Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- یایسگی
خونریزی یک سال بعد یایسگی در فردی که قبلا متاپلتزی رحم داشته نشانه بدخیمی است
- لاغری
سلام خانم دکتر خسته نباشید با رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن با ورزش کم باعث میشود سینه ها هم آب شوند؟
- پریودنشدن
سلام دکترتوروخداکمک من ۳۳ سالمه وبچه۱۷ماهه شیرمیدم شوهرم یکساله فوت شده ومن ۱۰دی بایدپریودمیشدم ولی نشدم ۱۴دی وقتی واکسن کرونا دوزدومشوزدم پریودشدم وبازبهمن سه روزعقب انداختم ۱۷بهمن شدم وکف پاهام شدیدداغ میشدوکمردردواسفندبازسه روزعقب انداختم همراه باکف پای داغ وکمردردو۲۰اسفندپریودشدم ولی بااین که شوهرونزدیکی ندارم بازالان ۱۰روزه عقب انداختم وکف پاهامشباداغ میکنه وکمردرددارم رحمم بسیارخشکه دکترتوروخداچراپریودنمیشم ۱۴فروردین بایددوز۳واکسن کرونامیزدم دلیلش نزدن واکسن نیست دارم سکته میکنم اجرتون باخدادارویی به من معرفی کنید
- تشخیص سلامت بکارت
سلام دکتر من ۱۸ سال سن دارم و حدود ۴ سال پیش خودارضایی با انگشت داشتم ...نمیدونستم بکارت چیه اون موقع ایا امکان اسیب دیدگی وجود داره ؟ و اینکه میشع من عکسمو بفرستم شما تشخیص بدین چون شرایط رفتن به دکتر زنان رو ندارم لطفا کمکم کنید خیلی استرس دارم
- سونوگرافی سینه
سلام وققتون بخیر، من سونو گرایی سینه انجام دادم، بجز دو مورد بقیه موارد رو نوشته نرمال است، اون دو مورد رو چیزی ننوشته که نرمال هست یا نه و نمیدونم یعنی چی، یکی اینکه نوشته بافت سینه هتروژن فیبروگلاندولر است. یکی دیگه اینکه نوشته چند کیست ساده به قطر حداکثر 4 میلیمتر در هردو سینه رویت شد (B2), اینا یعنی چی؟ بافت سینه من متراکمه؟ خطر ابتلا به سرطان هست؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من بخاطر تنبلی تخمدان مشکل موهای زائد داشتم که بخاطرش هرچند ماه یبار لیزر میرفتم میخواستم بدونم الان که حامله هستم موهای زائدام دوباره برمیگردن؟با حاملگی این مشکل بدتر میشه یا حل میشه؟ ممنونم
- تنبلی تخمدان
سلام من سه ساله ازدواج کردم از این ماه تصمیم ب بارداری گرفتم که ۱۵ روز عقب انداختم جواب سونواحتمال pcoبوددکتر دوتاامپول همزمان برام نوشت ک بعد از یک هفته پریودشدم حالاقرص مدروکسی پروژسترون روبرام تجویز کردن از۱۴پریودشبی دوتا حالا هرچی کیت تخمک گذاری زدم همه منفی بود میشه همزمان از لتروزول هم استفاده کنم یا ن
- بیماری کولیک روده عصبی
سلام من بیماری کولیک عصبی دارم روزانه ۳قرص مزالازین مصرف میکنم قصد بارداری دارم آیا مشکلی نیست باردار بشم؟ممنون
- درد پهلو و کمر و لگن
سلام من یه مدته مدام سمت راست کمرم درد شدید دارم که پهلو و لگن و ران پا رو درگیر میکنه گاهی حس میکنم این درد ربطی به کمر نداره چون پهلو و لگن بیشتر درد داره میخواستم بدونم احتمال اینکه عفونت زنانه داشته باشم هست یا کمر درد باعث این دردها میشه. من دیسک کمر هم دارم گاهی پاشنه پام گزگز میکنه. لطفا راهنمایی کنید ممنون
- مصرف قرص دوفاستون
سلام وقت بخیر من ۴۴ سالمه با پریود های نامنظم و کیست تخمدان، دکتر قرص دوفاستون برام تجویز کردن قبلا این قرص رو مصرف کردم و دچار خونریزی شدید شدم الان میترسم دوباره مصرف کنم اگه جایگزینی براش هست معرفی کنید تا مصرف کنم و این که در ابتدا این لکه بینی ها و خونریزی ها با مصرف دوفاستون طبیعی هست یا نه؟
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر من همیشه وقتی پریود میشم یکی دوروز اول رگه های قهوه ای میبینم ولی این ماه 4روز مانده ب پردیم رگه قهوه ای دیدم خودمو تو اینه نگاه کردم ک ببینم پردم اسیب دیده یان ک دیدم شکل پردم مثل قبل بود اما بعد از حدود نیم ساعت رفتم دسشویی خودمو با دسمال پاک کردم دسمال خونی بود رفتم حمام برگشتم باز خودمو تو اینه نگاه کردم هیچ اثری از خون نبود و شکل پردم مثل قبل بود علت اون خون چی بوده من خیلی نگرانم ک نکنه پردم اسیب دیده باشه و اون خون مال پردم بوده.چون من وقتی پریود میشم تا یکی دوروز اول هیچ خونی نمیبینم فقط لکه قهوه ای دارم ولی اون خون قرمز بود.لطفا راهنمایم کنین خیلی نگرانم پردم در اثر معانیه خودم اسیب دیده باشه
- نبض زیر شکم
