Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ال دی
سلام وقت بخیر ۶ ماه پیش هیستروسکوپی بقایا داشتم بعد از دو دوره پریود برای پیشگیری از بارداری از ال دی استفاده کردم اوایل پریودهایم شدید بود ولی بعد کم شد قبلا پریودهام تا ۷ روز نهایت ۸ روز طول میکشید بعد مصرف ال دی معمولا تا۳ روز پریود معمولی دارم بعد تا روز ۱۰ پریود لکه بینی دارم خصوصا موقع اجابت مزاج خون غلیظ دفع میکنم .بعد از ۱۰ روز رفع میشه علت چیه؟قبلا اینطور نبودم
- رحم بزرگ
سلام وقتتون بخیر در جواب سونوگرافی رحم بزرگ میوماتوز با ابعاد میدساژیتال ۱۳۲*۹۲ میلیمتر محتوای یک میثم اینترامورال تا ساب سروز به ابعاد ۱۰۲*۸۴ میلیمتر در قدام فوندوس و بادی با اثر فشار بر اندومتر و مثانه رویت شد اندومتر اکوژن به ضخامت ۹ میلیمتر رویت شد برای درمان چکاری باید انجام دهم خطرناک هستش
- پاپ اسمیر
سلام.تست پاپ اسمیر من Liquid.Based. Satisfactory forevaluation Endocervical.Transformation zone calls present Negative for intraepithelial lesion. or malignancy میشه تفسیر بفرمایید مشکلی هس .یا ن .لازمه کلپوسکپی بشم
- خودارضایی و ترک
سلام خدمت تون من چندین ساله ک دارم خودارضایی میکنم خیلی کوشش کردمولی نشد ترک کنم الان چی کار کنم
- قرص پیشگیری
با سلام و وقت بخیر وقتی اولین بسته قرص ضد بارداری و از روز اول پریود مصرف کنیم و بسته اول تمام شود، مجددا بسته دوم را نیز باید از اولین روز پریود شروع کنیم تا اثر ضد بارداری داشته باشد؟ چون من این کار را انجام دادم. میخواستم ببینم کارم درست بوده یا اشتباه؟ نگران شدم که مبادا کارم اشتباه بوده و باردار بشم. با تشکر
- سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر با ی زایمان زود رس میشه برای بارداری بعدی سرکلاژ شکمی انجام داد؟
- پریود نشدن
سلام من ۱۱ اذر پریودیم شروع شد و کامل بود ۲۲ اذر نزدیکی داشتم و بالفور قرص تنسی خوردم ۲دی ماه بمدت دو روز خونریزی کم داشتم اما همش درد دارم امامریض نشدم تا ۲۶دی ی لکه دیدم اما درد کمر زیاد دارم تست هم میزارم منفی هس ممنون میشم راهنمایی کنید
- راهنمایی
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز. من خودم چندین سوال از شما پرسیدم و همیشه جوابهای خوب به من داریم و کمکم کردین . این دفعه یه مشکل برای یکی از اعضای خانواده پیش اومده یه دکتر خیلی خوب که تشخیص خوبی داشته باشه در زمینه فوق تخصص گوارش ومعده تو رشت برام معرفی کنید . من شهرستانم اسمشو بگین کافیه من مطبش پیدا میکنم و نوبت میگیرم تو رو خدا خیلی واجبه و من نگران هستم. خدا از شما راضی باشه و همیشه شاد و سلامت و موفق باشین مرسی.
