Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ناباروری
سلام ببخشید من یک سال پیش رحم اجاره ای بودم ودوباره انتقال انجام دادم امکان داره بعد مصرف اون قرص وامپول های پروژسترون واسترادیول واسه بچه دارشدن خودم مشکل پیش بیاد؟؟
- سلام من اندو متر داشتم دکتربرام قرص وروژست دادن الان بسته چهارمی دارم استفاده میکنم سه بسته اول خوب بودم خونریزی نداشتم به اخرا بسته سوم که رسیدم لکه بینی شروع شد بسته چهارم هم وسطاش خونریزی شدید با لخته های بزرگ ایا درمان نمیشم با این قرص چون خونریزی دارم حالا مفنامیک هم میخورم کمتر شده ولی احساس میکنم لکه بینیم تمومی نداره نظر شما چیه؟
- عوارض لیزر
آیا لیزر مو های زائد عوارض داره؟
- علت غددلنفاوی
باسلام. من سونوگرافی سینه انجام دادم. سوزش زیربغل داشتم. توس نومن این نوشته بود. دولنف نود Oval shape باهیلوم اکوژن باsad:5mmدرفضای آگزیلاری چپ رویت شدکهsignificant نمی باشد. آزیااین خطرناکه. نیازبه درمان داره. آیابادارورفع میشه. ممنون میشم جواب موبدی خیلی نگرانم.
- واژنخشک
سلامببخشیدخانمدکترمن۴۳سالمهواژنمخشک..میلجنسیندارمچکارکنم?
- خشکی واژن
سلام خانم دکتر من بیمار شما هستم و دو سال پیش عمل برداشتن رحم به روش لاپاراسکوپی برام انجام دادین و خیلی هم راضی بودم ولی الان درد در موقع نزدیکی دارم و خیلی اذیتم میکنه ۶ ماه پیش به دکتر دیگری مراجعه کردم و برام کرم استرو مالین دادن وخوب شدم ولی الان هم چند روز ترشحات سفید دارم و کمی خارش و هم درد در موقع نزدیکی و این کرم پیدا نمیشه لطفا راهنمایی کنید که از چه کرمی میتونم استفاده کنم چون من رشت زندگی نمیکنم و دسترسی به شما ندارم خیلی ممنون میشم کمکم کنید خانم دکترمهربونو باتجربه هستین و کارتون واقعا حرف نداره 💜❤❤
- قرص واژینال
سلام من دوشب از قرص واژینال پروواژ استفاده کردم و زیر دل درد دارم میتونه به خاطر مصرف این قرص باشه؟
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر تنبلی تخمدان دارم دکتر برام قرص سیبل تجویز کرده ولی من اشتباها از هفت قرص سفید رنگ شروع کردم الان موندم چطوری ادامه بدم این بسته رو بخورم یا منتظر بشم ماه دیگه دوباره پریود بشم شروع کنم
- پرده بکارت
سلام من حدود 42 روز پیش عروسی کردم و شب عروسی خونریزی نداشتم پردم حلقوی بوده و قبل رابطه بکارتم کاملا سالم بوده ؛ بعد رابطه از جهات 3-9-6 پارگی دارم ولی به دو پزشک زنان ک مراجعه کردم گفتن بکارت ارتجاعی دارم و بکارتم آسیب دیده و زیاد قابل تشخیص نیست گفتن الان با وجود پارگی چیزی که مشاهده میکنن ارتجاعی هس و نداشتن خونریزی طبیعیع حس مبکنم این حرفو بهم زدن ک فقط آروم بشم چون از لحاظ روحی به شدت بهم ریختم و اینو میدونم ک بکارت ارتجاعی پارگی نداره و فقط ساییدگی داره ،،،، الان میخام برم پزشکی قاتونی میخاستم بدونم بعد از گذشتن 42 روز و داشتن چند دفعه رابطه آیا دلیل نیومدن خونریزی تشخیص داده میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟و جنس پرده که ایا ارتجاعی هس یا نه؟؟؟
