Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فمیکا
من بیماری اندومتریوز دارم با دستور پزشک از روز اول پریود شروع به مصرف قرص کردم پریود من 10 روز طول کشید بعد از 3 روز دوباره دجاره پریود شدم ایا این قرص مصرف بکنم یا خیر
- فولیکول غالب ۲۶ میلی درتخمدان چپ و ضخامت اندومتر ۹
خانم دکتر
من روز ۱۳ سیکل قاعدگیم سونوگرافی دادم که یک فولیکول غالب ۲۶ میلی درتخمدان چپ و ضخامت اندومتر۹ بود. آیا این اندازه برای این روزسیکل طبیعیه؟
- سوزش پستان
سلام خسته نباشید مادر بنده ۵۷ سال سن دارن سال ۹۰ تخلیه رحم و تخمدان توسط شما برای مادرم انجام شد. مدتی بعد اون سوزش روی پستان داشتن که شما رو روغن گل مغربی رو تجویز کردین.الان هم سوزش روی پستان دارن ایا میتوانند از همین روغن گل مغربی هر روز استفاده کنن یا تجویز دیگه ای دارین ؟ ممنون از لطف شما
- پریود شدن در بارداری
سلام خانوم دکتر خب هستین ممکنه کسی در بارداری پریود شه ؟؟ و اگه بله تا چند ماهگی و خونریزی ها به چه مدت و چه رنگ است.؟ آیا کسی در بارداری هماتوم داره هرماه پریود میشه؟ یا فقط بعضی وقتا ی خونریزی خفیف داره؟ این سوال واسم خیلی مهمه چون میشنوم خیلی ها میگن تو بارداری پریود شدیم تا ۳ ۴ ماهگی یا ... میخوام بدونم فرق بینشونو
- پرده بکارت
سلام من یک ماهه ازدواج کردم تو این یک ماه دوبار سعی کردیم پرده بکارت زده بشه ولی نشده ولی درد و سوزش دارم هنگام دخول فکر میکنم پرده من خیلی عقب هست که اینطور میشه خانمدکتر این میتونه اتفاق بیفته که پرده خیلی عقب باشه ما باید چیکار کنیم
- خارش واژن بچه
دختری 5 ساله دارم که درگیر خارش واژن و مدتهاست در ناحیه مثانه درد دارد . به چه پزشکی مراجعه کنم ؟ متخصص اطفال یا متخصص زنان و زایمان ؟
- سلام خسته نباشید من رفتم دکتر گفته سونوگرافی دادم گفته جای سزارینم نازک شده بجز عمل با دارو حل نمیشه
جای سزارینم نازک شده دکتر با دارو حل نمیشه نازک شدن بخیه
- ضربه به رحم
من امروز لگد رحم خوردم باعث پارگى پرده ميشود
- باسلام من ۱۴سالمه و ده روز زودتر پریود شدم میخواستم بدونم مشکلی ک نداره؟؟دو بار این اتفاق افتاده ی بار ۱۰روز زودتر شدم و اینبار ۹روز
باسلام من ۱۴سالمه و ده روز زودتر پریود شدم میخواستم بدونم مشکلی ک نداره؟؟دو بار این اتفاق افتاده ی بار ۱۰روز زودتر شدم و اینبار ۹روز
- لکه بینی قبل و بعد پریودی
سلام خانم دکتر روزتون بخیر من همیشه قبل از پریودی لکه قهوه ای میبینم و بعدش چند روز خونریزی داریم و دوباره لکه بینی دارم که گاهی ۲۰ روزم طول میکشه سونوی رحم و تخمدان انجام دادم براتون میفرستم لطفا راهنماییم کنید رحم با ابعاد طبیعی 40*86 mm دیده میشود توده فضاگیر در میومتر مشاهده نگردید اندومتر اکوژن میباشد.ضخامت خط اندومتر 9mm است .EMJ محو است. تصویر focus های bright اکوژن در ناحیه جانکشنال رویت گردید. تخمدان راست:29*19*45 mm و حجم 13 تخمدان چپ:29*28*41 و حجم 17cc تخمدانها بزرگتر از حد طبیعی میباشند. در دو تخمدان افزایش اکوی استرومال همراه با فولیکولهای ریز محیطی به اقطار کمتر از 10mmبه نفع وجود مورفولوژی PCO در سونو دیده میشود.