Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
کیست هموراژیک تخمدان داشتم سمت راست پاره شده بود عمل بازکردم الان سمت چپ تخمدونم دردگرفته رفتم سونو گفتن کیست هموراژیک4سانتی داری چکار کنم بزرگ نشه مث اون؟ دراثر چی ایجاد میشن و آیا اگه بارداربشم مشکلم حل میشه؟
- ریسک NTD
سلام .اگر در آزمایش AFP ریسک NTD بالا باشد و سونوگرافی آنومالی خوب باشد.یعنی مشکلی نیست؟ آیا نیاز هست که آزمایش AFP تکرار شود؟
- سلام من ۱۰ روز پرپودم عقب افتاد ۲ آمپول پروژسترون زدم و بعد ۵ روز روزی ۲ عدد قرص دوفاستون خوردم الان قطع کنم چند روز بعد پرسود می شوم چون عالم سفر هستم نمی دونم چه کار کنم اهل ورزش هستم کمی دل درد هم دارم لطف میکنیم من رو راهنمایی کنید سپاس فراوان
- اینترنال اکو در مثانه چیه
درمانش چیه ایا خطر داره
- سقط
سلام من ۲۲ هفته باردار بودم به دلیل سوراخ شدن کیسه اب جنین سقط پزشکی با قرص انجام دادم تاریخ سقط ۲۲/۳بود الان ۵۷ روز پریودنشدم احتمال بارداری وجود دارد یا طبیعی
- درد درتخمدان
باسلام ناباروری ثانویه دارم و تنبلی تخمدان دکتر دارو تجویز کردسیکل ماهیانه ۲۸ روزه دارم این ماه پریم بادوروز تاخیر بود الان روز دوم پری درد خیلی شدید درتخمدان دارم طوری که نمیتونم راه برم علت چیه؟
- مارولین۴
سلام وقت بخیر سه ماهه که برای پیشگیری از بارداری از مارولین استفاده میکنم .به همراهش از کاندوم هم استفاده میکنم.چون شرایط بچه دار شدن رو ندارم.هر ماه چند قرص مونده که تموم شه درد سینه ام شروع میشه. طبیعیه؟و اینکه اگه کاندوم پاره شه احتمال بارداری با وجود قرص وجود داره؟ همیشه هم سر ساعت قرصم رو میخورم.خیلی استرس دارم.ممنونم از پاسخگویی تون.
- جراحی پولیپ و لکه بینی
سلام خانوم دکتر عزیز چندساله ۴روز قبل پریودی لک داشتم وسیکل منظم ۲۶روزبعدسونو پولیپ ۱/۵سانت بود مهر جراحی کردم پاتولوژی خوب بود ۱ماه اول خوب بودالان دو ماهه مجدد ۴روز قبل پریودی لک میبینم و بعدپریودی هم چند روز باز لک دارم دکتر رفتم دوفاستون دادن از ۱۴قاعدگی به مدت ده شب ولی همچنان این شرایط هست سونو هم داخل مطب دادم مشکلی نبود نمیدونم دیگه چیکار کنم روانمو این موضوع بهم زده لطفا بگید من چیکار کنم؟
- احتمال باردای
سلام من روز ۸ پری یه سینال اف زدم روز ۱۰ پری رفتم سونو فولی غالب ۱۶ تخمدان چپم داشت همون روز یه سینال اف دیگه زدم طرف چپم حس می کنم یه لحظه درد می یاد و ول میکنه سینه چپم حس می کنم یه چیز سفتی توشه اشتهام زیاد شده من اصلا برنج دوست نداشتم ولی چند روز خیلی خیلی دوست دارم همش برنج بخورم امروز روز۱۳ از تزریق اولین سینال اف یعنی روز ۲۰ پری دوره هام ۲۸ روزه بودن احتمال بارداری وجود داره
- قرص و آمپول پروژسترون
