Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مصرف قرص فولیک اسید در بارداری؟
با سلام ببخشین من وقتی فهمیدم باردارم که 6 هفتم بود و از قبل از تاریخ تولد دخترم که سال 1400 بود قرص فولیک اسید تو یخچال داشتیم منم فک کنم 15 یا 20 تا ازش خوردم یعنی حدود یک سال و نیم پیش قرصا تو یخچال بود آیا تاریخ انقضاش گذشته خیلی نگران شدم بعد اون بهداشت داد مصرف کردم خدای نکرده برای جنین مشکلی هست؟
- نازایی
با سلام.من یه دوره انتقال انجام دادم منفی شد الان برای دوره چهارم روز سوم پریود دکتر قرص ال دی داد به مدت 2 ماه و بعد در دوره بعدی پریود قرص استرادیول آیا درصد انتقال جنین بیشتر میشه؟
- درد مقعدی
سلام من هنگام پریودی چند روز اول به شدت درد مقعد دارم حتی به شکلی که اصلا نمی تونم خوب بشینم حتی نزدیکا یکسال هست که یبوست شدید داشتم یکم بهتر شدن ولی این درد اصلا خب نمیشه
- آزمایش خون بارداری
سلام.. روز بخیر خانم دکتر من آزمایش خون بارداری دادم.. در قسمت نتیجه، مقدار هورمون بتا نوشته شده Negative.. یعنی مقدار آنرا ننوشته.. میخاستم بدونم علت آن چیه اگر مقدار هورمون کمتر از 5 است و بارداری منفی است چرا مقدار هومون نوشته نشده.. چرا نوشته شده Negative.. با تشکر
- تماس جنسی
با عرض سلام و خسته نباشید.خانمی 29 ساله هستم که مدت یکماهه ازدواج نموده ام.در این یکماه بعد از هر نزدیکی با وجود استفاده از لوبریکنت و سکسهای با فاصله زمانی یک هفته ای اما باز هم درد و خونریزی و سوزش دارم(فثط در زمان سکس و در زمانهای دیگر خارش و سوزش ندارم).به دو پزشک زنان همزمان مراجعه کرده ام.یکی می گوید که عفونت شدید واژن و زخم رحم داری برایم پماد و انتی بیوتیک تجویز کرده اند و پزشک دیگر می گوید که هیچ عفونت و مشکلی نداری و بمرور زمان درد و خونریزیت برطرف خواهد شد . حال من مانده ام که تشخیص کدام درست است؟لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر از پاسخگوییتان
- دکاپپتیل و ایجاد آمنوره برای رفتن به مکه
باذسلام و تشکر ۴۹ سالمه و احتمالا ۱۰ تیر مشرف شوم به مکه جهت تاخیر در پریودی چه دارویی را پیشنهاد میدهد و طریقه مصرف آن ؟و شروع مصرف و... ضمنا تا کنون سیکلهایم بسیار منظم بوده ولی تغریبا یکسال است که علائم تخمکگذاری نداشته ودو یا سه دوره است که دچار aub شده ام و الان با مفنامیک اسید خونریزیم را کنترل کرده ام با تشکر
- عمومی
سلام وقتتون بخیر ممنون میشم لطف کنین راهنماییم بفرمایین
من روز دهم پریودم قرص دروسبلا شروع کردم والان روز 20 پریودم دچار لکه بینی شدم چون عازم سفر هستم میخوام تا سه هفته بعد پریود نشم ممنون میشم راهنماییم کنین چیکار کنم - ضخامت رحم بعد از سقط و باقی ماتدن بقایا ی جفت
سلام ۴۳ سال هستم در هفته ۸ بارداری با قرص سقط داشتم تقریبا ۱۵ روز خونریزی داشتم و بعدش تموم شد خیلی کم در حد لکه بینی الان دوماه گذشته و پریود نشدم تست بارداری دادم مثبت بود و بتا ۶۱ بود ولی بی بی چک منفی بود بعد از یک هفته دوباره آزمایش خون دادم و بتا ۶۵ شده بود دکتر سونو نوشت و در سونو ضخامت رحم ۲۵ بود و گفتن بقایای جفت مونده و دوتا آمپول پرژسترون زدم بعد از گذشت یک هفته هنوز پریود نشدم ایا احتمال باراردی هست یا مشکل دیگه دارم ممنون میشم راهنمایی کنید
- دخترم پریدی نامنظم داره
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر دختر من امسال1399 پریدشده. ترشح هایی زردرنگ میاد ازش همیشه ، آزمایش هورمونی هم انجام داد ببینم چراپریدنمیشه ولی مشکلش الان دوماه فهمیدیم تیروئیدش کم کار بود بعد این سری که بردمش دکتر گفت روبه پرکاری داره میره حالا پریدیش سروقت نمیشه چکارکنم 14سالشه دخترم تنبلی تخمدان هم داره 2بارمدروکسی پروژسترون خورده پریدشده ولی این دفعه قرص مدروکسی براش ننوشته پریدنشده علتش چیه ؟؟ازسال1399این ماه هایی که پرید بوده 8بهمن ،11اسفند،28فروردین،29اردیبهشت اون ماه پریدشده تاالان ترشح های زردرنگ ازش میادعلتش چیه؟؟؟ممنون که جواب میدین
