Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زایمان زودرس
سلام خانوم دکتر من تا ماه ۶ بارداری سرکار رفتم هم نشستن طولانی مدت داشت و مسیری بود که پیاده روی زیاد داشت و بعد مسافرت رفتم ایا این میتونه دلیل زایمان زودرس باشه ب دلیل فعالیت زیاد چون دهانه رحمم کامل باز شد تو ۲۸ هفته طبق سونوگرافی که انجام شد
- قرص اورژانسی
سلام وقت بخیر من ماهه پیش رابطه محافظت نشده داشتم و مایع منی هم داخل نریخت شک داشتیم که ریخته یا نه قرص اورژانسی خوردم و چند روز بعد پریود شدم الان این ماه هم پریود میشم؟ امکان حاملگی که نداره ؟
- سلام من پریود خیلی نامنظم حالا دارم قرص مدرکسی پروژسترون مصرف میکنم دکتر گفته از روز ۱۶قاعدگی بخرم بار اول که خوردم یکیش مونده بود از قرص مدرکسی پروژسترون پریود شدم حالا نوبت بار دوم شده از عادت ماهیانه که پاک شدم ۵روز بعد دوباره خون ریزی خفیفی دارم باید چی کار کنم چه طوری مصرف کنم باید خون ریزی ۵روز فیش حساب کنم یا حالا که خون ریزی خفیفی دارم باید حساب کنم چه طوری مصرف کنم راهنمایی کنید
- عقب افتادن پریود با تزریق واکسن گارداسیل
با سلام و خسته نباشید من باید ۲۹ آبان پریود میشدم که ۸ روز عقب انداختم و رفتم دکتر آزمایش خون خون دادم و منفی بود و دکتر ۴ عدد آمپول پروژسترون بهم داد و تزریق کردم و الان هم بعد ۴ آمپول تزریق ۱۱ روز میگذره ولی من پریود نشدم ولی فقط سه روز لک خیلی کم شدم و من حدود ۶ سال مشکل ناباروری دارم الانم از لک باز خبری نیست چیکار کنم خانم دکتر لطفاً راهنماییم کنید
- خارش واژن بچه
دختری 5 ساله دارم که درگیر خارش واژن و مدتهاست در ناحیه مثانه درد دارد . به چه پزشکی مراجعه کنم ؟ متخصص اطفال یا متخصص زنان و زایمان ؟
- دعوت به همکاری
خانم دکتر شرف الدین عزیز، خوشحال خواهیم شد که افتخار همکاری با شما را به عنوان دکتر آنلاین زنان، در اپلیکیشن مدافون داشته باشیم. از طریق این اپلیکیشن شما میتوانید بیماران خود را به صورت آنلاین ویزیت کنید.
- سنوی بقای بارداری
سلام وقت بخیر من سنو بعد سقط دادم نمیخوام کورتاژ بشم ولی متاسفانه شهر ما دکترا همه بفکر پول هستن میخوان ب هر نحوی کورتاژ انجام بدن اخه دوتا سونو دادم دکترای سنو گفتن بقایات خیلی کمه یا شاید پلیپ باشه پلیپ هم نیاز ب کوتاژ نیس با یه چیز دیگه برمیدارن بقایا کوچیک باشه خودش تو پریودی بعدی دفع میشه ممکنه شما کمکم کنید یکی از نتابج سنو که مهم بود این بودتصویر یک mass هایپر هترواکو با حدود مشخص به سایز mm 19*4 دارای وسکولاریتی معادل میومتر اطراف ،درون کاویتی اندومتر پروگزیمال و میانی مشهود است با توجه به هیستوری Abrotion ،در درجه اول مطرح کنندهRPOC فوکال گریدII میباشد.نمای سنو گرافی mass فوق میتواند به نفع پولیپ اندومتریال نیز باشد.سنوگرافی ترانس واژینال فالوآپ بعد از تکمیل دوره درمانی توصیه میشود
- درد در زیر ناف
سنو دادم حجم تخمدان هاطبیعی است اما استرومای اکوژن در هر دو تخمدان افزایش یافته اخرشم ک گفته مجموع یافته های اول مطرح کننده PCOsدیده شده
- سلام دکتر من بخاطر اندومیوز الان نزدیک دوماه خونریزی دارم چدارویی تجویز میکنید
خونریزی شدید بعداز عادتم بخاطر اندومیوز توروخدا چ قرصی تجویز میکنید
- آزمایش۱
بعد از درمان زگیل تناسلی با لیزر و البته تقویت سیستم ایمنی آیا در آزمایش های مربوط به بارداری مشخص میشه شخص قبلا درگیر زگیل تناسلی بوده یانه؟ و البته در آزمایش های مربوط به ازدواج چطور؟؟؟؟
- خونریزی غیرطبیعی
با سلام من حدودا یک هفته پیش قرص اورژانسی مصرف کردم پنج روز قبلش هم پریودم تموم شده بود الان یک روزه که خونریزی دارم! آیا این موارد به هم ارتباطی دارن؟ اگر بله,چه مدت معمولا این خونریزی طول میکشه؟
- خطر سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر مگه عوارض سرکلاژ شکمی چی هست که اکثریت دکترا اول میگن واژینال امتحان بشه بهتره ؟
- عفونترحم
منترشحاتزیادداشتمدکتربرامکرمکلیندازولدادهاما.بعداز۴شباستفادهسوزشوخارششدیدگرفتمبایدچیکارکنم.قبلازاستفادهازاونخارشنداشتم.
- زگیل
سلام خسته نباشید ایازگیل تناسلی درخانمها فقط ازطریق رابطه جنسی ایجادمیشه
- سلام من مجردم و امپول برای فیبروم تزریق کردم اما الان سروقتش پریودشدم چرت
- پرده بکارت
من رابطه مقعدی داشتم ولی یه ضربه به واژن خورد و خون ریزی داشتم احتمال پاره شدن بکارت هست ؟؟ولی اصلا از جلو رابطه نداشتیم
- ترشح زرد و ورم زیر شکم
سلام من سزارين كردم ٣ ماه گذشته هنوز ترشح زرد دارم و زير شكمم ورم دارم ك درد ميكنه چكاري ميتونم انجام بدم ممنون
- تنظیم قائدهگی
سلام دختری سیزده ساله هستم پریودنامنظمی دارم حدودشش مه پریودنمیشم وقتی میشم پاک نمیشم باخونریزی فراوان دکترقرص سیبل داده ولی بازپرسودشدم پاک نمیشم بازازقرص استفاده کنم برایندم عوارضی ندارد توراخداجوابم زودبدیدخیلی نگرانم
- سونوی رحم و تخمدانها
رحم به ابعاد ۴۸×۹۰ میلی متر با نمای نرمال و اکوی میومتریال مختصر هتروژن مشاهده شد ضخامت آندومتر ۹ میلی متر می باشد آیا خطرناک هست خودم هم مجرد هستم و ۳۹ سال دارم
- سلام سونوگرافی رحم
من چند وقت پیش ی سونو دادم گفت من توده اکوژن بین دولایه آندرومتر به ابعاد 5.5ضربدر 3.5مطرح کننده پولیپ آندرومتر رویت شد این یعنی چی یعنی باعث نازایی هم میشه


