Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط و سرکلاژ
- هیسترکتومی
سلام وقت بخیر درد پستان بعد عمل هیسترکتومی و اوواریکتومی سمت چپ طبیعی هست؟
- توده
سلام خانم دکتر وقت شما بخیر. من هفته ی هفتم بارداری هستم. زیر بغلم سمت چپ یه توده به اندازه ی نخود در اومده و درد نداره. خانم دکتر ظهور این توده آیا ربطی به بارداری من داره؟ من باید چیکار کنم؟ ممنونم از پاسخگوییتون
- بارداری
سلام میخواستم بدونم درباره قرص مدروکسی پروژسترون و استروژن کونژوگه آیا فرق این دو دارو چیه؟من میخوام پریودم منظم بشه خیلی زود به زود پریود میشم باید کدوم شو استفاده کنم ممنون
- سونوگرافی آنومالی دیررس جنین
سلام برای بررسی دقیق و کامل مغز جنین از لحاظ ناهنجاریهای مغزی و کلا برای بررسی های جنین و بررسی دقیق اعضای بدن جنین از لحاظ آنومالی های دیررس سونوگرافی دو بعدی کافی است؟ یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ با توجه به اینکه سابقه ناهنجاری در جنین قبلی داشتم و بعد جواب آمنیوسنتز قانونی سقط کردم، ولی در جنینی که فعلا باردار هستم در این بارداری نتیجه سونوگرافی NTوNB نرمال بود و آزمایشهای غربالگری اول و دوم نرمال بودند و اکوی قلب نرمال بوده و آمنیوسنتز هم نرمال بوده وآنومالی مرحله اول که در ۱۸ هفته و ۵ روز انجام گرفته هم نرمال بوده با توجه به اینکه سونوگرافی آنومالی اسکن سه بعدی چهار بعدی درخواست شد ولی بیشتر تصاویر سونوگرافی به صورت دو بعدی بود و فقط چهره جنین به صورت رنگی مشخص شد که زیاد واضح نبود.الان ۲۸ هفته و چند روز هستم طبق توضیحاتی که عرض کردم،برای بررسی آنومالی های، دیررس سونوگرافی دو بعدی برم کافیه یا نیاز به سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی است؟ خواهش میکنم سوالمو پاسخ بدین با تشکر
- کانون کیستیک تخمدان در سونو
با سلام ۳۹ ساله هستم و در سونو کانون کیستیک با دیواره ضخیم حاوی رسوبات و باندهای اکونیوز داخلی به قطر ۴۰ میلی متر در تخمدان راست دارم آیا با دارو درمان میشود یا جراحی باید شود
- پارگی فورشت
سلام دکتر وقتتون بخیر آیا آسیب دیدگی فورشت به اندازه یک دانه برنج کوچک در گواهی عروس مشکل ایجاد میکنه؟ و اینکه چون الان پریودم این آسیب دیدگی رو بخوام با کرم سیکازوم فیس دوکس ترمیم کنم ترمیم میشه؟
- محاسبه روز سوم پریودی
درود وعرض ادب من باید آزمایش روز سوم پریودی بدم،چهارشنبه ساعت ۸/۵ شب پریود شدم،چهارشنبه روز اول حساب میشه یا پنجشنبه؟ سپاس
- آمپول دیفرلین
باسلام خانمی هستم از آذرماه دفرلین ۳ماهه زدم تک دوز.و دوماه ک پریود نمیشوم متاسفانه عوارص شدید امپول گرگرفتگی از زندگیم ناامیدم کرده ن خاب دارم ن خوراک..لطف کنید بگید این امپول تا چقد در بدنم میمونه و چ زمانی پریودیم برمیگرده ؟عمر دارو چقده؟برای اندومترو تزریق کرده بودم ،دلم میخاد پریود شدم اروم شع بدنم ن میل جنسی دارم ن خاب اخه این دارو ئه؟
- پاپ اسمیر