- داروی هورمونی
سلام روز بخیر حدود هجده سال است به خاطر پلی کیستیک بودن تخمدانها از قرص ال دی استفاده میکنم و هرزگاهی چکاپ میروم و سونو میدهم همیشه همین قرص رو برام تجویز میکنن، دوسال پیش با سونو پیش دکتر رفتم گفتن هم دیگه تنبلی نداری هم کیستا از بین رفته ، احتیاجی به مصرف قرص نداری ، قطع کردم و خودم طبیعی قاعدگی داشتم ولی دچار لکه بینی میشدم، مجبور شدم دوباره ال دی مصرف کنم و خیلی دچار التهاب می شوم و به درد دوره ای سینه دچار میشوم ، قرص ویتاگنوس استفاده کردم از لحاظ کاهش التهاب خیلی خوب بود ولی لکه بینی داشتم از طرفی مصرف ال دی خیلی دچار التهابم میکنه نمی دونم چی کار کنم لطفا راهنماییم کنید ، بفرمایید چه دارویی برام بهتره؟
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
با سلام می خواستم بدونم چندروز بعد از تزریق آمپول پروژسترون، پریودی اتفاق می افته؟
- بالا بودن عددبتا
سلام من دوماه سقط کردم توازمایش ها عددبتام هی بالا میره دکترا میگن باید شیمی درمانی بکشی یعنی سرطان دارم
- جواب آزمایش کورتاژ
سلام جواب كورتاژ من Endocervix:no significant pathologic changes endometrial:proliferative phase endometrium endometrial polyp is suggested
- تاریخ لقاح
سلام. من باردار هستم و بارداری اولم میباشد.. و چون از اول تاریخ آخرین عادت ماهانه را به فراموش کرده بودم. از طریق سونگرافی متوجه شدم که چند وقته باردارم. دیروز سونگرافی داشتم دکتر گفت دو روز دیگ 33 هفته کامل میشه و وارد هفته 34 میشی.. حالا اگه از تاریخ دو روز آینده که 33 هفته کامل میشه.. 33 هفته کم کنم میتونم تاریخ لقاح یا زمانی که بچه تشکیل شده بدست بیاورم؟.موفق باشید
- درددرواژگان
سلام من وقتی که پریودمیشم درروزهای اول اگه دردستشویی خودموباآب تمیزکنم دردشدیدی دارم که بعدازمدت کوتاهی تموم میشه نگرانم چون قبلا اینجوری نبودم
- فولیکول غالب وکانون اکوژن
فولیکول غالببه قطر ۲۰میلیمتر وکانون اکوژن به قطر ۱۹/۵میلیمتردر تخمدان راست واتساع در ورید های لگنی و وریدهای داخل میومتر با حداکثر دیامتر۷/۵میلیمتر هست
- لطفا راهنماییم کنین
سلام من سه روز زودتر پريود شدم و پس فردا عروسيمه الان در حد يك لكه خون ديدم فقط توي خونه قرص سيبل داشتم و خوردم كه شايد جلوي خونريزي رو بگيره الان اين قرص رو ادامه بدم؟ يا قرص ديگه اي بخورم ؟ يا كلا چون پريود شدم قرار نيست قطع بشه؟ :(
- گذاشتن دستگاه آیودی و خویزری بعد شش ماه
سلام من سه ماهه دستگاه گذاشتم خونریزیم بند نیومد دکترم گفت قرص جلوگیری بنداز الان ۲۰روزه میندازم هم زیردلم در میکنه وهم اینکه سه روزه بااینکه قرص میندازم لکه بینی دارم
- ایا من پریود نامنظم دارم؟
سلام خسته نباشيد خانم دكتر من ٢٣سالمه دختر هستم ٥فروردين پريود شدم ١١فروردين پاك شدم و ٣١فروردين دوباره پريود شدم ٦ارديبهشت پاك شدم و ٢٥ارديبهشت پريود شدم ٣١اردبيهشت پاك شدم الان ٢٠خرداد پريود بشم ايا قاعدگي من مشكل داره ؟ممنون ميشم جواب بديد خيلي نگران هستم
- عمومی
سلام خانم دکتر من موهای زائد فراوانی در سینه و بین سینه و جناغ و شکم و گردن دارم ولی قاعدگیم کاملا منظمه و اضافه وزن ندارم و ۲۰ سالمه دلیل این پرموری من چیه و آیا درمان میشه خیلی نگرانم سینه هام کلا مو شدن
- زنان
سلام.من ۲۴ ساعت پس از مصرف اورژانسی کواموکسی کلاو خوردم آیا اثر اورژانسی رو از بین میبره؟


