Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- Pco
سلام وقت بخیر،من pco دارم و از روز ۵ پریود شروع کردم ب سیبل خوردن ۳ روز خوردم بعد یادم رفت با امروز ۴ روزع ک نخوردم الان میتونم از بقیش بخورم؟
- بارداری پوچ
سلام ببخشید من بارداری پوچ ۶ هفته داشتم که با دارو سقط کردم بعد از اینکه خونریزیم تموم سد رفتم سونو گف کانون هتروژن با ابعاد ۱۶ میلی متر حالا باز باید چیکار کنم؟این یعنی چی؟الان نزدیک پریودیمم هست
- زایمان طبیعی بعدازسزارین
باسلام سال ۹۴یکبار زایمان سزارین بخاطر بریچ بودن بچه داشتم درد طبیعی روهم کشیدم تا۵سانت هم پیشرفت داشتم دوباره قصد بارداری دارم میخواستم بدونم طبیعی میشه
- دردجای بخبه
سلام من ده ساله پیش تصادف کردم رودم ازدوجاپاره شد۳۰تابخیه روی شکمم زدن حالابعدازده سال جای بخیه وداخل شکم دردمیکنه موقع خواب دلیلش چیه
- باردارشدن
سلام وخسته نباشید دکتر بهم قرص لتروزل داد گفتن روز سوم پریودی بخورم وروز سوم خوردم ولی روز چهارم پریودم تموم شد حالا نمیدونم قرص ادامه بدم یا نه
- ازمایش
سلام من چند بار سقط داشتم دکترم برام ازمایش کاریوتایپ نوشتن همسرم نمیاد من میتونم بتنهایی برم و انجام بدم چون برای ایشون زیاد مهم نیست برای بنده مهم حتما میخوام بچه دار بشم
- پریود نشدن با وجود زدن آمپول پروژسترون
سلام میخاستم بدونم پریود نمیشیم امپول بزنیم یبار بدنمون عادت نمیکنه بهش
- سلام سونوگرافی کلیه ومثانه
دوکانون اکوژن ۲mmدرپل میانی کلیه چپ به نفع میکرولیتیازدیده میشودچیست
- زنان زایمان
سلام وقت بخیر من تنبلی تخمدان دارم و قصد باردارشدن دارم رفتم دکتر قرص مدروفم 5داد از 14امین روز پریود روزی 2تا به مدت 10روز مصرف کردم جلوگیری هم نکردم شش روزه که قرص رو قطع کردم پریود نشدم دو روزه فقط لکه بینی خفیف درحد یکی دو قطره دارم تست برداشتم منفی شده بنظرتون علت اینکه پریود نمیشم چیه واحتمال بارداری هست؟
- دردلگن وران
سلام دکتر۴۲سالمه ودوفرزنددارم و ایمان طبیعی وسال ۸۹عمل کردم که بچه نیارم الان خیلی در لگن وران دارم علتش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
- آزمایش های هورمونی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من روز سوم پریودی آزمایش های LH , FSH .PRL و تستوسترون و 17 هیدروکسی پروژسترون رو انجام دادم که بین اینها یکم پرولاکتینم بالا بود و 17 هیدروکسی پروژسترونم که خیلی بالاتر بود ، من شدیدا هیرسوتیسم دارم ولی مشکلی در نظم قائدگی هام ندارم سونوگرافی هم قبلا دادم گفتن مشکوک به PCO هستی ولی الان دوباره سونو دادم ولی گفتن PCO رویت نشده ، بنظرتون بخاطر چیه آیا این به هم خوردگی هورمونی و هیرسوتیسم من درمان داره؟ باید به کدوم تخصص مراجعه کنم تا بهتر جواب بگیرم؟
- زایمان
سلام من ۴۰روزه زایمان کردم وهنوز ترشحات ابکی وزرد رنگ دارم که بوی شدیدماهی گندیده داره ک خیلی اذیتم میکنه سوزش وخارش هم ندارم میخواستم ببینم طبیعیه ؟و برای رابطه با این شرایط مشکلی پیش نمیاد؟
- سوال.درمان
