Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تفسیر آزمایش هیستروسکوپی
سلام . آزمایش هیستروسکوپی دادم . جوابش اومده ممنون میشم نتیجه آزمایش رو بفرمایید Fragments of unremarkable endocervical tissue
- پولیپ رحمیو آندومتر
با سلام من ضخامت رحم دارم ۱۳ دکتر قرص ۲فاستون بهم داده آیا نیازی به عمل هست یا رفع میشه قبلا پولیپ داشتم عمل کردم که جوابش خوب بوده
- پولیپ و دوفاستون
سلام خانوم دکتر عزیزم من پولیپ رحمی داشتم دو تا که جمعا یک سانت بود یک ماه پیش هیستروسکوپی کردم و برداشته شد و جواب پاتولوژی خوب بود و پریود این ماهم درست بود و دکتر ک مجدد رفتم گفتن که باید چند ماه دوفاستون مصرف کنم از روز ده پریودی ب مدت ۱۴شب شب برای جلوگیری از برگشت پولیپ من قبل عمل پولیپ دوفاستون سه ماه مصرف کرده بودم ولی همش لکه بینی داشتم میخاستم بدونم مصرف دوفاستون درست هستش یا نه کاری نکنم؟و اینکه جلو برگشت پولیپ رو میگیره ؟
- هایپرلازی
سلام و وقت بخیر ،بنده به علت لکه بینی های ادامه دار ده روز پیش کورتاژ تشخیصی شدم جواب پاتولوژی هایپرپلازی بدون اتوپیا بود ،دکتر گفتند باید رحم رو در بیاریم ،نظر شما چیه?
- علت خونریزی بعداز3بارتزریق لوپرومر
سلام خانم دکترمن به تشخیص پزشک تو3ماه. 3بارآمپول لوپرومرزدم برای یائسه شدن ولی بعدازتزریق سومیش الان 22 روزگذشته ومن دوباره خونریزیم شروع شده آیارحمم بایدبرداشته بشه
- سلام چه کار کنم خونریزیم قطع بشه؟
سلام ۴۴ سالمه پریودی طواانی مدت با خونریزی خیلی زیاد داشتم تشخیص دادن باید هیتروسکوپی بشم بعد از عمل پریود یک هفته ای با خونریزی خیای کم داشتم الان بعد پنج روز دوباره خونریزی افتادم خیلی ناداحتم نمیدونم علنش چیه ک دوباره ب خونریری افتادم لطفا راهنماییم کنید
- هیستروسکوپی
با سلام آیا دکتر یا مرکز خاصی در رشت وجود داره که بدون آسیب به هایمن بتونه پولیپ رو به وسیله هیستروسکوپ خارج کنه(برای ویرجین ها)؟
- پریودی بعد از جراحی
سلام وقت بخیر دو هفته پیش عمل خارج کردن پولیپ رحم داشتم هر روز ترشحات قهوه ای رنگ داشتم بعد از دو هفته ازعمل که الان زمانه پریودیمم هست درد کمر و شکم دارم ولی خونریزی عادت ماهانه نشدم همچنان ترشحات قهوه ای هست فقط مقدارش یک کم بیشتر شده میترسم چسبندگی رحم گرفته باشم لطفا راهنماییم کنید
- نامنظمی حاشیه کاویته رحم جلب توجه می کند ،درتفسیر عکس رنگی به چه معناست؟
معنای عبارت بالا درتفسیر عکس رنگی آمده به چه معناست وآیاتاثیری درناباروری دارد؟
- سوال از دکتر خوب
جواب پاتولوژی اینه لطفا تفسیر کنید جواب را برام ممنون Endometrial curettingالبب and endocervical biobsy shows: a( glandular hayperplasia,simple type b( spongisis of exocervix )
- پولیپ رحم
پولیپ درسای,ز14mm*8*12*دارم به من قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده آیا این درمان کافیه یا بهتره همین الان هیستروسکوپی انجام بدهم
- کلسیفیه رحم
mm16 در دیواره قدامی رحم آیا خطرناک هست ؟؟ و باید عمل شود ؟؟
- هایپرپلازی بدون آتی