سلام خانوم دکتر . من برا انجام پاپ اسمیر خدمت شما رسیدم چون اولین بارم بود یادم رفت بهتون بگم من شب قبلش نزدیکی داشتم و اینکه تازه از حموم در اومده بودم که تازه متوجه شدم 48 ساعت نزدیکی ممنوع هست ،میخواستم بدونم در صورت اینکه از وسایل جلوگیری استفاده نکرده باشم و جلوگیری هم صورت گرفته باشه برا جواب آزمایشم مشکلی پیش نمیاد؟
- مطب
سلام خانم دکتر شماره مطب و شماره واتس اپ رو لطف میکنید بفرمایید
- قرص مولتی ویتامین
سلام وقت بخیر با توجه به داشتن تیروئید کم کار میتونم در ماه ۷ بارداری مکمل ای ویتا بخورم که ید داره؟ دکتر تجویز کرده
- باسلام لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم ممنونم
با سلام در غربالگری اول nt=3:5(99th percentile) IT=1.9mm FHR=162bpm CRL=73.1mmحدود 13w3d
- سرکلاژ شکمی
دکترم بهم گفته باید سرکلاژ شکمی بشم آیا صد درصد شکمی جواب میده و جنین تا۹ ماه میمونه؟
- قرص reprostasis
سلام خانم دکتر این قرص reprostasis روبرام تجویز کردین ولی تو جلد قرص دو رنگ قرص با شکل های مختلف وجود داره روزانه گفتین یکی بخورم میخواستم بدونم کدوم شو بخورم؟یکی رنگش قهوه ایه یکی سفید
- آمپول دکاپپتیل
سلام من ماه پیش روز سوم پریودیم آمپول دکاپپتیل زدم قرار بود ۲۸ روز بعدش هم یکی دیگه بزنم اما دکترم گفت چون می خوای ivf انجام بدی دومی را نزن و زمانی که پریود شدم باید داروهای قبل از پانکچر را شروع کنم الان من ۶ روز از موعد پریودیم گذشته و پریود نشدم چقدر باید صبر کنم تا پریود بشم؟ و اگر پریود نشدم باید دارویی مصرف کنم تا پریود بشم؟آیا تو این دورانی که پریود نمیشم واسه بارداری اقدام کنم احتمال داره باردار بشم؟ من می خوام تا قبل از عید پانکچر بشم و این موضوع کارم را عقب انداخته ممنون میشم جواب بدید🙏🏻
- قرص ضد بارداری
سلام خانم دکتر من ۲۷ام ابان ماه پریود شدم و بعد ۷ تموم سه چهار روز بعد من رابطه داشتم و دوتا قرص ضد بارداری 0.75 بعد رابطه بلافاطله خوردم و اذر ماه پریود نشدم و استرس زیادی دارم که ممکنه حامله باشم ولی بی بی چک استفاده کردم منفی بود ؟ به نظر ما تاخیر توی پریود نشونه چی هست
- رابطه در زمان هماتوم
سلام دکترم گفته هماتوم دارم نزدیکی نداشته باشم اما من داشتم چیکار باید بکنم درد هم ندارم خونریزی هم ندارم دکتر بهم شیاف دادن فقط
- گوش درد
سلام خانم دکتر چهارماه ونیم باردارم وعفونت گوش دارم سه بار قطره سیپروفلوکساسین وهیدرو کورتیرون داخل گوش استفاده کردم خیلی نگرانم خطرناکه آیا وخط جدی داره میشه راهنمایی کنید ؟؟؟؟؟😔😔😔
- عدم تمایل میل جنسی
سلام خانم دکتر من چهل سالمه و اصلا تمایل به رابطه ی جنسی با همسرم ندارم اصلا حوصله ندارم و اصلا احساس نیاز نمیکنم چون هیچ وقت در رابطه ی جنسی به طور کامل ارضا نشدم حدودا نه ساله ازدواج کردم و یک بچه ی سه ساله دارم و به بهانه ی بچه جدا میخوابم از همسرم میتونم قرص xovit بخورم ؟ و از ژل واژینال femi هم استفاده کنم تا شاید کمی بهتر بشم


