Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من ۲۰روزخونریزی دارم دکترمدروکسی پروژسترون تجویزکردپاک نشدم والن دارم مجسترول مصرف میکنم سونوانجام دادم پولیپ ۱۳میلی دارم میخواستم ببینم به غیرازکورتاژ راه دیگه ایی برای درمان پولیپ هست باتشکر
- بارداری؟
با سلام خانمی سی و نه ساله هستم که حدود پنج ماه هستش اقدام به با رداری کردم اما تنبلی تخمدان دارم این ماه قرص کلومفین ودگزا برام تجویز شد وروز دوازدهم سنو واژینال انجام دادم بدون استفاده از قرص دگزا با کلومیفن سایز فولیکول 18 20بودش در ماهای قبل اما این ماه شد 9و الان از تاریخ پریودم ده روز هستش که گذشته احتمال بار داری وجود داره یانه همه علایم پریودشدن رو دارم با درد در کشاله ران لطفا راهنمایی بفرمایید
- جلوگیری از زایمان زودرس
سلام ببخشیددوزایمان زودرس داشتم زودرس داشتم اولی ۱۸ هفته دومی ۲۶ هفته ولی برای دومی سرکلاژ شده بودم اما باز هم زایمان زودرس گرفتم و نموند برام حالا برای بار سوم باید چیکار کنم دوباره همون اتفاق میفته یا یه روش دیگه وجود داره ممنون میشم جواب بدین
- عمومی
سلام خانم دکتر عزیز.خسته نباشید .من چندین سال بیمار شما بودم.و پیش شما سزارین شدم.اما الان شهرستان هستم و نمیتونم پیش شما بیام.در سونو گرافی در پستان چندین توده در پستان دارم (کیست.فیبرو آدنوم.هیپواکو)اما مشکل اصلی زیر بغلم است که ۸ ماه یک توده احساس میکنم .و در سونو گرافی آمده است در هر دو اگزیلاری چند لنف نود با کورتکس مختصر ضخیم حفظ هلیوم رویت شد..پزشک جراحم گفتن چیز مهمی نیست و برو ۶ ماه دیگه برای چکاپ بیا..اما من خیلی نگرانم چون یکی از توده های زیر بغل را کاملا احساس میکنم..و در ۸ ماه خوب نشده...و سوال مهمم اینه که مگه کورتکس مختصر ضخیم بد نیست؟؟؟آیا به غیر از سونو گرافی کار دیگری باید انجام دهم؟؟خواهش میکنم کامل جوابم را بدهید در ضمن ۲۹ ساله هستم..مرسی خانم دکتر مهربان
- دردهای پریودی
سلام.من چند ماهه که یک هفته مونده به پریودم دردهام شروع میشه و هیچ خونریزی ندارم فقط در حد ترشحات خونی اما دردهام واقعا آزاردهنده است و این وضعیت معمولا سه روز طول میکشه تا در نهایت پریود بشم.
- بارداری
سلام من قبلا سقط داشتم الان دوباره باردارم هفته پنجم هست دکتر برام روزی دوتا پروژسترون امپول تجویز کرده دیشب دوتا زدم امروز یکم ترشح دارم مشکلی پیش نمیاد ؟؟
- از کجا بدونم جفت آکرتا ندارم؟
سلام من قبلا دوبار سقط داشتم در ۸ هفته و در ۱۸ هفته و چند روز که قانونی سقط شد و اون موقع یادمه دوبار دچار هماتوم شدم که سقط قانونی شد مشکل داشت و در بارداری سومم در ۲۸ هفته و ۵ روز سونوگرافی بررسی جفت از لحاظ آکرتا دادم نمیدونم داپلر بود یا نه و نمیدونم رنگی بود یا نه چون تو جواب ننوشته، فقط در جواب سونوگرافی نوشته:تغییرات كیستیك درجفت دیده نمیشود،علائم واضح تهاجم جفت به دیواره رحم دیده نشد،جفت فرعی دیده نشد،علائم واضح آكرتادیده نشد،هماتوم اطراف جفت دیده نشد،درصورت وجودسابقه خونریزی بررسی جفت ورحم باMRIپیشنهادمیشود.تا به حال سزارین نشدم از کجا مطمئن بشم جفت آکرتا ندارم؟
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکترم واسم قرص سبیل داده واسه منظم شدن پریودم بعد گف از روز پنجم پریودی بخوری من اشتباهی دوشب سفیدها خوردم چ کنم سفید هارو ادامه بدم
- وستیبولار پاپیلوماتوز یا زگیل تناسلی
سلام دکتر
دختری هستم ۱۷ ساله
