Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
Funneling به دهانه6mmو طول14mmدیده مب شود طول سرویکس بسته ۱۴mmارزیابی شد راهنمایی کنید لطفا این یعنی چی
- (تنبلی تخمدان)
سلام خسته نباشید من دختر 20ساله هستم و تنبلی تخمدان دارم آیا تنبلی تخمدان برای آینده ام مشکلی ایجاد نمیکند ؟ آیا با دارو این مشکل برطرف میشود؟
- بلوغ دیر رس
سلام خسته نباشید من الان بیس سالمه و علاعم بلوغ ندارم فقط موهای زاعد دارم ازمایش و سنوگرافی کردم ازمایشم ک سطح هورمونام خیلی پایینه سنوگرافی هم ک تخمدان خیلی کوچیکن نه پریود شدم و ن سینه رشد کزده من الان زیر نظر متخصص زنان و متخصص غدد در تهران هستم متخصص غدد بهم قرص یدفولیک کلسی تریول 60 روکین تجویز کردن ک الان دوشب هس ک من مصرف میکنم ولی دکتر زنان بهم قرص استرومارین دادن ک شبی دوتا بخورم ب مدت پونزده روز ولی پریود نشدم اما سینه هام یکم حالت برامدگی شده و دست میزنه درد میکنن و ترشح زیاد میبینم و بعد بهم دکتر زنان ام ار ای نوشتن ک قراره برم انجام بدم راهنماییم کنید لطفا خیلی نگرانم
- خونریزی بعد از قطع قرص
سلام دکتر خسته نباشید من دفعه قبلی که عادت ماهیانه شدم از روز 5 قاعدگی اقدام به مصرف قرص ضد بارداری سیپترون کامپاند کردم و مثل همیشه 20 روز پاک بودم و بهد عادت شدم و بعد از پاک شدن دچار لکه بینی شدم یعنی 7 روزه که لکه بینی دارم و دو روز هست که خونریزی شدید شده.چیکار کنم که این خونریری قطع بشه و تا به حال سابقه مصرف قرص ضد بارداری نداشتم الان هم به خاطر اینکه شنیده بودم قرص سیپترون کامپاند باعث بزرگی سینه میشه مصرف کردم ولی دیدم بی حالی بهم دست میده حتی یک بسته 21 تایی را هم تمام نکردم ممنون میشم پاسخ دهید.
- ۴۶ ساله با رحمبا سلام خانمیی به ابعاد ۹۱وضخامت اندومتر ۵میلی متر وتصویر میوم در بادی رحم به ابعاد ۱۰میلی متر ۱۵ روز خونریزی دارم البته به دلیل استفاده از قرص اظطراری لطفا راهنمایی کنید خواستم ببینم وضعیتم خطر ناک
باسلام خانمیی ۴۶ ساله با رحمی به ابعاد ۹۱وضخامت اندومتر ۵میلی متر وتصویر میوم در بادی رحم به ابعاد ۱۰میلی متر ۱۵ روز خونریزی دارم البته به دلیل استفاده از قرص اظطراری لطفا راهنمایی کنید خواستم ببینم وضعیتم خطر ناک
- پریودی طولانی
سلام و وقت به خیر دختر سیزده ساله من در ماه مهر برای بار اول پریود شده و این پریودی در حد دوسه لکه خون بود.برای بار دوم در تاریخ ۱۵ آذر باز یک لکه مشاهده کرد و از تاریخ هفده آذر تا امروز که بیست و ششم آذر هست پریودی ادامه داره.این موضوع من را نگران کرده..اگر امکانش هست راهنمایی کنید..سپاس فراوان
- تاثیر پروتز سینه برروی تراکم آن
باسلام. پستان های بنده دارای تراکم زیادی هستن.آیا من میتونم از پروتز سینه استفاده کنم؟ تراکم رو بیشتر نمیکنه؟
- خودارضایی با سینه
سلام من به مدت دو سال خودارضایی با سینه میکنم و شرم دارم بخاطر گفتن این حرف همش وقتی سینه هامو مالش میدم ارضا میشم و مایع ازم بیرون میاد و تازه فهمیدم خودارضایی بده میخوام ترک کنم سوالم اینه که خودارضایی به سینه باعث سرطان میشه ؟ الان دو ماهی میشه که سینه سمت چپم بزرگ شده خیلی نگرانم باعث سرطان میشه ؟؟؟ من مجردم
