Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دفع بقایای سقط
سلام تو سونوگرافی بقایای من نوشته آندومتر با ضخامت ۱۰ میل متورم و حاوی پارتیکل هترواکتو به سایز ۸ در ۱.۵ میل که میتواند رتانسیون محصولات abortion باشد لزیون مذکور دارای پدیکول عروقی منشعب emg میباشد من میدونم بقایا داشتم و دکتر دوباره ساکشن کردن و برای ۵ روز قرص مترژن و کورکومین دادن گفتن تا پریود بعدی صبر کنم ببخشید من سوالم پدیکول عروقی منشعب emg هستش ینی چی هر جا میزنم مطلبی ازش نیس دکتر هم راهنمایی خاصی نکردن منظورش چسبندگی به اندومتره؟ ممکنه با پریود پاک بشه؟ یا واقعا ممکنه با پریود نره نیاز به کورتاژ پیدا کنم؟
- سرکلاژ
با سلام در صورت عدم موفقیت سرکلاژ شکمی چه درمانهای دیگری وجود دارد؟
- احتمال
سلام ماه قبل ۱۷ پریود شدم این ماه حین رابطه لکه خون دیدم تا هفت روز ادامه داشت یعنی میشه ۱۰ خواستم بدونم با پیش آب دوم که میگن اسپرم داره من حامله شدم؟
- بقایای بارداری
سلام.در هفته ششم بارداری با دارو(سایتوتک و مترژن)سقط انجام دادم.بعد از دوهفته سونو دادم و مشخص شد دو سانت باقی مونده.هنوز پریود نشدم. این بقایا با پریودی دفع میشه؟نیازی به کورتاژ هست؟ممکنه عفونت کنه؟
- بارداری
سلام.خسته نباشيد،ببخشیدمن 3روزی میشه ک ازنوبت عادتم عقب افتاده و3روزه ک لکه بيني قهوایی هم دارم جلوگیری هم تواین ماه نداشتم،تست زدم منفی بودعلتش چیه ب نظرتون؟
- مشکلآت مربوط به بارداری
باسلام بنده ۲۸سالمه ۴ماه پیش پرولاکتینم بالا بود این ماه آزدادم نرماله...فیبروکیستیک هم دارم ..قبلا پریودام منظم بود اما این ماه ۲بارپریودشدم مث همیشه ۵روز .. ۱باراول خرداد باردوم ۲۶خردادولی ۳روزبودوتمام.ایا تست بارداری بدم یا طبیعیه ..هرماه تخمگ گذاری دارم وهیچ گونه پیشگیری ندارم
- سونوگرافی
سلام ببخشید میخواستم بدونم چند هفتگی برم واسه سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی تا قیافه جنینم واضح دیده بشه و اعضای بدنم جنینم رو واضح ببینم و به طور کامل اعضای بدنش بررسی بشه ؟ در چند هفتگی بهتر بررسی میشه؟
- طول سرویکس
جواب سونو من رو از نظر دهانه رحم و سرویکس توضیح میدهید؟ و استراحت مطلق باید باشم؟
- مصرف همزمان لتروزول و کلومیفن
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- زخم دهانه رحم
سلام من در حال اقدام به بارداری هستم ..زخم دهانه ی رحم دارم ولی زیاد نیست بایدفریز کنم؟
- زایمان
سلام من هفته ۳۶ بارداری هستم ، زایمان اولم توسط شما انجام شد در سال ۹۶، سال ۹۸ یه سقط داشتم ، و الان در هفته ۳۶ هستم ، تحت نظر دکتر نویری بودم ، میخواستم بدونم میشه زایمانمو پیش شما بیام
- عوارض قرص ایزوپوکسین
سلام هفته ۳۳بارداری هست دخترم از ۲۷با انقباضات رحمی این دارو شروع شده ایا در وزن جنین نقش داره؟واینکه الان که مصرف میکنه تنگی نفس داره خانم دکتر احتیاج هست اسا مصرف کنه که خون رقیق بشه؟ تشکر
