Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- هیروژن
سلام خسته نباشید پنج ماهه زایمان کردم کمی زیر دلم بعداز پریودی درگرفت رفتم سونودادم گفتن توده هیدروژن دارم ب اندازه پنجاه در سیوشش.گفتن بیمارستان امام خمینی عمل کنم بنظرشما حتما باید عمل بشم اگه عمل نکنم چی میشه
- خارش واژن
سلام خانم دکتر ۲۵ سالمه و مجردم یه مدته لبه های داخلی واژنم خارش داره،هیچ ترشح یا بوی بدی ندارم فقط خارش،لبه های داخلی واژنم و کلیتوریس خارش داره،خیلی زیاد نیس ولی میخاره و وقتی میخارونم یا دستم بهش میخوره خارشش شدیدتر میشه هرروز لباس زیرم رو عوض میکنم،بهداشت رو رعایت میکنم میشه راهنمایی کنیم علت این خارش چیه و چجوری میتونم درمانش کنم ممنون
- سوال عمومی
سلام من با همسرم رابطه مقعدی داشتم مایع منی داخل مقعدم ریخته شده و نمیدونم خارج هم شده یا خیر برای جلوگیری از بارداری چکار کنم
- سلام من خانم چهل ساله هستم چهل روزپیش عمل هیسترکتومی انجام دادم فقط رحمم روبرداشتن تخمدان ودهانه رحم مونده الان سه روزه لکه بینی دارم طبیعیه میشه راهنماییم کنید چون دوروز بعدعمل من کامل پاک شده بودم
- درموردتشخیص جنین نوسیکنال
سلام وقت بخیرمن برای تعین جنسیت وسلامت جنین های فریزشده سوال داشتم من یه شانس دوقلویی داشتم که باانتقال منفی شدوسه تاجنین نوسیکنال که میگن خوب نیست خواستم بدونم منظورازنوسیکنال چیه دقیق چراازقبل به مانگفتن واقعاهزینه های زیادی پرداخت کردیم
- کیست مغز جنین
ضمن عرض سلام خدمت جنابعالي به استحضار ميرسانم براي ، مشكلي برايم پيش آمده كه جسارت كردم تا در رابطه با آن وقت حضرتعالي بگيرم. در سونوگرافي غربالگري بارداري همسر اينجانب كه در حال حاضر در دوره 20 هفتگي بارداري است، دو كيست در دو طرف مغز جنين مشاهده شد كه به دليل بزرگ بودن اندازه آنها ( 19 و 11 ميلي متر) ما را بسيار نگران كرد. به توصيه پزشك متخصص زنان آزمايش cell free DNA انجام شد كه مشكلي از جهت تريزومي هاي 13،18 و 21 مشاهده نشد. پزشك معالج سونوگرافي هاي دوره اي تا پايان بارداري را جهت پيگيري وضعيت كيستها توصيه كرد. ولي ما همچنان نگرانيم و نميدانيم در حال حاضر چطور بايد از سلامت كامل جنين آگاه شويم؟ (تصوير سونوگرافي پيوست ميباشد). بسيار ممنون ميشويم اگر لطف كرده و در اين زمينه ما را راهنمايي بفرماييد.
