سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نازایی
سلام عکس رنگی آزمایش هورمونی طبیعی پریود ها منظم آقا سلام ولی باردار نمیشم چرا
- کیست
سلام من ۲۶سالم پسر ۶ساله دارم اقدام به بارداری کردم کلومفین مصرف کردم این دوره، رفتم سونو روز۱۴پریود گفتن کیست فولیکول تحریک شده داری وقرص ال دی تجویز کردن سوال من اینه که کیست فولیکول تحریک شده چیست؟خطرناکه؟آیا میتوانم باردارشوم؟چند دوره ال دی بخورم چون هرچه سریعتر میخواهم باردار شوم
- تنبلی تخمدان
قبلن بهم گفته بودن کیست ریز دارم و تخمدانم کوچیکه پریودم خیلی نامنظم بود بعد 6 ماه قرص جلوگیری حالا میخوام ببینم مشکلی دارم یا ن و دکتر متفورمین و قرص ویتاگونس و فولیک اسید و ویتامین E برام تجویز کرده و الان مصرف میکنم و دکتر برام ازمایش های روز سوم قاعدگی رو نوشتن میخواستم ببینم این دارو ها را قبل از قاعدگی یا قبل از ازمایشات باید قطع کنم ؟
- بارداری
سلام خانم دکترعزیز من این ماه آمپول های آزادی سازی تخمک تزریق کردم یعنی۱۸'۲۰و۲۲ ماه مهر و وقت پریودیم هم ۱۴ مهربود بوبعد از تزریق آمپول ها رابطه داشتیم و الان از موعدم یه هفته است که میگذره ولی پریودنشدم سه روز پیش تست دادم منفی شد ونزدیکای بیست روزه که کمردرد وترشح شیری غلیظ وبعضی مواقع آبکی دارم به نظرتون میتونه از آمپول باشع که پریودیم عقب افتادن؟ چون من اصلن سابقه نداشته که اینقدعقب بندازم خیلی نگرانم میشه راهنماییم کنید
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشین من 30 آذر پریود شدم، 6 دی آزمایش خون دادم که مثبت بود و مقدارش 554 بود، 12 بهمن برای سونو رفتم دکتر گفت ساک حاملگی تشکیل شده و اندازش 0.7 میلیمتر بود، گف خیلی کوچیکه، برای 1 اسفند بهم وقت داد که رفتم و گفت جنین رشد کرده ولی ضربان نداره، گفت ده روز دیگه برم سونو ولی احتمالش خیلی کمه که ضربان بیاد، و باید سقط کنم، من با قرص حامله شده بودم، چن ماه کلومفید خوردم جواب نداد، بعد لتروزول خوردم که حامله شدم، چرا ضربان نداشت خانم دکتر؟ هفته بعدش سقط طبیعی داشتم، pco هستم، کم کاری تیرویید هم داشتم که قرص لووتیروکسین استفاده میکردم، الان حدود 5ماه از سقطم میگزره، پریودهای نامنظمی هم دارم و الان دو ماهه که پریود نشدم، برای بارداری باید چیکار کنم؟ خواهش میکنم راهنماییم کنین، ببخشید که طولانی شد آیا سونو دو هفته پشت سرهم میتونه از دلایل سقط باشه؟
- عقب افتادن پریودی
سلام خانم دکتر من مشکل نازایی دارم تخمک ندارم فولیکول های ریز دارم ذخیره تخمدانم پایین 43 سالمه. دکترا گفتن باید تخمک اهدایی بگیری آیا مشکلم با دارو برطرف میشه لطف کنید پاسخ دهید ممنون
- خوردن قرص نورم اسکین ۲۰ باعث نازایی میشود
آیا خوردن قرص نورم اسکین ۲۰ برای جوش صورت باعث نازایی میشود من متاهل هستم و خیلیا میگن باعث نازایی میشود
- تنبلی تخمدان
سلام من چندین سالهpcoشدیددارم هرماه ازروز۱۴ سیکل قرص پروژسترون میخورمالان چهارماهه که باقرصم پریودم خیلی کمه سه روزم روزاول چندلکه دوم روز دوم دوتا نوارمیزارم سومم خیلی کم سابقه هیپرپلازی هم داشتم چیکارکنم چرا پریودم اینهمه کم شده یعنی ممکنه باسن۳۲ سال یائسه بخوام بشم؟؟؟