سلام 15سالمه و پایین نافم چن وقته احساس نبض میکنم و گاهی اوقات احساس منقبض شدن و پهلوهامم درد میگیره دلیلش چیه
- دوفامد
سلام روز بخیر من پرپود نمیشدم وله دکتر زنان مراجعه کردم که گفتند چندتا کیست خیلی ریز هست ولی کیستیک بعدش برام قرص دوفامد رو تجویز کردند نزدیک یک سال یا بیشتر هست که دارم از این دارو استفاده میکنم الان متوجه شدم که شدیداً باعث ریزش موهام شدند الان نمیدونم باز هم استفاده کنم یا قطع کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید
- تاخیر در امپول انوکساپارین
سلام خسته نباشید من دوازده هفته هستم توسونو غربالگری گفتم آزمایش سلفری بدم برای آزمایش گفتن باید انوکساپارین و آسپرین و شیاف پروژسترون را دوروز الی سه روز قطع کنم بعد رفتم آزمایش دادم سریع همه رو استفاده کردم خیلی نگرانم برای جنینم اتفاقی نیفتاده باشه 😭هیچ مشکلی الان ندارم فقط یه کوچک لخته اومد ازم خیلی کم
- بی نظمی پریود
سلام خانم وقتتون بخیر ممنون که وقت میزارین و سوال من رو میخونین 🌸🌸 یک سوال داشتم درباره اینکه من تقریبا ۱ سال و نیم از اولین باری که پریود شدم میگذره و هنوز پریود هام خیلی نامرتبه میخواستم بدونم عادیه یا جای نگرانی داره؟
- سلام.دختر من چند باری اظهار ناراحتی کرده از این که آلت تناسلی اش تیر میکشه.دخترم ۸ ساله است.لطفا راهنمایی کنید.ممنون
- فولیکول
سلام خانم دکتر من امروز سونوگرافی رحم و تخمدان دادم برام نوشتن .. یک فولیکول اکوفری با قطر 17 میلیمتر در تخمدان چپ دیده میشود .. این به چه معنی هست؟؟
- دوبار پریودن شدن در یک ماه
با سلام من یک دختر ۱۹ ساله هستم مدت کمیه که رابطه جنسی دارم در همین ماه یعنی مهر قرص اورژانسی مصرف کردم که یک هفته بعدش پریود شدم حدود یک هفته کامل پریود بودم و خوب شدم دیروز ۷/۲۲ رابطه جنسی داشتم حدود یک ساعت بعدش دچار لکه بینی شدم که نادیده گرفتم ولی امروز صبح که از خواب بیدار شدم دیدم که دچار خونریزی هایی مثل زمان پریودی شدم یعنی امکانش هست بخاطر قرص اورژانسی در یک ماه دوبار پریود شوم؟
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر من یک دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش امکان ارسال سؤالش را نداره و من سوال ایشان را از شما میپرسم دوست من وقتی ۱۸ سالش میشه تازه میفهمه که پرده بکارتی هم وجود داره به خاطر همین خیلی استرس میگیره و خودش خودش رو معاینه میکنه به این صورت که محل خروج خون قاعدگی یا همان واژن را باز میکنه البته آرام و حین این عمل درد و گرفتگی هایی هم احساس میکنه مثلا زیر شکمش درد میگیره یا همان محلی رو که باز میکنه درد میکنه حدود ۵ بار این عمل را تکرار میکنه تا این که بلاخره پرده را مشاهده میکنه و حین این عمل به هیچ عنوان چیزی وارد واژن نمیکنه حدود یه روز بعد معاینه خودش پریود میشه که ۳ یا ۴ روز طول میکشه و پریودش حدود یه هفته جلو میفته بعد از پریود که میخاد دوباره خودش رو معاینه کنه اون قسمت از بدنش ینی واژن اش به شدت منقبض شده و اصلا باز نمیشه خانم دکتر ایشان از شما چند سوال دارن ۱- آیا معاینه و باز کردن که با درد و گرفتگی همراه بود به پردش آسیب زده؟ ۲-ایا این خون ریزی به خاطره پریود بوده یا به خاطره آسیب به پردهبوده ؟ یا به خاطر باز کردن بدنش بوده ؟ ۳- علت این گرفتگی در واژن استرس است یا علت آسیب به پرده است ؟ اصلا طی این کارها که هیچ چیزی وارد بدنش نکرده احتمال آسیب به پرده وجود داره ؟ ابن را هم بگم بعد این ماجرا بیچاره آنقدر استرس گرفت که حتی حدود دو ماه از این ماجرا اصلا پریود نمیشد ممنون خانم دکتر با پاسخ به سوال ایشان یک روستایی را نجات دادین ایشان خیلی بابت این ماجرا نگران هستن سپاس فراوان
- بارداری با ال دی
سلام وقت بخیر ۶ ماه ال دی برای جلوگیری از بارداری استفاده کردم.این ماه استفاده نکردم و روز دهم سیکلم که لکه بینی هم داشتم نزدیکی داشتم ولی بصورت طبیعی جلوگیری کردم الان بیست و سه روز از نزدیکی گذشته و دیگه نزدیکی نداشتم و سه روز از موعد پریودم گذشته و پریود نشدم.بیبی چک هم منفی بود.ممکنه بعد از گذشت ۲۳ روز بیبی چک اشتباه نشان بده.ضمنا به بچه هم شیر میدم.ممکنه دیر شدن پریود از عوارض قطع ال دی باشه؟ ممنونم از وقتی که میگذارید.