- بلوغ زود رس دختران
با سلام.دخترم ۷ سال و ۱۰ ماه سن داره متوجه شدیم بلوغ زود رس داره.۱۰ روز پیش آمپول واریوپپتیل رو زیر نظر پزشک براش تزریق کردیم متاسفانه امروز صبح پریود شده این خونریزی همراه با دل درد چه دلیلی میتونه داشته باشه.از همکاری شما سپاسگزارم.ممنون میشم پاسخ بدید
- عقب افتادن پریودی
سلام وقتتون بخیر من ۲۱ سالم متاهلم و الان دوماه پریود نشدم ازمایش دادم منفی بود نمیخوامم مثبت باشه فعلا فقط نگران اینم چرا پریودم انقدر عقب افتاده چیکار کنم؟
- زایمان زود رس
سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر...ایا فعالیت بیش از حد و استراحت نکردن و از پله پایین بالا رفتن رابطه داشتن و پیاده روی زیاد باعث زایمان زودرس میشه یا کلا ربطی نداره کسایی که نارسایی دارن اینطوری میشن
- فطع نشدن پریود – قرص دیان ایرلنی
با سلام و خسته نباشد من یک زن ۳۹ ساله هستم مطلقه برای اولین بار که پریودم قطع نشده و همیشه مرتب بوده الان بیشتر از ۲ هفته است که من پریود هستم در صورتی که معمولا مدت پریود من ۵ روز است و خیلی هم کمه مقداره خونریزی. به خاطر اینکه بدن کیست سازی دارم دکتر گفته بودهمیشه ۶ ماه قرص بخورم و ۳ ماه نخورم من سالهاست که قرص دیان ایرلنی مصرف میکنم. میشه کمکم کنید؟ سپاس از لطفتون
- amh
سلام.ایاممکندارهتخمدانهابزرگو fshوLHوپرولاکتیننرمالباشهومقدار amhدرروزسوم پریودکمترازیکباشه
- قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر، دیشب سکس داشتیم، الان فهمیدم که کاندوم سوراخ شده بود، بعد قرص لوونورژسترول ۰/۷۵ دوتا باهم خوردم، ولی تاریخش خیلی گذشته بود. میخواستم ببینم اثر داره یا باید دوباره بخورم؟
- تاخیر پریود
سلام وقت بخیر، سیکل ۲۸ روزه داشتم (حدودا ۳,۴ روزه کم)بصورت پریود شدن در ۶ آبان به مدت (در تاریخ ۱۸ آبان رابطه محافظت نشده و خوردن ۲ قرص اورژانس دوز ۱/۵ بصورت یکجا ) اما به جای پریود شدن در تاریخ ۴ آذر بطور روتین با وجود علایمی مانند دردناکی سینه ها در تاریخ ۱۳ آذر بصورت لکه بینی تا حدود ۵ روز و از روز ۱۷ آذر به مدت یک هفته خونریزی طبیعی متوسط داشتم و علایم دردناک بهبود یافت. امروز ۱۸ دی ماه با توجه به داشتن حس پریود شدن کماکان پریود نشده ام و استرس و مصرف استامینوفن هم داشته ام،و هیچگونه تست بارداری انجام ندادم ایا منتظر بمانم و از شروع دوره Ld برای منظم شدن سیکل استفاده نمایم؟ یا چه کاری انجام بدهم؟
- هههههه
خودارضایی باعث پریود نشدن میشه؟
- سوال مهم
سلام خانوم دکتر من 1400/2/8پریووم تموم شد و هر دفعه ۲۳ یا ۲۴ از ۲۱ تا ۳۰ روز مریود میشم دیروز 2/23 کنی خون قهوه ای مثل مریود نیس دلی کمه در حدی ک فقط لباس زیر کثیف شد داشتم میخاستم ببینم چه مشکلی هست چیکار کنم شکم درد هم دارم یه کم یکهفته پیش هم نزدیکی با قرص ال دی داشتم که سه تا ال دی خوردم
- سونوگرافی رحم
یک میوم اینترامورال ساب سروزال چیست؟
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟


