Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام وقت بخیر من هفته هفت بارداریم هستش، دوهفته پیش سونو دادم دکتر ساک رو دید، قرار بود این هفته باز سونو کنن که صدای قلب رو بشنویم، اما دیشب یه لکه دیدم خیلی کم بود، از ۴ صبح با درد کمر و دل درد بیدارشدم، اسهال داشتم، چای نبات خوردم تا صبح ۸:۳۰ یه لخته از من خارج شد، بزرگ بود، سریعا به بیمارستان پارس مراجعه کردم، اونجا سونو کردم، ساک نشون نداد، خونریزی هم داشتم مثل حالت پریودی، بعد ازمایش بتا دادم بالای ۵۰۰۰ هستش، دکتر گفت دو روز دیگه بیا باز ازمایش رو تکرار کن، خیلی نگرانم، بنظر شما سقط صورت گرفته؟ الان دردشکمی دارم و کمی خونریزی، سرچ که کردم خیلی از خانمها سه ماهه اول بارداری شون تجربه خونریزی داشتن شیاف پرژسترون گذاشتن یا امپول زدن اما دکتر برای من هیچ دارویی ننوشت فقط گفت برو دو روز دیگه بیا. الان چکار کنم؟ من خیلی ناراحتم
- لخته خون در پریود
من پریودم عقب میفته موقه پریودم خون لخته میبینم که موقعه نزدیکی درد دارم
- اکوی هوموژن رحم
سلام خسته نباشید توی سونوگرافی من زده رحم اکوی پارانشیمال هوموژن است میخواستم بدونم یعنی چی ممکنه بارداری ۲ ۳ ماهه باشه اشتباه بگیرن چون ده روزه لکه بینی قهوه ای دارم
- درباره بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من ۱۲ سیکل سونو دادم ابعاد رحم ۷۷*۴۲ با اکوی میو متریال نرمال ضخامت آندومتر ۸.۵ فولیکولهای متعدد ۱۴ میلی آمپول hcg زدم وقرص لتروزول مصرف کردم باردار میشم؟ ممنون میشم پاسخ بدین نگرانم
- تاخیر پریود و بارداری
سلام خانم دکتر من دوماه که ده روز تاخیر پریود داشتم یعنی زمان پریودیم پریود نشدم بعد ده روز الان پریود شدم خونی که بیرون میاد خیلی تیره است قبلا اینجوری نبود ممنون میشم راهنماییم کنید و بگید چیکار کنم برای بارداری مشکلی نداریم من سونوگرافی دادم همه چی نرمال از شوهرمم همینطور آزمایش اسپرم داد مشگلی نداشت الان نزدیک ۱ سال میشه اقدام کردیم ولی نتیجه نگرفتیم لطفا راهنمایی کنید
- سزارین پنجم
سلام من 35 سالم سزارین چهارم دو سال پیش بوده چسپندگی یا مشکل دیگری نداشتم چند سال دیگه میتونم حامله بشم؟
- سلام میخواستم بدونم ،خانم دکتر شرف الدین اگه دوره بارداری رو باهاشون باشیم برای زایمان با بیمارستان اریا همکاری دارند؟
- پریود بعد از آمپول وریوپپتیل 3.75
سلام. من ماه پیش پانکچر انجام دادم. به دلیل داشتن اندومتریوز 2 آمپول وریوپپتیل 3.75 برام تجویز شده. یکی رو 21 دوره پریود و بعدی 28 روز بعد سری اول رو تزریق کردم. آیا باید طبق معمول قبل پریود بشم یا عقب میوفته؟ اگر پریود بشم مقدار خونریزی بیشتر میشه؟ این آمپول چقدر باعث بهبود اندومتریوما میشود
- جواب آزمایش پاپ اسمیر
Within Normal Limit P1یعنی چی میشه کمکم کنید
- بارداری
سلام من9فروردین نزدیکی داشتیم که منی داخل واژنم بودامروز16تخمدانام تیرمیکشه کمردردویه خورده ای سرگیجه دارم عایاایناعلاعمه بارداریه?
