سلام،در صورتی که پریود مرتب بدون پرمویی و چاقی دارید، لازم به اقدام خاصی نیست. درغیراینصورت نیاز به اقدامات تشخیصی درمانی دارید.
توضیحات بیشتری در رابطه با اکوژن را میتوانید در این نوشته ببینید:
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
سلام.من در تخمدان چپم کیست هموراژیکی دارم به ابعاد19در31که به دارو پاسخ نداده.حال چه باید بکنم ؟
- درد زیرشکم
سلام خسته نباشید ،من برای ivf قرار انجام بدم دکتر بهم شیاف پروژسترون داده استفاده که می کنم زیر دلم درد می گیره تا چند ساعت آیا طبیعیه
- خونریزی ولکه بینی
سلام من فیبرم دارم ورحم بزرگ فیبرم به قطر ۳ ویکی هم قطر ۸ پریودم شدید هست لخته الان ۱۰ روز هست قرص مفنامیک وترنسید میخورم بهتر شده ولی همچنان ادامه داره دکتر امپول دیفرلین تجویز کرده ۲۸ روز یکبار الان که ۱۰ روز هست خونریزی دارم باید اولین امپول را بزنم از کی باید شروع کنم وایا خونریزی قطع میشه نگرانم که بیشتر نشه لطفا راهنمایی کنید
- مشکل خارج شدن گوشت ازواژه از واژه
سلام بخشیش باشه من یک دختر مجرد هستم مشکل من این است که هنگام تشناب نمودن از واژن من یک تکه گوشت مانند زبان بدون درد وخون خارج میشود وپس وقت بلند شوم داخل میشود من از خجالت نزد داکتر رفته نتوانستم نمیدانم که چی است بسیار نگران هستم هیچ کدام رابطه هم ندارم لطفا علت این را بگوید وچی کار کنم که خوب شوم ممنون
- ivf
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ۴۲ سال سن دارم میخام ivf انجام بدم هیچ گونه مشکلی که بررسی شده نه من ونه همسرم نداریم فقط بخاطر سنم باردار نمیشه آیا با وحود مشکلی که نداریم با اولین ivf امکان باردار شدن بالاست؟
- قطع پریودی
سلام من ۴۴ سالمه پرولاکتین ۱۰۰ هست رفتم پیش متخصص زنان بعد از دیدن آزمایش گفت که من یاعسه شده ام هیچ قرصی نداد میشه قرص کابر گولین مصرف کنم ادر ظمن ۶ ماهه پروردیم قطع شده
- خونریزی مجردبه دلیل پولیپلیپ
مجردهستم وبه دلیل پولیپ لکه بینی دارم
- سلام وقتتون دکتر عزیز من چن روز پیش رفتم پرده بکارتم را معاینه کنه وقتی لبه هارو بالا کشید خیلی درد داشت از شدت درد جیغ کشیدم بعدش نمیتونستم برم دستشویی چون سوزش داشتم وترسیدم نکنه به پردم اسیب زده؟؟؟؟
- درد معده
سلام وقت بخیر چهارمین ماهه که برای جلوگیری از بارداری از مارلین استفاده میکنم.درد قفسه سینه و سنگینی و سوزش معده دارم از عوارض این قرصه؟ طبیعیه؟
- زنان
سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم میخواستم بدونم علت درداخل سینه بعد شیر دهی چیه ؟وچیکار باید کرد؟ ممنون
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
19سالمه و سه ماهه بخاطر جوش هام قرص سیپروترون کامپاند و اسپیرونولاکتون مصرف میکنم و مشکلم برطرف شده میخواستم بدونم آیا خطرناک نیست؟ و روی بارداری تو اینده تاثیر نمیذاره؟
- سونو گرافی رحم وضمائم
سلام. تصویرکانونهای اکوفری ریز متعدد منطبق بر پریفرال زون هر دو تخمدان همراه با افزایش استرومای تخمدانی دیده میشود. یعنی چی؟
- آمپول دیفرلین
