Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان
با عرض سلام وخسته نباشید.
من دختری 22 ساله هستم که چندین ساله تنبلی تخمدان یا همون تخمدان پلی کیستیک دارم و برای درمان به متخصص زنان مراجعه کردم که 100 عددقرص مدروکسی پروژسترون5رواسپیرونولاکتون 25تجویزکردن.سوالم اینه که آیا قرص مدروکسی پروژسترون برای درمان تخمدان پلی کیستیک هست یا فقط برای تنظیم پریوده و دکتر باید قرص دیگه ای برای درمان PCO برام تجویز میکردن؟
و اینکه مدروکسی پروژسترون از روز 15 تا 25 قاعدگی روزی 2 عدد تجویزکردن سوال دیگم این هست که من دوتار باهم بخورم یا یکی روز و یکی شب بخورم و بعداز روز 25 قطع کنم ونخورم تا روز 15 قاعدگی بعدی؟
و این که مثلا اگرپریود من روز 27بود من از اون روز شروع کنم و15 روز حساب کنم یا از اول ماه؟ - سلام من کیست هموراژیک به اندازه پنج سانت دارم چه دارویی باید مصرف کنم ممنون میشم جواب بدین
- قرص تنسی
سلام خسته نباشد چند روز پس از قرص تنسی باید پریود شد واینکه من دهم هر ماه عادت میشدم بعد از مصرف تنسی هم باید دهم عادت شوم
- آیا تمامی ساک نامنظم حاملگی منجر به سقط میشود
- علت تاخیر درپریود
سلام من دختری هجده سال دارم والان ده روزه که از زمان پریود شدنم می گذاره وپریود نشدم براولین باره همیشه پریودها سرووقت می شدم البته توفصل امتحانات هستم خیلی هم استرس دارم به نظرتون چکار کنم پریود بشم
- بارداری
سلام من ۳۵ سالمه باردارم الان ۱۷ هفته هستم در ۱۲ هفتگی رفتم سونو وهم آزمایشNT1.70بودوDSمنAge1:322وFinalRisk1:373بود1:250نوشته بودوT18/13منprior1:2410وFinalRisk1:14300بود1:100نوشته بوددکترم گفت آزمایش وسونوت خوبه ولی باید آزمایش آنومالی بدی هفته۱۶ رفتم آزمایش دادمScreeningresult: screen negativeنوشته بود وپایینش Risk of NTD:1in5,400نوشته بود رفتم نشون دکتر دادم گفت باید سو نو آن و مالی بدی وهم اکوی قلب جنین هفته ۱۸ باید برم سونو خیلی نگرانم تورا خدا اگه مشکلی دارم بهم بگیدکارم شده گریه خدای نکرده بچه ام مشکلی داره؟
- پریود نامنظم واختلال درقاعدگی
سلام وقتتون بخیر من بهمن ماه کولپسکوپی شدم و بعد از اون پریودی هام طولانی شده باید چکار کنم و سونو واژینال هم انجام دادم و گفتن که رحم ضخیم شده ایا این علتش هست و باید چکار کنم
- نوک سینه
سلام ، ۹روز از پریودم گذشته نوک سینه سیخ شده ودست یا لباس میخوره درد میگیره،علتش چیه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم چه دارویی رو واسه دوقلوزایی معرفی میکنین ؟
- سلام من یه مدت بخاطر داروهای هرمونی(پودر چاقی رویال) که مصرف میکردم پریودیم با درد شدید تخمدان ها شروع میشد و بعد دیگه کلا بهم ریخت و شده بود من ۳ ماه پریود نمیشدم تا سنو انرمال دادم و گفتن تخمدان ها کیست های ریز زیاد دارن و خودشون یکم تنبلی هم دارن ولی کیست ریز دارن.. من هیچ دارویی نخوردم و خود به خود پریودیم منظم شد و ۵ ماه من منظم پریود میشم، گاهی ۱۳ میشم گاهی ۱۵.حالا میخوام بدونم دوباره سنو بدم؟ نیاز به قرص هست؟ و خیلی برام مهمه که بدونم ایا این کیست ها خود به خود از بین میرن؟ حالا که پریودیم منظم شده؟ من پرولاکتین۲۸ و ادنوم هیپوفیز دارم و فکر کنم بخاطر پریود نشدنای همون چند ماهم بوده، حال توصیه شما چیست
