Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تنبلی تخمدان دارم
چندماه از اینوفولیک استفاده میکنم و قصد بارداری دارم ولی هیچ تغییری نکردم پریود هام منظمه و تنبلی تخمدان دارم ک پزشکم برام تجویز کرده
- قرص جلوگیری
اگه یه دوره قرص جلوگیری دروسبلین استفاده کنم و یک بار مایع منی داخل ریخته شود احتمال بارداری هست یا خیر ؟
- غربالگری سه ماهه اول
با سلام در غربالگری سه ماهه اول اگه جواب سونو گرافی خوب و جواب آزمایش خون بینابین و حدوسط باشد ایا جنین دارای ناهنجاریست و باید سقط کرد و یا باید برای غربالگری سه ماهه دوم منتظر ماند؟
- سلام درباره ابعادرحم
که ابعادرحم ۱۰۴cc*35 واکوی میومتریال کمی هتروژن است یعنی چی ممنون ازلطف شما
- بارداری
سلام خانوم دکتر من یه بچه 5 ساله دارم برا بار داری دوم میخواهم دوقلو باردارشم چون زایمان قبلیم سزارین بوده میخوام دوبار دیگه سزارین نشم تو اطرافیانم دوقلوزایی بوده به نظر شما راهی هست
- ازمایش hsv قبل بارداری
سلام
من تا حالا هیچ علامتی از تبخال و تبخال تناسلی نداشتم ، می خوام برای بارداری اقدام کنم آیا لزومی داره که آزمایش خون hsv را انجام بدم؟ چون جایی خوندم ممکنه بیماری تبخال تناسلی سالها در بدن فرد باشه و اون ندونه. از طرفی گویا آزمایش خون hsv دقت بالایی نداره (مخصوصا در مورد کسانی که علائم بیماری را ندارند) و امکان اینکه مثبت کاذب را ایجاد کنه بالا است. ممنون میشم راهنمایی ام کنید؟ - بارداری
سلام خانم دکتر من ۱۴ هفته باردارم هماتوم دارم و ترشح زیاد دارم به دکترم گفتم بدون معاینه بهم قرص کلوتریمازول داده ضرری نداره استفاده کنم
- سونوگرافی با استفاده از برق اضطراری
در ادامه سوال قبلیم که عرض کردم با برق اضطراری سونوگرافی تو ۱۲ هفته و ۴ روز انجام شده اون سونوی ساده بود و سیاه و سفید، سونوگرافی آنومالی در ۱۸ هفته و ۵ روز هم ی بخشش سه بعدی و چهار بعدی بود و ی بخشش دو بعدی بود میخوام بدونم ممکنه به همین علت که با برق اضطراری کار میکنه جوابام غلط بشن؟ تورو خدا راهنمایی بفرمایید.
- سزارین
سلام من زایمان دومم دوسال ونیم پیش بوده، الان ناخواسته باردارشدم، میخواستم بدونم سومین سزارین برام خطرناکه؟
- تست غربالگری
سلام ميشه سونو ntnb و آزمایش غربالگری سه ماهگی با یک روز فاصله انجام داد؟ یا حتما هر دو باید در یک روز انجام شود؟ممنونم
- قرص امگا3
سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید خانم دکتر من واقعا تو بلع قرص امگا 3مشکل دارم میتونم روغن داخلش دربیارم و بخورم.مشکلی ایجاد میشه؟ البته ماه 4 بارداری هستم
- مشکلات زنانه
سلام من ۵ سال عقد کرده بودم و جلو گیری کردم الان ۷ ماه است اقدام بار داری کردم الان ۴۵ روز است پاک هستم بی بی چک گذاشتم منفی بود چرا یعنی الان باردارم یا ن میشه راهنمای کنید
- سرکلاژ
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید من هفته ی ۱۷طول سرویکسم ۲۷بود و با دردهای شدید بستری شدم وسرکلاژ شدم استراحت مطلق دارم که فقط برای دستشویی بلند میشم شبی یک عدد شیاف پروژسترون وهفته ای یک عدد آمپول هیدروکسی پروژسترون دارم آیا به نظر شما میشه طول سرویکس رو با این شرایط کنترل کرد وکوتاهتر نشه؟یا نیاز به درمان ومراقبت بیشتری هست؟
- بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید من میخواستم سونو گرافی رو برای شما ارسال کنم کجا ارسال کنم ؟؟ میخواستم در مورد سونو یه نظر بدهید ممنون
- لیزر در بارداری
سلام و روزتون بخیر، من تو هفته هشت بارداری هستم میخواستم بپرسم لیزر قسمت چانه و زیر بغل رو می تونم انجام بدم و روال لیزر که قبل از بارداری داشتم الان هم ادامه بدم؟ آیا انجام لیزر به جنین آسیب میرساند؟
- مصرف تتراسایکلین
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر آیا مصرف تتراسایکلین ۱۰۰ یک ماه قبل از اقدام به بارداری می تواند عوارضی داشته باشد. با تشکر
- بقایای بارداری 33 میل
سلام من جمعه ی هفته ی پیش سقط داشتم که امروز میشه ۸ روز .رفتم سونو گفتن ۳۳ میل بقایا وجود داره من تقریبا خونریزیم قطع شده و دیگه درد ندارم و فقط لکه بینی دارم ایا لازمه قرص مصرف کنم یا کوتارتاژ شه ؟یا با پریودی بعدی دفع میشه؟ممنونم
- وزن جنین
سلام من هفته ۳۰ بارداری هستم وزن جنین را ۱۴۰۰ گرم زده و معادل ۵۰ درصد پر سنتایل نرمال است یعنی چه
- واکسن
سلام درزمان شیردهی واکسن گارداسیل بزنیم برای پیشگیزی به دختربچه هاازچندسالگی بزنیم
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من پریود ۳۱روزه دارم آخرین پریودم ۷ آبان بوده و من باردار هستم اما دکتر میگه سن بارداری ۸ هفته هست یعنی چی مگه میشه من آذر پریود نشدم که باردار بشم اگه آبان باردار شدم الان باید ۳ ماه باشه


