Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سوال در مورد زنان
سلام من قرص (سیپروترون کامپاند ) مصرف میکنم هفته اول و درست کامل خوردم ولی توهفته دوم یه روزو جا گذاشتم باید ازاین به بعد چجوری مصرف کنم ؟؟
- خودارضایی
باسلام وعرض ادب خدمت خانوم دكتر.من 17 سالمه و از 15 سالگي از روي ناداني و حس لذت خودارضايي ميكردم فقط درحد مالش و چيزي رو فرو نكردم و الان نگرانم كه به پردم آسيب زده باشم ممنون ميشم اگه وقت ارزشمندتون رو دراختيارم بگذاريد و بگيد كه آيا خودارضايي به اين روش آسيب ميزنه يا نه؟
- بکارت
به یک کازشناس مامایی مراجعه کردم و ایشون گفتن که پرده بکارت یک خراش داره آیا این خراش پارگی محسوب میشه و اینکه توی گواهی قید میشه خراش یا خیر
- قرص واژینال مترونیدازول در شیردهی
من دهانه رحمم صدا میده دو ماه خورده هستش که زایمان کردم بچه ام رو شیر مادر میدم آیا استفاده از قرص واژینال برای بچه ام ضرر داره یا ن؟
- واژن ..
سلام من امروز وقتی داشتم واژنم رو میشستم حس کردم چیزی داخله واژنمه با انگشت که لمسش کردم یک چیز غضروفی و یک جورایی لوله ماننده که قسمت اولیه اش انگار پرز پرز و لایه لایه است (من دچار زگیل تناسلی هم هستم آیا به این موضوع مربوطه یا نه ) این چیه؟ آیا خطرناکه ؟
- بقایای بارداری
سلام ۱۷ ایفند سقط انجام دادم جنین ۱۲ هفته بقایای ۳۳ و ۱۷ و ۲۳ زده نمیخوام کورتاژ کنم چه قرصی بخورم دفع بشه ال دی شروع کردم ولی میگن با اون دفع نمیشه خونریزی دارم چی مترژن شروع کنم چطور مصرف کنم یا قرص سقط بخورم
- برای قطع خونریزی
سلام و عرض ادب - چند سالی قرص روکین و سیپروترون استات ۵۰ با دستور پزشک برای مشکل هورمونی و جوش و موهای زاید استفاده کردم، با مراجعه به دکتر غدد دیگر و بررسی ازمایش قرص روکین رو قطع کردن وجاش داروی دیگه ای دادن - از وقتی قرص روکین رو قطع کردم ، یکماه پرید بودم و بعد دو ماه پرید نشدم و الانم نزدیک یکماه خرده ای خونریزی دارم ، روزای اول تا بیست تا بیست چند روز نا مرتب و کم ، الن نزدیک دو هفته خونریزی شدید دارم - میشه لطفا بفرماییدطبیعی هست یا مراجعه کنم به دکتر زنان یا غدد؟
- شیردهی
با سلام خدمت خانم دکتربنده کودک 6 ماهه دارم که از شیر مادر تغذیه میکنه. میخواستم تو این زمان دندان هایم رو ارتودنسی کنم. به نظر شما زمان مناسبی هستش یا نه؟ تاثیر مخربی بر روند شیردهی و بر کودک یا خودم دارد یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید
- کیست تخمدان
ایا درد کیست اکوفری به دیامتر ۳۰م م در تخمدان راست وفولیکول به دیامتر ۲۲ م م در تخمدان چپ منتشر میشود
- لکه بینی وسط سیکل
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم لکه بینی در وسط سیکل قاعدگی باعث تاخیر در پریود میشود؟ من ۴۴ سالمه و تا الان معمولا تمام سیکلهام منظم و ۲۸ روزه بوده ۱۸ مرداد که پریود شدم دقیقا دو هفته بعدش یعنی روز ۱۴ سیکلم دچار لکه بینی شدم که ۴ روز طول کشید و الان یک هفته هست که پریودم عقب افتاده بی بی چک هم زدم منفی شد بنظرتون دچار تاخیر یا بی نظمی پریود شدم یا باردارم یا مشکل دیگری هست؟