باسلام و خسته نباشید ببخشید من خانمی 50 ساله هستم که کنسر سینه داشتم وتقریبا سه ماه هست تاموکسیفن مصرف میکنم دکتر برای قطع پریود آمپول دیفرلین برام تجویز کرد که یک ماه پیش یک ۳/۷۵ را تزریق کردم الان یک ماه گذشته نوبت تزریق بعدی رسیده اما متاسفانه آمپول گیرم نیومده سوالم اینه اشکالی نداره با چند روز تاخیر اونو تزریق کنم؟؟ از طرفی آمپول را که تزریق کردم تا الان خونریزی نداشتم مشکلی ایجاد نمیشه؟؟ ممنون ازپاسخگوییتون
- قرص
سلام چرا با وجود خوردن قرص اورژانسی به موقع وخون ریزی نداشتن 14روز بعد بی بی چک استفاده کنم یعنی قرص بی اثر است 9ماهه زایمان کرد مه پریودهام هنوز شروع نشده
- تعیین جنسیت بچه
سلام خانم دکتر برای تعیین جنسیت بچه ایا درمان خاصی هست؟ با دارو یا چیز دیگه ای؟ من میخوام بچم دخترشه و هنوز برای بارداری اقدام نکردم، آیا راهی هست که بتونم بچم حتما دخترشه؟؟؟؟
- سقط جنین
من با قرص سایتوتک سقط کردم ولی زیاد خونریزی نداشتم لخته خونی خیلی کمی هم داشتم آیا بچه سقط شده
- دردزیر شکم سمت چپ
سلام وقت بخیر ۵ ماه که دردزیر شکم سمت چپ دارم اوایل در زمان پریودیم از روز ۵درد زیر شکمم شروع میشد وتا ۱۵ روز ادامه داشت اما این ماه اصلا دردم قطع نشده بیشترم شده به حدی که شدید میشه نمیتونم راه برم دکتر برام قرص دروسبلین تجویز کرده آیا تاثیری داره؟
- سقط
میدونم این سوال به کارشماربطی نداره لتوروخداکمکم کنیداجرتون باخدادعاتون میکنمدکترمن خیلی مشکل توزندگیم دارم سال۹۴که شوهرم بادوتابچه منوول کرده وخیانت میکردوفقط بایارانه میگذروندم وبه علت فت پدرم اومدبامن آشتی کرد ومن ناخواسته باردارشدم به شوهرم گفتم وچقدفحش ناموسی دادکه چرابارداری ومن ازسربدبختی ولج همش ازسرپله وچهارپایه خودموپایین مینداختم هیچ نشدوبعددوماه فقط لکه بینی داشتم وشوهرم باچقدفحش فقط پول دکتروسونومیدادن ودکترگفت جفتت سوراخه وفقط استراحت بایدداشته باشی ولی کسی نبودکاراموکنه وبادوپسرمجبوربودم کاراموخودم کنم وبازدر۵ماهگی لکه بینی داشتم به شوهرم گفتم وبازفحش وپول ندادکه دکتربرم تا۶ماهگی همین وضع داشتم ویک روزبراثریکم تکان دادن بخاری کیسه آبم ترکیدودکتررفتم وسونوگفتن که از۷لیتر۲لیترکیسه آبت مونده دارووشیاف دادن وگفتن بعدیک هفته بیابچه پسربودبعدیک هفته شوهرم اومدوگفتم جای دیگه دکتربریم ولی قبول نکردوبازهموندکتروسونوگفت بایدسقط شه وقرص زیرزبانی به من دادن وبعد۱۰ساعت بابدبختی دفع شدومن الان یه پسر۱۸ماهه دیگه دارم دکترخیلی عذاب وجدان دارم چکارکنم توروخدامنگناه کردم بخداهمین الانم خیلی بدبختی دارم وکسی روندارم به دادم برسه خیلی توفکراون بچم خدامنوببخشه توروخداراهنماییم کنید
- کیست تخمدان
سلام مادرم ۴۶ سالش است و نتیجه سونوگرافی تصویر کیستی مولتی لکوله سپتاسیون ضخیم و داخلی در تخمدان راست به ابعاد ۷۵ در ۴۹ میلیمتر نشان داده است و همچنین نوشته در بررسی با کالر داپلر وسکولاریته داخل سپتا رویت گردید نظر شما چیست؟ چه تشخیصی داده میشود؟
- تنبلی تخمدان
سلام من سه ساله ازدواج کردم از این ماه تصمیم ب بارداری گرفتم که ۱۵ روز عقب انداختم جواب سونواحتمال pcoبوددکتر دوتاامپول همزمان برام نوشت ک بعد از یک هفته پریودشدم حالاقرص مدروکسی پروژسترون روبرام تجویز کردن از۱۴پریودشبی دوتا حالا هرچی کیت تخمک گذاری زدم همه منفی بود میشه همزمان از لتروزول هم استفاده کنم یا ن


