Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عقب افتادن دو هفته ای پریود
سلام، خسته نباشید
من دوهفته است که پریودم عقب افتاده، تست انجام دادم مثبته ولی واسه بارداری تمایلی ندارم. خواستم بپرسم چکار کنم سقط شه جنین؟ چون یک پسر داشتم از ۲ سالگی فلج بود و تتشنج هم میکرد ولی الان ۲ ساله که فوت کرده. الان نمیدونم من چکار کنم. - چاقی
سلام خانوم دکتر وقت بخیر من هرچی دارو های ایرانی و خارجی برای چاقی استفاده میکنم جواب نمیده میخواستم ببینم آمپولی هست برا چاقی که صدرصد تضمینی باشه براجاقی
- خارش وازن کودک ۶ ساله
با سلام دخترم بعضی از اوقات واژنش میخاره بسیار اذیت میکنه من بهداشت را در موردشان رعایت میکنم باید چکار کنم
- ورودی واژن
سلام خسته نباشين ميخواستم بدونم ورودي واژن كودكان بايد باز باشه يا نه ؟دخترم شش سالشه جلو واژنش بازه خيليييي نگرانم لطفا از نگراني درم بياريد
- خونریزی همراه با مصرف قرص مدروکسی پروژسترون
سلام برای تنظیم پریود دکتر قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده ک از روز ۱۴ به مدت دو هفته هر روز دو عدد مصرف کنم ولی ۱۰ روز پس از مصرف پریود شدم الان چیکار کنم ادامه بدم تا دو هفته تموم شه یا خیر ؟
- ضخامت تقریبی اندومت ۱۲mmبا نمای اکوژن تا چه اندازه خطر نا ک است؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من میخوام حامله بشم و کیست داشتم که دفع کردم و حالا یه کیست ریز دارم و تنبلی تخمدان میخوم زود باردار بشم چکار کنم؟
- دفع بقایای سقط جنین
سلام من سقط جنین 6 هفته ای داشتم الان 40 روز گذشته ولی بقایای جنین به ابعاد 12در22 در حفره ی رحم دیده شده نیاز به کورتاژ هست؟
- سونوگرافی فولیکول
سلام وقتتون بخیر من سونو فولیکول دادم نوشته در ابتدای سرویکس یک کانون اکوژن ب قطر ۱.۲ میلی متر مشاهده میشود توی پرانتز نوشته پلیپ این یعنی چی؟
- پاورفیت*
سلام من قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی میخورم و من شوهرم هیچ گونه علائمی نداره آیا میشه به همسرمم از این قرص بدم بخوره؟
- کورتاژ
سلام خسته نباشیدمن ۴ روزهست کورتاژکردم چون ضخامت لایه رحمم ۱۴ بودبعدازکورتاژخونریزی دارم وبندنمیاد بطوری که نیم ساعت ویکساعت باید نوارروعوض کنم میخواستم ببینم طبیعی هست هرازگاهی هی دردکمی دارم متشکرم اگه جوابم روبدهید
- هایمن
سلام خانم دکتر من چند وقتیه درگیر اعتیاد خودارضایی شدم ولی به هیچ عنوان چیزی وارد واژن نکردم اما همین به ارگاسم رسیدن به تنهایی میتونه مشکلی برای پارگی ایجاد کنه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانووم دکتر چند روز بعد از سرکلاژ شکمی نمیتونیم نزدیکی کنیم؟
- سرکلاژ
سلام زایمان زودرس چطور قابل پیشگیری هست در صورتی که سرکلاژ وازینال هم پاسخگو نباشه؟
- خونریزی بعداز کرم واژینال
سلام من ی ماه درگیر عفونت قارچی شدم بااستفاده از ژل و سرکه و اینا خارش تقریبا رفع شد.ولی باز خارشم برگشت و ب پزشک مراجعه کردم.کرم واژینا و پماد موضعی و چتتا قرص برام تجویز کردن بعد از سه روز استفاده به خونریزی افتادم در صورتی دو روز قبل مراجعه به پزشک ددره پریودیم تموم شده بود میخام بدونم برا داروهاس؟اصلامصرف دارو هارو باز ادامه بدم؟یا قطع بشه؟
- کیست تخمدان
سلام خانم دکتر من از تبریز دایرکت میدم روزتون بخیر من ۲۱ ماه شهریور پریود شدم و ۶ روز بعد تمام شد من یک هفته بعد خونریزی داشتم نه در حد پریود و نه در حد لکه بینی بعد ۵ روز به دکتر مراجعه کردم و سونوگرافی انجام دادم که کیست ۴ سانتی داشتم دکتر برای من دوفامد ۱۰ به مدت ۵ روز ۱۲ ساعت یکبار نوشتن که خونریزیم قطع بشه و بعد از این که دوباره خونریزیم شروع بشه به مدت یکماه قرص ضدبارداری مصرف کنم و دوباره مراجعه کنم. الان من از روز ۱۲ مهر تا جمعه شب ۱۶ قرص دوفامد رو مصرف کردم ولی کامل خونریزیم قطع نشده و فقط شدتش کم شده و در حد لکه بینی شده به دکتر گفتم .گفتن بعد از افزایش خونریزی از پنجمین روز قرص ضدبارداری مصرف کنم یعنی خونریزیم که زیاد شد ۵ روز بگذره بعد قرص رو شروع کنم?
- cell free DNA
سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم این آزمایش cell free DNA رو حتما باید دکتر بنویسه یاآزاد هم میتونیم انجام بدیم؟؟؟ اگه خودمون درخواست کنیم دکتر مینویسه برامون؟هفته چندم بارداری میشه انجام داد وجنسبت جنین رو تا چند درصد درست میگه؟ ممنون میشم جواب بدید
- عفونت قارچی
سلام دکتر خسته نباشید من عفونت قارچی دارم تا حالا دکتر نرفتم ولی از یه ماما پرسیدم گفت فلوکونازول بخور تا سه روز اگه برطرف شد دیگه نخور یه بار خوردم رفع شد عفونتم الان بعد یه ماه شده برگشته اشکال نداره بازم بخورم؟ چیکار کنم کلا دیگه عفونته بر نگرده؟؟!
- جراحی زیبایی واژن
سلام،خانوم دکتر،من میخواستم جراحی زیبایی واژن انجام بدم،یکسال ونیم پیش زایمان طبیعی داشتم،و دچارگشادی واژن شدم سوالم اینه که شما با لیزر انجام میدین یا نه؟ در مطب جراحی صورت میگیره یا بیمارستان؟ واین جراحی میل جنسی رو ازبین نمیبره؟
- خونریزی پس از انتقال جنین
باسلام واحترام.امروزروز۱۳ انتقال جنین م بود هم شروع سیکل ماهیانه پریودم.عصرچندین نوبت لکه بینی ونیم ساعت پیش خونریزی ۵سانتی روی لباس زیرم داشتم.۳ جنین انتقال دادم.آیاآی وی اف من ناموفق بوده وهر۳ جنین روازدست دادم؟


