Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام ببخشید من قبل بارداری کیست آندومتریا داشتم اما در بارداری سونوگرافی انجام میدادم میگفتن کیست نداری از بین رفت حتما الان بعد ۱سال بعد بارداری سونو انجام دادم گفتن کیست یونی لوکولار دارم؟آیا خطر ناک است نیاز به عمل دارد یا بودنش ایرادی ندارد؟
- خیلی مهم **
بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر چه اقدام دیگری میتونم انجام بدم تا در صورت اینکه ویروس در بدن باشه اون هم کامل دفع بشه ؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من ۵ماه سرکلاژ شکمی انجام دادم بعد از سرکلاژ شکمی تا سه ماه جلوگیری کردم الان دوماه ک رفتم اقدام و باردار نمیشم ممکنه از سرکلاژ شکمی باشه باردارهای قبلیم با اولین اقدام یا دومین اقدام باردار میشدم با متفورمین. الان هم متفورمین میخورم ولی باردار نمیشم
- سلام من کیست تخمدان ریز دارم وزود به زود پریود میشم دکتر قرص استرومارین داده که از روز ۳قاعدگی شبی ۱عددبخورم ومدروکسی پروژسترون داده که از روز ۱۴قاعدگی شبی ۲تا بخورم آیا فرق این دو دارو چیه من زود زود پریود میشم این دارو ها خوبه برام
- زنان
سلام بعد از ۱۲سال درد شدیدی در ناحیه سزارین دارموقتی زیاد بشینم رو زمین درد زیادتر میشه دلیلش چیه
- توده هترواکو
با سلام توده هترواکو در قدام تنه رحم خطرناک است؟چیکار باید بکنم
- سلام در سونوگرافی نوشته تصویر یک ناحیه هایپواکو oveal shape واجد
سلام در سونو نوشته تصویر یک ناحیه هایپو اکو oveal shape واجد هلیوم اکوژن ب ابعاد ۱۱ و ۴ و نیم ب صورت زیر جلدی در ناحیه اوکسی پیتال ک میتواند مطرح کننده لنف نود باشد چیه این منظورش
- دوقلویی
سلام خانم دکتر خسته نباشید من بارداری قبلی بدون قرص و تحریک تخمدان دوقلو باردار شدم ولی ماه قبلش ال دی مصرف کرده بودم که همون ماه دوقلویی باردار شدم ولی ناموفق. میخواستم بدونم برای جلوگیری از دوقلویی چیکار کنم .ماه قبل از اقدام نیاز به سونو واژینال هست یا نه.اصلا سابقه دوقلویی در خانواده ندارم . استرس دارم باز دوقلو نشه .ممنون
- پردت ارتجاعی در زایمان طبیعی
وقتی پرده ارتجاعی هس چجوری بازمیشه برای زایمان نگرانم که بازنشه
- در مورد زگیل در واژن
سلام خانم دکتر لبه های فرجم دونه زده مث پرز سفید هستند اما جوش نیستن و هیچ درد و خارشی هم ندارن بعضی هاشون خیلی ریزن و مثل فوردایس هستند تقریبا اینا چی ان و باید چیکار کنم خیلی نگرانم ۱۷سالمه
- ضربه
سلام ببخشید دختردایی بیشور من وقتی پشت سرش بودم محکم با باسنش کوبید به شکمم زیر دلم درد گرفت من خودم تخمدانم تنبله آیا مشکلی برام پیش میاد نکنه نازا بشم
- بارداری
سلام و عرض ادب من ۲۶ سالمه و پلی کیستیکم و تحت درمان برای باردای قرص کلومیفن به مدت سه ماهه استفاده میکنم ماه پیش ۱۲ عادت شدم و این ماه روز ۱۳ من لکه قهوه ای دیدم فکر کردم عادت شدم اما الان توی این چند روز همونطوری لکه بینی کم و قهوه ای رنگ دارم و در قسمت پایین کمرم و ستون فقراتم درد احساس میکنم میخواستم ببینم ممکنه باردار باشم که برم ازمایش و یا تست بدم؟؟؟
- تخمکگذاری
سلام ۲۹ فروردین پریود شدم الان ۱۵روز گذشته امروز چندساعتی ترشح داشتم بعد یه چیز لجز مانندی ازم خارج شد که رو شرتم بود ایا نشانه تخمکگذاری هستش؟اگه هستش از روز دوشنبه تا کی میتونم اقدام داشته باشم؟درد خفیف زیر شکم هم داشتم
- سلام یه سؤال داشتم من ۲ عدد قرص استرادیول ۳ روز مونده به انتقال جنین باید نمیخوردم ولی به اشتباه خوردم حالا ممکن تو انتقالم تاثیر منفی بزاره ممنون میشم پاسخ بدین
- سنوگرافی انومالی
سلام خانوم دکتر. من 37 سال دارم . بارداری اولم هست.سونوگرافی انومالی رفتم براساس اولین روز اخرین پریود ۱۸هفته و شش روزم ولی سونوی آنومالی زده هفده هفته و شش روز. همه موارد نرمال بودن فقط اندازه ی nb رو در سنونوی آنومالی زدن 4.3 ایا این اندازه ی nb نرمال هست ؟ توضیحات تکمیلی ازمایش ریسک سندروم داون مرحله اول غربالگری بینابین بود یک یه 700بود غربالگری دوم کواد مارکر دادم که گفتن مشکلی نیست و ریسک سندروم داون تو منطقه بی خطر قرار گرفته. در سونوی غربالگری اول هم گفته سده nb مشاهده شده عدد ان تی هم ۱.۳ بوده.
- بارداری
سلام خسته نباشید خانومه من ماه اخر بارداریه سنگ کلیه داره سمت چپ و راست الان زیر سینه سمت راست چند روز تیر کشید بعد الان دو روزه خیلی ورم میکنه درد میکه بعد ورمش میخوابه تو یه روز هم ورم میکنه هم خوب میشه
- سونوگرافی آنومالی ۱۸هفته
سلام در سونوگرافی من زده ناحیه کلسیفیه۵.۵میلیمتری درمجاورت معده به نظر درموقعیت ساب دیافراگم دیده شد
- سلام خانم دکتر برام قرص سیبل تجویز دادن برای تنبلی تخمدان چطور مصرف کنم و آیا درسته قرص های جلوگیری باعث تنبلی تخمدان میشوند چطور مصرف کنم دقیق توضیح بدین ممنون میشم
- سلام من بعد ۱۷ سال سزارین درد شدید داره جای سزارینم
- ازمایش پرولاکتین
سلام خانم دکتر دختری ۲۰ساله هستم شماگفته بودین که ازمایش پرولاکتین انجام بدم امروز جوابشو گرفتم جواب ازمایشم ۱۹/۸بود میخواستم بدونم این مقدار نرماله یا نه؟ممنون


