Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تاثیر قرص استرادیول
سلام ،من دو تا سه ماه پریودی عقب میزنه تازه دو ماه میشه دکتر رفتم بهم دوتا آمپول پروژسترون داد و دوتاآمپول استرادیول بعد از پریود شدنم آمپول دور ناف و 5تا آمپول سینال اف بهم دادن روز 14پریودی سونو گرفتم فولوکول خیلی خوب بود هم سمت راست وهم سمت چپ ,21،20,22,23,26,,22 قبلاً تحت نظر دکتردیگه بودم عکس گرفتم لوله ها نرمال بوده بازم این ماه پریود شدم این دفعه دکتر قرص استرادیول واسم نوشته به نظرتون تاثیری واسه اینکه باردار بشم داره
- دیابت بارداری
سلام خانم دکتر، من در هفته 33 بارداری هستم. اوایل ماه هفتم برام آزمایش تست گلوکز نوشتید که قند بعد از گلوکزم بالا بود ( 225 ) و منو به متخصص غدد معرفی کردید. از اون به بعد هر بار آزمایش قند دادم ( ناشتا و بعد از غذا ) قندم خوب بود. می خواستم بدونم آیا من دیابت دوران بارداری دارم و در موقع سزارین نباید سرم قندی بزنم؟ با تشکر
- اپلیکاتور
سلام خانم دکتر سوالی که پرسیدم و شما پاسخ دادین در خصوص شک در وجود جسم خارجی در رحم منظورم این بود که امکانش هست مثلا اپلیکاتور در رحم گیر کنه و فرد هیچ احساس ناراحتی نداشته باشه؟هیچ احساس ناراحتی ندارم فقط چون میخوام برای بارداری اقدام کنم این فکرهارو دارم چون قبلا یادم نیست بعد استفاده از اپلیکاتور آیا اپلیکاتور رو خارج کردم یا نه چون اونرو عمیقا استفاده کردم نگران شدم؟
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر عزیز من حدود 10 روز پیش یه رابطه محافظت نشده داشتم بعد رابطه دوتا قرص ال دی خوردم بعد از 75 ساعت به قرص اورژانسی خوردم بعد به مدت 4 روز هر شب دو تا قرص مدروکسی پروژسترون خوردم الان دو روز هست که از موعد پریودیم میگذره ولی هنوز پریود نشدم آیا من حامله هستم ؟ الان آزمایش خون بدم یا بی بی چک بزنم احتمال بارداری وجود داره
- انپول پروژسترون
من رفتم دکتر تست بارداری دادم منفی بود ..انپول پروژسترون دکتر بهم داد تا پریود شم دوروز از زدن انپولم میگذره هنوز پریود نشدم..بازدن انپول بازم امکان بارداری هس؟
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- میتوانم قرص آ اس آ در بارداری استفاده کنم؟
سلام من باردارم 13 هفتمه. اول بارداری آزمایشاتمو دادم غلظت خون نداشتم ولی یه هماتوم 3در12 ساب کوریونیک بوجود آمده میترسم نکنه خونم غلیظ شده باشه و این هماتوم رو بوجود آورده باشه. میتونم قرص آ اس آ بخورم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من 5ماه پیش سقط داشتم الان کاملن پریودی هام نامنظم شده میخوام باردار بشم ولی نمیدونم چرا جواب نمیگیرم
- تشکیل نشدن قلب
سلام خانم دکتر من از اول سال برای بارداری اقدام کردم و آخرین پریودیم ۲۳ اذر بود.ازمایش دادم گفتند حامله هستی . دیروز رفتم سونوگرافی گفت تو ۶ هفته هستی و قلب هنوز تشکیل نشده. ساک حاملگی تو رحم تشکیل شده. براساس تاریخ پریودم باید الان ۸ هفته باشم. دکترم گفت یک هفته دیگه سونو واژینال بده اگه قلب تشکیل نشده باشه باید سقط بشه. به نظر شما مشکلم چیه ؟چیکار کنم؟
- بارداری
