Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- احساس گیر کردن چیزی در گلو؟
سلام خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم من تو قسمت پروگزیمال یک کیست حاوی اکوژن وسپتوم ودرقسمت لوب چپ اکوی هموژن دارم بنظرتون جراحی میخواد ؟خطرناکه؟؟باید برای جراحی ب چ دکتری مراجعه کنم؟
- بارداری
سلام خسته نباشید ماه پنجم بارداری رو تموم کردم از ابتدای بارداری هرشب اسپرین ۸۰ استفاده کردم اما امروز هنگام شستشوی صورت و بینی یهو خون دماغ شدم خیلی زیاد ...به مدت ۱۵ دقیقه طول کشید تا شدتش کم شد...چیکار باید انجام بدم ؟
- پرده بکارت
سلام وقت بخیر پرده بکارت حلقوی اگر آسیب ببیند ترمیم میشود؟
- مربوط به مشکلات زنان
سلام خانوم دکتر خسته نباشید من ۱سال خرده ای ازدواج کردم قبلا همش دچار عفونت بودم قرص و پماد مصرف میکردم خوب میشد دوباره بعد مدتی سوزش وخارش ترشح داشتم که گاهی این مشکل برام پیش میاد ...چندی با همسرم رابطه داشتم لکه بینی یا همون خونابه دیدم به رنگ صورتی و موقع رابطه درد وسوزش هم دارم چه کنم
- عمومی
سلام خانم دکتر خسته نباشید ۲۱ سالمه و حین فکر کردن به مسائل جنسی به شدت تحریک میشم آیا این امر طبیعیه یه مدتی خود ارضایی هم میکردم که خدارو شکر ترک کردم این تحریکات زیاد من آیا طبیعیه؟
- سرکلاژ شکمی
سلام خسته نباشید خانم دکتر حلقه زدن موقع ورزش واسه کسی که تنبلی تخمدان داره وسرکلاژ شکمی شده ضرر نداره؟
- سلام اندومتریوزیس چیگونه انجام میشود.ازمایش یا معاینس؟ هزینش چقد میشه.
- کیست تخمدان
با سلام، یک کیست در آندکس راست دارای ذرات اکوژن داخلی و سپتای ظریف داخلی و دارای دیواره ضخیم به ابعاد 50میلیمتر دارم، ایا قرص ال دی که دکتر تجویز کرده مناسبه و این کیست خطرناکه؟
- سلام من قرص اورژانسی رو دوازده ساعتی خوردم اماتاریخ مصرفش گذشته بوده روزدوم یه قرص جدیدگرفتم بخورم مشکلی نداره
- ازمایش بارداری
سلام.و خسته نباشید خانم دکتر عزیز من. بیست و یک سالمه متاهلم همیشه پریودای منظمی داشتم تقریبا از اولین روز پریودیم تا پریود بعدیم سی و سه یا سی و دو روز فاصلس این ماه بدون جلوگیری چندین بار رابطه بدون جلوگیری داشتم و حتی چند تا در روزای برنامه ریزی شده تخمک گذاریم بوده از هفته قبل دچار بی حالی لرزش تو بدن سرگیجه و سیاهی رفتن چشم و از همه مهمتر اینکه نسبت به همه غذاها حالت تهوع دارم یعنی بسته به نوع تندی بوشون اوق میزنم یا فقط احساس تهوع دارم فقط دلم میوه و چیز شیرین میخواد احساس میکنم ب طعم ها حساسم امروز بعد البته الانم خیلی کم اشتها شدم و خیلی چیزا نمیتونم بخورم و مثل قبل نسبت ب غذاها طمع و بوشون حساسم اما حالم بهم نمیخوره فقط احساس تهوع دارم بیست و سه فروردین آخرین واکسن گاردسیلم و زدم و الانم قرص اسلیمینگ مصرف میکنم اما خب قبلا میخوردم این حالتا نداشتم و چند ماهی هست ک با توجه ب تست پاپ اسمیلر سونو داخلی و خارجی و مصرف دارو هیچ گونه عفونت و کیستی ندارم اما جواب ازمایش بارداری و تست خانگی همش منفیه ایا ربطی به داروهام داره؟ بنظرتون میتونه ازمایشم اشتباه باشه یا زود ازمایش داده باشم هنوز پریود نشدم و از خونم مربوط به سی اردیبهشته
- روز یازده انتقال بتام منفی بود امکان داره روز چهارده مثبت بشه
- قرص استرادیول
سلام.وقت بخیر.دکتر به من گفت تا ۱۴ روز قرص استرادیول بخور ولی من به اشتباه ۱۸ روز خوردم.امروز متوجه شدم باردارم.آیا برا جنین اتفاقی میوفته؟خیلی نگرانم. ممنون میشم پاسخ بدین🙏🙏🙏