چند وقتیه متوجه شدم تو ناحیه داخلی لبه واژنم پرز هایی وجود داره نمیدونم زیگیله یا پاپیلوماتوز
هیچگونه رابطه جنسی نداشتم و املاسیون و لیزر هم انجام ندادم باکره هم هستم
تو یه لابیا یه برزه تو لابیای دیگه چتد پرز ک با دست از هم جدا میشن
لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم - آمنوره
سلام وقتتون بخیر بعد از چند ماه مصرف دوفاستون طول دوران قاعدگیم از ۱۰ روز به ۶ روز و بعد به ۳ روز تقلیل پیدا کرد ، این طبیعیه؟ یا باید مصرف قرص رو قطع کنم؟
- ابجی
سلام خانم دکتر چه جوری باید نزدیکی داشته باشیم که زودتر حامله بشیم یا بعد از رابطه چقدر باید دراز بکشیم که شانس بارداری بیشتر بشه لطفا راهنمایی کنید و همه نکات رابگید
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید.ایا با خودارضایی مالشی ک فقط مالش کلیتوریس باشه و چیزی داخل واژن نره پرده بکارت اسیب میبینه؟؟؟؟میشه لطفا توضیح بدین
- میوم رحمی
سلام خانم دکتر ، 32 سالمه مجرد هستم از تهران. به خاطر لک بینی و خونریزی زیاد در زمان پریود به دکتر مراجعه کردم سونو و ازمایش برام نوشته اند. سونو به شرح زیر است: رحم با اکوی پارانشیمال یکنواخت و ابعاد طبیعی 119*62 میلیمتر دیده می شود. رحم بزرگتر از طبیعی اکوی آن هتروژن و حاوی هایپواکوی کوچک است که مطرح کننده رحم میوماتوز می باشد . میوم های برجسته به قرار زیر است : میوم ترنس مورال 56*21 میلیمتر در قدام فوندوس که باعث اثر فشاری بر اندومتر زیرین شده است. میوم اینترا مورال با ابعاد 16*18 میلیمتری در قدام بادی میوم های اینترا مورال 5-10 میلیمتری به صورت پراکنده . فولیکول 15 میلیمتری تری در تخمدان سمت راست رویت شد. آندومتر با ضخامت 6.5 میلیمتر توسط میوم عا نامنظم و جابه جا شده اند. ابعاد تخمدان راست 22*36 میلیمتر و تحمدان سمت چپ 33*18 میلیمتر می باشد. خانم دکتر خیلی نگرانم ایا این میوم ها خیلی خطرناک هستند و مشکلی در اینده جهت بارداری ایجاد می کنند؟ خیلی ممنون از پاسختان
- فرص مسکن
سلام من ماه اخربارداریمه دندونم ب شدت درد میکنه خیلی حالم بده یدونه از این قرصای مسکن قوی خوردم ایا ضرر داره؟
- بارداری
من ۳روز دیگه تخمکگذاری دارم،ولی ضخامتم ۶ هست و از امروز استرادیول شروع کردم به نظرتون بالا میره؟؟؟
- سزارین
باسلام من بارداری اولم سزارین بود بعلت کم شدن مایع آمونیاک در هفته 37 مجبور به سزارین شدم 5سال از زایمانم گذشته آیا بارداری اکنون می توانم طبیعی تولد داشته باشم اکثرا می ترسانند که رحم پاره می شود لطفا راهنمایی کنید؟
- عمل فتق شکم
سلام خسته نباشید. عمل فتق شکم انجام دادم عملم باز بود تور برام گذاشتن. دکتر گفتن دیگه نباید بار دار بشی. علتش چیه دیگه نمی تونم باردار بشم؟نظر شما چیه؟ ممنونم از شما
- سزارین
سلام من یک ساله ک سزارین شدمه و ی طرف شکمم التهاب و باد دارن اطراف بخیها پیش دکتر رفتم و گفت سونو گرافی بگیر سنو گرافی گفت پارگی نداره التهاب و مشکل زیتگادی نیس ولی وقتی دس میزاری کاملا مشخص و اینکه دوماهه حاملم و نمیدونم چ کنم میترسم ممنون میشم کمک کنیدچکار باید کرد
- اسکویرت
سلام، میخواستم بدونم ، انزال همراه با جهش به اصطلاح اسکویرت آیا برای زن ضرر یا منفعتی داره؟ اگر انجام بشه خوبه؟
- تاثیر داروها
سلام، آیا استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ،قرص لووتیوکسین ۵۰، قرص آسپرین ۸۰، فولیک اسید ۱ و ویتامین D3با دوز ۱۰۰۰، در نتایج آزمایشهای غربالگری مرحله اول و غربالگری مرحله دوم تاثیر دارند؟


