Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر بنده با سرکلاژ شکمی در هفته۱۲بارداری هستم در سونو ان تی نوشته شده یک کانون کمی اکوژن به ابعاد۳۰در۵۰ در خلفی تحتانی رحم مقابل جفت مشاهده شده(کانتراکشن بیشتر مطرح میباشد) میخواستم بدونم ضرر داره و چی هست؟
- مشکلات ناباروری
ریحانه:
سلام ببخشید من از پارسال تا حالا وقتی پریود میشم دردهای شدید و وحشتناک از زایمان بدتر تا چند روز دارم که همش با نوافن و کترولاک میگذرونم شهریور عکس رنگی رحم گرفتم گفت یه کم لوله هات بسته بوده ولی باز شد دوماهی درد شدید نداشتم ولی این ماه دوباره شروع شده امروزم یه تکه گوشت سفت با پریودیم اومده به نظر تون مشکل چیه وچه کار باید کرد. البته 13 سال هست مشکل ناباروری دارم پریودم به هم ریزه وبا قرص یا دارو گیاهی میشدم ولی دوماهه که بدون دارو هم میشم. چند سال قبل هم با تخمک اهدایی دوبار IVF کردم سقط شده. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بزرگوار - سرکلاژm
سلام خانم دکتر ایا سرکلاژ نخش باز میشه ۵۰ روزه سرکلاژم تو ۲۱ هفته با طول ۲۶ ونیم الان ۲۸ هفتمه از هفته ۱۷ هم پساری داشتم بارداری موفق هست امپول پرلتون هفتگی و شیاف هرشب میزنم بعضی مواقع شکمم درد میاد این درد از رشد رحم هست؟
- خونی شدن اوضاع
داشتم با شوهرم رابطه جنسی انجام میدادم بعدش ک تموم شد ارضا لکه خونی داشت شبش من پوماد کلوتریمازول زده بودم ظهر رابطه جنسی انجام شد دلیلش چیه
- بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید چند سال پیش من یک بار سر کنجکاوی اندازه یک بند انگشت داخل واژنم کردم ک حدود نیم تا یک ساعت بعد خونریزی داشتم حالا خودم ورودی واژنم ک در ایینه دیدم داخلش واژنم بالاش یه گوشت اضافه ایی کوچیک اویزون هست این یعنی بکارتم اسیب دیده لطفا جواب بدید شرایط رفتن به دکتر ندارم
- بارداری
من همیشه دوره پریودیم۴روزس الان روز ۴رم ولی باز هس تروخدا توضیح بدید
- بشرح متن
سلام وقت بخیر،سونو کلیه دادم،دو عدد سنگ ۵_۶میلی تو کلیه راست دارم،مثانه هم دارای دبری اکوژن متوسط،،اقدام به بارداری میتوان کرد؟
- ۴۴سالمه قبل ازعید باردارشدم ولی قلب بچه تشکیل نشد
سلام من ۴۴سالمه باردارشدن ولی گفتن قلب بچه تشکیل نشده باید سقط بشه خیلی کارها کردم تابچه سقط بشه سونو دادم گفتن سقط شده ولی الان سه ماه از سقط میگذره ولی همچنان خونریزی ولک بینی دارم هیچ نزدیکی هم نداشتم برای باردارشدن دوباره کی وچه کارهایی باید انجام بدم؟
- سلام خسته نباشید من الان ۳ماه هست پریود نشدم سنو دادم میگه تنبلی تخمدان داری باید چه کار کنم
- زنان و زایمان
سلام من این ماه بیشتراز دو روزپریودنشدم و روزسوم قطع شدعلت چیه؟
- واژن
سلام خانم دكتر هفته ٢٢بارداري عستم روي واژنم قرمز و ملتهب شده و خارش داره ميست بارتلند هم بزرگ شده و يه جاهاي دست اينام كهير شده چه كار كنم من ١٥بايد بيام پيشتون
- زنان وزایمان
سلام خسته نباشید من با لخته های بزرگ و کوچک مراجعه کردم بعد از سونو گفتند رحم بزرگ و دارای چند میوم و یک میو۵۰ × ۷۱ امپول اسفراین 1125تجویز کردند بیست و هفتم مرداد زدم الان بعد از سه روز لک بینی و خونریزی خفیف دارم شبیه پریود ایا طبیعیه و ایا با وجود میوم با 71میلیمتری احتیاج به عمل دارد و قرص تندرویی پروژسترون که گفته از روز چهارده قاعدگی با توجه به شرایطم من کی باید این قرصها را تا ده شب بخورم مرسی ممنون میشوم پاسخ سوالاتم را بدید ترا خدا جواب بدید خیلی نگرانم مچکرم
- آمپول دیفرلین
سلام من بعد کورتاژ تشخیصی خونریزی قطع نمیشد اول قرص مجسترول تجویز شده بعداز ۵روز آمپول دیفرلین قرص مجسترول رو هم بخورم یاقطع کنم خونریزی زیاد بوده ۳روز قطع شده الان دوباره شروع شده ممنون میشم پاسخ بدید
- دوران پریودی درد شدید دارم
سلام ببخشید من در دوران پریودیم یعنی روز سوم دردشدیدی دارم هم کمر درد وهم دل درد دارم درست ۳یا ۴ ساعت درد میکشم بعد از اینکه اروم میشم یک تیکه گوشت میاد ودیگه نه خون ریزی و نه دردی دارم واین همیشه هر دفعه که پریود میشم تکرار میشه واین باعث نگرانیم شده میشه کمکم کنید
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر من ۵ماه سرکلاژ شکمی انجام دادم بعد از سرکلاژ شکمی تا سه ماه جلوگیری کردم الان دوماه ک رفتم اقدام و باردار نمیشم ممکنه از سرکلاژ شکمی باشه باردارهای قبلیم با اولین اقدام یا دومین اقدام باردار میشدم با متفورمین. الان هم متفورمین میخورم ولی باردار نمیشم
- دلیل وجود مایع در کلدوساک خلفی چیست؟
سلام، وقت بخیر.
من دختری ۲۸ ساله و مجرد هستم. پریودی منظم دارم و هیچ مشکل و یا علایم خاصی ندارم. برای چکاپ سونوگرافی کلی شکم و لگن انجام دادم. در سونو همه چیز کاملا نرمال است ولی قید شده که مختصر مایع در کلدوساک خلفی مشهود است. این مشکل چیست و چرا به وجود آمده؟ باید چه اقدام درمانی انجام داد؟ - سیگار
سلام اگر سیگار ترک کنم یعنی چه اتفاقی باز ممکنه برای بچه بیوفته؟ میشه بگید عوارضی که گفتید چیه؟
- عقب افتادن پریودی
روزہ دارم رابطم زیادہ 5 روز از قاعدگی میگذرہ دلیل ضعیف شدن بدن ھست یا احتمال بارداری
- بارداری
باسلام من ۲۷سال سن دارم و۲سال پیش بارداری پوچ داستم والان میخواستم اقدام به بارداری کنم که دکتر یک آزمایش هورمونی درروز سوم پریودی نوشت که پرولاکتین ۳۰و پروگسترون1.01و Ant5.7ایا من میتونم باردار بشم
- تزریق
سلام خانم دکتر . آمپول لوپرومر۷٫۵ رو جایی که برای تزریق رفتم با توجه به بروشور داخل دارو دور ناف زد اومدم خونه دیدم تو نسخه نوشته عضلانی چیکار کنم ؟


