Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تخمک پوچ
سلام من دوباره برای اهدا تخمک رفتم و بار اول کامل پوچ شد بار دوم با قرص متفورمین تا چند روز بعد از تخمک کشی دوباره پوچ شد الان خودم میخوام باردار شم ولی میگن تخمکام پوچ میشه آیا با قرص متفورمین میشه از پوچ شدن تخمک جلو گیری کرد؟
- نازایی
سلام خسته نباشید ببخشید ی سوال داشتم من بخاطر نازاییم دکتور کریم زاده یزد عمل لاپاراسکوپی و قرص و آمپول داد ک همچنان در حال مصرفم الانم ب امید خدا راهی کربلای معلی هستم و نزدیک قاعدگیم مشکل نداره ب اندازه ی ۶ یا ۷ قرصlDمصرف کنم
- حامله شدن بعداز کلومیفن
سلام ببخشید من ۱۶ سالمه حامله نمیشدم و تصمیم گرفتم قرص کلومیفن را استفاده کنم والان سرگیجه شدید دارم ونیز شکمم درد دارد آیا میتوانم بگویم که الان حامله ام
- ناباروری
سلام من قاعدگیم نامنظم است 1.5 ساله ازواج کردم بچه دار نمیشم ازمایش دادم میگن مشکلی نداری وقت قاعدگیم خط خونی رنگ روی شکم بیشتر میشند شوهرم ازمایش داده فقط اسپرم ضعیف است لطفا راهنمایی کنید
- مصرف داروگنادوتروپین و تاخیر پریود
سلام من سندرم پلی کیستیک و تنبلی تخمدان داشتم به توصیه یکی از دوستان سه بار از امپول گنادوتروپین و کلومیفن استفاده کردم باردار نشدم الان چهارماهه پریود نمیشم و باردارم نیستم مشکل از مصرف امپول هاست ؟ چکار باید بکنم ؟
- درد تخمدان
سلام وقت بخیر من دیروز بچه خواهرم اتفاقی با پاش به شکم پریدمن درد داشتم و در دوران پریود هستم حالا تخمدان چپم درد میکنه ایا احتمالش هست نازا بشم
- سوال در مورد وضعیت رحم و بارداری
با سلام.من ۳۹ ساله هستم ک ماه پیش لتروزول استفاده کردم و آمپول هاش سی جی تزریقکردم و یه شب درمیان نزدیکی داشتم ولی ۴ هفته از موعد پریود گذشت آزمایش تیتر بتا انجام دادم منفی بود و سونوی واژینال هم انجام دادم ک اکوژنیسیته میومتر هتروژن و گفته بود ک آدمنومیوزیس خفیف و ضخامت آندومتر ۴ .میخواستم بدونم ک به معنی سرطان هس جیزی ک توی شوند گفته و پزشک زنان برای پریود شدنم قرص استروژن و مدروکسی پروژسترون داد ب مدت ۴ ماه. میخواستم بدونم با مصرف این قرصها تخمک گذاری خواهم داشت و میتونم اقدام به بارداری کنم. من یه بارداری موفق ۵ سال پیش و یه بارداری ک منجر به سقط شد یک سال پیش داشتم و از اون به بعد باردار نشدم و پریدیم به هم ریخت و آزمایش amh انجام دادم ک گفتن ذخیره تخمدانم خیلی کمه
- نازایی
سلام خانوم دکتر من چهارساله ازدواج کردم .سه سال اقدام به بارداری کردم .شوهرم واریکوسل داره وتعداد وکیفیت اسپرمش هم ضعیفه وخود من هم پلی کیستک دارم ولی با دارو تغذیه هم من وهم شوهرم خیلی بهتر شدیم ۰من تابستون امسال دوبار آی وی اف کردم ولی جواب نگرفتم میخواستم بدونم علت چی میتونه باشه.ویکی هم این که اندومتریالم ۱۰میلی بود.
