Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مهم
سلام خسته نباشید تقریبا دو ماه از رابطه ای که داشتم میگذره و بدون دخول بوده و باکره ام ولی باهم در تماس بودن دقیق نمیدونم ایا پیشاب یا منی وجود داشته یا نه حدود شش روز بعدش خونریزی داشتم با دفع لخته در حد دوروز این ماه هم حدود هفت روز قاعدگیم عقب افتاده بود و بعد خونریزی کم داشتم اونم باز در حد دوروز بعد از یه هفته بیبی چک دادم صبح که منفی در اومد ولی الان درد سینه خیلی شدیدی دارم آیا ممکنه باردار باشم؟
- درد مقعد در دوران پریود
درد مقعد در دوران پریود دارم..به حدی ک در دو روز اول نمیتوانم زیاد بنشینم و یا عمل دفع را به راحتی انجام دهم.در بعضی مواقع هم خارج از زمان پریود این درد را بصورت چند ثانیه دارم. مدت زمان درد حدود 3 سال.. 1سال پیش دکتر عمومی رفتم و دارو داد که شامل: پودر روان کننده مدفوع بود و کرم ام جی
- سونوگرافی
سلام خسته نباشید نه ماهه زایمان کردم برای بار سوم سزارین شدم سونودادم cesarean scar defect به ابعاد۱۰*۲۱میلی متردردیوار قدامی سگمان تحتانی مشاهده میشود سایز رحم 50*97نرمال میباشد سایز وحجم تخمدانهانرمال ودر تخمدانها توده وکیست دیده نشد نگرانم مشکلی دارم توروخدا زود جواب بدین سپاس از شما🙏🙏🙏🙏
- سوال
سلام من 18سالمه 23روز هس از پریود تموم شدم تست بارداری هم انجام دادم منفی بود هر از گاهی حالت تهوع بدون استفراغ دارم البته دوماه واکسن کووید زدم بد اون اینجوری شدم میشه راهنماییم کنین
- حاملگی
سلام دکتر،تو24هفتگی درد کمر عادیه یا بریم دکتر،؟ویتامین ب1میگن خوبه راسته؟
- قرص اورژانسی
سلام باهمسرم رابطه داشتم کاندوم سوراخ بود روز تخمک گذاریمم بود بعدش بلافاصله قرص تنسی ۱/۵خوردم یه بچه ۱۸ ماهه دارم ،امکان تاثیر قرص چقدره؟؟ خیلی استرس دارم ،لطفا راهنماییم کنییدد
- کنترل ادرار
سلام دکترمن۳۳سالمهویه زایمان درسن۱۶ویه زایماندرسن۲۱ویه سقطدرسن ۲۷سالگی که۲۰هفتش بودوبصورت طبیعی بخاطرپارگی کیسه آب داشتم ویه زایمان ۱۰ماه پیش داشتم که بعدزایمان طبیعی که چندبخیه خوردم فکرکنم پاره شده ترسیدم پیش متخصص زنان برم نشون بدم که مبادابخیه کنن باپمتدی چیزی ترمیم نمیشه؟بعدش بعضی اوقات کنترل ادرارموازدست میدم لطف میکنیددلیلشوبه من بگیدممنون
- کیست بارتلن
سلام من دختر هستم و 5 ماهی هست که عمل کردم امکان داره پرده ام اسیب دیده باشه چون یه دستگاهی هم برام وصل کردن تا یک هفته برای اینکه دوباره کیست ام عود نکنه و الان هنوز کیست ای که عمل کردن باز هست جای که تخلیه کردن امکان داره مثل قبلا خوب بشم و جای زخم ام پر بشه
- سیزده ساله ام چهار ماه هس که متاهل شدم دلم میخواد زود بچه دار بشم
سلام خانم دکتر من سیزده سالمه چهار ماه هست که ازدواج کردم خیلی دوست دارم زود بچه دار بشم ولی نمیدونم چرا نمیشه همه کسانی که همراه من ازدواج کردند الان باردارن ولی من ن تا حالا جلوگیری هم نداشتم
- انقباض در هفته بیست و یکم
سلام درهفته بیست ویکم بارداری هستم الان دو روزه که بعضی وقت ها انقباض چندثانیه ای دارم همراه بادرد نیست مخصوصا زمانی که جنین حرکت میکنه بیشتر در اون زمان اتفاق میوفته انگار یه هوایی وارد واژن میشه به این میگن انقباض؟ جفتم پایینه و در فته ۱۹ هم سرکلاژ انجام دادم
- عمومی
سلام خسته نباشید من قرص لووکسین و کلومیفن استفاده میکنم برای نازایی ولی امروز روز ۲۰ سیکل هستم مثانه اماخیلی حساس شده خیلی میرم ادرار اما نرمال اصلا سوزش یا درد ندارم علتش چیه
- متخصص زنان