- سزارین
با سلام بنده عمل سزارین سخت داشتم که الان بعد از ۱۴روز بخیه هام عفونت دارند ونکشیدم و درد در قسمت راست شکم دارم علت چیست
- پرولاکتین
سلام آیا مصرف قرص LD باعث افزایش پرولاکتین میشود یاخیر
- سونوی آنومالی
سلام خانم دکتر ،سونوگرافی آنومالی سه بعدی چه هفته ای بهتر است انجام شود؟ الان من حدود ۱۸ هفته ام وایستم ۱۹ پر بشه یا در ۱۸ هفته و خورده ای برم؟ چه هفته ای جنین بهتر دیده میشه؟
- پیشگیری اورژانسی
سلام خسته نباشيد توي مقالات پيشگيري اورژانسي از بارداري خوندم كه انتظار مي ره ٣-٤ روز بعد از مصرف قرص پريود شيم يا لك ببينيم ولي من هر بار خيلي دير پريود مي شم بعد از خوردن قرص ها (بين ٢ تا ٣ هفته بعد) و هر بار نگران مي شم و تست بتا انجام ميدم سوالم اين هست كه دليلش چيه؟ و آيا ممكن هست كه اين روش ها براي من بي تاثير باشن؟
باتشكر - قرص مدروکسی پروژسترون
دوستم پیشنهاد داد برای بزرگ شدن سینه سه روز اول پریودی قرص مدروکسی پروژسترون بخورم چند دوره دارم استفاده میکنم بدون اینکه بدونم این قرص برای چی هست والان چند وقته که خیلی زود به زود پریود میشم ده روزی یبار چهار ده روزی یبار پریود میشم امکان داره بخاطر این قرصا اینجوری شده باشم؟؟
- درد پهلو و کمر و لگن
سلام من یه مدته مدام سمت راست کمرم درد شدید دارم که پهلو و لگن و ران پا رو درگیر میکنه گاهی حس میکنم این درد ربطی به کمر نداره چون پهلو و لگن بیشتر درد داره میخواستم بدونم احتمال اینکه عفونت زنانه داشته باشم هست یا کمر درد باعث این دردها میشه. من دیسک کمر هم دارم گاهی پاشنه پام گزگز میکنه. لطفا راهنمایی کنید ممنون
- مصرف قرص های ضد بارداری
۵سلام وقت بخیر ۵سال است قرص مارولین مصرف میکنم.چون دکتر گفتن اگه مشکلی ندارم فقط پنج سال میتونم از این روش برای جلوگیری استفاده کنم.اگه بخواهم ادتمه بدم مصرفش رو آیا مشکلی پیش میاد.درصورت وقفه یکساله میتونم مجدد شروع کنم مصرفش رو؟ روشهای جایگزین به جز کاندوم چه مواروی رو پیشنهاد می دهید؟ ممنونم
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام ببخشید من دخترم و ۱۷ سالمه و حدود ۱ ساله که دارم داروی نورم اسکین مصرف میکنم الان حدود یه دو هفته ای هست که خارش شدید در ناحیه دارم و بوی بدی هم داره ممنون میشم راهنمایی م کنید
- ژینوفیلوس
سلام بعد از استفاده از کپسول واژینال ژینوفیلوس ترشحات قهوه ای طبیعیست؟ آیا مربوط به خود دارو میباشد؟ سه روز تاین دارو رو برای روزی یک بار شروع کردم که ترشحات قهوه ای ایجاد میکنه میخواستم بدونم مشکلی هست؟ کمی هم بوی گوگرد میده این مایع قهوه ای
- ناتوانی جنسی مرد
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر یک سال و اندی هست که ازدواج کردم همسرم مشکل جنسی دارد توانایی نزدیکی کردن را ندارد و از طرفی خجالت میکشه دکتر هم نمیره و زندگیمون داره دچار بحران میشه راه حلی برای بچه دار شدن وجود داره شمارا به خدا راهنماییم کنید


