Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط
سلام وقتتون بخیر پریودم عقب افتاده بود بیبی چک زدم مثبت شد ولی آزمایش ندادم هنوز اگه مثبت باشع چون ناخواسته بود و خودم نخواستم چجوری میتونم بندازم با قرص سایتوتک امکانش هست شما چه روشی رو پیشنهاد میدین هم خودم و هم همسرم رضایت کامل داریم
- تعیین جنسیت
- بارداری
سلام درسونوی انومالی برام نوشتن مقداری اسلاژ به صورت رسوب درساک حاملگی مشاهده شد.یعنی چه؟
- بارداری
تصویر یک ساک بارداری درون کاویته اندومتر در سگمان فوقانی رحم فاقد رویان ودارایyolk sackرویت شد وسن تقریبی msd,-12.5mm,6w+0 d..وتصویریک کیست با جداره ایزو او۲۶*-۱۲.۵ mm ه مدرح کننده کوپورس بارداری باشد
- آزمایش بارداری
سلام من باردار هستم هفته هشتم .شاغل هستم و مجبورم یه روز در میان مسافتی را پیاده برم آیا این پیاده رفتن من ممکنه رو جنین تاثیر بد بذاره .ممنون از شما
- قرص ضد بارداری
سلام. من در حال مصرف بسته ی دوم قرصم(قرص دیان) هستم. 1 شب مصرف قرص در ساعت مقرر رو فراموش کردم. 14 ساعت بعد از زمان مقرر به یاد آوردمو مصرف کردم. بقیه قرصارو مرتب مصرف کردم. آیا احتماله بارداری وجود داره؟
- لکه بینی
با سلام خانم دکتر در سوالات قبلی گفتم ک دکتر قرص برای تنظیم پریود بهم داده.30 عدد قرص دوفاستون..من ب اشتباه جای اینکه ان قرص را از روز 14پریود ب مدت 10شب بخورم تمامشان را در ماه قبل خوردم و تمام شد..الان 12روز از پریود این ماهم میگذرد ک پس از نزدیکی لکه بینی با دردخفیف شکم داشتم..ایا نشانه ی بارداری است یا ب علت مصرف قرص هاست؟
- خوردن کپسول اووبوست
سلام کبدم لخته خون دیده شده 2سال دارو نمیخورم متخصص کبدم گفته مشکلی برای بارداری ندارم اما تنبلی تخمدان دارم سیکلم 38روزه است آیا این قرص بهم کمک میکنه .
- سقط جنین
با سلام خدمت شما من سه بار سقط داستم و میخواهم مجدد اقدام کنم تخمدانم هم ضعیف است پزشکم علاوه بر عکس رنگی و ازمایشات هورمونی گفت که باید شستو شوی رحم که با بیهوشی و انجام سنوگرافی انجام میشود را انجام دهم و بعد بار دار شوم مطالبی که در این باره مطالعه کردم با این روش موافق نبودن لطفا راهنماییمکنید نمیخوام کار اشتباهی انجام دهم که به باردار شدنم اسیب برسانه ایا واقعا این اقدام لازم ممنونم از شما
- زردی
سلام، من سوم دی ماه سزارین کردم. روی دست ها و پاهام دانه های ریز زده و در قسمت مچ پا و پشت زانو خارش شدید دارم و بیشتر اوقات سردم هست. آیا اینها علامت زردی هستند؟ با تشکر ( بچه من زردی گرفته که مقدارش 14.3 بود و دکتر براش 24 ساعت نور درمانی نوشته.)
- بارداری
سلام من الان یازده از پری میگذره و پریود نشدم میشه باردتری باشه و تستم یه حاله کمرنگ به زور دیده میشه
- هماتوم بارداری
سلام من ۷هفته هماتوم ۷×۲ میل داشتم استراحت نسبی داشتم و شبی یدونه شیاف استفاده میکردم .الان ۹ هفته ام و هماتومم خیلی بزرگ شده ۶۲×۱۴ میلی شده .الان روزی ۳تا شیاف و آمپول فمولایف هفته ای ۱عدد میزنم .آیا درمان میشه یا خطرناکه؟
- لتروزول و کلومیفن شبی ۲عدد!