سلام خسته نباشید من یک ماه پیش ادارام هم زیاد شده بود احساس میکردم ک دارم ولی میرفتم سرویس ادرارم نمیومد وقتی هم ک میرفتم کم بود نسبت ب قبلا،نمیدونم چی شد یهوی بعد رفتم دکتر گفت ک شاید عفونت داشته باشی یا دسشویت نگه می داری ی چن تا قرص داد گفت بخور خوب شدی باز بیا دوباره آزمایش بنویسم برای اطمینان منم دیگ از اون موقع بهتر شدم نرفتم اصلا وقت نشد لعنتی هی پهلوم تیر می کشید یا بعضی وقتا واژنم میخارید،یا موقع پریودیم می سوخت الان میخوام بدونم مشکل چی هست الان هم پریودم
- سوال مهم
سلام پریود شدم درد دارم شکم درد و کمر درد چیکا کنم تورو خدا بگید
- سلام من سونوگرافی انجام دادم نوشته شده مایع درکاویته در آن متر مشهود است سن 48پریود نمیشم ممنونم پاسخ
- ساک حاملگی
سلام وقت بخیر، تاریخ ۲۶ مهر ۳ عدد جنین برام انتقال داده شد(ET)، بعد از دو هفته جواب تست بتا شد ۷۴۶، سه شنبه گذشته (هفته سوم بعد از انتقال) سونو واژینال شدم، ساک حاملگی دیده نشد، همون روز دوباره آزمایش دادم شده بود ۹۱۳۲، دکترم گفته یکشنبه مجدد سونو میکنه، نگرانم، راهنمایی بفرمایید.
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام برای بررسی دقیق و کامل مغز جنین از لحاظ ناهنجاریهای مغزی و کلا برای بررسی های جنین و بررسی دقیق اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس سونوگرافی دو بعدی کافی است؟ یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ با توجه به اینکه سابقه ناهنجاری در جنین قبلی داشتم و بعد جواب آمنیوسنتز قانونی سقط کردم، ولی در جنینی که فعلا باردار هستم در این بارداری نتیجه سونوگرافی NTوNB نرمال بود و آزمایشهای غربالگری اول و دوم نرمال بودند و اکوی قلب نرمال بوده و آمنیوسنتز هم نرمال بوده وآنومالی مرحله اول که در ۱۸ هفته و ۵ روز انجام گرفته هم نرمال بوده با توجه به اینکه سونوگرافی آنومالی اسکن سه بعدی چهار بعدی درخواست شد ولی بیشتر تصاویر سونوگرافی به صورت دو بعدی بود و فقط چهره جنین به صورت رنگی مشخص شد که زیاد واضح نبود.الان ۲۸ هفته و چند روز هستم طبق توضیحاتی که عرض کردم،برای بررسی آنومالی های، دیررس سونوگرافی دو بعدی برم کافیه یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ خواهش میکنم سوالمو پاسخ بدین با تشکر
- تصویرکانون هتروژن فاقداسکولاریتی
سلام من سقط کمتر 5 ههفته داشتم سونوگرافی رفتم رحم 44×74م م اکوی میومتریال همو ژن می باشد ضخامت اندومتردر قسمت فوقانی وتحتانی 4 م تصویر کانون هتروژن فاقد اسکولاریتی واضح به ابعاد 21*11*20م م حجم2/5سی سی در قسمت میانی اندومتر رزیدو رویت شد مایع آزاد در لگن مشاهد ه نشد ضایعهسالید ویا سیلستیک در تخمدان مشاهده نشد وتوده فضا گیر در رحم مشاهده نشد .بعد از 2هفته سقط ماما گفته لازم نیست کاری کنیم خوش میریزه خیلی میترسم رحم یک وقت عفونت کنه لطفا راهنمایکنید
- توده اکوژن درتخمدان چپ
توده اکوژن به ابعاد 4/5*4سانتی متردرتخمدان چپ به نفع درموئید یا تراتوم مشاهده می شود.من دختری 23ساله هستم امروز سونوگرافی انجام دادم خیلی می ترسم
- سقط
من درهفته پنجم سقط کردم ورفتم سونو دکتر گف بقایا یک سی سی مونده و گفتن نیازی به کورتاژ نیس وبرام قرص متیل ارگونیل ویک بسته سفکسیم نوشتن باخوردن متیل به خونریزی شدید افتادم ویک لخته دفع کردم وخونریزی خیلی زیاد بود ومن۶تاازاین قرص رو خوردم ودیگه نخوردم چون خونریزیم زیاد بود وبیحال شدم به نظرتون قرص رو ادامه بدم یانه چون ازاین قرص ده تا داده بودن ممنون
- زنان
سلام.من ازمایش hpv مثبت شده ونوع ۷۲ ایا اقدامی باید انجام بدم.واینکه با همسرم رابطه داشته باشم مشکلی نداره.وهمسرم روی بدنش زیگل زد وبعد از کرایو کردن زگیلها میتونیم رابطه داشته باشیم؟


