Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من چند ماه هست کمردرد دارم سونوگرافی دادم گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی باشه باید چکار کنم
سلام من چند ماه کمر درد دارم سونوگرافی دادم گفته در کلدوساک خلفی مایع مختصر مشاهده شد علتش میتونه چی باشه باید چکار کنم
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
سلام. من 40 ساله هستم و بدنبال گزارش پولیپ رحمی، پزشک معالجم هیستروسکوپی انجام دادند. که گزارش اتاق عمل و جواب پاتولوژی رو در پایین میفرستم. سوالم این هست که با توجه به گزارش هایپرپلازی اندومتر در گزارش اتاق عمل و نمونه برداری از آن، چرا در جواب پاتولوژی هیچ اشاره ای به این موضوع نشده؟ الان من هایپرپلازی اندومتر دارم یا نه؟ گزارش عمل جراحی Pre-op Diagnosis: increase ET R/O polyp
Post-op Diagnosis: As result of pathology + R/O polyp
Kind of operation: Hysteroscopy polypectomy
Procedure: After P&D, under GA, in Lithotomy position, Pelvic exam was done.
Cervix: ok.
Uterus: Normal
Adnexa: free
At first endocervical curettage was done and sent for path.
Then hysteroscopy was done. Endocervical canal normal. Endometrial cavity with hyperplasia that endometrial curettage was done and sent for pathology.
Both ostium were seen. \"Pathology Report\"
:Diagnosis 1: Endocervix, curettage: -Chronic cervicitis : II: Endometrium, curettage Fragmented endometrial polyp-
Non polypoid endometrium : Secretory phase 19-20th day of 28 days cycle. - پریود ۱
سلام وقت بخیر دوماهه که نزدیکی نداشتم .ماه قبل پریود شدم ولی این ماه ۴ روز از موعدم گذشته پریود نشدم.قبل از این دوماه هم به مدت ۶ ماه قرص مارولین به همراه کاندوم برای پیشگیری استفاده میکردم.علت پریود نشدنم چیه.؟ روز ۲۰ سیکل ترشحات تخمک گذاری داشتم.نزدیکی هم نداشتمبا اینکه مطمئن بودم ولی باز هم .بی بی چک هم دوبار گذاشتم منفی بود .علت چیه؟
- پیشگیری
سلام خانم دکتر عزیز. خسته نباشید. خاتم دکتر سال پیش توسط شما سزارین شدم، خیلی منشکرم از شما و زحماتتون. خانم دکتر میشه لطفا یک راه پیشگیری از بارداری را به من پیشنهاد بدهید به جز کاندوم. آیا میتونم از قرص های ضد بارداری استفاده کنم؟ خیلی مطلب میخونم که قرص های هورمونی باعث افزایش احتمال لخته ی خون و سکته میشود. شما چه پیشنهادی دارید؟ میشه یه قرصی معرفی کنید که عوارض کمتری داشته باشه لطفا راهنماییم کنید یک دنیا سپاس از شما دکتر محترم
- قبل از بارداری
سلام خسته نباشید .. من مریض شما بودم دو ماه پیش جنین ام توی هفته نهم رشدش متوقف شده بود و شما گفتید که میتونم توی همین دو سه ماه مجدد باردار شم . دو یا سه هفته دیگ زمان تخمک گذاریم هست و میخوام اقدام کنم برای بارداری. میخوام بدونم من میتونم الان رنگ مو بزارم ؟
- پریودی سخت
واينكه قبل از شروع پريودي جوش هاي پخش شده بدي توي ،قفسه سينه تا بين سينه ها ميزنم از چيه تو ازمايش هورمون چيزي نشون نداد
- درمان بااووبوست
سلام من برای تنبلی تخمدانم ودوره های نامنظم والبته ناباروری دکترم قرص دوفاستون واووبوست مصرف میکنم ولی قرص اووبوست رویک روزدرمیان میخورم به نظرتون جواب میده اخه توگوگل سرچ کردم همه بیش ازیکی درروزمیخورن
- استفاده از قرص مدروکسی پروژسترون
سلام خسته نباشید. من پریودی نامنظمی دارم به دکتر مراجع کردم بهم قرص مدروکسی پروژسترون داده من اقدام به بارداری هم کردم مشکلی نیست با خوردن این قرص باردار بشم مشکلی برای بچه پیش نمیاد؟ ممنون میشم پاسخگو باشید
- بقایای سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۶ روز پیش سقط کردم سونو گرافی کردم ۱۲.۸ میلی بقایا دارم ایا باید کورتاژ کنم یا با دارو دفع می شه دکتر گفت باید بری بیمارستان تا با سرم دفع شه می خواستم بدونم این چه سرمی است چون دفترچه ندارم پول بیمارستان هم زیاده از طرفی می ترسم عفونت کنم خواهش
- پریود شدی
ببخشید من ۳ روزه پریود میشم و اولین بارمه و خجالت میکشم چون مامانم بهم نگفته حالا من که۳ روز شدم چجوری ماه دیگه میشم؟ لطفا کمک کنید و بگین چی بخورم کمتر بشه
- پیشگیری
سلام اگر قرص اموکسی کلاو بعد از ۵ الی۶ساعت بعد از قرص اورژانسی استفاده بشه اثرشو از بین میبره و باید مجددا اورژانسی استفاده کرد؟
- پریود نشدن.