سلام دکتر عزیز. امروز سونو بارداری انجام دادم. آخرین پریود من ۶ خرداد بوده. تو سونو نوشته یه فوکوس اکوژن به قطر ۲٫۲ میلی متر با احتمال فتال پل معادل سن بارداری ۵w+5d دیده میشه. بعد گفت صدای ضربان قلب جنین شنیده نمیشه. خواستم بدونم یعنی جنینی وجود نداره ؟؟؟؟ خیلی ناراحتم
- بارداری
سلام علت خونریزی به خاطر سقط میتونه باشه؟
- فوکوس اکوژن قلب
سلام خسته نباشید من غربالگری اول رو دادم سالم بود 18 هفته آنومالی دادم دکترم گفت همه چی عالیه ولی یه فوکوس اکوژن در بطن چپ قلب رویت شد و هنوز جواب غربالگری دومم رو نگرفتم تو رو خدا یه جواب ی بدین استرس دارم
- آیا من باردارم؟
سلام من تنبلی تخمدان دارم سه ماه از قرص سیبل خوردم سه ماه بعد سیپروترون کامپاند ، پریودام تقریبا نامنظمه ، با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و با دستم آلتش را مالیدم و ارضا شد منی رو دستم نریخت،، خودش با دستمال پاک کرد، بعد از ارضا بغلم میکرد و دو سه دقیقه بعد واژنم رو مالید با دستش ، من شک دارم که نکنه دست اون یا دست خودم روش پیشاب یا منی داشته و به واژنم زدیم ، در یک ماه دوبار رابطه همین مدلی داشتیم بار اول دو روز بعد پریودم و بار دوم هشت روز بد از پریودم ، آیا من باردارم؟؟؟؟ ، چیکار کنم ،؟؟؟کمکم کنید زود بگید
- کورتاژ
باسلام من عمل کورتاژروباقرص انجام و جنین هم افتاده ولی بعد از دوهفته رفتم سونو دیدم که میگن هنوز بچه هم وجود دارد عادت طبق ماهیانه به طور منظم انجام شدع به نظرشما من چکار کنم
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر ، من ۳۰ سالمه و برای بچه اول برای دومین بار اقدام به بارداری کردم و اینکه نزدیکی در روزهای تخمک گذاری انجام شده ولی باز هم باردار نشدم، آزمایشات قبل بارداری رو انجام دادم و مشکلی نداشتم با توجه به اینکه همسرم یک مقدار عجله دارن برای بچه دار شدن آیا نیاز به پیگیری داریم ؟یا مشکلی هست ک اتفاق نمیوفته؟ لطفا راهنماییم کنید
- اقدام به بارداریم
با سلام و عرض ادب.ببخشید من با همسر قبلا رابطه داشته بودم وبکارتم را چندماه میشه از دست دادم. و شب عروسیم هم خونریزی داشتم. با اینکه رابطه برقرار نکردیم و موقع پریودم هم نبود اما خونریزی غیر عادی داشتم. رقیق تر بود و بیشتر ترشحات بود. روز بعدش هم کمتر شد. الان نگرانم که حامله شده باشم. در ضمن یه هفته بعد از پریودم رابطه داشیم و سه روز بعد هم عروسی کردیم. ممکنه تو این ۱۰ روز حامله شده باشم؟ لطفا راهنمایی کنید. خیلی نگرانم
- سونوگرافی
سلام تو سونوگرافی من نوشته فاقد رینگ اکوژن (شکل طبیعی یک ساک حاملگی )میباشد میخواستم بدونم یعنی چی ؟
- میخوام بدونم حامله هستم یا نه؟
نتیجه سونوگرافی من رحم با ابعاد 35*75 است و اکومیومتر طبیعی است،اندومتر لاین با ضخامت 7 میلیمتر است،الان 25 روزه پریود نشدم...نتیجه چیست؟
- داروهای موثر در آزمایشهای بارداری
سلام خانم دکتر ببخشید میشه بفرمایید چه دسته از داروها در نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله ی اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز در بارداری تاثیر دارند؟ درواقع چه داروهایی ممکنه در جواب آزمایشهای غربالگری اول و دوم بارداری و آزمایش آمنیوسنتز اختلال ایجاد کنند وباعث بشن نتیجه درست در نیاد ؟
- بارداری
لکه بینی وترشح قهوه ای در پنج هفته