- سلام و احترام ،دو ماه قبل در هشت هفتگی به علت توقف رشد جنین خود بخود سقط شد چند روز کاملا بافت و کیسه و جنین دفع شد بعد ده روز پاک شدن رفتم سونو گفتن جنین دفع شده فقط نیم سانت بقایا مونده که با پریود بعدی دفع میشود بعد ان سر تایم پریود بعدی پریود شدم منتهی در حد لک بینی و کم سر هفت روز هم پاک شدم مجدد سر پریود بعدی که هنوز وقتم نبود پنج روز زودتر پریود در حد لک بینی بازم داشتم و پاک شدم الان سر پانزده روز فاصله از لون موقع مجدد پریود شدم و بعد چند روز یهو شدید شده و روز هشتم رفتم سونوی واژینال که تشخیص دادن بقایا هنوز خارج نشده و متورم شده الان باید چکار کنم سونو گفتن کورتاژ کنم بهتره ولی من دوست ندارم راهی هست که بقایا دفع بشه و خونریزی من کم بشه
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۸ روز پیش سقط جنین ۱۸ هفته داشتم که ۷ روز بیمارستان بستری بودم و میگفتن که شرایطم بابویه بیمارها فرق داره و باید با حوصله جنین دفع بشه در غیر این صورت امکان پارگی رحم و در آوردن رحم هست بخاطر سزارین قبلی و چسبندگی رحم و جفت سر راهی که داشتم ۶ روز قرص زیر زبونی دادن و روز هفتم سرم اینداکشن وصل کردن که هر سری دو سی سی دارو اضافه تر میریختن داخل سرم جدید تا اینکه بچه دفع شد و جفت هم دفع شد همونجا سونوگرافی کردن گفتن بقایا داری و کورتاژ هم کردن بعد از ۱۸ روز از کورتاژ سونوگرافی از رحم و تخمدان رفتم که اینو نوشته ابعاد رحم ۵۰×۴۷×۸۹ میباشد ..اکوی میومتر رحم هتروژن است...ضخامت آندومتر ۲/۵میباشد توده فراگیر رویت نشد...در سرویکس تعدادی کیست نابوت با حداکثر قطر ۷ میلی متر دیده میشود...ابعاد تخمدان راست ۲۱×۴۲و تخمدان چپ ۲۵×۴۰میباشد....هر دو تخمدان بزرگتر از حد طبیعی و حاوی تعدادی فولیکول با حداکثر قطر ۱۰ میلی متر هستند ..در آدنکسها توده فضاگیر دیده نشد مایع آزاد در لگن دیده نمیشود....حالا سوال من این است که بعد ۱۸ روز از کورتاژ اکوی میومتر رحم هتروژن طبیعی است؟چون در سونوگرافی های سال پیش و سالهای پیشتر همیشه اکوی میومتر رحم من هموژن بود و هیچ وقت هتروژن نبود آیا این هتروژن خطری دارد ؟
- رشدسینه
باسلام دختری پانزده ساله تا الان سینه هاش رشد نکرده دکتر بردمش تاثیری نداشته لطفا شما منو راهنمایی کنید ممنون
- سرکلاژ
خانم دکتر سرکلاژشکمی چه عوارضی داره؟امکان عفونت بخیه داره یانه ؟
- سلام من سونوگرافی انجام دادم نوشته شده مایع درکاویته در آن متر مشهود است سن 48پریود نمیشم ممنونم پاسخ
- ..
سلام وقت شما بخیر من ۱۷ سالمه و تقریبا ۱ ماه پریودم عقب افتاده بود و دیروز تموم شد اما امروز درد وحشتناکی توی لگن و پاهام دارم که حتی مسکنم ارومش نمیکنه دلیلش چیه و اینکه باید چیکار کنم
- بارداری وتیرویید
باسلام من هفته 6بارداری هستم Tshام 4.5هست دکترم قرص ندادبه نظرتون مشکلی نیست؟
- من تمحلی تخمدان دارم بچه دارنمیشم چکار کنم امپول زدم
- سقط جنین
سلام بچمو ۴۷ روزه سقط کردم تا۴۰ روز لک و خونرویزی داشتم الان باز علائم پریودی دارم خسته شدم از خونریزی ضرر نداره قرص ال دی بخورم چون سقط داشتم ضرر نداره؟؟
- سقط جنین با قرص انجام می دهند
- برداشتن رحم و تخمدانها
سلام خانم دکتر،میخواستم بدونم عمل برداشت رحم از طریق لاپاراسکوپی انجام میشه یا باید جراحی باز بشه؟؟؟ مادرم یه کیست ۸سانت هم داره و میوم