- نابارورشدن
سلام شوهرم تقریبا۸سال پیش هپاتیت بگرفت الان کنترل شدست ودکترش گفت هیچ خطری نداره وتوبدنش خاموشه یه دختر۱۴ ساله داره ولی دیگه به خاطرداروهایی که برامریضیش مصرف کرده بچه دارنمیشه میخواستم ببینم راهی هست ومیشه بچه دارشیم
- عقب انداختن پریودی
من ۱۳سالمه و خواستم ببینم پرده دارم یا ن انگشت کردم خودمو دیدم ن و اینکه من الان ۲۰روزه پرسود نشدم دلیلش چیه؟؟
- برای نوجوانان
سلام من یه دو هفته پودر گیناپ خوردم یه هفته هست نخوردم کل صورتم جوش زده حتی گردنم پریودیم ۱۰ روزه عقب افتاده زیر چونم یعدفع دوتا مو در آوردم الان تنبلی تخمدان دارم یا از مصرف گیناپه
- قاعدگی نامنظم و لکه بینی
سلام خانم دکتر مدت ۲سال قرص مارولین مصرف میکنم حالا دکتر میگه مدروکسی پروژسترون باید مصرف کنی از روز ۱۲پریود شروع ب مصرف کردم و روز ۱۳پریود لکه بینی کردم علت چیه؟در ضمن تا ماه پیش مارولین مصرف میکردم
- تخمدان من در سونوگرافی مشخص نشد و رحم من به ابعاد۴۳×۲۲م ماست
- فولیکول غالب 26
سلام خسته نباشید من روز ۱۳پریود سونوواژینال دادم و فولیکول سایز ۲۶ باضخامت آندومتر ۸/۵ داشتم و همون روز دوتا آمپول hcg تزریق کردم آیا احتمال بازداری برام هست با این سایز فولیکول؟
- نازایی
با سلام و عرض ادب / من سی و یک سالمه و هشتی ماهی هست که اقدام بارداری کردم ولی هنوز باردار نشدم / دکتر همسرمو چک کردن گفتن تحرک اسپرمشون کمه ولی تعدادش اوکیه / فقط یکم ضعیفن / یه دکتر گفت منم کمی مشکل تنلی تخمدان دارم ولی دکتری دیگه گفتن چون پریودام تقریبا منظمه بعید میدونن تنبلی باشه و مشکل رو از ضعیف بودن اسپرم همسرم دونستن و گفتن دوماه دارو مصرف کن و اگه جواب نگرفتی آی یو آی رو پیشنهاد دادن / البته اینم بگم در اوایل اقدامم سه ماه آمپول پی دی هوموگ زدم و باردار نشدم / الان فقط نگرانم که چرا باردار نشدم و اینکه مشکلم قابل حل هست ؟؟
- درد مقعد در پریود
سلام
زمان پریودی زیر شکمم تا پشتم ،تا در مقعدم درد مگیره یعنی تا حدی درد میگره که سمت چپم هم درد میگیره تا به پشتم درد میگیره شیاف رکتاملیس و کرم نیواشا رو هم استفاده کردم اما الان که نوبت دوم پریودم شده دوباره همین دردها به سراغم آمده ،سنو ازم گرفت دکتر گفت مشکلی از لحاظ تخمدان نداری حالا نمیدونم.که چکار کنم
من در زمان پریودیم مقعدم بشدت درد میگیره دردش خیلی زیاده که یااز شیاف استفاده میکنم ویا از قرص نوافن
- سیپرترون و لکه بینی
سلام بعد از خوردن قرص سیپرترون کامپاند چار تا قرص دارونما مونده ولی لکه بینی پیدا کردم قرصا رو ادامه بدن یا قطع کنم
- تاثیر مصرف پردنیزولون5
سلام بنده 26سالم به دلیل بیماری لوپوس پردنیزولون 5 مصرف میکنم چند ماهی ماهی دوبار پریود میشم آیا ادامه بدم برام نازایی نمیاره
- تزریق اشتباه دوز سینال اف
با سلام، اگر به اشتباه بجای ۱۲ واحد سینال اف پودری کل ۷۵ واحد رو بزنیم، چه مشکلی پیش میاد، سایز فولیکول ۱۲ و ۱۵ بوده
- سلام دخترم 9سالو9ماهشه پریود شده قدش 140وزنش حدود32قدمادر 166قدپدر170ایاقدش رشد میکنه ایاسوزن جلوگیری ازبلوغ ضرری براش نداره


