Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام وقتتون بخير
من ٥ ،٦ هفته است كه باردارم
در ابتدا ٤ قرص ؛دو تا واژينال،دو تا زير زبوني
دو ساعت بعد ي دونه زير زبون
سه ساعت بعد ي دونه ديگه
اما درد ميكشيدمو و بي حال بودم و ايهال داشتم اما خبري از خونريزي نبود
اين برا ديشب بود
دم دماي صبح به خونريزي افتادم و دو تا لخته قد ِ بند انگشت ازم افتاده و حون ريزي شديدي ندارم
امكانش هست راجع به ادامه مصرف توضيح بدين - فشارخون بالا در بارداری
سلام چکار کنم فشار نگیریم دو تا بچه هم با فشار بالا سزارین شدن به ماه ۷ که میرسم یکدفعه فشار بالا میره ازمایش خون وادرار هم چیزی نشان نداد
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر یسوال داشتم از خدمتتون من این ماه اقدام کردم علائم بارداری هم داشتم مثل تغییر رنگ و درد نوک سینه، تکرر ادرار، تغییر خلق و خو، از طرفی روز ۲۶ قاعدگی لکه بینی قهوه ای داشتم در صورتی که من هیچ وقت لک نمیدیدم و پریودم همون روز اول شدید میشد(طول دوره ام ۲۸ روزه و منظم هست)تو روزی که لک بینی داشتم تست بتا دادم و عدد بتا ۵ بود فردای این لکه بینی پریود شدم و خونریزیم خیلی زیاد و دردناک بود نسبت به ماه های قبل حالا مشکلم اینه ممکنه برای لانه گزینی بوده باشه اون لک ها و لانه گزینی موفقیت آمیز نبوده باشه اینم بگم خدمتتون من تمام ازمایشای قبل بارداری و انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم نه بابت تخمک، نه ویتامین اا و نه ضخامت دیواره رحم
- مصرف قرص متفورمین
حدود دوماهی متفورمین میخورم اگرآزمایش بارداری مثبت باشه وبازم متفورمین رو تا یکهفته دیگه بخورم خطر داره یاباید قطع کنم
- باروری
آیا قرص بیزوپرولول میتونه باعث ناباروری باشه
- کیست سر و اکوژن قلب
سلام وقت بخیر غربالگری دوم رو انجام دادم،دو طرف سر جنین کیست زیر ۱۰ میل وجود داره اکو قلب انجام دادم اکوژن ۱.۲ در بطن چپ قلب وجود داره خیلی خطرناکه؟
- فیبرویید
با سلام من یک فیبرویید سال سرویس قدامی به اندازه ۱.۴ سانتی متر دارم میخواستم برای بارداری اقدام کنم سن هم ۳۸ است ممنون میشم بفرمایید راه های درمان چه هست و آیا میتونم با این شرایط باردار شوم؟؟
- قرص دوفامد ****
سلام خانم دکتر من قرص دوفامد مصرف میکنم اقدام به بارداری کردم ایا با مصرف قرص دوفامد بارداری امکان داره یا قرص دوفامد بارداری خنثی میکنه
- بارداری
من این هفته ۳بار برای بارداری اقدام کردم البته دارو هم مصرف کردم برای باردار شدن .میتونم الان موهام رو رنگ کنم یا ضرر دارد
- جلوگیری بارداری
ببخشید من تقریبا جدیدا شده یه هفته هم من از وقت پریودیم میگذره اینسریم سه روزه فعلا نشدم و قبلا خیلی منظم بودم و درد کمتری داشتم ولی تازگیا اینطور شدم و درد بیشتری هم دارم علتش چیه
- عدد بتا در آی وی اف
سلام روز نهم انتقال جنین بتام رو 9 بود روز 14 123 ای میتونه یه بارداری موفق به دنبال داشته باشد؟؟
- کورتاژ با سرکلاژ شکمی
سلام خانم دكتر با سركلاژ شكمي در ١٢ هفته به خاطر ايست قلب جنين كورتاژ شدم ، خيلي نگرانم بخيه هاي سركلاژم آسيبي نديده؟
- فیبروم کلسیفیه
سلام من یک فیبروم کلسیفیه پنج سانتی دارم . معنیش چیه؟ و آیا با وجود این فیبروم میشه حامله شد و اگر میشه ایا در دوران حاملگی این فیبروم کلسیفیه مشکلی و دردی ایجاد نمیکنه؟ چون دکترم گفته بهتره بهش دست نزنیم . در ضمن علت اینکه این فیبروم کلسیفیه شده اینه که من دو سال پیش عمل آمبولیزاسیون روی فیبروم انجام دادم
- بارداری،،،،
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید . شما بهم گفتید جای نگرانی نیست واسه ضربان قلب گفتید وقتی دیده یا شنیده بشه ضربان قلب جای نگرانی نیست ولی دکتر فقط بهم گفت قلب تشکیل شده حرفی از ضربان قلب نزد منظورتون اینه قلب که تشکیل بشه همون ضربان قلب تشکیل شده ؟ آخه گفت با این دستگاه ضربان قلب شنیده نمیشه گفت قلب که تشکیل شده جای نگرانی نیست جنین مشکلی نداره رشدش خوبه ...