سلام عرض ادب و احترام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید نتیجه پاتولوژی بعد از برداشتن پولیپ هست قصد بارداری دارم ایا با این شرایطم امکانش هست؟ من میتونم باردار بشم ؟ وضعیتی خطرناکه؟ Macroscopy: Received specimen in formalin in two bottles as below: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: Consists of multiple brown fragments of soft tissue M: 2.5x2x0.7 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T B) Endocervical curettage: Consists of multiple creamy brown fragments of soft tissue M: 1.2x0.6x0.3 cm in aggregates. SOS:M/1 E=T Microscopy: A) The histologic sections show polypoid endometrial structure composed of cystically dilated endometrial glands lined by mitotically active pseudostratified epithelium embedded in spindle cell stroma along with thick-walled blood vessels which show at least focally increased ratio of glandular to stromal portion as well as foci of serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization. Other parts show serrated dilated glands lined by single layer of bland columnar epithelium with extensive subnuclear vacuolization and focal tubal metaplasia embedded in edematous stroma. Also fragments of endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. B) The histologic sections show endocervical tissue lined by single layer of bland columnar epithelium along with acute and chronic inflammatory infiltrates are seen. There is no evidence of malignancy in this specimen. DX: A) Endometrial curettage & Uterine cavity polypectomy: - Early secretory endometrium. - Fragments of Endometrial polyp superimposed by focal simple endometrial hyperplasia without nuclear atypia. - Chronic endocervicitis.
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
- پولیپ وبارداری
سلام خانوم دکتر،ممنون ازجوابتون،من بیمارخودتون هستم،ببخشیدزیادسوال میپرسم،برای یادآوری میگم من پولیپ ده میلیمتری دارم،اگه باوجودپولیپ بارداربشم ریسک سقط جنین وجودداره درسته؟بهترنیست اول جراحی کنم نظرشماچیه،ممنون
- زنان وزایمان
از۱۵ آذر که پریودم خونریزی قطع نشده گاهی شدید گاهی کمتر آمپول دکاپپتیل دادن که یائسه بشم یا هم کلا رحم رو بردارم کمخونی شدید هم دارم ۵۳ سالمه اول گفتن هیستروسکوپی بشی نتیجه هر چی اومد انجام بدیم آمپولها عوارض نداره؟نظر شماچیه
- پاتولوژی رحم
RIFconsst of agregate of grey,brown soft tissues blood clot m2.5. 2.5. 03cm. sos.m,1. E.T
من دو ماه پيش سقط داشتم بعد خونريزي هاي شديد سونو گرافي انجام دادم بقاياي عروقي نشان داده كه ٤٥سانتي متر برثانيه خون رساني و ابعاد اوليه ٤٤*٤٨ ميليمتر بوده . ١١ روز پيش كورتاژ كردم ديروز روز ١٠ بعد كورتاژ سونو دادم هنوز بقايا به ابعاد١٧*١٨ ميليمتر در ديوار رحم نشان ميده. دكتر كه عمل كرده ميگه قرص ضد بارداري استفاده كن تا سه ماه جواب ميده . پيشنهاد شما چي هست؟
- فیبرم وادنومیوزیس
با سلام من بعلت فیبروم ۳ سانتی سابموکوزال و ادنومیوزیس خونریزی زیاد وپیاپی داشتم .اولین امپول واریوپتیل رو تزریق کردم ۱۴ روز پیش هر شب هم یک قرص مجسترول ۴۰ خوردمسر دوهفته پرید شدم.ایا ادامه درمان با امپول برای تاریخ دوز دوم مقدوره یا باید طبق پشنهاد سایر پزشکان رحم رو دربیارم
- عمل هیستروسکوپی
در کزارش هیستروسکوپی نوشته دو استیوم در یک سطح رویت شد منظوز ر چیه ؟