با سلام خدمت خانم دکتر عزیز خانم دکتر جان آیا قرص ویتامین e باعث بهم خوردگی پریود میشود؟ من ۲۲ تا ۲۸ مرداد لکه بینی داشتم ۲۸ پریود شدم تا ۳ شهریور پاک شدم امروز صبح که ۱۶ شهریور مجدد لکه بینی دارم یعنی فقط ۱۳ روز پاک بودم آیا دلیلش قرص هست یا دلیل دیگه ای داره
- سلام خانم دکتر ببخشید خیلی نگرانی میشه نظر شما رو درباره این ام ار ای بدونم
- مصرف قرص دزوسپتیو
سلام من پریود شدم و قطع نمیشد دکتر برام 5 ماہ قرص دزوسپتیو تجویزکرد کہ بعداز مصرف این قرص پریودم منظم شد الان قرص ھا تموم شدہ یعنی دیگہ ازاین ماہ بہ موقع قطع میشہ ؟
- در خصوص مصرف قرص دوفاستون
سلام خسته نباشید من پنج شب قرص دوفاستون شبی دوتا برای مسافرت خوردم و بعد قطع کردم دوشب. دوباره الان روز هشتم دوتا خوردم چی کار کنم پریود نشدم می خوام فردا برم مشهد
- بکارت
سلام خانم ببخشید من برا معاینه بکارت رفتم من فقط خودارضایی میکردم مالشی ، رابطه جنسی اصلا نداشتم ماما گفتن بکارتت سالم یه خراش کوچولو فقط پایینت هست اول گفت میشه ترمیم ولی بعد گفت لازم هم نداره احتمالا شب ازدواجت خونریزی هم میکنی من اونموقع گواهی سلامتم میدم من الان خیلی میترسم یعنی این خراش رو ناسالم بودنم در نظر میگیرن فردا پزشک قانونی ؟ چون من واقعا رابطه نداشتم بکارتتم پاره نشده تو رو خدا نگرانم
- کلسیفیه رحم
یک کانون کلسیفیه درکاویته رحم دارم 3×6م م میخام ببینم چیه؟ یعنی چی؟
- دیفکت 20میلی
سلام من دیفکت 20میلی دارم آیا اون چیه وخطرناکه
- لکه بینی بعد از انتقال جنین
سلام خانم دکتر.من 13روز پیش یعنی 30 ام اردیبهشت انتقال جنین داشتم برای اولین بار... موعد پریودم سه روز پیش یعنی هشتم خرداد بوده دل درد و پا درد و ضعف داشتم و بدنم سرد بود مثل حالت پریودی. تا دیروز وقتی با دستمال خشک می کردم همراه با ترشحات کمی خون دیدم. دیروز سه بار خون دیدم. امروز فقط کمی لکه های قهوه ای دیدم و خون نیست. هنوزم دل درد خفیفی دارم و بدنم یخ کرده. ممکنه پریود بشم؟اتفاقی برای جنین افتاده؟ شنبه هم ازمایش bhcgدارم. ممنون از پاسخگویی تون.
- سلام خسته نباشید چند ماهه که پریودی بهم ریخته ودر هرماه دوبار پریود می شودم وقبل کیست داشتم اما سنگرافی رفتم کیستم رفع شده بود ولی در هر ماه دوبار وپاکی زیادی نداشتم وحالا دو هفته می شه که رفتم دکتر وآمپول وقرس برام داد خوردم ودارم مصرف می کنم وبسته قرص الدی تمام شد وبعد ۳شب پریود شدم وروز سومم یک تکه پرت تو خالی لوله شکلی از من افتاد اون موقع درد نداشتم اما روز بعدش تخم سمت چپم درد می کنه
- سوال از دکتر زنان
سلام ببخشید میخواستم بپرسم ماه قبل پریودم خیلی کم بود 3روز پریود شدم قرص ال دی مصرف میکنم چند ساله بعد الان این ماه نزدیک پریود هستم 4تا قرص مونده تموم کنم بعد از اون 3تا 4روز دیگه پریود بشم حالت تهوع دارم چرا میشه بهم بگین
- جلو افتادن پریود
سلام. من ۳۹ سالم هست. دو دفعه هست که پریودم خیلی جلو میفته. دفعه قبل ۹روز جلو افتاد و این دفعه ۱۲ روز. شوکه شدم البته دفعه قبل سفر بودم. علت چی می تونه باشه؟