- قوس گردن
با سلام و احترام، من خانمی 36 ساله هستم، که در سن 27 سالگی بارداری داشتم، که متاسفانه به علت مشکل عدم رشد کافی جنین، در هفت و نیم ماهگی نوزادم به دنیا آمد، از دو سال بعد از بارداری دچار میگرن شدید شدم، حداقل هفته ای یکبار دچار درد میشوم، و الان یک سال است که دچار مشکل قوس گردن و انحراف خفیف ستون فقرات شدم، گردن دردهای بسیار شدید دارم و متخصص ستون فقرات یکی از مشکلات من رو طولاني بودن دوره شیردهی اعلام کرد، الان با تمام این مشکلات و البته افسردگی که بعد از زایمان تا چندین سال من رو درگیر کرد همسرم اصرار به فرزند دوم دارند، من واقعا از نظر جسمی به نظر خودم توان بارداری مجدد رو ندارم، خواستم مشاوره ای داشته باشم که آیا مشکلات ذکر شده با وجود بارداری تشدید میشوند یا خیر، صمنا دچار فقر آهن هم هستم، سپاسگزارم
- پولیپ اندومتر
سلام خانم دکتر ببخشید من یک پولیپ ۱۳.۵ میلی متری در قسمت فوقانی کاویته اندومتر دارم ، در سونو نوشته شده بدون واسکولاریته ، ایا خطرناک هست ؟ مشکلی در بارداری ایجاد میکنه چون قصد بارداری دارم، و میگن جای پولیپ خیلی مهمه، و اینکه امکان بدخیم بودن هست؟
- احتمال بارداری با وجود پریود
سلام وقت بخیر ماه گذشته سکس بدون پیشگیری داشتم ولی مایع منی خارج از واژن ریخته شد که ۱۱ روز بعد پریود شدم ولی حجم خونریزی نسبت به قبل کم شده بود و دل درد هم کمتر شده بود این ماه هم با دو روز تاخیر پریود شدم که هم حجم خونریزی پریود خیلی خیلی کم شده و هر روز در حد ۶ ۷ قطره خون هست و تعداد پدهای مصرفی هم روزی یک عدد شده و طول دوره ۶ بود ممکنه باردار باشم؟ خیلی نگرانم
- سقط
با سلام خدمت شما خانمی هستم ۳۷ ساله یک پسر ۶ ساله دارم و یک پسر یک و نیم ساله والان متوجه شدم ۵ هفته باردار هستم می خواهم سقط کنم ولی نیاز به یک مشاوره دارم چون زایمانم سزارین بوده .لطفا کمک بفرمایید
- افزایش وزن در بارداری
سلام خسته نباشيد خانم دكتر من هفته ٢٤ بارداري هستم از اول بارداري تا الان سه كيلو وزنم اضافه شده از ٦٣به ٦٦ رسيدم من ديابت بارداري دارم و٨واحد لومير هر شب استفاده ميكنم ماه دوم هم يك كيلو وزنم كم شد ايا اين نرماله؟ افزايش وزنم كم نيست؟
- استفاده از مایع ظرفشویی و مایع دستشویی در بارداری
ایا در دوران بارداری میتوان از مایع دستشویی استفاده کرد؟میتوان از مایع ظرفشویی استفاده کرد؟ من ۲۱ هفته باردارم بیشتر اوقات مایع دستشویی میزنم بعد دستشویی و البته مایع ظرفشویی هم میزنم به دستم نگرانم نکنه به جنین آسیب برسه.