- سلام من ۲۱ یکهفته باردار بودم کیسه آب ترکید بچه سقط،شد رفته سونو گفتن بقایای ۱۶در ۱۰ میلی داری به نظر شما خودبخود دفع میشه پزشک سونوگرافی گفت دوهفته دیگه دوباره سونو کن
- امپول
سلام هفته ۳۲بتامتازون زدم دوباره چندهفتگی بایدبزنم
- بارداری
سلام خانوم دکتر من یه بچه 5 ساله دارم برا بار داری دوم میخواهم دوقلو باردارشم چون زایمان قبلیم سزارین بوده میخوام دوبار دیگه سزارین نشم تو اطرافیانم دوقلوزایی بوده به نظر شما راهی هست
- آیا سابقه مشکلات ژنتیکی در اقوام و بستگان نزدیک در جواب آزمایش های غربالگری و آمنیوسنتز در بارداری تاثیر داره؟
با سلام ، ببخشید خانم دکتر سوال داشتم، من چند سال پیش آزمایش کاریوتایپ دادم و اختلال داشت از نوع جابه جایی کروموزومی در کروموزوم های ۴ و ۱۸، قبلا هم دو تا سقط داشتم یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روزکه مشکل ژنتیکی داشت، این بار هم باردار هستم رفتم آزمایشهای غربالگری اول و دوم انجام دادم تو این غربالگری ها قبل نمونه برداری فقط پرسیدن که خواهرا و برادرت سالم هستن یا نه که منم گفتم سالم هستن، یادم رفت بگم که مادرم هم ی بچه اش مرده درواقع به دنیا اومده مرده بوده دیگه نمیدونم به چه علت بوده به علت ضربه به شکم بوده یا احتمالا اونم مشکل ژنتیکی داشته لب شکری و اینا بوده ، و بعد یادم رفت بگم که بچه های دو تا از دایی هام مشکل ژنتیکی دارن ی داییم دخترش مشکل داره اون یکی داییم پسرش مشکل داره و بچه خواهرم که اونم مشکل ژنتیکی داره ،همه اینها به علت جابه جایی کروموزومی هستش که جهش پیدا کرده و بچه هاشون جسمی و ذهنی کلا مشکل دارن ،آیا مشکل اونا هم باید تو غربالگری مرحله اول و دوم گفته میشد؟ یا درجه ۱ محسوب نمیشن؟منظورم مشکل بچه های دایی هام و بچه خواهرم و مشکل داداشم که مرده به دنیا اومده، حالا سوال: با این توضیحات اون مشکلات که گفته نشدن در جواب آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر دارن؟ تو جواب آزمایش آمنیوسنتز چطور؟ تاثیر دارن؟ تورو خدا خواهش میکنم سوالمو ثبت کنید راهنمایی بفرمایید خیلی مهمه واسم.ممنوم،.ببخشید اگه توضیح طولانی شد.اون دفعه کامل توضیح ندادم.
- قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر 19تا قرص زرد رنگ سیبل خوردم دیگه نخوردم بعدش رابطه داشتم اسپرم ریخت شد ایا باردار میشم
- عمل روده
آیا کسانیکه عمل انسداد روده انجام داده اند میتوانند باردار شوند مشکلی برای خود و جنین پیش نمی آید
- بارداری
سلام من ۷ هفته باردارم شیر خیلی دوس دارن ولی گرم میخورم اذیت میکنه شیر سرد از یخچال میخورم ضرر داره ؟
- خوردن قرص ال دی بعد فردای سقط
سلام من یکشنبه رابطع داشتم و دوشنبع سقط بچم رو انجام دادم ۶هفتع و ۴ روزش بود امروز از ترس اینکه مبادا بخاطر وارد شدن مایع ب بدنم باز باردار شم ۴تاقرص ال دی خوردم الان خونریزی بعد سقطم قطع شده خطرناکه واسم ؟؟؟


