Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
با سلام خانمی۳۶ ساله هستم تخمدان چپ حاوی کیستbilobedبه ابعاد۸۵*۷۵ وفاقد solidاستکیست فاقدواسکولاریتی است.در مجاورت این کیست ضایعه هایپواکوژینسیته۲۱*۱۷دیده شد خواستم ببینم ایا این کیست نگران کننده است تو رو خدا دارم سکته میکنم بگید من باید چیکار کنم
- درد زیر شکم
سلام وقتتون بخیر من ۲۹سالمه ۳یا ۲روزی میشه که وقتی میخوام دراز بکشم یا میخوام از جام بلند شم زیر شکمم درد میگیره میشه علتش بگید؟🙏
- قرص کلومیفن
سلام وقتتون بخیر خانم من ۲۹سالمه تازه قرص روشروع کردم از رو پنجم قاعدگی خوردم والان روز هفتمه ولی پریودیم قطع شده حتی لکه بینی ام ندارم این طبیعیه تا روز نهم ادامه بدم؟؟
- نازایی
باضربه به ناحیه ی شکم و کمر، در دوران پریودی همزمان، خونریزیم افزایش پیدا کرده میخاستم ببینم باعث نازایی میشه؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من۲۴سالمهو مجردم ..در اردیبهشت ماه دوبار پریود شدم ودر خرداد رفتم دکتر یکسری ازمایش و سونوگرافی انجام دادم به من گفتن کیست و تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل و اسپیرونولاکتون برای تنظیم هورمون دادن که من از پنجم پریودیم در تیرشروع کردم به خوردن الان چند تا سوال ازتون دارم اول اینکه مصرف بسته دوم رو از ادامه همین قرص یعنی بعد قرص های سفید بخورم یا از پنجم قاعدگی مرداد شروع کنم؟دوم اینکه با مصرف قرص خیلی احساس خواب الودگی و خستگی و گاهی معده درد در طول روز دارم این طبیعیه. ممنون
- مصرف پماد
سلاممن این ماه نزدیکی داشتم چند بار قبل از تخمک گذاری.اما دو روز بعد از تخمک گذاری متوجه شدم عفونت دارم و از پماد کلوتریمازول واژینال استفاده میکنم.ایا ممکنه ک تاثیری داسته باشه عفونت و باردار نشم؟
- سلام من خیلی خونریزی دارم می تونم ویتامین کا بزنم فعلا به دکتر دستری ندارم
- عمومی
سلام خانم دکترراهی برای کوچک شدن سینه وجودداره ؟
- پرولاکتین بالا
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من پرولاکتین بالا دارم ام آر آی شدم و نودل پنج میلی متری تشخیص داده شده کابرگولین نیم میخورم هفته ای نصف قرص. سوالم این بود که با وجود مصرف قرص و در رنج بودن آزمایش پرولاکتینم من دقیقا در روزهای تخمک گذاری یعنی 12 و 14 پریودی دچار خونریزی یک روز و سه روز لک بینی میشم میخواستم علت این مشکلمو بدونم ؟ سونوگرافی انجام دادم همه چی نرمال و تمام آزمایشات دیگه هم نرمال بودن. ممنئن میشم ازجوابتون
- خارج کردن رحم و تخمدان
سلام بنده ۲۰ سالمه و به هیچ وجه قصد بچه دار شدن ندارم و بسیار تخمدانای سالمی دارم به شدت در معرضش هستم چون رابطه جنسی زیادی دارم از یکی از دکترا شنیدم جراحی عقیم سازی دلیل علمی میخواد و غیر قانونیه و بیمه ام قبول نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید اگر امکان جراحی هست و قیمت رو هم بفرمایید هم ازاد هم با بیمه
- شیاف نبات
آیا شیاف نبات در دوران بارداری برای جنین ضرر دارد؟
- هایمن
سلام خانم دکتر خیلی نگران هستم خودارضایی به صورت فشار دادن پاها بهم باعث پارگی پرده میشه؟اخه حس فشار زیادی حس میشه خیلی نگرانم
- اسپیرونولاکتون
سلام، دکتر برای رشد مو به من اسپیرونولاکتون ۱۰۰ دادن به مدت ۳۰روز ،میخواستم بدونم عوارض نداره؟ و اینکه بعد این ۳۰ روز قطعش کنم مشکلی پیش نمیاد؟ علت ریزش موهام غیر هورمونی بوده وبعد گرفتن کرونا دچارش شدم
- مو زائد و مصرف دارو
با سلام و احترام- خانم دکتر عزیز من 35 سال سن دارم و چندین ساله که مشکل موهای زائد مخصوصا در صورت و پاها دارم طبق تجویز دکتر پوست از قرص سیپروترون و اسپیرونولاکتون 25 روزی 2 عدد , به مدت 4 ماه است که استفاده می کنم و 6 جلسه هم لیزر رفتم ولی متاسفانه موهای زائد دوباره رشد کرده اند می خواستم راهنمایی فرمایید آیا مشکل هورمونی است ؟ دارو لازم دارم؟ آیا همچنان داروها را ادامه دهم؟ با سپاس از شما
- رحم بزرگ
سلام وقتتون بخیر در جواب سونوگرافی رحم بزرگ میوماتوز با ابعاد میدساژیتال ۱۳۲*۹۲ میلیمتر محتوای یک میثم اینترامورال تا ساب سروز به ابعاد ۱۰۲*۸۴ میلیمتر در قدام فوندوس و بادی با اثر فشار بر اندومتر و مثانه رویت شد اندومتر اکوژن به ضخامت ۹ میلیمتر رویت شد برای درمان چکاری باید انجام دهم خطرناک هستش
- بارداری
سلام من باردارم هفته 18 هست جفت پایینه بعد دیشب رابطه داشتم ارضا شدم الان زیر شکمم خیلی درد میکنه میشه بگید چیکار کنم
- اندومتریوز
باسلام.3ماهپیشپزشکمبرایاندومترویوزوکیستمدیفرلینتجویزکردوبعداز3ماهسونوگرافیمجدداانجامبدهمزمانسونوگرافیچهموقعانجامبدهمزمانیکهپریودشدمیابعدازاتمامزمان3ماهامپول
- فیبروم
سلام خانم دکتربنظرشماسرکه ی سیب یاعناب می تونه دردرمان فیبروم موثرباشه
- ترشح قهوه ای
باسلام خدمت خانم دکتر،وقتتون بخیر خانم دکتر آیادیدن ترشحات قهوه ای یک روز بعد از نزدیکی مشکلی دارد...۳۲سال سن دارم
- بلوغ دیر رس
سلام خسته نباشید من الان بیس سالمه و علاعم بلوغ ندارم فقط موهای زاعد دارم ازمایش و سنوگرافی کردم ازمایشم ک سطح هورمونام خیلی پایینه سنوگرافی هم ک تخمدان خیلی کوچیکن نه پریود شدم و ن سینه رشد کزده من الان زیر نظر متخصص زنان و متخصص غدد در تهران هستم متخصص غدد بهم قرص یدفولیک کلسی تریول 60 روکین تجویز کردن ک الان دوشب هس ک من مصرف میکنم ولی دکتر زنان بهم قرص استرومارین دادن ک شبی دوتا بخورم ب مدت پونزده روز ولی پریود نشدم اما سینه هام یکم حالت برامدگی شده و دست میزنه درد میکنن و ترشح زیاد میبینم و بعد بهم دکتر زنان ام ار ای نوشتن ک قراره برم انجام بدم راهنماییم کنید لطفا خیلی نگرانم