سلام از داخل قسمت بالا نزدیک بیرون سوزش و درد دارم و ترشحم بوی بد نمیده و سفید رنگ اما دیدم یه رگ قهوه ای تو ترشحم بود. دیواره ی رحم(منظور خود رحم است و دهانه رحم نیست) سوزش و درد داره دقیقا دردش مثل پارگی انگار میخواد پاره بشه و سرد هم هست من سرما رو تو رحمم سمت راست حس میکنم. سنوگرافی دادم تخمدان ها نرمال بود ولی من از تخمدان راست به پایین التهاب دارم یعنی سمت راستم از سمت چپم بلند تره و سفت و وقتی فشار یا زور بدم گرفتگی دارم و اگه با دست فشار بدم درد میگیره. موقه ی سنوگرافی دکتر انگار به یه چیزی شک کرده بود پرسید پریودیت منظمه که منظم نیست و تا نه روزی لکه بینی قهوه ای دارم و اینبار موقه ی پریودی لکه های سبز کمرنگ دیدم ولی قارچ ندارم یبار که معاینه ی موضعی انجام دادم گفتن عفونت خفیف داری ولی داخلی معاینه نشدم ایا عفونت به لوله های رحمم رسیده که التهاب و این احساس رو دارم؟برام مقدور نیست دکتر برم لطفا اگه میشه دارویی پیشنهاد بدید و ایا درمان میشم؟ نیازی به عکس رنگی است؟
- خونریزی پس از انتقال جنین
باسلام واحترام.امروزروز۱۳ انتقال جنین م بود هم شروع سیکل ماهیانه پریودم.عصرچندین نوبت لکه بینی ونیم ساعت پیش خونریزی ۵سانتی روی لباس زیرم داشتم.۳ جنین انتقال دادم.آیاآی وی اف من ناموفق بوده وهر۳ جنین روازدست دادم؟
- من
- آیا حقیقت داره
راستش من یک مطلب خواندم کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند خواستم بپرسم که آیا این موضوع حقیقت و صحت داره ؟
- عمل زنان
سلام. میخواستم بدونم هزینه عمل هیسترکتومی چه قدر است و آیا بیمه تامین اجتماعی تاثیری دارد؟؟
- بکارت
سلام خانم دکتر من وقتی برای اولین بارمن یک بند انگشت اشاره داخل واژنم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش از من خون اومد ولی واژنم هیچ درد نمیکرد فط یکم کمر درد داشتم خانم دکتر میخواستم بدونم با ورود یک بند انگشت اشاره داخل واژن بکارت اسیب میبینه الان بکارتم اسیب دیده یا ن لطفا جواب بدید شرایط رفتن ب دکترندارم
- واریکوسل و ضعف اسپرم
من34 و همسرم 35 ساله هستیم.همسرم 10 سال پیش عمل واریکوسل بیضه سمت چپ داشتن.یک سال ونیم هست برای بارداری اقدام کردیم باردار نشدم. آزمایش خون و سونو رحم و ضمائم طبیعی بود.پریودم منظم با فواصل 26 تا 27 روزه هستند.بارداری نداشته ام.
سونو فولیکول هم در روز 11 فولیکول غالب 14 رو نشون داد.
همسرم هم برای معاینه واریکوسل رفتند که اوت نکرده بود ولی با این وجود آزمایششون تعدادو حرکت اسپرم رو درحد ضعیف نشون داده بود
concent 9
prog.moltil 13
normal.morphology 16
msc 1.1
fsc 0.9
smi 35
al sperm 45
motile asperm 5.5
func.sperm 4.50
آزمایششون چطور بوده؟
بااین تفاسیر چه روشی برای بارداری پیشنهاد میدید و آیا من به طور طبیعی باردار خواهم شد یاخیر؟
درضمن همسرم از ازدواج اولشون دو تا بچه هم دارن! - تاخیر در قاعدگی
سلام وقت بخیر من مجردم ۲۰ سالمه تقریبا دو ماهه ک پریود نمیشم تو دوماه سه بار بصورت خیلی خفیف لک های قهوه ای رنگ تجربه کردم و اینم بگم ک افزایش وزنم داشتم ۵.۶ کیلو میشه بگین مشکل چیه


