Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف سیپروترون کامپاند
سلام من ۱۸ سالمه و تنبلی تخمدان دارم و دکترم برام سیپروترون کامپاند تجویز کردن و من از روز اول قائدگی مصرف کردم اما الان متوجه شدم که باید از روز پنجم قائدگی مصرف کرد. حالا چکار کنم؟
- حدکتهای جنین
سلام وقت بخیر، ببخشید من ۱۸ هفته هستم حدودا تا ی هفته پیش تکونهای جنین رو خیلی خوب حس میکردم الان چند روزه احساس میکنم حرکتاش کم هستش نگرانم به نظرتون طبیعی هست؟ ۸ مرداد سونو بودم دکتر گفت همه چیز خوبه ولی نمیدونم چرا چند روزه حرکتش رو کمتر حس میکنم.
- هیپرپلازی اندومتر
با سلام . من 39 سالمه و یک دختر 6 ساله دارم . خونریزی غیر طبعی داشتم که کورتاژ تشخیصی شدم و جوابش هیپرپلازی پیچیده آتیپیکال هست . آیا درمان هورمونی جوابگو هست و یا باید حتما هیسترکتومی بشم ؟ ریسک سرطانش چقدره و اگه بخوام هیسترکتومی کنم چقدر میتونم به تعویق بندازم؟
- بارداری
سلام درهفته چهاروپنج روزسونودادم گفتن ساک حملگی دیده ولی یک ناحیه اکوژن به دیامتر ۳م م وجودداردیعنی چی
- نازایی
بعد از تزریق ماده کنتراست در کاویته اندومتر وتهیه کلیشه های مناسب تمام حفره اندومتر از ماده کنتراست پر شد رحم شکل و نمای اناتومیک طبیعی دارد filing defect.جابجایی یا اثر فشاریاز خارج دیده نشد سرویکس spindle shape و ایسم سیلندریک میباشد هر دو لوله با دیامتر طبیعی روئت شدند. ولی spillage کنتراست از هیچکدام از لوله ها رویت نمیشود در کلیشه های پس از تخلیه باقی مانده کنتراست در لوله ها و کاویته رحم دیده نشد.. سلام دکتر عزیز میشه مشکل من رو بگید چیه. ایا لوله های من بسته است..۴۲ سالمه و فرزند ندارم..سه ساله اقدام کرده ام و نشده.
- بارداری
سلام خسته نباشید سن جنین در سونو ۶ هفته نشان داده میشود وضربان قلب وجود ندارد اما با پریودیم ۸ هفته هستم به نظرتون کدوم درسته آیا احتمال شنیدن ضربان قلب هست البته من از طریق آی وی اف باردار شدم
- سقط ناقص
سلام ۲۰مرداد سقط انجلم دادم.دوهفته بعدش سونو دادم،بقایا داشت.قرص پشک داد مضرف کردم ۱۷مهر باز سونو دادم،هنوز دفع نشده بود.بنظرتون یاقرص سایتوتیک رفع میشه؟
- افزایش سایز سینه
تزریق امپول استروژن برا افزایش سایز سینه مشکلی نداره؟
- سلام من iui انجام دادم بعم قرص پردنیزولون دادن خوردن که ضرر نداره؟
سلام من iui انجام دادم بعم قرص پردنیزولون دادن خوردن که ضرر نداره؟
- رابطه جنسی محافظت نشده
سلام فرق رابطه جنسی محافظ شده و رابطه جنسی غیر محافظت شده چیست ؟؟
- فرتیلید
باسلام ۲تادختردارم برای پسردارشدن همسرم آزمایش اسپرم داده که فقط progressive motility(PR)۲۴ بود که رنج نرمال بالای ۳۲ بایدباشه دکترفرتیلید برای همسرم تجویز کرده الان ۹ ماه مصرف کرده وباردارنشدم آیا مصرف فرتیلیدتا باردارشدن باید ادامه بدیم یانه.باتشکرازشما
- ای وی اف
ایادرمرحله اول باردارمیشه یاطول میکشه هزینه هربارچقدره؟
- آزمایش های هورمونی
سلام خانم دکتر وقت بخیر من روز سوم پریودی آزمایش های LH , FSH .PRL و تستوسترون و 17 هیدروکسی پروژسترون رو انجام دادم که بین اینها یکم پرولاکتینم بالا بود و 17 هیدروکسی پروژسترونم که خیلی بالاتر بود ، من شدیدا هیرسوتیسم دارم ولی مشکلی در نظم قائدگی هام ندارم سونوگرافی هم قبلا دادم گفتن مشکوک به PCO هستی ولی الان دوباره سونو دادم ولی گفتن PCO رویت نشده ، بنظرتون بخاطر چیه آیا این به هم خوردگی هورمونی و هیرسوتیسم من درمان داره؟ باید به کدوم تخصص مراجعه کنم تا بهتر جواب بگیرم؟
- بارداری
سلام وقت بخیر ی هفته ست از پریودم میگذره آیا میتونم جواب آزمایشاتمو بفرستم
- آیا استفاده همزمان اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپناد و متفورمین مشکلی دارد؟
آیا استفاده همزمان اسپیرونولاکتون و سیپروترون کامپناد و متفورمین مشکلی دارد؟
- خونریزی شدید
باسلام من پولیپ رحم داشتم 19شهریور عمل کردم درآوردن از اون به بعد خونریزیام زیادتر شده وقتی پریود هستم و فقط با قرص جستیران پاک میشم.کورتاژ تشخیصی هم دادم جوابش خوب بود.سوالم اینه تا چند ماه میشه جستیران استفاده کنم
- زنان و زایمان
سلام خسته نباشید من ۳۵ سالمه ده روز پیش سقط جنین داشتم ت ۱۶هفتهو۳روز بودجنین ولی خونریزیم باز تموم نشده طعبیعی زایمان کردم
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
Disordered proliferative endometrium non functional type endometrial polyp
- سنوگرافی انومالی
سلام خانوم دکتر. من 37 سال دارم . بارداری اولم هست.سونوگرافی انومالی رفتم براساس اولین روز اخرین پریود ۱۸هفته و شش روزم ولی سونوی آنومالی زده هفده هفته و شش روز. همه موارد نرمال بودن فقط اندازه ی nb رو در سنونوی آنومالی زدن 4.3 ایا این اندازه ی nb نرمال هست ؟ توضیحات تکمیلی ازمایش ریسک سندروم داون مرحله اول غربالگری بینابین بود یک یه 700بود غربالگری دوم کواد مارکر دادم که گفتن مشکلی نیست و ریسک سندروم داون تو منطقه بی خطر قرار گرفته. در سونوی غربالگری اول هم گفته سده nb مشاهده شده عدد ان تی هم ۱.۳ بوده.
- عفونت واژن


