Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ذخیره تخمدان*
سلام خسته نباشید..ببخشید من ۳۳ سالمه حدودا دو سال میشه که برای بارداری اقدام کردم ولی باردار نشدم اخیرا فهمیدم ذخیره تخمدانم 87/است و ارثی هم این مشکل رو نداریم..با این ذخیره امکان بارداری هست و اینکه چقد دیگه یائسه میشم؟
- سلام اگه مردی ناتوانی جنسی داشته باشه می تونه روی بچه دارشدنش مشکلی ایجاد کنه میشه راهنمایی کنید
- بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر.عذرمیخواهم من یک سقط در 9هفته داشتم به دلیل ایست قلبی جنین.پس از آن آزمایشات انعقادی را انجام دادم و مشخص شد که در پنج فاکتور انعقادی دچار جهش هستم.از پزشک که سوال کردم فرمودند که باید در دوران بارداری انوکساپارین و یا هپارین مصرف کنم.اما در دوران اقدام نباید از آسپرین استفاده کنم.الان در این دوماه اخیر که اقدام به بارداری داشته ام دقیقا یک هفته بعد از اقدام دچار گرفتگی در تخمدان چپ و یا راست میشم که درد آن به کشاله ران و پاها میرسد.و بعد حدودا سه روز پریودی ام عقب می افتد و بعد با لکه بینی آغاز میشود و در سونوگرافی که به هنگام عقب افتادن پریود میدهم جسم زرد در تخمدان باابعاد17تا 20میلیمتری دیده میشود. اکنون با این اوصاف آیا نیاز هست که از آسپرین در دوران اقدام هم استفاده کنم؟
- عوارض ال دی
سلام خانم دکتر خسته نباشید. من ماه بعد قراره میکرو کنم. ۵ روزه ال دی میخودم و درد شدید تخمدان مخصوصا چپ رو دارم. دقیقا مثل درد تخمکگذاری! ضمنا قرص ضدتشنج میخورم و بابت خوردن ال دی و عمل میکرو از متخصص مغز و اعصاب اجازه نامه دارم. خواستم بدونم درد تخمدان از عوارض ال دی میتونه باشه یا اینکه ممکنه بخاطر مصرف قرص ضدتشنج، اثر ال دی خنثی شده باشه و تخمکگذاری اتفاق بیفته؟؟؟ چون دوره هام کوتاهه و همیشه تخمکگذاریم تو همین روزای ۹ و ۱۰ هست.
- عوارض آمپول دکاپپتیل
با سلام.بعد از اتمام دوره مصرف دکاپپتیل چقدر طول می کشه تا دیواره رحم ضخیم بشه و پریود شروع بشه؟ و ضخامت اتدومتر باید چقدر بشه تا پریود شروع بشه؟
- نازایی
سلام وقتتون بخیر خانمی۲۳ساله هستم با مشکل تنبلی تخمدان که یه دوره اوابوست و اینفولیک مصرف کردم با لتروزول و سینال اف که روز ۱۲سیکلم ۳فولیکول ۱۵،۱۶،۱۷ داشتم ولی متاسفانه باردار نشدم پریود شدم روز اول سیکل رفتم سونو دکتر گفت یه کیست ۳سانتی در تخمدان چپ دارم و تخمدان راست بزرگتر از نرمال دیگه برام لتروزول و سینال تجویز نکرد گفت بهتره این ماه دارو مصرف نکنی بنظر شما اینفولیک مصرف کنم؟ وایا این کیست بدون ال دی خودش رفع میشه دکترم بهم چیزی نداد واسه کیست
- آنتی مولرین پایین
با سلام.من ۳۳ساله هستم،آنتی مولرین اورمونم ۰/۴ هست، و AFC تخمدان ها ۴ یا ۵ است.آیا من نیاز به روش های کمک باروری دارم یا اینکه با دارو یا به روش طبیعی هم میتونم باردار بشم؟ یک سال و نیم هست که اقدام به بارداری کردیم.ممنونم
- کیفیت جنین
سلام خانم دکتر،من pcoهستم،ماه پیش با جنین های فریز آی وی اف کردم.جنین ها 5روزه بودن اما کیفیتشون پایین بود،یعنی اصلا به مرحله بلاست نرسیده بودن و 6_8سلولی بودن با گریدهایBوBC.میخواستم بدونم اصلا انتقال همچین جنینهایی منطقی بود و احتمال بارداری اصلا وجود داشت؟؟
- ✓
سلام من تخمدان پلی کیستیک دارم ایا مصرف قرص اینوسیتول باعث میشه پریود نشیم ؟
- تنبلی تخمدان
سلام.خانم دکتر 33سالمه.در چند سال اخیر هر سال 4ماه دفاستن مصرف کردم تا پریودم تنظیم بشه و ماه های بعد هم در 30تا 37 روزگی پریود شدم.چون میخوام برای بارداری اقدام کنم ایا راه حلی نداره این تنظیم پریود.چاق نیستم و وزن معمولی دارم.
