Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی دوباره
سلام خسته نباشید من خانمی ۲۱ ساله هستم ۱۰ خرداد زایمان کردم تا ۱۰ تیر خونریزی مثل پریودی زیاد بود بعدش تا ۵ روز لکه قهوی ای میدیدم دوباره ۱۶ تیر زیاد شد مثل پریودی و تا ۸ روزادمه داشت یعنی۲۳ تیر پاک شدم کامل و الان دوباره ۳ مرداد دوباره پریود شدم و اینم بگم من ۲ مرداد شبش کل شکمم درد گرفت یه چیزی مثل باد توی دلم بووود و بیرون نمیومد بعد این درد منتقل شد به سمت راست شکمم طوری که نمیتونستم درست راه برم و کج کج را میرفتم همه به من میگفتن این درد آپاندیس هستش شبش که اوممدم خونه دیدم پریود شدم والان خونریریزیم خیلی زیاد هستش راه که میرم میریزه زیاد الان چیکار کنم مشکلی هست ایا نیاز هستش پیش پزشک برم؟؟؟
- خال های روی سینه
سلام روی سینه ام تعداد خال زیاد شده واقعا نگرانم کرده چیکار کنم
- قرص های ضد بارداری
سلام وقت بخیر میخواستم سوال کنم آیا این مورد درسته که میگن هر سه ماه یکبار(یک ماه) یا شش ماه (۲ماه )باید بین مصرف قرص های ضد بارداری فاصله بیفته تا بدن استراحت کنه و مجدد شروع به مصرف بشه؟ ممنونم
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
در نثانه من اکوژن به اندازه 19mm وبه ضخامت 4mm ور وسط خط مثانه هست ایا نگران کننده هست
- سوال
سلام وقت خوش. میشه درموردسونوگرافیم توضیح دهیدنیازبه کورتاژ هست؟ دربررسی رحم وتخمدان(واژینال) رحم باسایزmmm52*90رویت شد. اکوی میومترهتروژن وافتراق میومتروآندومترکاهش یافته مطرح کننده درجاتی از اندومیوزیس رویت شد. اندومترباضخامت افزایش یافته16mmهتروژن می باشد.(توصیه به ارزیابی تکمیلی درصورت صلاح دید بالینی) تصویردو میوم اینترامورال8*13 mm و9*8 mm درقدام بادی رحم ومیوم اینترامورال7*10 mm درفوندوس رویت شد. ابعادتخمدان راست 15*24 mmوتخمدان چپ 17*25 mm رویت شد. هردوتخمدان باسایز والگوی فولیکول نرمالند. مایع آزاد درون لگن رویت نمی شود.
- حدکتهای جنین
سلام وقت بخیر، ببخشید من ۱۸ هفته هستم حدودا تا ی هفته پیش تکونهای جنین رو خیلی خوب حس میکردم الان چند روزه احساس میکنم حرکتاش کم هستش نگرانم به نظرتون طبیعی هست؟ ۸ مرداد سونو بودم دکتر گفت همه چیز خوبه ولی نمیدونم چرا چند روزه حرکتش رو کمتر حس میکنم.