تطبیق با علایم بالینی و آزمایشگاهی توصیه می گردد. مایع آزاد لگن مشاهده نگردید. ضمنا خانم دکتر من ۳۵ سالمه و سال ۹۱ زایمان دوقلو داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید امروز سونوگرافی انجام دادم و داخل نتیجه نوشته که کانون اکولوسنت کیستیک۳۹*۴۳ در تخمدان چپ رویت شد ۲۰ سالمه و تقریبا هر ماه پریود میشم و پریودم نسبتا سبک هست ، کمی پرمویی دارم و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم بنظرتون این کیستی که دارم خطرناکه ؟
- بارداری
باسلام و خدا قوت خدمت دکتر عزیز بی زحمت راهنمایی کنید ما دستگاه آیودی تازه گذاشتیم برای جلوگیری از بارداری ، بایستی از ریختن آب منی به داخل رحم خودداری کنیم یا اشکال نداره؟
- درد مقعدی در پریودی
سلام خسته نباشید
موقعی که پریودم، درد مقعدی دارم و خون همراه لخته میاد پایین. درد کمر و پهلو و زیر شکم دارم کم خونی شدید مینورم. آیا دلیل خاصی داره که موقع پریودی اینجوری میشم؟
مرسی با تشکر از شما
- زایمان زود رس
سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر...ایا فعالیت بیش از حد و استراحت نکردن و از پله پایین بالا رفتن رابطه داشتن و پیاده روی زیاد باعث زایمان زودرس میشه یا کلا ربطی نداره کسایی که نارسایی دارن اینطوری میشن
- اچ پی وی
سلام انتقال اچ پی وی از طریق رابطه دهانی ممکنه؟یعنی زگیل دهانی میشه؟زگیل دهانینادر یا شایع؟
- خود ارضایی
سلام خانم دکتر تقریبا دو روز مونده که پریودم تموم بشه ، مالش کلیتوریس داشتم اصلا ناحیه مالش حتی نزدیک واژن هم نبود شدتش هم زیاد نبود خون قاعدگی من تیرست معمولا بعد ۲ ساعت که رفتم سرويس بهداشتی دیدم که به مقدار کم خون روشن که انگار تازه از رگ خارج شده باشه هست خیلی ترسیدم یعنی پرده آسیب دیده ؟ تاحالا رابطه نداشتم اصلا هیچ جسمی نزدیک واژنمم نبردم اگه پارگی پرده نباشه علتش چیه؟
- بکارت
سلام وقت بخیر چند روز پیش هنگام شست و شو چون ناخنم بلند بود یکهو در حد ثانیه ب واژنم خورد(داخل نرفت) و شروع به خون ریزی کرد و در حد ۴ ۵ دقیقه خون اومد و بعد بند اومد درد و سوزشی هم نداشتم اصلا نمیدونم این خون در اثر اسیب به پرده بوده یا ب لایه های بیرونی برخورد کرده خون ریزی کرد میشه لطفا راهنمایی کنید.
- داستینکس
سلام خانم دکتر من یکماه است پریودم عقب افتاده و باتوجه به اینکه موهای زائد زیر چانه دارم و مرز بودن تسترون و بالا بودن زیاد پرولاکتین برام گلوکوفاژ و داستینکس تجویز شده داستینکس دوبار در هفته میشه همزمان دوتا باهم مصرف کرد یا نه؟ و اینکه سومیش داره مصرف میشه هنوز پریود نشدم
- …..
سلام وقت بخیر من ۲۴ سالمه و مجردم امروز متوجه شدم بالای کلیتوریسم سمت راست توده دراومده شدید میخاره و گهگاهی درد داره و کمی سوزش هم دارم موقع ادرار میتونین راهنماییم کنین مشکل چی هستش
- سلام
مدتی است خون یزی شدید دارم تمتم نمیشود سن 50 سال چه کنم


