Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداریسلام تو سونو انومالیم افزایش اکوژنیسیته در سطح روده جنین مشهوداست فاله آپ توصیه میشودیعنی چی
دسالان بیست چهاد هفتهبیستهستم
- مدت ۱۰ سال که کج ادراری دارم
سلام دختر مجردهستم ۱۰ سال که ادرار کج میاد بیشتر سمت چپ آزمایش دادم دکتر زنان واورلوژیست گفت سالمی دکتر اعصاب وروان هم رفتم قرص داد مصرف ک ردم بی فایده بود لطفا راهنمایی کنید
- مایع بین دولایه اندومتر
با سلام و خسته نباشید بعد از سقط بعد از سه ماه با دفع بقایای بارداری دو بار پریود شدم بعد از پریود دوم سونو دادم نوشته. مایع بین دو لایه آندومتر در ناحیهی دیستال تنه به دیامتر حداکثر ۲ میلی در طول ۱۰ میلی رویت شد آیا این موضوع خطر داره میخوام باردار شم پریود هم دو بار بعد سقط منظم بدون لکه بینی
- مشکل در پریودی
با عرض سلام خدمت دکتر ، خسته نباشید، بنده با نامزدم رابطه بدون دخول داشتیم ولی به خاطر حل بعضی شک و شبه ها دقیقا فردای روز رابطه قرص اورژانسی مصرف شد که دقیقا بعد از یه هفته از مصرف قرص پریودی اتفاق افتاد ولی خیلی خوب نبود (خون غلیظ تر و پررنگ تر و به اندازه کف دست برای دو روز و سومین روز کم تر و بعدش تمام شد )و معمولا من 5 روز پریود میشوم، بعد از اون دوره
حدودا بعد از یه ماه ، باز پریودیه بنده به مدت 7 روز نسبت به ماه پیشش تاخیر خورد(ولی درد زیر شکم و گاها کمر و سینه بود) و بنده به یک دکتر زنان زایمان مراجعه کردم و ایشون من رو به سونوگرافی نوشتند که نتیجه ی این سونوگرافی این شد که دیواره ی رحم ضخیم 12 میلی متر و در تخمدان چپم کیست دارم به ابعاد 65*27 میلی متر که دکتر برای بنده قرص ال دی و آمپول پروژستزون دو تا تجویز کردند
که بعد از زدن آمپول هنوز پریود نشدم
میخواستم بدونم شرایط بنده چگونه است
و آیا امکان بارداری وجود دارد با توجه به این توضیحات یا به خاطر کیست است که بنده پریود نمیشوم
و آیا با این دارو ها مشکل برطرف میشود ؟ - بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید تو هفته ۳۷ باردای هستم مجبور شدم برای نظافت خونه از مواد شویند مث جرمگیر و وایتکس استفاده کنم و تینر خطر تداره .یعنی مشکلی برای جنین پیش نیومده
- لک بینی به جای پریود
با سلام . خسته نباشید من خانمی 26 ساله هستم و پنج ساله ازدواج کردم. از ابتدای سن بلوغ نامنظمی پریود داشتم. پیش دکتر رفتم برای معاینات اقدام به بارداری.دکتر غدد پس از دوسال درمان گفت میتونی اقدام کنی و ویتامین دی تری1000 برای کم کاری تیروییدم داد. دکتر زنان فولیک اسید داد و یه سری آزمایش و سونو. بعد یک ماه که این قرصا رو خوردم الان به جای شانزهم شهریور، نوزدهم پریود شدم اما فقط دو روز لکه قهوه ای خیلی کم دیدم و تموم شد، توی این ماه جلوگیری طبیعی داشتم. روز 22 شهریور بی بی چک گذاشتم منفی بود. من هیچ زمانی قبل از این اینجوری نشده بودم که فقط لک ببینم. آیا بخاطر قرص های جدیدمه؟ تازه دو روزه هم دکتر زنان بهم متفورمین 500 داده میخورم. آیا حامله ام؟
- اینترنال اکو مختصر
سلام سونو دادم نوشته بود اینترنال اکو مختصر در مثانه مشهود است چک شود .خیلی نگرانم کرده میتونه تومور باشه