- نامنظمی قاعدگی
سلام ۳۴ سالمه مجردم دوتا سه روز قبل از شروع قاعدگی لکه بینی دارم ده روزه تمام میشه سونو و آزمایش نرمال است .نیاز به دارو هست؟
- سقط به علت ایست قلبی
سلام من سقط به علت ایست قلبی در هفته هشتم داشتم که جنین تا شش هفته رشد داشت بعد از ده روز سونو واژینال بقایا ۸×۱۵ نشان داد الان قرص ال دی و مترژن میخورم به نظر شما با پریودی دفع میشه
- واژن
سلام خانم دکتر من واژنم خارش داشت و قسمت داخلی لابیای خارجیم و با ناخن خاروندنم و رو انگشتم چند قطره خون دیده شد اصلا سمت لابیای داخلی نرفتم امکان آسیب به بکارت هست ؟ یا اینکه اون خون برای خارش هستش خیلی میترسم
- سلام وقت بخیر من سونوگرافی کردم از رحمم و گفتن در ناحیه هایپر هترواکو به ابعاد ۱۵٫۸٫۱۹ mmوحجم ۱.۱cc درون کاویته اندومتر در سگمان فوقانی میانی رحم رویت شد .میخواستم بدونم مشکل چیه ودرمانش باید چیکار کنم
- رژیم غذایی و ناباروری
سلام خسته نباشید ایا قبل از انجام میکرو انجکشن ای وی اف رژیم غذایی خاصی را باید رعایت کرد
- کم استفاده کردن از شیاف پروژسترون
من روز هفت انتقال جنین هستم تا سه روز بعد از انتقال روزی دوتا امپول پروژسترون میزدم و بعد از اون روزی یه دونه شیاف پروژسترون به جای هر هشت ساعت یک عدد استفاده کردم(دکتر هر هشت ساعت رو فراموش کرده بود بنویسه)الان چه کاری میتونم انجام بدم دکترم نیست و مرکز میگه اشکالی نداره مشکلی پیش نمیاد(من تعیین جنسیت انجام دادم)
- نازایی
سلام دکتر جان روز خوش قبل از هرچیز بابت وقتی ک میزارین و پاسخگو هستین سپاس گذارم دکتر جان من متاسفانه به دلیل هیدروسالپنکس شدید دو طرفه ناباروری ثانویه دارم و باید ای وی اف کنم دکتر که اول بهم پیشنهاد ای وی اف دادن گفتن کل کارهای ای وی اف رو انجام میدیم و قبل ازانتقال اول لوله های خراب رو برمی داریم بعد انتقال ولی بدلیل هزینه های سنگین مرکز خصوصی رفتم مرکز دولتی متخصص اونجا گفتن اول باید لوله ها برداشته بشن بعد دارو برای تقویت تخمدان پانکچر و در آخر انتقال انجام میدیم حالا سوال من اینه که اینکه لوله ها قبل از پانکچر برداشته بشن مشکلی پیش نمیاد یا باید اول کارهای تخمک کشی انجام بشه بعد برداشتن لوله ها.....
- بکارت حلقوی ارتحاعی
سلام بنده یکبار رابطه با همسرم داشتم و بکارته من حلقوی ارتجاعی است رفتم ماما گفتن ک پردت سالمه ولی لبه هاش تغییر کرده میخواستم ببینم باتوجه به این من میتونم نامه باکره گی بگیرم؟
- سونوگرافی nt
سلام خانم دکتر خسته نباشید. شما برای من سونو نوشتید. میدونم که سونوی دکتر ازادبخش و کلینیک نور مورد تایید شماست. اما میشه لطفا از بین سونوی مارلیک و گلسار و سپهر و نگاه یکی را تایید بفرمایید. چون بیمه ی ما با این مراکز قرارداد دارن و من نمیتونم جای دیگه با هزینه خودم برم. متشکرم
- زنان
سلام خانم دکتر، خسته نباشید، من ماه پنجم باردار بودم و همه ی ازمایشات و سونوهام خوب بود، یک روز صبح درد و خونریزی پیدا کردم و دکتر که رفتم گفتن که بچه داره سقط میشه و نمیشه هیچ کاری کرد که فردای اون روز سقط شد،میخواستم بپرسم از شما چه علتی داشت که همچنین اتفاقی یکدفعه بیفته؟ من چند روز قبلش دستم رو درب خونه گرفت و ترسیدم، ایا این مورد ممکنه باعث سقط ناگهانی شده باشه یا ربطی نداره به این؟
- زگیل تناسلی
- عفونت بارداری
سلام وقتتون بخیر من تو هفته ی ۱۲بارداری هستم و دکتر برام پماد کلوتریمازول رو به همراه پماد تریامسینولون ان ان تجویز کردن هرشب به صورت موضعی روی سطح خارجی واژن بزنم الان سوالم این هست که ایا استفاده ی این دوتا پماد در بارداری تو سه ماه ی اول ایرادی نداره؟
- کیست تخمدان
کیست ساده تخمدان به تعداد دوتا بااندازه 20 و25میلیمتر در ماه دوم بارداری چه بابد کرد
- ازمایش
سلام میخواستم بدونم تو حواب ازمایش کورتاژ اندومتر نوشته برشهایی از بافت اندومتر یا غذذ راست حاوی یک لایه سلول سیلندریک یا استرومای سلولار مشهود است خوبه جواب ازمایش یا نه