- آیاقرص مدروفم مانع بارداریه؟
باسلام خانم ۲۵ ساله هستم یکساله اقدام کردم برای بارداری ولی نتیجه نداشته و کیست هم در هردو تخمدان هام دارم به اندازه ۵۷میلی و ۴۷ میلی و هرماه باید قرص مدروفم بخورم تا پری بشم بغیر کیست مشکل دیگ نداشتم همسرمم مشکلی نداره .سوالی ک داشتم اینه ک آیاباید قرص رو قطع کنم تا باردار بشم ؟و چه روزایی باید اقدام داشته باشم؟واینکه این قرص ها بهم نمیسازه بشدت دچار افسردگی و عصبانیت شده بودم
- دکترخوب
سلام من چندین سال بچه دارنمیشم کدوم دکتربرم نتیجه بگیرم راهنمایی کنیددوستان توحسرت یه بچه هستم
- آیا با وجود فیبرم رحم میتونم باردار بشم
- سلام من عادت ماهیانه نامنظم و کیست ریز تخمدان دارم چند ماه ازقرص ال دی خوردم اما کیستم آب نشد باید چی کار از دارو گیاهی از طب سنتی جشونده وعرقیات بخورم خوبه بهتر برام همه میگن زود کیست تو آب میکنه نظرتون در این باره چیه؟
- سلام خسته نباشید من یک خانم ۲۴ساله هستم و۸ساله ازدواج کردم وبچه دار نمیشم چندبار به دکتر رفتم ولی نتیجه ای نگرفتم من قبلاً شیمی درمانی وبرق برام انجام دادن علتش توده در روده ای بزرگم بود کوچکی رحم هم داشتم که تقریباً ۹ماه پیش با قرص ال دی برطرف شد حالا من برای بارداری چه کارکنم و بهترین پزشک زنان و نازایی روبهم معرفی کنید لطفاً
- حامله نشدن
سلام من۲۱سالمه وازخرداداقدام به بارداریم و مشکل بالابودن پرولاکتین و ادنوم هیپوفیز داشتم دکترفقط بهم امپول سینال اف لتروزول متفرمین کلومفین دفاستون دادن وسریع پیشنهادای وی اف دادن که به اسرارخودم عکس رنگی انجام دادم کاملاسالم بودم وشوهرمم ازمایش دادمتوجه شد یه مقدارحرکت اسپرمش ضعیفه بااین حالی که میدونس که مشکل اصلیم چیه باز خودسرانه رفتم دکترغددمتوجه شدم گره تروئیددارم که خیلی مهم نیست اماحامله نمیشم حتی اخرین باربااستفاده امپولا۱۸تاتخمک داشتم اماباز نشدتروخداراهنمایم کنین فعلابازدکترغددبرام ازمایش پرولاکتین و تروئیددادن باید برم انجام بدم واقعاخسته شم ازاین همه قرصوامپولو هزینه الکی ممنون میشم کممکم کنین
- علت نا باروری آژنزی واژن؟
ببخشید خانم دکتر عزیز من از شما پرسیده بودم که آیا حقیقت داره که کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند. شما درجواب گفته بودید که احتمال ناباروری در این گروه بیشتر است .خواستم بپرسم که علت ناباروری در آژنزی واژن چی هستش ؟
- پریود
خانم دکتر من همش پریودم نامنظم این ماهم با قرص پریود شدم چیکار کنم
- امنوره هایپوتالامیک
خانم ٢٦ ساله و مجرد با امنوره هايپوتالاميك كه فقط با داروهاي جلوگيري پريود ميشوم، در آزمايشات اوليه FSh: 2/06 LH: 2/01 AMh: 3/1 و در اخرين سونوگرافي: ابعاد رحم 31*26*60 ميلي متر. ضخامت اندومتر ٦ ميلي منر. تخمدان ها شكل و اكوي نرمال دارند. حداكثر سايز فوليكول 6/4 ميلي متر و در تخمدان راست. و در ازمايشات اخر Fsh: 2/4 Lh: 1/4 براي ازدواج و بارداري نگران هستم. لطفا در اين زمينه راهنمايي فرماييد؟ مشكل خود را چگونه به نامزدم مطرح نمايم؟
- واریکوسل نرمال وجهش اسپرم کم
سلام خانم دکتر اقام واریکوسل نداره فقط اسپرمش جهش وحرکت کند داره ایا شما دارو میتوانید مینوسید براش.برای ویزیت بیام..
- تاخیر در پریود
سلام خسته نباشید من تنبلی دارم الان چهار ماهه که دارو میخورم متفورمین و کلومفین وپروژسترون ماه قبل امپول تحریک زدم فولیکول غالب داشتم ولی نشد این ماه فقط قرص خوردم پریودم تواین مدتی که دارو میخوردم منظم بود این ماه ۵ روزه از موعد گذشته و پریود نشدم یه هفته ای میشه سردرد وسرگیجه دارم سینه هام خیلی درد میکنه درد پریودی هم بعضی وقتا دارم چند روزی میشه سوزش و خارش و ترشحات دارم الان من باردارم یا نه احتمالش هست به خاطر عفونت پریودم عقب افتاده ممنون
- برای نوجوانان
سلام من یه دو هفته پودر گیناپ خوردم یه هفته هست نخوردم کل صورتم جوش زده حتی گردنم پریودیم ۱۰ روزه عقب افتاده زیر چونم یعدفع دوتا مو در آوردم الان تنبلی تخمدان دارم یا از مصرف گیناپه