- مدروکسی پروژسترون
سلام وقتتون بخیر ببخشید من 11 ماه پیش پریود نمیشدم رفتم دکتر آزمایش و سنوگرافی انجام دادم گفت که هم کیست های ریز رحمم گرفته و هم دیواره نازک شده و اینکه به خاطر استرس هورمونام هم بهم ریخته بعد دکتر برام قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرد دو ماه خوردم ولی زود زود پیود میشدم، دوباره رفتم دکتر گفت به خاطر نازک شدن دیواره رحمم، دو ورق قرص سیپرو ترون کامپاد داد وگفت از ماه بعدش همون مدروکسی پروژسترون رو ادامه بدم تا 3 الی 4 سال الان که 11 ماه میگذره پریودیم اوکی بود یعنی من از شب 15 پریودی که مدروکسی پروژسترون شبی 2 تا 5 میل میخورم، 12 شب بعدش پریود میشم منتهی فقط الان 4 ماه میشه به طور کامل خونریزی ندارم و بیشتر لکه بینی دارم ولی الان من 9فروردین پریود شده بودم باید از 22 فروردین قرص رو شروع میکردم 22 فروردین خوردم 2 عدد قرص 5 میلی ولی امروز دوباره لکه دیدم و اینکه روزه هم میگیرم الان من قرص رو ادامه بدم یا نه نخورم باشه از دفعه بعدی
- کیست سینه
سلام خانم دكتر عزيزم وقت بخير من سونوگرافي سينه انجام دادم و مشخص شده كه كيست سينه سمت چپ دارم دكتر سونوگراف گفتن كيست سادست و نوشتن simple cyst با اندازه 7*8 mm. ميخوام بدونم خطرناكه يا نه؟داروي خاصي بايد مصرف كنم با توجه به اينكه مادرم هم سابقه كنسر پستان داشتن نزديك پريود درد و بزرگي سينه احساس ميكنم،ولي بعد از پريودم از بين ميره
- خونریزی بعداز لقاح
سلام خانم دکتر روز شانزده قاعدگیم صبح که بیدارشدم لکه بینی دیدم ترشح آغشته قهوه ای بعدش عصر در حد اینکه خودمو پاک کنم با دستمال ی ذره خون قرمز و کمردرد و گیجی و یخورده تهوع داشتم اما روز هفدهم چرخم که امروز هست صبح ساعت ۷ که بیدارشدم دیدم لباس زیرم خونی شده بلندشدم رفتم دسشویی دیدم ی لخته بزرگ اندازه ی سکه افتادزمین همراه با خونریزی ولخته های کوچک .. اخه من اقدام کرده بودم برای بارداری چند روز قبلش خواهش میکنم جواب بدیدن بفرمایین بگین این خون طبیعیه اگه لقاح انجام شده یا اینکه تا چندروز طبیعیه و با این وضعیت ممکنه جنین تشکیل شده یا تشکیل شده وازبین رفته خواهش میکنم منتظرپاسخم... توضیح کامل بدین
- ناتوانی جنسی زن
سلام۱ سال ازدواج کردم دررابطه باهمسرم تحریک نمیشم وباعث شده زندگیم دچارمشکل شده خواهش میکنم راهنماییم کنید
- قرص لووتیرکسین ۵۰
سلام دکتر تیرویید تشخیص داده که من کم کاری تیرویید دارم و TPOهستم البته TSH۲/۲۰ بود در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۴، آیا مصرف قرص لووتیروکسین در نتیجه آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم باردای تاثیر دارد؟چون من در هر دو این آزمایشات اون روزایی که آزمایش دادم، صبح قبل صبحانه قرص لووتیرکسین ۵۰خورده بودم
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز
- ال دی
سلام من بچه ۱ سال دو ماه شیر میدم تا حالا از ال دی استفاده نکردم ولی میخام استفادش کنم ولی بلد نیستم اصلا طریقه استفادشو بیزحمت یک توضیح میدین در موردش ک چطور مصرف کنم ۷ روز هم پریود میشم
- درباره قرص دوفاستون
سلام من مجرد هستم و ۳۱ سال سن دارم.مشکل من لکه بینی بوده که دکتر زنان فرمودن تا ۵ ماه قرص دوفاستون مصرف کنم الان حدود ۴ ماه از قرص دوفاستون استفاده میکنم لکه بینی خیلی بهتر شده ولی کاملا برطرف نشده.خواستم بپرسم که باید بیشتر از ۵ ماه استفاده کنم؟خیلی ممنون ازتون


