Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام من خانمی هستم با سن 20 و میخوام اقدام به بارداری کنم ولی وزنم 37 کیلو هست هیچ بیماری ندارم آیا در بارداری با مشکل مواجه میشم ممنون
- سقط جنین
سلام من تنبلی تخمدان داشتم با مصرف دارو دوقلو باردار شدم شش ماهم بود که سقط شدن خیلی ناراحت شدم الان ده روز میشه که سقط شدن شکمم خیلی درد میکنه خیلی اذیتم لطفاً بهم بگین باید چیکار کنم لطفاً جواب بدین
- قرص اوژانسی
سلام.. من حدود سه روز پیش از شما یک سوال پرسیدم ک بعد از رابطه.. قرص اورژانسی خوردم و بعد از 5 روز خونریزی پریود شدم و حدود 5 روز خونریزی داشتم.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟. شما عرض کردید خیر.. احتمال بسیار ناچیز است..میخاستم بدونم آن احتمال ناچیز چیست.. یعنی چجوری میشه انسان پریود بشه و باردار باشه.. پس خوردن قرص اورژانسی بعد رابطه چ سودی دارد؟
- مادرانه
سلام:این روزها مواظب خود باشید.سلامتی شما رو خواستارم.
- قرص جلوگیری
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. ببخشید من هایپرلازی اندومتر بدون اتیپی داشتم و برای درمان اون دکتر به من ۶ ماه گفت که قرص جلوگیری از بارداری مصرف کنم پولیپ هم داشتم که دکتر عمل کرد. بعد ۶ ماه مصرف قرص کورتاژ تشخیصی شدم و آزمایش نشون داد که خوب شدم و التهاب اندومتر برطرف شد الان بعد از ۶ ماه که قرص رو قطع کردم پریودم بسیار سنگین و طولانی شده و بعد از ۷ روز پریود سنگین لکه بینی دارم و قطع نمیشه چه کاری انجام بدم تا لکه بینی قطع بشه الان ۲ ماهه اینجوری هستم و خیلی اذیتم و درد کمر دارم. دچار کمبود آهن شدید هم هستم. با تشکر از راهنمایی تون
- عفونت وارن
سلام من مجرد هستم دو ماه عفونت پنیری داشتم و برفک اطراف دهانه واژن ولی توجهی نکردم امروز دیدم دهانه رحمم کمی زخم شده دلیلش چیه ؟میدونم باید ب دکتر مراجعه کنم لطفا یکم راهنماییم کنید ک چ دارویی مناسبه ؟
- پریود نشدن با وجود زدن آمپول پروژسترون
سلام میخاستم بدونم پریود نمیشیم امپول بزنیم یبار بدنمون عادت نمیکنه بهش
- شمارش فولیکول
سلام خانوم دکتر . چن روز پیش سوالی در مورد خونریزی کمقاعدگی پرسیده بودم گفتین سونوگرافی شمار ش فولیکول ضمن قاعدگی . یعنی روز چندم پریودم این سونوگرافی رو باید انجام بدم؟
- بارداری
سلام من18 سالمه مجردم قبلاز علاقه بادوس پسرم یک قرص جلوگیری خوردم و بعداز رتبطه این سه روز هر شب یکی میخورم ایا باید ب این قرص خوردن ادامه بدم تاباردار نشم یا بعد ی هفته قطع کنم؟
- فرتیل اید
با سلام و احترام. خانم دکتر من این ماه میخواستم ای یو ای کنم که در سونو مشخص شد کیست دارم که دکتر ال دی تجویز کردن. به خاطر سقط که ۳ ماه پیش داشتیم یک ماه کیوتن و فرتیل اید استفاده کردم.بنظرتون تقویتی ها رو با وجود کیست ادامه بدم یا قطع کنم چون میخوام ای یو ای کنم
- آی یو آی
سلام ..من آی یو آنجام دادم ..پتجشنبه آزمایش میدم تا نتیجش معلوم بشه چون پزشکم در شهر دیگریست میخواستم بدونم شیاف فرژیست یا همون پروژسترون رو بعد ازنتیجه آزمایش هم ادامه بدم یا نه ؟
- نوزاد پسر
پسر من ۸ ماهشه الان دوشنبه صداش گرفته شدید جوری ک بزور نفس میکشه سرماخورده ابریزش بینی هم داره دکتر براش ازوترایمیسی و سیتریزین نوشته میخاسم بگم با این دوتا خوب میشه یا ببرمش پیش ی دکتر دیگ؟؟