سلام من بخاطر تنبلی تخمدانم قرص سیبل استفاده میکنم و ماه قبل رفتم دکتر سونو انجام داد همه چیز خب بود این ماه عقب انداختم کلی درد پا کمر دارم انگار میخام پریود بشم ولی به جاش مایه سفید رنگی میاد علت چیه
- بیماریهای زنان
با سلام خانوم دکتر ۲۲ سالمه دیروز رفتم سونو دادم نوشته رحم با سایز نرمال واکوی میومتریال غیر هموژن دارد. هر دو تخمدان حاوی فولیکول های ریز و متعدد با نمای pcom میباشد. خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید.
- با قرص اوژانسی میشه بچه سخت کرد
سلام من باردارم ۴ هفتس و در عین بارداری ۲ عدد قرص اوژانسی خوردم آیا باعث سقط جنین میشه ؟
- سلام خانم دکتر آیا قرص مدروکسی فم ۵ باعث درد در زیر بغل پستان می شود دوروزه دست درد دارم وزیربغلم هم درد می کنه ؟؟
- قرص جلوگیری
برای اولین بار قرص جلوگیری مصرف کردم ۷عدد بعد قطع کردم و سه روز بعد پریود شدم و سه روزه که لکه بینی داشتم و الان روز ششمه که خون دارم زیاد.من دوره های پریودم سه روزه بود چرا الان خونریزیم قطع نمیشه.
- پریود
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر عزیز من تو یه ماه دوبار پریود شدم دلیلش چی میتونه باشه ؟ تا حالا دو دفعه برام پیش اومده ۲۲بهمن پریود شدم ۵ روز طول کشید الان امروز ۱ اسفند دوباره پریود شدم یه بارم پارسال برام اتفاق افتاد ولی اون موقع ده روز بین دو تا پریودم فاصله بود.
- سلام خانم دکتر من دوبار تست دادم همون لحظه هاله اانداخت زیر دو دقیقه آیا من باردارم؟؟؟۱۰روز از موعدم گذشته
- فیبروم
سلام.من خانمی ۳۴ ساله از شیراز هستم.که حدود سه عدد فیبروم داشتم . یکی داخل رحمم داشتم و دوتا در شکمم اندازه هرکدام ۱۲ و ۸ و ۶ سانت بود که با عمل حراحی سنگینی ک داشتم خوشبختانه فیبرومها رو بدونبرداستنرحمم بیرون اوردم الان بعد از دوماه هر از گاهی جای بخیه ام ک روی خط سزارین هست بشدت سوزش دارم حتا اطراف نافم سوزش و درد دارم خواستم ببینم دلیلش چی هست. هیچ عفونتی از بیرون شکمم که بخیه بوده نداشتم حتا کلا خط بخیه ام مشخص نیست.دلیل این سوزش ناگهانی چیست.
- سقط
سلام آقای دکترمن مادریه دختر۱۶ساله هستم دخترم موردتجاوزازعقب قرارگرفت بردمش دکترگفتن پرده سالمه چهارتاآمپول پرژسترون براش زدولی بعدش متوجه شدم بادجودپرده بارداره وکیسه تشکیل شده الان قرص سایتوتک میخوام بهش بدم باوجودامپول پرژسترون سقط انجام میشه؟چندروزم هست خونریزی ودردزیرشکم داره توروخداجوابم بدیددارم ازاسترس میمیرم.