- آیا حقیقت داره
راستش من جایی یک مطلب خواندم کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند خواستم بپرسم که آیا این موضوع حقیقت داره ؟
- نازایی
سلام . من ۵ ماه بود که تو اقدام بودم ولی باردار نشدم بعد که رفتم دکتر فهمیدم کیست ساده ۶ سانتی تو تخمدان چپم دارم بعد دو ماه رفع شد .الان سوالم اینه که دلیل باردار نشدن من میتونه کیست ساده باشه ؟
- بیماریهای زنان
سلام خوبین من ۲۸ سال سن دارم با تنبلی تخمدان و ضخامت رحم نازکه دکترم دو ورق لتروزول داده که از شب سوم پریودی شبی دوتا بخورم که خوردم و استرادیول والرات و دگزامتازون هم داده مخیخام بدونم دو ورق لتروزول خوردم تبدیل به کیست میشه دوتا آمپول سینال آف روزای ۸ و ۹ پریودی زدم ممنون
- نازایی
آیا در اثر ضربه وارد شدن در ناحیه کمر مثلا اگر از جای افتاده باشد و ضربه شدید در ناحیه کمر وارد شده باشد احتمال نازا شدن زن وجود دارد یا خیر ممنون
- برای نوجوانان
سلام من یه دو هفته پودر گیناپ خوردم یه هفته هست نخوردم کل صورتم جوش زده حتی گردنم پریودیم ۱۰ روزه عقب افتاده زیر چونم یعدفع دوتا مو در آوردم الان تنبلی تخمدان دارم یا از مصرف گیناپه
- علت قطع پرید
با سلام بعد از واکسن شهریور و مهر مکرر چهار بار خونریز شدید شدمپیش متخصص رفتم کم خونی شدید شدم دو ماه با قرص بروندوکر عادتم و قطع کرد بعد از دوماه فقط یه بار خونریزی داشتم البته قبل و بعدش لک میدیدم تا سه ماه تست دیگه کلا لک هم نمیبین ۴۷ سالمه مجردم خیلی نگرام
- کیست
سلام خانم دکتر توروخدا جوابمو بدین.من از وقتی ازدواج کردم همیشه جلوگیری میکنم چون سنم کمه نمیخام بچه دار شم.ولی وقتی جلوگیری نمیکنیم بعدش شکمم درد میکنه سوزش ادار میگیرم بعد قرص.میترونیدازول میخورم یکم خوب میشم.الانم زیر شکمم درد میکنه انگار ی چیز بزرگی هست دست میزنم درد میکنه خواهش میکنم بگین دلیلشو
- موجودیت کیست به ابعاد ۷ سانتی در ۷ سانتی در تخمدان چپ
با سلام خدمت جناب دکتور من تقریبا ۲۸ سالمه و هنوز ازدواج نکردم ولی تخمدان چپ من کیست داره به ابعاد ۷ در ۷ و تقریبا سه دوره دارو و تابلیت ضد بارداری استفاده کردم ولی در یک سنوگرافی خورد میشه بعد در سنوگرافی بعدی پس بزرگ میشه. دکتور دیروز رفتم میگه باید جراحی بشه و کیستو برداریم . نمیدونم چه کنم چون مجرد هستم میترسم به مشکل بی اولادی مواجه نشم. نظرتون خیلی برام با ارزش و حیاتی هست. ممنون میشم یه جواب برام بدین
- نازایی
سلام خدمت خانم دکتر عزیز من 24 ساله هستم سال 93یک سقط داشتم و از اون به بعد دیگ باردار نمیشم الان سه سال هس پیش خانم دکتری در زنجان میرم آبان امسال برام آی وی اف انجام دادن ولی موقع انتقال گفتن دهانه رحمت سفت و بسته اس فقد طوری که دستگاههای ما از اون عبور نمیکنن الان آخرین پریودم 28آبان بوده دیروز که مراجعه کرده بودم قرص دادن و گفتن چون ذخیره تخمدانم کمه بجز اون دو جنینی که فیریز کردن باید دوباره ای وی اف بشم ولی من میترسم و بشدت استرس دارم و میخواسم دکترم رو تغییر بدم که شمارو معرفی کردن ممنون میشم راهنماییم کنم آیا احتمالش هس که بدون آی وی اف هم حامله بشم؟
- بیماریهای زنان
۵۲روزپریودنشدم علت چیست


