلام خانم دکتر.بد دوبار سقط اضطراب شدید دارم دکتر روانپزشک قرص سرترالین را تجویز کردن که گفتن حین بارداری مصرف شود.سوالم این است داروهای اضطراب میتواند برای جنین مصر باشد ریسک اش چقدر است.میتوانم مصرف کنم?مننون
- بارداری
سلام وقت بخیر .من یه سقط یکماهه داشتم .ساک بارداری دفع شدولی بقایا دوسانت مونده .امروز بعداز ده روز گذشتن از سقط یه تیکه گوشت قهوه ای ازم افتاد.ایا میتونه بقایا باشه؟
- نحوه ی خوابیدن در سه ماهه سوم بارداری
با سلام. اینکه می گویند که در سه ماهه ی آخر بارداری، هنگام خواب برای تغییر وضعیت از مثلاً پهلوی چپ به پهلوی راست، باید حتماً بنشینید و سپس به پهلوی راست دراز بکشید تا بند ناف جنین را خفه نکند، صحت دارد؟ باید حتماً نشست و بعد تغییر وضعیت داد یا اینکه می توان به پشت خوابید و سریعاً تغییر وضعیت داد؟
- سونوگرافی رحم و ضمائم
رحم با ابعاد ۴۱×۹۴ م م و اکوی پارانشییمال هموژن مشاهده میگردد ضخامت اندومتر ۱۲م م میباشد تخمدانها با ابعاد و اکوی استرومال طبیعی مشاهده میگردد در تخمدان راست تعدادی فولیکول ریز مستقر در پریفرال تخمدان مشاهده میگردد .در ادنکس چپ و راست توده فضا گیرCystic و یا solid مشهود نمیباشد. د لگن و کلدو ساک قدامی و خلفی مایع ازاد دیده نمیشود.تو رو خدا دکتر جان بگین که حامله نیستم.ده روز بعد تاخیر پریود هست این سونو
- طریقه مصرف دارو در بارداری
سلام وقت بخیر ۶ هفته باردار هستم و حین معاینه فرمودید لخته کوچکی دارم و برام شیاف اکتوژست تجویز کردید و فرمودید حتما شب استفاده کنم منتهی متاسفانه نوع استفاده روی جعبه ذکر نشده خواستم بپرسم باید واژینال استفاده کنم یا مقعدی؟ ممنون🙏
- آریتمی
آریتمی گهگاهی قلب جنین مشکل جدی است؟
- سرکلاژ
با سلام در صورت عدم موفقیت سرکلاژ شکمی چه درمانهای دیگری وجود دارد؟
- قرص استرادیول در بارداری
سلام من باردار هستم .ای وی اف انجام دادم قرص استرادیول دکتر داده ولی روی قرص زده در حاملگی استفاده نشه الان نمیدونم باید استفاده کنم یانه؟؟
- ترمیم ابرو در زمان اقدام
سلام من این ماه میخواستم اقدام کنم برای بارداری ولی همین ماه برای ترمیم ابرو هم باید برم بنظرتون مشکلی پیش نمیاد
- در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟
در زایمان سزارین نهایتا چند بار میتوان زایمان کرد؟ در واقع نهایتا چه تعداد بچه را میتوان با سزارین به دنیا آورد؟ جوری که به چسبندگی رحم منجر نشود و به جفت آکرتا منجر نشود، با توجه به اینکه فرد به دلیل ژنتیکی قبلا دو بار سقط داشته یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روز. و الان ۳۷ هفته باردار است و میخواهد اختیاری شکم اول سزارین کند و به خاطر ترس و فوبیا از معاینه لگن و ترس از پاره شدن کیسه آب حین معاینه لگن اطلاعی از تنگی لگن ندارد.سن خود فرد ۲۸ سال است و استرس زیادی دارد.
- سنوگرافی رحم
سلام وقت بخیر سونوگرافی واژینال انجام دادم برای بررسی بقایای جنین ضایعه هایپر هتر اکو به ابعاد ۲۱در ۲۸ در ۳۴ وحجم ۱۰ سی سی در حفره آندومتر وهمچنین مایع هایپو اکو به قطر قدامی خلفی ۱۲ میلی متر در بین دولایه آندومتر دیده شده لطفا راهنماییم کنید
- سنگینی و سوزش زیردل
سلام خسته نباشید من ۶ ماه اقدام به بارداری کردم این ماه از روز ۳ پریودی قرص کلوفین و لتنزل خوردم تا ۵ شب بعدش روز ۷ ۸ ۹ امپول سینال اف زدم و روز ۱۴ پریودی سونو شدم و امپول ازاد سازی دوتا زدم امروز ۱۲ روز از امپول میگذره و روز ۲۵ سیکلم سوزش زیر دل و تهوع شدید دارم ترشح دارم کمر درد و زیر شکمم گاهی درد میگیره ایا اینا علایم باردارین؟سیکلمم ۳۰ روزس و خودم ۲۴ سالمه
- حاملگی
سلام خسته نباشید من تو هفته ۵ الی ۶ هستم.تو سونوگرافی زده فاقد قطب جنین ودارای هماتوم پری ساک.خیلی نگرانم میشه کمک کنید
- امکان داره ازمایش غربالگری اول رو تکرار کرد؟
سلام من آلان ۱۳ هفته هستم و هفته پیش سونو وآزمایش غربالگری اول دادم nt 1/6 بود ولی تو ازمایش زد سندروم دان من ۳۴ سالمه .دکتر رفتم گفت آمینو سنتز باید بدی تو هفته ۱۶ .حالا به نظرتون میشه ازمایش رو برم یه ازمایشگاه معتبر دیگه بدم شاید اشتباه شده باشه .بنظرتون چکارکنم هزینه آمینو سنتز هم خیلی بالاست
- پره اکلامپسی
با سلام و خسته نباشید در غربالگری دوم من ریسک پره اکلامپسی رو ۱به۵ زده احتمال خطر برای جنین و خودم چقدر هست و من نمیخوام از دارو استفاده کنم ایا ممکن هست یا حداقل بعد از ۲۲ هفته برای تجویز دارو نزد پزشک برم


