Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بلرداری
سلام خانوم دکتر من ۵هفته باردارم دردپریودی دارم ترشحاتم آبکی شده تکرارادرار هم دارم...خاستم بدونم مشکلیه؟
- پوسیدگی دندانها در بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، ببخشید در مورد پوسیدگی دندان در بارداری سوال داشتم الان ۲۶ هفته و چند روز باردار هستم و از اوایل بارداری ی دندونم درد داشت و سوراخ شد در فک بالا سمت چپ بعد چند هفته ی دندون دیگه ام سوراخ شد اونم فک بالا کنار دندون نیش و ریخت و در حدود ۲۴ هفتگی وسط دو تا دندونم در قسمت جلو فک بالا هم سوراخ شد و ریخت در واقع پوسیده شدن و سوراخ دیده میشه، میخواستم بدونم در این تایم بارداری میتونم برم دندونپزشکی یا خیر؟ اگه دندون پزشکی نرفتم و اگه تا بعد زایمان صبر کنم واسه جنینم مشکلی نداره؟ مطالبی در خصوص فلج مغزی جنین شنیدم نگران شدم توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- آمنیوسنتز
سلام خانوم دکتر من تو سونوی غربالگری اولم ان تی 0.9 بود و ان بی هم دیده شد ولی آزمایشم ریسک بینابین زد،که شما فرمودید آمنیو انجام بدم،جوابه سه روزه ی آمنیو نرمال بود،ولی هنوز جواب کلی نیومده،امکان داره جواب کلی بد باشه؟آیا با وجود ان تی نرمال اکوی قلب جنین لازمه؟به نظر شما سونوی سه بعدی لازم هست یا نه؟
- بارداری
سلام و وقت بخیر من ۱۴ روز پیش iui شدم ، پزشکم برای من سی تا قرص دوفامد ۱۰ تجویز کردن که هر ۱۲ ساعت یکی بخورم ، همیشه پریود هام منظم بوده وتا به حال تجربه ی عقب انداختن پریود رونداشتم . این ماه سه روز عقب انداختم و بعد از سه روز دچار لکه بینی قهوه ای شدم ، آیا عوارض قرص و نشانه ی پریود هست ؟ باید قرص روقطع کنم ؟
- بارداری
سلام. ببخشید اگه یه زن باردار باشه و پرولاکتینش روی 44 نانو در میلی لیتر باشد و نمیداند که باردار هست آمپول استروژن تزریق کند. آمپول برای اینکه پریود بشه زده. آیا این آمپول باعث افزایش بیشتر پرولاکتین میشه؟ آیا باعث سقط میشه؟ و اینکه پرولاکتین برای بارداری چقد باید باشه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز بنده تحت نظر شما هستم الان ده هفته باردارم چون سقط داشتم روزی یک عدد امپول انوکساپارین و اسپرین ۸۱و یک عدد شیاف استفاده میکنم بعد تزریق بسیار بدنم کبود میشه چ ران چ بازو کبودیشم الان بیست روزه کم رنگ شده از بین نرفته و پخش میشه و خیلی دردناک نمیدونم طبیعی یا نه نمیدونم طبیعی
- خونریزیی همزمان با مصرف پروژسترون
من برای کمک به بارداری پروژسترون مصرف میکنم، اما قبل از پایان دوره خونریزی دارم،در حد پریود هر ماه. چه دلیلی میتواند داشته باشد؟
- تاثیر مصرف دارو بر بارداری
با سلام و احترام خدمت شما، همسرم از داروی سولفاسالازین500 و ابترکس 2.5 میلی گرم استفاده می کنه، آیا این داروها بر روی تعداد و کیفیت اسپرم تاثیر داره؟ و در صورت بارداری بر روی جنین به علت اثری که روی اسپرم داشته میتونه تاثیر گذار باشه؟ متشکر از وقتی که برای پاسخ دادن میگذارید
- عفونت بارداری
سلام وقتتون بخیر من تو هفته ی ۱۲بارداری هستم و دکتر برام پماد کلوتریمازول رو به همراه پماد تریامسینولون ان ان تجویز کردن هرشب به صورت موضعی روی سطح خارجی واژن بزنم الان سوالم این هست که ایا استفاده ی این دوتا پماد در بارداری تو سه ماه ی اول ایرادی نداره؟
- گل شبو
با سلامخدمت شما .بعد از نزدیکی چون محافظت نشده بود قرص اورژانسی تنسی ۱/۵ استفاده کنم که اونو بعد از یک ساعت خوردم ، ۳۰ دی پریود قبلیم بوده و روز ۱۳ بهمن من از این قرص استفاده کردم پریودی منظمی هم ندارم .آیا امکان بارداری هست؟ البته در ماه های قبل برای جلوگیری از قرص ال دی استفاده می کردم .