- آزمایش هورمونی
سلام ، من پریودم عقب افتاده بود آمپول پروژسترون زدم ، اگر روز سوم خونریزی آزمایش هورمونی بدم نتیجه کاذب هست؟ برای سونو ،جهت بررسی تخمدان پلی کیستیک چه روزی از سیکل بهتر هست؟
- بارداری
۳۲ سالمه،یک سال اقدام به بارداری کردم خودم و شوهرم سالم هستیم طبق ازمایشات پزشک. نباید قرصی مصرف کنم برای باردار شدن؟
- عمل فتق شکم
سلام خسته نباشید. عمل فتق شکم انجام دادم عملم باز بود تور برام گذاشتن. دکتر گفتن دیگه نباید بار دار بشی. علتش چیه دیگه نمی تونم باردار بشم؟نظر شما چیه؟ ممنونم از شما
- جواب سونوگرافی
کیست مولتی کولار در تخمدان راست با سایز 53*34mm مشاهده شد . اکوی میومتر مختصری کورس است . ضخامت اندومتر 6mm است . میخواستم ببینم این نوع کیست ممکن است بدخیم باشد .
- کیست تخمدان یونی لوکولار
سلام ۲۰ سالمه ازدواج کردم ولی هنوز نامزدیم کیست یونی لکولار به دیانتر ۳۱*۲۳ م م و دارای اکو خفیف داخلی در ادنکس و مجاورت تخمدان راست به نفع کیست پارااوارین روییت گردید ایا خطرناک است؟
- جوش واژن
سلام خانوم دکتر رو لبه ی واژنم یه جوش زیر پوستی زده به مدت یه هفته شده فشار میدم درد داره بعد اینکه الان خیلی ریز شده چه دارویی استفاده کنم ک کامل ازبین بره
- قرص های ضد بارداری
سلام وقت بخیر میخواستم سوال کنم آیا این مورد درسته که میگن هر سه ماه یکبار(یک ماه) یا شش ماه (۲ماه )باید بین مصرف قرص های ضد بارداری فاصله بیفته تا بدن استراحت کنه و مجدد شروع به مصرف بشه؟ ممنونم
- پریودی
سلام،من چهارم این ماه پریود شدم و هفت روز طول کشید ،الان ۱۵ روز از تموم شدن پریودم میگذره دوباره امروز ک ۲۷ خرداد هست پریود شدم ،آیا داشتن رابطه و ارضا شدن میتونه دلیل جلو افتادن پریود باشه،برای تنظیم شدن این دوران چه دارویی باید مصرف کنم،ممنون میشم کمکم کنید
- ویتاگنوس
سلام خسته نباشید من دختری هستم ۱۹ ساله ۳ ماه برای جوش های صورتم ویتاگنوس مصرف کردم حتی در زمان پری العان چند روزه ک قطعکردم و پریود شدم درحالی به پری من ۱۰ روز مونده؟ میتونه چی باشه ؟؟ با ویتاگنوس مشگلی گرفتم درضمن من کیست تخمدان ندارم و قبل ویتاگنوس هم نداشتم برای جوش مصرف کردم ک خوب هم نبود
- کاپ قاعدگی
با سلام استفاده از کاپ قاعدگی از لحاظ پزشکی منعی دارد؟ و استفاده از آن را در مقابیسه با پدهای بهداشتی توصیه میکنید.
- سلام آیا قرص کینااپ چاقی دردوران بارداری خطر دارد یانه
- اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام.من سه روز پیش سونو دادم.جوابش ب این صورت بود ک ضخامت اندومتر ۷mm. کیست ب ابعاد ۴۸×۳۱ و داخل ان ضایعه اکوژن ۳۱×۲۱ رویت شد. میخوام بدونم این اکوژن چیه؟عایا خطرناکه؟ عایا دلیل بر سرطانه؟ در برگه سونوم نوشته ۴ هفته بعد از لحاظ solid بودن صایعه بررسی شود. ممنون میشم کمکم کنید راهنمایی کنید


