Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دلیل دیرپریود شدن چی میتونه باشه
سلام ۱۲/۸ پریود شدم ولی این ماه هنوز پریود نشدم ودر این ماه فقط ی بار رابطه اونم بدون دخول داشته ام امکان بارداری هست؟
- Pco
سلام خانم دکتر من تخمدان پلی کیستیک دارم و حدودا ۲ سال قرص های دیان و اسپرونولاکتون مصرف کردم ، بعد دو سال دکتر به من قرص مدروکسی پروژسترون به مدت سه ماه و اسپرونولاکتون دادند ، ولی من ۵ ماه قرص پروژسترون را مصرف کردم ولی در ماه های ۴ رم و۵ ام قرص ها به طور کامل تمام نمیشد و من پریودم شروع میشد و من قطع میکردم این ماه قرصی نخوردم ولی دو روز در حد لکه بینی خونریزی داشتم به طوری که اصلا پد استفاده نکردم دلیلشو میشه بگین ؟
- خونریزی بعداز کرم واژینال
سلام من ی ماه درگیر عفونت قارچی شدم بااستفاده از ژل و سرکه و اینا خارش تقریبا رفع شد.ولی باز خارشم برگشت و ب پزشک مراجعه کردم.کرم واژینا و پماد موضعی و چتتا قرص برام تجویز کردن بعد از سه روز استفاده به خونریزی افتادم در صورتی دو روز قبل مراجعه به پزشک ددره پریودیم تموم شده بود میخام بدونم برا داروهاس؟اصلامصرف دارو هارو باز ادامه بدم؟یا قطع بشه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر. معذرت میخام ک شاید سوالم درست نباشه.. ولی من یک پسر 26 ساله هستم.. حدود یکسال پیش به یک خانمی رابطه داشتم.. و رابطه ما حدود یکماه بود.. و بعد ایشون رفت یا یک آقایی ازدواج کرد.. حالا بعد یکسال همین چن روز پیش به من پیام داده ک من از تو باردار بودم و بهت نگفتم و عکس یک بچه را فرستاده و گفت این بچه توعه و من بخاطر این موضوع دارم طلاق میگیرم.. و گفت باید مسئولیت کارتا قبول کنی.. و بعد دیگ رفت و گوشیش خاموش شد.. حالا با یک خط دیگ اومده و بچه مال توعه.. و دوباره گوشی را خاموش کرده.. من الآن نمدونم چکار کنم از جایی ایشون اومده ی حرفی زده ولی در دسترس نیست ک من ببرمش آزمایش ژنتیک.. از طرفی من ایشون از لحاظ قانونی هنو از شوهرش جدا نشده و من نمدونم اصن راست میگه.. یا برای من دام پهن کرده.. و میترسم گرفتار ی موضوع دیگهای بشم.. از طرفی من نامزد دارم و قراره دو هفته دیگ عقد کنیم.. حالا نمدونم چیکار کنم.. شبا نمیتونم بخابم.. ن میتونم برم به نامزدم و خانواده اش بگم.. چون صدرصد همه چی خراب میشه و آبروی من جلو خانواده خودم و خانواده نامزدم و فامیل میره.. چون من در یک جای بومی زندگی میکنم.. و باید بذارم از این شهر برم.. از طرفی من مطمئنم نیستم ک برم بگم.. شاید ایشون ب من دروغ گفته.. من برم خودم آبروی خودما را ببرم.. و از طرفی خیلی میترسم ک عقد کنم و یهو ایشون با یه بچه پیدا بشه.. و مدعی بشه بچه مال توعه.. انوقت دیگ بدبخت میشم.. والا نمدونم باید چیکار کنم.. فقط از یجایی میگم بچه مال من نیست.. چون بچه ایشون متولد 20 خرداد هستش.. و من در اینترنت خوندم ک باردای نهایتاً 42 هفته است اونم از زمان پریود.. و ن زمان ک نطفه تشکیل شده و ایشون باردار شده.. و هر جا تحقیق کردم گفته شده بود تعیین زمان لقاح ممکن نیست.. و زمان لقاح38 هفته طول میکشه ک بچه کامل بشه و وقتی کامل بشه دیگ نمیتونه در شکم مادر حضور داشته باشه.. چون باعث مرگ او میشه.. حالا من پیش خودم فرض کردم اصن زمان لقاح را میشه تشخیص داد و بارداری از زمان لقاح حساب میشه.. حالا حتی اگه اینجوری ک من میگم باشه.. و بارداری ایشون به مدت 42 طول کشیده باشه.. نمیتونه بچه مال من باشه.. چون از 20 خرداد.. 42 هفته بیاییم عقب میشه 29 مرداد سال قبل و من حدود 26 مرداد همون سال از ایشون جدا شدم و بعدش با ایشون هیچ رابطه ای نداشتم.. آیا میتونم به این مطلب علمی استناد کنم؟.. خانم دکتر لطف کنید و بنده را راهنمايي کنید.. چون هیچ کاری نمیتونم بکنم و اصن راهی ب ذهنم نمیرسه.. و اون خانم در دسترس نیست ک بخام آزمایش ژنتیک بدم.. و دوهفته دیگ بیشتر وقت ندارم.. کل زندگیم ریخته بهم.. خانم نظر شما میتونه ب من کمک کنه.. نمیتونم همش منتظر یک اتفاق بد باشم..