- بارداریسلام تو سونو انومالیم افزایش اکوژنیسیته در سطح روده جنین مشهوداست فاله آپ توصیه میشودیعنی چی
دسالان بیست چهاد هفتهبیستهستم
- نازایی
سلام ..۶ ماه قصد بارداری دارم باردار نمیشم ..پسر ۱۱ ساله دارم ..وزن طبیعی،..۴۰ ساله هستم..۱ بار سقط در منزل با میزوپروستول داشتم ..لطفا راهنمایی کنید میتونم از متفورمین برای باروری سریعتر استفاده کنم
- درد مقعد در دوران پریود
درد مقعد در دوران پریود دارم..به حدی ک در دو روز اول نمیتوانم زیاد بنشینم و یا عمل دفع را به راحتی انجام دهم.در بعضی مواقع هم خارج از زمان پریود این درد را بصورت چند ثانیه دارم. مدت زمان درد حدود 3 سال.. 1سال پیش دکتر عمومی رفتم و دارو داد که شامل: پودر روان کننده مدفوع بود و کرم ام جی
- ترشح
سلام خانم دکتر دختری مجردم و ۲۲سالمه من یه مدت بود واژنم بوی بد میداد ولی هیچ ترشحی نداشتم و یکمم لبهای داخلی واژنم از بیرون خارش خیلی کم داشت من چند روز پیش توی اب و نمک نشستم و ازاون روز علاوه بر بوی بد واژنم خیلی کمم ترشح بی رنگ دارم میشه راهنمایی کنین از چی باید استفاده کنم؟ ممنون
- سلام من ۲۱ یکهفته باردار بودم کیسه آب ترکید بچه سقط،شد رفته سونو گفتن بقایای ۱۶در ۱۰ میلی داری به نظر شما خودبخود دفع میشه پزشک سونوگرافی گفت دوهفته دیگه دوباره سونو کن
- سلام آیاپولیپ 7mmباعث نازای میشود؟؟
سلام من خانمی هستم ۴۲ساله که سونودادم گفتن یک پولیپ دررحم دارم به اندازه 7mmخواستم بدونم باعث نازایمیشودیانه؟؟
- خوردن چیپس و پفک
سلام خانم دکتر، من تو ماه ششم هستم ( هفته 23 بارداری ). راستش تو این هفته تقریبا یه بسته چیپس و پفک خوردم. البته در این دوران تا حالا نخورده بودم. می خواستم بدونم حالا که خوردم برای بچم ضرر نداره؟ خوردم و پشیمون شدم. فشار هم ندارم. آیا در این دوران اصلا نباید چیپس و پفک بخورم حتی یه دونه ( برای رفع طمع )؟ با تشکر
- سقط جنین
کسی رو سراغ دارید سقط جنین انجام بده غیر قانونی اک کسی هست میدونه بزنگه شمارمه ۰۹۰۳۵۴۳۵۶۹۳
- قبل بارداری
سلام خانم دکتر من نه نازاهستم ونه سقطی داشتم دودختردارم برای پسردار شدن میخوام اقدام کنم میشه یانه
- اقدام بارداری
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر35سالمه من تنبلی تخمدان وکیست کوچکی دارم ونامنطمی پریددکترزنان به من مدروکسی پروژسترون داده الان 6ماه میخورم از14پریدبه مدت 10شب واین سری به من لتروزول داد که گفت ازسوم پریدتا5روز بخورم ومن قرص هاروخوردم واین ماه اقدام کردم به بارداری ودوروزه عقب انداختم بعداز قطع قرص مدروکسی پروزسترون، ومن هفته پیش رفتم دکترداخلی به من گفت تیروئید کم کاردارم وقرص لووسین داده بهم حالا خانوم دکتر اگه من باردار بشم تیروئید دارم مشکلی پیدا میکنم ؟؟حالا اگه باردارنبودم ماهی دیگه اقدام کردیم قرص لتروزول روبخورم قرص مدروکسی پروژسترون هم بایدبخورم اخه مدروکسی رومیخورم مشکلی پیدانمیکنم ؟؟؟مرسی ازجوابتون
- زنان
سلام خانم دکتر .ببخشید من چند ساله یه دونه اول لبه ی واژنم هست ک داخل پوست هست .این یعنی چی. خطرناکه؟ و خیلی وقت ها دو طرف واژنم چیزهای سفید هست .متاهل هم شدم چند مدته
- باسلام وخسته نباشد خدمت خانم دکتر من حدود سه ماه پیش قرص اورژانسی مصرف کردم وار اون موقع تا حالا پربودن تا منظم شده سونوگرافی دادم اینطور نوشته که اندو متر دارای ضخامت نرمال ،10.4می خواستم ببینم مشکلی هست یا نهبا تشکر
- مدروکسی پروژسترون
سلام خانم دکترعزیز ۲۱سالمه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف می کنم بعدازچهارده روز دوره پریوددوعددتاده روز ولی بعداز سیزده روز ازدوره ی پریودم یه حالت لکه بینی وحالت پریودشدن دارم یعنی یک روز قبل ازمصرف قرص علتش چیه؟ چندماهی که مصرف کردم همینطوری بوده حتی ماه قبل یک روزقبل ازمصرف مدروکسی پریودشدم. ممنون میشم راهنماییم کنین.
- سلام وعرض ادب من خانم ۵۲ ساله دارای کیستمولتی لوکوله به ابعاد۲۲×۳۹در تخمدان چپ هستمازحجرات فراوان باقطر ۲۰ میلی هس آیاخطرناکه وباید عمل کنم وتخمدانها ورحم دربیاین؟؟ممنونم