باسلام خدمت شما بنده سال ۹۶ با لتروزول بدون آمپول باردارشدم. تنبلی تخمدان دارم و الان هم شرایط تخمدانها تفاوتی نکرده. برای اقدام به بارداری مجدد روز سوم پریودی به پزشک مراجعه کردم. ایشون قرص لتروزول و کلومیفن رو با هم تجویز کردند که ازهمون شب، شبی ۲عدد ازهرکدوم بخورم. الان روز ۹ دوره هستم و ۷ روزه دارم قرصهارو میخورم و ۳ روز دیگه هم باید ادامه بدم. ولی چیزی که هست، سمت راستم بصورت مُقَطع احساس تیرکشیدن و درد دارم. من همیشه شنیدم بودم ۵روز مصرف قرص. ولی برای من ۱۰ روز، روزی ۲عدد لتروزول و ۲عدد کلومیفن! راستش نگذان شدم مشکلی پیش نیاد یا خطری برای تخمدان نداشته باشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- آزمایش غربالکری دوم
سلام آزمایش غربالکری دوم من در ۱۷ هفته و ۳ روز به این صورت هست ممنون میشم تفسیر کنید . سنم هم ۳۰ ساله . AFP 0.59 uE3 0.92 bcG.1.14 lnhibin.0.95 . تو اون یکی کادر هم نوشته low Risk
- بیماری زنان
سلام من دو تا بچه دارم سی سالمه ،تقریبا حدود نه ماهه ای یودی گذاشتم ولی الان نزدیکه دوماهه پریود نشدم بار اول مدت یه روز بعدش قطع شد خیلی میترسم باردارشم با شرایط کرونا اصلا نمیتونم پزشک برم ایا امکانش هست لطفا راهنمایی کنید
- نزدیکی
سلام خانم من ۱۱ روز بعد پریودش آمپول تخمک گذاری رو تزریق کرد و ما ۳ روز هست نتونستیم نزدیکی داشته باشیم،آیا برای بارداری لازم هست مجددا آمپول رو تزریق کنه
- سونو
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
اولین روز اخرین پریودمم 27 فروردین 95 به مدت هفت روز بود
بعد اون دوباره 5 روز تاخیری داشتم و سونو زیر انجام شد ک البته دوتا تست بارداریم منفی بوده
ایا امکان داره باردار باشم؟
ضحامت رحم 57×41×84دیده شد اندرومتر به ضخامت 14mو single layerدر فاز لئوتال میباشد ساک جنین مشاهده نشده با توجه به ازمایش خون بعد از 5 روز عقب افتادگی طی ازمایش مجدد در صورت مثبت شدن سونوگرافی به سبک ترنس واژینال توصیه میشود توده میومتریال مشهود نیست ابعاد تخمدان چپ 15×28 و تخمدان راست 19×35 35دیده شد هر دو تخمدان حاوی تعدادی فیلیکون کمتر 1cm میباشد مشابه کورپوس لوتئون به قطر 13.5 در تخمدان راست دیده شده توده در ادنکس دیده نشده مایع ازاد در حد فیزیولوژیک در فضای لگن مشهود است
به نظرتون اندازه رحم واندازه کورپوس و ... طبیعیه؟تو ازمایش اذر ماه سال قبل حدود 6 ماه پیش اندازه رحم و تخمدان طبیعی زده اما اینجا به نظرتون کم کاری تخم دادن یا کیست یا مریضی خاصی دارم راستش تو ازمایش قبلیم اندرومترم با توجه به همین تعداد روز تاخیری در پریود یعنی 5 روز 12 بوده و اندازه تخمدان و رحم طبیعی
الان روز 8 که عقب افتاده و من سر خود امپول پرژسترون زدم
- من اولین سونوم مال برج 9 یعنی 6 ماه پیش بود دقیق بعد 5 روز تاخیری در پریودم همچی عادی بود
- کلاسهای بارداری
باسلام . من هفته 30 بارداری هستم . میخوام در کلاسهای بارداری شرکت کنم . ولی دکترم چیزی دراین باره نگفته . به نظر شما برای شرکت در کلاسها دیر شده ؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر خسته نباشید تو هفته ۳۷ باردای هستم مجبور شدم برای نظافت خونه از مواد شویند مث جرمگیر و وایتکس استفاده کنم و تینر خطر تداره .یعنی مشکلی برای جنین پیش نیومده
- بارداری
سلام باردارم ۳۱ هفته طول سرویکسم ۳۱ هست سرکلاژ هستم .طول سرویکسم خیلی کوتاه بود با استراحت زیاد شد .استراحت تقریبا مطلق ام . الان دو سه روز میشه وقتی میخوام بلند شم یا راه میرم یکم زیر دلم فشار میاد و درد میکنه اینگار. درد پریودی نیست .اینگار حس گرفتگی دارم. قرص ایزوپرین و هیوسین هم ده روزی میشه شروع کردم میخورم . بنظرتون طبیعیه؟ و اینکه برای سوزش معده قرص پنتروپرازول ۲۰ بخورم یا ۴۰ ؟ مصرفش تو بارداری ضرر نداره ؟