- ماموگرافی پستان
سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم در سونوگرافی و ماموگرافی ام نوشته شده یک ضایعه ستاره ای شکل در سینه چپ تا نواحی عمقی اگزیلاری دیده میشود لنف نود هیپواکو
- سلام همسرم قرص دپاپکس20مصرف، می کند آیا من که می خوام باردار شوم خطرناک است
- زنان
سلام خانم دکتر خسته نباشید.مادر من فیبروم رحم داره.هر دکتری میره یه قرصی بهش میده.چهار روز پیش عادت ماهانه اش تموم شد دوباره بعد چهار روز شد.دکتر اولش بهش دوفامد ۱۰ داده.بعد دکتر دومش بهش گفته قرص نداره اگر هم عمل کنه خطرناکه.خودش تا ۵۰ سالگی خوب میشه.مادر من ۴۷سالشه.یه دکتر دیگه رفته گفته باید عمل بشه وگرنه تا سه سال دیگه همین جوریه دوتا قرص هم داده.مفنامیک اسید و ترانگزامیک.جواب بدید ممنون میشم.
- قرص دزوسپتیو
سلام وقت بخیر من حدودا یک ماه پیش سقط داشتم و الان ۳ روزه قرص دزوسپتو مصرف میکنم لکه بینی دارم دکتر گفت مصرف کن ک قطع بشه حدودا ۵.۶ روزه ک لکه بینی دارم از اول سقط نداشتم.چیکار کنم ک قطع بشه،؟
- تشکیل نشدن جمجه جنین
سلام ببخشید خواهرم تو سنوی ان تی فهمیدن ک جمجمعه جنین تشکلیل نشده و دستور سقط دادن، خواستم دلیلش رو بدونم و اینکه ممکن تو بارداری های بعدی هم تکرار بشه این مشکل جنین، وچکار لازم انجام بدن برا بارداری بعدیشون
- دلیل نبض زیر شکم
سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه و زیر شکمم دو روزه که چند دقیقه یک بار یا کمتر نبض میزنه رحممه احساس میکنم دلیلش چیه؟ خطر ناکه؟؟
- بارداری
سلام خانم دکتر من ۲ ماهه اقدام به بارداری کردم رفتم دکتر بهم دو ورق قرص دوفامد۱۰ داد یک ورق رو ماه اول از روز ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم و جلوگیری هم نداشتم اما باردار نشدم و ورق دوم رو هم ماه دوم از ۱۵ تا۲۵ سیکلم خوردم اما بازم باردار نشدم و فقط چند روز پریودیم عقب زد خواستم بدونم نیازه که دوباره برم قرص دوفامد رو بخرم واسه ماه سوم یانه؟اگه نخورم باردازمیشم؟
- شیردهی
سلام وقت بخیر من بچم دوسال هس و شیرشو کم کردم الان دوروزه هم بهش نمیدم ولی سینم درد مکنه و کنار سینم طرف زیر بغلم سفت شده و درد میکنه سینمم شیر داره چیکار کنم باید ب دکتر مراجعه کنم؟؟؟؟ اینم بگم بهتون ک بچم ک کوچیک بود یکماه دو ماه نمتونست شیر کامل بخوره از همون موقع هم سینم سفت شده بود تا الان ولی دکتر نرفنم خطرناکه؟ بیزحمت دقیق راهنماییم کنید بخاطر این درد و سفتی چیکار کنم باید
- سلام کیست پیچیده حاوی واکو داخلی و سپتوم نازک چیه
سلام و سمت راست یککیست پیچیده حاوی اکو داخلی و سپتوم نازک دارم ممکنه توضیح بدید چیه
- لقاح آزمایشگاهی
سلام و ادب. این باور ک میگن در روش ivf یا لقاح آزمایشگاهی چون زمان شروع بارداری از زمان لقاح است و زمان آخرین Lmp ملاک نیست طول بارداری کمتر از بارداری های طبیعی میباشد درست است؟
- قطعی پریودی
سلام خانم دکتر.به خاطر لکه بینی طولانی حدود ۴۰ روز دکتر برام ۱۵ عدد جستیران تجویز کردن وخونریزی قطع شد دکتر گفتند پریدی بعدی اگر تا دهم آن پاک نشدی برای کورتاژ تشخیصی مراجعه کنم.در پریدی که ۱۸ آذر بود بعد از ۱۳ روز پاک شدم ولی تا امروز که ۸ بهمن هست هنوز پریود نشدم ۵۱ ساله هستم.ممکنه یائسه شده باشم یا دلیل دیگه ای داره لطفا راهنمایی بفرمایید
- آمپول لوپرومر
با سلام من برای درمان کیست آندومتریوز و فیبروم و لکه بینی دو تا آمپول لوپرومر ۷/۵ با فاصله ۲۸ روزتزریق کردم دوتا آمپول لوپرومر بعدی رو میشه لوپرومر۳/۷۵ تزریق کرد یا اینکه باید لوپرومر ۷/۵ باشند؟تاثیرشون با هم فرق داره؟
- در سونگرافی تخمدان اکو اینترنال یعنی جه
- پریودنمنظم
سلام.من مجردم پریود نامنظم میشدم الان ده روز پریود نشدم سونو رفتم طرف چپ تخمدان فولیکول 20میلی دارم علت عقب عادت چیه
- پریود نامرتب
سلام من ۷ روزه پریود میشم قبلا ۴ روز اول درد و خونریزی شدید داشتم ۳ روز بعدی خیلی کم بود . الان چند ماهه که ۳-۴ روز خونریزی شدید و لخته خون میبینم. این ماه ۵ روزه خونریزی دارم. نمیدونم چیکار کنم
- خون
با سلام. ببخشید من سه ماهه ازدواج کردم. برای بار اول نزدیکی کردم و پرده ام پاره شد و خون امد چند تا دستمال .و بعد از چند روز هم مجدد نزدیکی کردم دوباره خون زیاد آمد. و تا چهار بار نزدیکی کردم هر بار خون می آید.و خیلی هم میترسم. مشکل چیه دکتر


