Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آدنوم هیپوفیز
سلام،خانومم هفت ماهه بارداره و بخاطر کیست غده هیپوفیز تحت درمان داروییه.آیا این بیماری موقع زایمان خطری ایجادمیکنه؟و آیابهتره زایمان طبیعی باشه یا سزارین؟لطفا راهنمایی کنین.ممنون
- سفت شدن شکم
سلام ببخشید من ۴ماه پیش با نامزپم رابطه داشتم از عقب بعد حوایش نبود فکر کنم آب منی رفت جلوم ولی پردم سالمه بعد رابطه ۲تا قرص جلوگیزی خوردم بعد۳روز پریود شدم الان ۴ماهه میگذره از اون رابطه پریودیم دوروزه پاک شده حالا شکمم سفت شدع نمیتونم بشینم اصلا آزمایش سنو هم دادم گفتن خبری نیس از بچه حالا بنظرتون علتش چیه سفت شدن شکممم???
- بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۰ سالمه وحدود ۸ سال پیش وقتی برای اولین بار عادت ماهیانه شدم و بعد از تموم شدن دور ۷ روزم از سر کنجکاوی به اندازع یک بند انگشت اشاره که فک کنم یک یا دوسانت هست یک بند انگشت اشارم داخل واژم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش دقیق یادم نیست از من خون اومد خون تیره نبود ولی دردی قسمت واژنم احساس نمیکردم میخواستم بدونم بکارتم آسیب دیده نمیدونم بکارتم از چ نوعیه خانم دکتر لطفا جواب بدید من به خاطر حساسیت خانوادم رو این موضوع نمیتونم برم دکتر و شرایطشو ندارم
- طول بارداری
سلام. روز بخیر. من در یک مقالهای خوندم که طول بارداری از زمان لقاح یعنی لقاح اسپرم و تخمک٣٨هفته است ولی زمان لقاح قابل تشخیص نیست.. و طول بارداری ۴٠ هفته از از زمان اولین روزآخرین پریود است و نهایتاً ۴٢هفته است. آیا این مقاله درست است؟
- یبوست
با عرض سلام وخسته نباشید من در هفته نهم بارداری هستم ودچار بیماری یبوست شدم با لینکه دکتر ماما رفتم وبرای درمان شیاف پارافین وشربت لاکتولوز به من دادند اما همچنان با مصرف این داروها مشکل یبوست و درد مقعد دارم وبا اینکه حالت دستشویی رابرای تخلیه مدفوع دارم اما مدفوع خارج نمیشود وخیلی سفت در داخل مقعد باقی میماند به نظر شما چکار بکنم که از این درد نجات پیدا کنم شرمنده که به اینصورت نوشتم زیرا خیلی درد دارم
- لخته خون در پریود
من پریودم عقب میفته موقه پریودم خون لخته میبینم که موقعه نزدیکی درد دارم
- سوال برای تخمکگداری
سلام وقتتون بخیر میخوام تخمک اهدای کنم باید چیکارکنم
- بارداری
من ۳روز دیگه تخمکگذاری دارم،ولی ضخامتم ۶ هست و از امروز استرادیول شروع کردم به نظرتون بالا میره؟؟؟
- واژن
سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدود ۵ماه پیش ازتون سوال کردم درخصوص توده داخل واژن سمت راست که اندازه نخوده ودردناک وبارداربودم پزشکم وشما گفتید جای نگرانی نیست حتی موقع زایمان طبیعی پزشکم ومامادیدن وگفتند توده چربیه وبرداشتن الانش باعث عفونت میشه چون تازه زایمان کردی والان نزدیک ۲ماه است بچم به دنیا اومده واین توده بعضی روزا درد داره میگم طوری نمیشه اگه باشه وبیخبالش بشم اندازه یک بند انگشت داخل هستش...باتشکر
- پرسیده بودم گل مغربی رو چند روز قبل شروع پریودی بخورم گفتین ۱۵ روز، خواستم بدونم به مدت چند روز؟ تا چند روز باید بخورم، برای سندروم قبل قاعدگی میخوام مصرف کنم
- سلام خسته نباشید امروز ۲۷ انتقال هستم صبح خونریزی داشتم الان کم شده سه روز پیش هم که این طوری شدم دکترم گفت انوکساپارین واسپرین قطع کن خوب بودم تا صبح که دوباره خونریزی کردم شیاف ۸ساعت کردم دوتا امپول پروژسترون هر روز میزنم الان دکترم خارج از کشوره نیمتونم باهاش تماس بگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید
- استفاده همزمان کلومیفن ولتروزول
سلام خداقوت من میخوام باردار بشم واین سومین بارداری منه دوتا قبل به دلایلی سقط شدند ومن تیروئیددارم کم کار میخوام همزمان کلومیفن ولتروزول روباهک استفاده بکنم برای دوقلو آبی باامیدبخدادسنمم ۴۰ساله امکان داره راهنماییم بکنید امشبم شب سوم پریودیمه
- ترشح
باسلام خانم دکتر من بعد از رابطه زناشویی یک روز بعدش ترشح تقریبا صورتی رنگ میبینم چند روز. علتش چی میتونه باشه؟ و در حین رابطه نیز احساس درد دارم باتشکر باتشکر
- فرتیلید
البته خودمم اوابوست وب کمپلکس وآسپرین مصرف میکنم ممنون میشم جواب میدین
- بارداری سه ماهه اول
ضربان قلب 173 جفت ارجحیت قدامی لبه تحتانی جفت تا lo امتداد یافته است
- سونوگرافی رحم و ضمائم
سلام.تو سونوگرافی رحم نوشته یک کانون لو سنت با شکل نامنظم و جدار اکوژن به قطر 18میلیمتر در تخمدان چپ که بقایای یک کیست یا فولیکول غالب میباشد . میخاستم بدونم این مورد یعنی چی؟ مشکل خاصی هست!!
- تفسیرسونوگرافی
رحم به طول 77میلیمترودارای اکوی میومترطبیسایزطبیعیندومیومترطبیعیوضخامتیلیمتروهتروژن میباشددرتخمدان هاوکلدوساک خلفی عارضه ای مشاهده نشد
- درد زیر شکم در بارداری
سلام خانم دکتر من در هفته ششم بارداریم زیر شکمم درد میکنه شیاف پرژسترون استفاده کنم اشکال داره
- دارو
ضربه ی محکم به لبهای بزرگ و غده ی بارتولن. خارش و سوزش بالای واژن و داخل واژن قسمت بالای آن. عفونت ادرار و خارش کلیتوریس و خارش لبهای کوچک و ورم یه سمت زیر شکم. چه دارویی باید مصرف کنم؟
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکترمن ۲۶ابان قرص اورژانسی خوردم دوروز بعداتمام پریودچون ترس پیشاب داشتم و۱۴روز بودخون لخته ای ازم اومدوسه روز پریودطورباحجم کم بودم وازاون روز دیگ دچارخونریزی نشدم هفته پیش بی بی چک زدم منفی بود اباامکان بارداری هست.واینکه دوماه پیشم دوتاقرص خورده بودم ینی اواخرشهریور.عوارض قرصه پریودنمیشم،؟