سلام من بسیاراززدن آمپول میترسم ودکتربرای بازشدن قاعدگی آمپول پروژسترون تجویز کرده آیادرد یاعوارض هنگام تزریق وبعدازاون داره یاخیر؟وآیاقرص های پروژسترون تاثیر آمپول رو داره یا آمپول تاثیرش بیشتره؟
- چسبیدن محل برش سزارین به خلف مثانه
سلام بعدازعادت ماهیانه هنوزخونریزی داشتم وقطع نمی شددرجواب سونوگرافی این مواردگفته شده: درلیومیوم ساب موکورال درقدام اندومتروبخش تحتانی بادی به ابعاد17در21م م دیده شد. میومتردرمحل اسکارسزارین دربخش تحتانی بادی کاملانازک وامتداداندومتربه این محل دیده شد. چسبندگی محل برش سزارین به خلف مثانه دیده شد. یک کانون کیستیک باسپتاواکوی داخلی به ابعاد45در55م م درتخمدان چپ دیده شد. فعلابا داروی پزشک خونریزیم قطع شده اماآیابرای درمان حتمابایدعمل جراحی انجام دهم؟؟؟
- فیبرو رحم
فیبروم رحمی ساب سیروزال به اندازه ۴۷*۵۳ دارم ایا با دارو درمان میشود یا نیاز به عمل دلرد
- فتق ناف
سلام خانم دكتر وقتتون بخير من پارسال شكمم خيلي درد ميكرد سونو دادم گفت پارگي ناف داري به اندازه ٥ميلي و بايد جراحي بشه به دليل كرونا انجام ندادم تا دو روز پيش با ضربه اي كه به شكمم وارد شد از درد دوباره رفتم دكترو سونو كه در سونو گرافي دكتر گفت من پارگي ناف نميبينم و فتق ناف هست اندازه بين ٢تا٢/٥ميلي كه دكتر جراح به من گفتن احتياج به عمل نداره حالا ميخواستم از شما سوال كنم اگر بخوام بذارم باردار بشم بعد بارداري عمل كنم مشكلي نداره يا اول بايد عمل كنم بعد اقدام به بارداري كنم ممنون ميشم بنده را راهنمايي كنيد متشكرم
- دکترخوب
سلام من چندین سال بچه دارنمیشم کدوم دکتربرم نتیجه بگیرم راهنمایی کنیددوستان توحسرت یه بچه هستم
- قرص ال دی
سلام وقت بخیر،ببخشید من 19سالمه و میخوام برم یه جایی که نباید پریود بشم،میخواستم بدونم میشه قرص ال دی بخورم؟!خطرناک نیست؟
- تنبلی تخمدان
سلام من تنبلی تخم دان دارم دارو مصرف کردم روز ۱۳پریودیم دوتا فولی ۲۰ و ۲۱ داشتم امپول زدم تا تخمک ها آزاد بشه از روز ۱۸ عادتم بهم قرص مدروفم ۵ داده سوالم اینه بخورم قرص رو یانه
- پولیپ آندومتر
سلام و وقت بخیر. خانمدکتر من با سه هفته لکه بینی به پزشک مراجعه کردم و گفت پولیپ دارم و باید جراحی بشم. بهم مدروکسی داد گفت 10روز بخور.شبی کهد شروع کردم از فرداش خونریزیم شدید شد و تاریخ پریودم بود. الان سوالم اینه مصرف مدروکسی تو روزای پریود درسته؟؟؟؟
- سقط
سلام خانم دکتر خسته نباشید من توهفته۹ یه لخته دفع کردم ودیگه خونریزی نداشتم والان ۷هفته ازسقطم میگذره هنوز عادت نشدم.یعنی ممکنه سقط نشده باشه یابقایا باقی مونده.باتشکر
- مقعد
من یکم مقعدم درد میکنه چیکار کنم خوب بشه
- بسیار مهم
سلام اگر قرص سقط بخورم ولی باردار نباشم ایا مشکلی برای من پیش میاد؟