- بکارت
سلام خانم دکترمن تلاش کردم که پرده بکارتمومشاهده کنم
اما اصلاسوراخ واژن دیده نشدویکسری زائده های گوشتی دندانه ای شکل روی سوراخ واژن مشاهده کردم
واقعانگران هستم که این زوائدچی هستن
ایابکارت من سالم هست یاخیر؟ قبلاازروی کنجکاوی یکبار۲تا۳سانت انگشتموواردواژن کردم - سزارین پنجم
سلام من ۳ساله از آخرین زایمانم میگذره آیا میتونن دوباره بار دار شوم آخه من سزارین اونم سزارین پنجم ممکنه یا نه
- زنان زایمان
سلام چند وقت باید از ترک مواد امفیتامین ها و مخدر سیگار بگذره تا بدن پاک بشه برای اقدام به بارداری
- ناباروری
سلام خانوم دکتر. همسر من بع دلیل ناباروری مورد عمل جراحی واریکوسل دو طرفه قرار گرفت . قبل عمل تحرک کلاس آ صفر کلاس بی شانزده تعداد اسپرم چهل میلیون مورفولوژی چهاردر صد. بعد عمل و بعد چهار ماه تکرار آزمایش تحرک کلاس آ صفر کلاس بی ده تعداد اسپرم سی میلیون مورفولوژی سه درصد. من هم پیش دکتر زنان تمتم آزمایشات مربوط رو دادم و گفتن همه چی نرماله .سن هر دوی ما هم 37 سال هست . به ما پیشنهاد آی وی اف دادن . دو تا سوال داشتم : نظر شما هم آی وی اف هست؟ و سوال دومم اینکه با این فاکتورهای اسپرم درصد موفقیت آی وی اف چقدر هست؟
- پریود ۱
سلام وقت بخیر دوماهه که نزدیکی نداشتم .ماه قبل پریود شدم ولی این ماه ۴ روز از موعدم گذشته پریود نشدم.قبل از این دوماه هم به مدت ۶ ماه قرص مارولین به همراه کاندوم برای پیشگیری استفاده میکردم.علت پریود نشدنم چیه.؟ روز ۲۰ سیکل ترشحات تخمک گذاری داشتم.نزدیکی هم نداشتمبا اینکه مطمئن بودم ولی باز هم .بی بی چک هم دوبار گذاشتم منفی بود .علت چیه؟
- فیستول
سلام آیا فیستول جزئی واژن با دارو رفع میشه؟چه دارویی مورد نیاز هست؟ از علائم فیستول فقط باد واژن دارم لطفا اسم دارو را بفرمایید تا بیشتر نشه و نیاز به جراحی نباشه
- اقدام به بارداری بعد از زایمان زودرس ؟
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید من توی 22 هفته به خاطر کوتاه شدن طول سرویکس دچار زایمان زودرس شدم بعد از چند ماه دوباره میتونم اقدام به بارداری کنم ؟
- بارداری پوچ یا طبیعی ؟
سلام وقت بخیر من 17تیر شروع آخرین پریودیم بود .16مرداد عددبتام891 بود. 2شهریور که بنابر تاریخ پریودیم 47 روزم میشد(6هفته و5روز) سونوی واژینال دادم و فقط ساک حاملگی 13 میلی مشاهده شد و جنین و قلب رویت نشد البته یک کیست 4سانتی هم در تخمدان چپ داشتم. 3شهریور مجدد بتا دادم که عددش19957 شده بود. نظرتون چیه در مورد این تاریخ ها و ارقام؟ چقدر احتمال داره پوچ باشه؟ چقدر احتمال داره بارداری طبیعی باشه؟ خیلی نگرانم خواهشا کمکم کنید. ممنون
- تخمدان&
سلام. من ۳۴ سالمه. دو بار سقط داشتم. و تحت نظر دکترم. دکتر سونو و آزمایش دادن کاملا سالم هستم. فقط تیروئید کم کار دارم اونم دارو مصرف میکنم. الان ۷ ماهه اقدامم و باردارنشدم. خانم دکتر چند ماهی هست که وقتی میخوام پریود شم تخمدان چپم تیر میکشه و شما گفتین از علایم پریودی و مشکلی نیست. خانم دکتر در بعضی از دوره هام در بعضی روزها،بعد پریودی تیر کشیدن خفیف و درحد۳۰ ثانیه یا یک دقیقه دارم. امروز که ۱۸ سیکلم بود بازم تیر کشیدن و داشتم.خواستم بپرسم آیا مشکلی هست که تخمدان چپم تیر میکشه؟ سونوی رحم و تخمدان همه چی سالم بود. ممنون از جوابتون
- سلام چطور میتونم تخمک اهدائی پیدا کنم ۶ ماه تو موسسه مهر تو نوبتم
سلام چطور میتونم تخمک اهدائی پیدا گنم ۶ ماه هست تو موسسه مهر تو نوبتم ولی هنوز خبری نشده
- مواد پنیری شکل
سلام دختری۲۵ ساله هستم چندسالی میشه ک داخل واژنم یه مواد سفید (شبیه گچ وپنیر)و گاهی زردرنگ وجود داره ک هیچ وقت از بین نمیره با شستشو رفع میشه ولی دوباره بازم به وجود میاد میشه بگین چطوری از بین میره و اگه دارویی لازم هست بگین ک من استفاده کنم ممنون میشم ازتون