- فشارخون
باسلام ازدوسال پیش که فشارم 15 بود مصرف داروهای پروپرانولول 40 دوعدد و والوسپ 80/5 یک عدد را شروع کرده ام.الان فشارم 10 روی 7 است آیا ادامه دهم یا نیاز به کاهش دارو هست؟ با سپاس
- وقتی که باردار هستی یک تیکه گوشت ازرحم میوفته آیا بچه افتاده یا نه
- سوال در مورد بارداری
سلام وقت بخیر.من رحم دوشاخ داشتم و سابقه دو سقط درسال ۹۵ و ۹۷.جنین در ۵ هفته رشد نکرده بود.و در سونوهای اول معتقد بودن قلبش خیلی ضعیف میزنه.رحم دوشاخ رو عمل کردم و سپتوم رو برداشتم.الان باردارهستم و بازهم مثل بارداری های قبل خونریزی و لکه بینی دارم.امپول پروژسترون ۵۰ و شیاف هم میزنم.ازمایش های نازایی مثل فاکتور ۵ و ...دادم که همه نرمال بود.الان لکه بینیم خیلی کم شده و قهوه ای رنگ.هفته ششم بارداری هستم.هنوز سونو نرفتم.میخواستم ببینم خطری داره این لکه بینی ها؟میترسم باز مثل بارداری های قبلی بشه.بااینکه دکتر گفت۹۹ درصد سقط از رحم دوشاخ بوده الان بازلکه بینی های قبل و دارم.لطفا راهنماییم کنید
- پریود نامنظم
سلام من ۲۸ساله ومجردم اکثرا پریودم عقب می افته ماه قبل ۱۰ام بود ولی این ماه تا الان که۲۲ام هست پریود نشدم ویکبارهم آزمایش تیروئید دادم۶ بود یه مدت قرص لووتیروکسین خوردم ولی بازم پریودم نامنظمه اصلا تیروئید و پریود به هم ربط دارن؟
- زخم واژینال
سلام من ۱۳هفته باردارم تو این مدت عفونت شدید وزخم شدید داشتم به زور راه میرم..کرم واژینال استفاده کردم ولی دوباره عفونتم میاد..چیکارکنم؟
- دارویی برای پریود شدن
سلام وقت بخیر قرص آس آ ۸۰ رقیق کننده ی خون برای برگشتن پریودی خوبه آخه خونریزی آخرین بارم ۲۲روز پیش همراه بالخته های زیادی بود و من سزارین شدم چهار ماه پیش واگه مصرفش کنم چقد زمان میبره تا پریودیم بیاد و منظم بشه چه دارویی برای تنظیم هورمون خوبه
- برای رشد قدی ، و پیشگیری از پریودی دختر۱۳ ساله
سلام خانم دکتر ، خداقوت،،، من یه دختر ۱۳ دارم که قدش نسبت به مسن سالهای تقریبا ۱۰سانتی متر کوتاه تر است و از طرف دیگه به بلوغ هم رسیده،،، یکی از همسالانش از یکسال پیش آمپول واریوپپتیل را مهی یکبار تزریق کرده و این موضوع باعث شده که قد بکشد،،، حال سوال من اینه که آیا برای دختر ۱۳ ساله ی من که به بلوغ رسید، و دوره های ماهیانه دارد،، میشه از این آمپول که مانع پریودی در دختران و زنان می شود،،برای دخترم استفاده کنم ،، جهت افزایش رشد قدی اش، چون جهش رشدی دختران معمولا در سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی هستش،،، باوجود اینکه دوره ی ماهیانه دارد،، اگر از آمپول فوق استفاده کند، و دوره ۶ای پریودی اش قطع شود،،، بعدها برایش مشکلی ایجاد نمی شود،،، آیا اگه دوره ی پریودی اش قطع شود،، روند رشدش افزایش پیدا میکند،،،
- وجود توده اکوژن در رحم
با سلام و احترام بنده در حال انجام آزمايشات قبل بارداري هستم در سونوگرافي بنده نوشته در آدنكس چپ تصوير توده اي اكوژن به ابعاد ٤٤ در ٤٢ در ٣٨ ميليمتر ديده ميشود كه داراي mixed ميباشد . احتمال كيست موييد و كيست در زمينه اندومتريوزيس و hemorrhagic مطرح است آيا چيز خطرناكي است ؟در باوري تاثير دارد؟!


