Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- با عرض سلام ادب من فیبرم دارم ایا درمان داروی دارد
- بارداری
سلام من تا حالا باردار نشدم و اگه این بار باردار بشم اولین بارداریم هست و دکتر گفته هم تخمدانت ضعیف هم کیست دارین و برای رفع کیست قرص سیبل را به من داده آیا خوردنش واسه تخمدان و رحم مشکلی نداره
- سرکلاژشکمی
سلام خانم دکتر میخواستم بدونم سرکلاژ شکمی حتما باید قبل از بارداری انجام بگیرد یا زمان بارداری هم امکانش هست
- عفونت
باسلام من ترشحات سبز رنگ غلیظ دارم که زیاد ترشح میشه علتش چی میتونه باشه در حدی که روزانه لباس زیرم به شدت کثیف میشه وباید چی کارکنم ممنون
- در مورد حاملگی
سلام من حدود 9ماه پیش سقط داشتم الا چهار ماهه قرص جلوگیری نمیخورم ولی پریودم سه رو سه روز جلو میافته ایا دلیل حامله نشدنم پریودی نامنظمه؟ واینکه سونو داخل رحم دادم سمت چپ تخمدانم یه کانون کلسیفیه 5میلی متری داشتم که گفتن بی خطره
- آزمایش ogtt در بارداری
سلام من باردارم هفته ۲۳ .دکتر برا من آزمایش ogtt نوشته این ازمایش را چند هفتگی انجام بدم
- تداخلدارویی
ایا قرص اسپیرنولاکتین و ال دی باهم تداخل دارند؟ کیست تخمدان دارم و برای ۳ ماه قرص ال دی تجویز شده.ایا بعد ۳ ماه باید سونو بدم یا کیستم خوب شده
- قاعدگی نامنظم
سلام عزیز وقت بخیر من از کلاس هفتم که الان کلاس دوازدهم هستم پریودیم ها نامنظمه و کف پام همش داغه سونو هم انجام دادم هیچ مشکلی ندارم ولی نمدونم چرا اینطوریه الانم که الان ۴ ماهه نشدم از بهمن
- مارولین ۲
سلام وقت بخیر برای پیشگیری از بارداری دکتر مارولین تجویز کردن. همزمان از کاندوم هم استفاده کردیم. من هر ماه ترشح تخمک گذاری داشتم الان بعد از یک هفته از مصرف قرص ترشحاتم کم و غلیظه .برعکس ماه های قبل که بعد از اتمام پریودم سریع تخمک گذاری داشتم.سوالم اینه که ممکنه در مصرف ماه اول هم از تخمک گذاری جلوگیری کنه و احتمال بارداری چقدره؟از روز پنجم و هرشب سر ساعت معین مصرف میکنم.ممنونم
- ازدواج دخترا در سنهایی بالا
سلام خدمت خانم دکتر وخسته نباشید . خانم دکتر بیماریهای که برای دختران دیر ازدواج کردن در سنین بالا من 30 سالمه میخوام بدانم اگه دیر ازوداج کنم مشکلی که بیشتر برام پیش بیاد چیه متشکرم
- تنبلی تخمدان
سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه دختر مجرد 21 ساله هستم. اما پریودم همیشه حداقل 5 یا 6 روز عقب میوفته هر ماه هم همینطوره. موی زائد نداشتم اما الان نواحی چانه و دور سینه موی زائد در میارم و وزنم با اینکه رعایت میکنم ورزش میکنم اما پایین نمیاد. بیشتر اوقاتم احساس خستگی دارم. همش هم صورتم جوش میزنه بی وقفه و لک میشه با اینکه مصرف شیرینی و چربی ندارم زیاد. یعنی تنبلی تخمدان دارم؟ برای درمان باید چیکار کنم دکتر؟
- عفونت مکرر
با سلام .نزدیک ب ۲ سال هست ک عفونت مکرر دارم ک با خوردن دارو های قوی هم عفونتم رفع نمیشه با پریودی جدید دوباره عفونتم بر میگرده.الان داروی لاکتواژاستفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید ک علت عفونت مکررم چیه چکار باید بکنم .
- درد معقد در پریودی
باسلام خدمت شما خواستم بپرسم چرا درهنگام پریودی مقعدم تیرمیکشه ب طوری ک قابل تحمل نیست برام ناگفته نماند ک ی سال ک جراحی کیست فیبروم انجام دادم ودرجواب پاتولوزیم اومده ک کیستم اندومتریوز نبوده ولی همچنان درزمان پریودی خیلی درددارم ؟؟
- قرص سیبل برای تنبلی تخمدان
سلام من تنبلی تخمدان دارم دکتر برام قرص سیبل داده گفته از پنجم پریود بخور منم میترسم بعداا بچه دارنشم چون در همه جا خوندم نوشته ضد بارداری
- برای بارداری
سلام من ازدواج اولم یه سقط داشتم ۲ماه ولی الان یک سال مجدد ازدواج کردم و باردار نشدم الان سونوی واژینال انجام دادم روز ۱۳سیکل نوشته آدنومیوزیس دارم و وقتی به ارگاسم میرسم درد دارم و کمر و پاهام درد میکنه میخواستم ببینم باردار میشم و آیا باید عمل جراحی انجام بدم؟
- بی حسی واژن هنگام رابطه
سلام بنده ۴ ساله ازدواج کردم ۲بار زایمان طبیعی داشتم. از اول ازدواجم توی رابطه جنسی با همسرم اصلا هنگام دخول حسی ندارم. یعنی احساس و لذتی ندارم و به طوره دیگه ای ارضا میشم. خسته شدم و به شدت متنفر شدم ازین وضعیت. دوست دارم هم زمان با همسرم ارضا بشم. لطفا راهنماییم کنید
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید من قبلا یه سوال از شما پرسیدم ،وزنم نرماله،تنبلی تخمدان دارم،گفتم چرا قبلا با دارو تحریک تخمک گذاری پریودام منظم بود ولی یه مدته با همین داروها پریودام تا دوهفته هم عقب میوفتد،گفتین در صورت تغییر وزن ممکنه داروها موثر نباشند،خانم دکتر ببخشید منظورتون افزایش وزن بود؟؟؟یا کاهش وزن هم روش تاثیر داره؟؟؟وباعث اختلال میشه،آخه من تواین مدت وزنمو کم کردم
- بارداری؟؟
سلام.خسته نباشید..ازدواج ما فامیلی هست .دختر خاله پسر خاله هستیم..یک دختر ۹ ساله دارم.اکنون میخوام برای بارداری دوم اقدام کنم.در بارداری دوم نیاز هست اقدام خاصی به دلیل فامیل بودن انجام دهیم .؟؟؟
- آی یو آی
سلام ..من آی یو آنجام دادم ..پتجشنبه آزمایش میدم تا نتیجش معلوم بشه چون پزشکم در شهر دیگریست میخواستم بدونم شیاف فرژیست یا همون پروژسترون رو بعد ازنتیجه آزمایش هم ادامه بدم یا نه ؟
- مصرف قرص دوفاستون
سلام من ۴۷ سال دارم و ب ای اولین بار حدود ۲۸ روز پریودم طول کشید و به متخصص زنان مراجعه کردم و قرص دوفاستون را روزی ۲ عدد ب ای دوهفته تجویز کرده، بعد از گذشتن دو روز از مصرف دارو خونریزی کاملا قطع شدا می خواهم بدونم که باید دارو رو ا ادامه بدهم یا خیر