- قرص اورژانسی
سلام، من تاریخ ۱۰م رابطه بدون جلوگیری داشتم، و فرداش قرص اورژانسی خوردم ولی تا به امروز که ۲۶م هست هنوز پریود نشدم. آیا ممکنه قرص اثر نکرده باشه و من باردار باشم ؟؟ ضمن اینکه حتی طبق تاریخ ماه قبلم باید تا دیروز پریود میشدم
- سرکلاژ
سلام ببخشید من خواهرم حاملس پنج ماهشه دکترا گفتن ک بچه خیلی پایین اومده بعدش گفتن ک سرکلاژبرا رحم میکنیم ک فشارنیاره بعد نمی تونیم بگیم که بچه می مونه یا نه میخواسم بدونم ک اگ سرکلاژکنه آیا بچه می مونه؟؟
- درد استخوان واژن
سلام من ۱۶ هفته باردارم .استخوان واژنم گاهی وقتا درد کمی داره. انگار که فشار میاد بهش .آیا طبیعیه ؟
- مصرف قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید تاریخ قرص اورژانسی چجوری خونده میشه 23 01 9011 تاریخش اینه بلدنیستم بخونم تاریخ داره یان
- آزمایش قند
سلام من در هفته 38 بارداری هستم. هفته دیگه باید سزارین بشم. آخرین باری که آزمایش قند دادم ناشتا 93 و یک ساعت بعد از غذا 138 بود در تاریخ 28/8/93 و همچنین دفع پروتئین هم نداشتم. آیا در این مدت باقیمانده باز هم باید آزمایش بدم؟ با تشکر
- قرص های کمک بارداری
سلام خسته نباشید - 39 سالمه اقدام به بارداری کردم با توجه آزمایش هورمون دکتر متخصص بهم قرص لتروزول داد - یک ماه استفاده کردم الان دو هفته میشه که از زمان پریودم گذشته آزمایش بارداری دادم منفی بوده ولی هنوز پریود نشدم- تا به حال این همه تاخیر پریود نداشتم - علتش چی میتونه باشه ؟؟
- بیماریهای زنان
سلام.خسته نباشیدمن یک سونودادم که یک فیبروم اینترامورال ۱۱×۱۴میلیمتردرمیومترقدامی رحم مشهوداست اندومتربه صورت هتروژن به دیامتر۱۴میلیمترحاوی نواحی کوچک اکوفری رویت شدهردوتخمدان اکووابعادنرمال مایع آزاددرلگن مشاهده نگردیدبردم دکترگفت روبه سرطانی فوری بایدعمل بشیدقصدبارداری هم دارم دوماه قبل پاپسمیردادم چیزی مشخص نبودممکنه طی دوماه این فیبروم تشکیل شده باشه خیلی اعصابم ریخته به هم ببخشیدطول کشیدلطفاًراهنمای کنید
- استفاده از پماد کلوتریمازول دیدن لکه خون روی اپلیکاتور
من برای عفونت قارچی ب دکتر مراجعه کردم پماد کلوتریمازول بهم تجویز کرد قبلش هم برای بارداری ب پزشک مراجعه کرده بودم و قرص مدروکسی پروژسترون برام نوشت گفت قرص و ک قطع کنی سه روز الی هفت روز بعدش پریود میشی اگه نشی حامله ای حالا از پمادی ک استفاده میکردم رو اپلیکاتور خون دیدم قراره از امشب قرص مدروکسی رو قطع کنم این خون خون چیه
- بارداری
سلام بنده 39سالمه اخرین زایمانم 9سال پیش جلوگیری نمیکنم اماتاحالاباردارنشدم پریودم منظمه
- اقدام بارداری
سلام و عرض ادب، خانم دکتر عزیز، من تصمیم به بارداری دارم و آزمایشات قبل بارداری رو هم انجام دادم و خوب بوده ، میخواستم بدونم آیا برای بهبود عملکرد تخمک ضرر داره ک از داروی uvogen استفاده کنم؟ بیماری خاصی هم ندارم فقط میخوام بارداری سریعتر اتفاق بیوفته لطفا راهنماییم کنید