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من از سرکلاژ واژینال جواب نگرفتم میخوام شکمی انجام بدم ولی شما گفتید ممکنه سرکلاز شکمی هم جواب نده میخواستم بدونم در چه شرایطی سرکلاژ شکمی موثر نیست؟چه راهی برای تاثیرش وجود داره؟
- جراحی هیسترکتومی
سلام خانومی ۳۵ساله هستم ۲۰روز پیش رحمم رو ورداشتم الان لکه بینی دارم .خطرناک نیست؟چیکار باید بکنم
- پریود
سلام من پریود تقریبا منظمی دارم ،اما در تیرماه و موقع تغییر فصل پریودم عقب میوفته و نیاز به تزریق امپول پروژسترون هست این مشکلی نداره؟الان هم حدودا ۳۷روز گذشته،پریود نشدم اما دل درد و گاهی تهوع مثل موقع پریود دارم
- حلقوی
سلام خانم دکتر ما بکارت حلقوی ضخیم هم داریم؟یا تمام حلقوی ها با یک بار رابطه از بین میرن
- خودارضایی
باسلام وعرض ادب خدمت خانوم دكتر.من 17 سالمه و از 15 سالگي از روي ناداني و حس لذت خودارضايي ميكردم فقط درحد مالش و چيزي رو فرو نكردم و الان نگرانم كه به پردم آسيب زده باشم ممنون ميشم اگه وقت ارزشمندتون رو دراختيارم بگذاريد و بگيد كه آيا خودارضايي به اين روش آسيب ميزنه يا نه؟
- سوزش بخیه سزارین
سلام من برا بار دوم سزارین شدم الان یک ساله میگذره از عملم الان چند روزه بخیه داخل داره میسوزه درد میکنه از قسمتی که بخیه زدن شروع میکنن سمت راد بعد دست میزار یه چیزی مثل نخ تیزی میاد زیر دستم الان خیلی ترسیدم از عمل دوباره میشه لطفا جوابمو بدین خانم دکتر امکانش هست بعد یکسال بخیه داخلی پاره شده باشه خواهش میکنم جواب بدین
- پریود
سلام،بعد ۱۷روز دوباره پریود شدم اشکالی داره یا طبیعی هستش؟یعنی باید ۱۹پریود میشدم چهارم شدم تا الان اینقد زود نشده بودم،خونریزی زیاد نیستش
- بارداری
سلام. خانم دکتر من باردارم. و هنوز دکتر نرفتم. طبق آخرین پریودی الان باید حدود هفته 9 یا 10 باشم. حدود سه الی 4 هفته س که حالت تهوع داشتم و بالا میاوردم. شبا حالم خیلی بد میشد. نمی تونستم چیزی بخورم. یه چند روزه که همین حالت تهوع هارو داشتم عق میزدم ولی دیگه بالا نمیاوردم. کم کم حالم بهتر شده. امروز حالم خیلی نسبت به روزای گذشته خوب بوده. تونستم راحت غذا بخورم حالت تهوع نداشته باشم. سوالی که دارم اینه، آیا کم شدن علایم بارداری نشانه اینکه جنین سقط میشه یا رشدش متوقف شده؟ آیا طبیعیه که قبل از ماه سوم بارداری علائم کم بشه یا حتما باید تا ماه سوم ادامه داشته باشه؟ دو هفته ست نوبت دکترم نمیرسه ممنون میشم جوابم و بدید. خیلی نگرانم.
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر من سونوگرافی گرفتم نوشته دردیواره خلفی تنه رحم دوتوده اکوژن به ابعاد 91×130و58x60mm دارای تغییراتCystic متعددمشهود است یعنی چی لطفا جواب من رابدهید؟
- لاک ناخن
سلام و عرض ادب خدمت شما ، خانم دکتر در دوران بارداری میتوان از لاک ناخن استفاده کرد؟
- زگیل تناسلی
سلام وخسته نباشید .ببخشید من نزدیک یکساله ک لب فرعی واژنم برجستگی های خیلی ریزی بوجوداومده ولی نه درد داره نه خارش فقط میترسم چیزبدی باشه ممنون میشم راهنماییم کنید
- زنان
سلام خانم دکترخسته نباشید من خیلی استرس دارم خصوصا الان که کرونا اومده من خیلی استرسی شدم.می خواستم بدونم ایا استرس روند تخمک گذاری رو مختل میکنه و موجب به هم ریختن هورمون ها میشه چی کار کنم
- افزایش یا کاهش وزن
سلام ایا باعث چاقی میشه قرص سیبل


