سلام،کاهش ذخیره تخمدان به معنای قطعی عدم باروری نیست،گاهی به میزان پایین AMH,تحریک تخمکگذاری پاسخ می دهد.
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری وترشحات
سلام میتونم براترشحاتم زیادهفته۲۵ام نترانیدازول دکتربهم داده میتونم دوهفته یبار استفاده کنم ترشحاتم عفونی نشه
- لکه بینی بعد از انتقال جنین
روز ۱۲ بعد انتقال جنین لکه بینی و کمردرد نشانه پریودی یا بارداری .ایوی اف کردم دوتا جنین با گرید Aگذاشتن .و الانم باید منس شم .شیاف پروژسترون روزی دوتا مصرف میکنم از ابتدای ایوی اف
- پاتولوژی رحم
Macroscopic : Received specimen in formalin consist of multiple fragments of gray - brownish soft tissue TM - 3.8x2.8x1.7 cm . SOS : M / 2 E = 100 % LABELLED AS ENDOMETRIAL CURETTAGE : --Suggestive of mid to late secretory phase endometrium . --please see note
- فریز
سلام خانوم دکتر من دو هفته پیش پیشتون فریز کردم بعده سه روز پریود شدم دهرو هم استفاده کردم الان ترشح ها خیلی کم شده ولی رنگ ترشحم زردو سبزه روی پد بهداشتی .نگرانم خیلی چیکار باید کنم
- بارداری
سلام من یه دختر سه سال و ده ماه دارم و الان ۶ ماه شده برای بچه دوم اقدام کردم ولی هنوز باردار نشدم و عادت ماهانه ام منظم هس میخاستم بدونم برای چی باردار نمیشم دلیلش چی هس و قبل از اینکه اقدام بکنم تمام آزمایشات رو انجام دادم و مشکلی نداشتم
- بارداری
سلام من هفته ۷ بارداری هستم از دیشب دستمال میکشم ترشح خیلی کمرنگ خون صورتی دیدم توش رگه های خون داشت واسه چیه
- بارداری
سلام فقط چند ثانیه الت تناسلی نامزدم با من برخورد داشت ارضا هم نشده بود امکان بارداری هست؟
- مشکلات زنانه
سلام خسته نباشید خانمی هسم ۳۰ساله ۹ماه زایمان سزارین کردم.و ۶ماهی میش ک پریود میشم ولی تقرییا دوسه ماه ک توی ماه دوبار پریود میشم سونو واژینال دادم البته اون موقع ک سونورو دادم پریودبودم و گفتن پلیپ رحمی یاclotب اندازه یکونیم سانت .دکتر زنانم گفت یبارم توی پاکی سونو بده اگ پلیپ باشه میزاریم ب اندازه ۲سانت برسه بعد باید کورتاژ بشی .میخاسم بپرسم اگ واقعا پلیپ باشه درمان دارویی نداره اصلا حتما باید کورتاژ بشه ؟ممنونم ازتون
- میخواهم زود باردارشوم
باعرض سلام و تبریک سال نو خودمت شماپزشک گرامی من18سالمه شوهرم25سالشه..پریود نامنظم دارم ب طوری ک هرماه معمولا7تا10روزعقب میندازم..یک ماهه تحت نظرپزشک قرص برای تنظیم پریودخوردم و این ماه فقط 4روز عقب انداختم..ایاقرص تاثیرخودش را گذاشت؟
- یک سال و نیم است ازدواج کردیم و 6ماهه ک اقدام ب بارداری کردیم اما نتیجه نگرفتیم..یک سال ب صورت طبیعی جلوگیری کردیم..خیلیا میگن اگه جلوگیری کنیدب سختی بارورمیشین..میخواستم بپرسم ک ایا ممکنه ب علت اون یک سال و پریودی نامنظم حاملگیم دیراتفاق بیفته یا خدایی نکرده حامله نشم؟درمورد سنمم لطفا بگید ک ایا با این سن کم میتونم ب باردارشدنم امیدوارباشم..ببخشید سرتونو ب درد اوردم. اخه خیلی نگرانم.لطفاراهنماییم کنید.ممنون
- سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.همزمان با مصرف قرص استرادیول، قرص مترونیدازول مصرف شود مشکلی نیست؟
- سقط مکرر
سلام خسته نباشید. من چهار بار حامله شدم. هر بار فانلینیگ شدید بعد سقط.با وجود سرکلاژ شکمی هم دوباره کیسه اومد تو واژن. آیا راه دیگه هست
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من کمی تنبلی تخمدان داشتم که مدت ۹ ماه تحت درمان پزشک داروهای پروسترژون استفاده کردم سنو دادم و گفتن کاملا برطرف شده اثری از تنبلی تخمدان نیستش دکترم هم قرصمو قطع کرد خانم دکتر تنبلی تخمدان دوباره بر نمیگرده یعنی خطری نیست؟
- ایست قلبی جنین
سلام خانم دکتر .خیلی میشنوم که بخاطر ایست قلبی سقط جنین زیاد شده .بنظرتون چکار انجام باید داد که این اتفاق نیفته؟
- آیا سابقه مشکلات ژنتیکی در اقوام و بستگان نزدیک در جواب آزمایش های غربالگری و آمنیوسنتز در بارداری تاثیر داره؟
با سلام ، ببخشید خانم دکتر سوال داشتم، من چند سال پیش آزمایش کاریوتایپ دادم و اختلال داشت از نوع جابه جایی کروموزومی در کروموزوم های ۴ و ۱۸، قبلا هم دو تا سقط داشتم یکی در ۸ هفته یکی در ۱۸ هفته و چند روزکه مشکل ژنتیکی داشت، این بار هم باردار هستم رفتم آزمایشهای غربالگری اول و دوم انجام دادم تو این غربالگری ها قبل نمونه برداری فقط پرسیدن که خواهرا و برادرت سالم هستن یا نه که منم گفتم سالم هستن، یادم رفت بگم که مادرم هم ی بچه اش مرده درواقع به دنیا اومده مرده بوده دیگه نمیدونم به چه علت بوده به علت ضربه به شکم بوده یا احتمالا اونم مشکل ژنتیکی داشته لب شکری و اینا بوده ، و بعد یادم رفت بگم که بچه های دو تا از دایی هام مشکل ژنتیکی دارن ی داییم دخترش مشکل داره اون یکی داییم پسرش مشکل داره و بچه خواهرم که اونم مشکل ژنتیکی داره ،همه اینها به علت جابه جایی کروموزومی هستش که جهش پیدا کرده و بچه هاشون جسمی و ذهنی کلا مشکل دارن ،آیا مشکل اونا هم باید تو غربالگری مرحله اول و دوم گفته میشد؟ یا درجه ۱ محسوب نمیشن؟منظورم مشکل بچه های دایی هام و بچه خواهرم و مشکل داداشم که مرده به دنیا اومده، حالا سوال: با این توضیحات اون مشکلات که گفته نشدن در جواب آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم بارداری تاثیر دارن؟ تو جواب آزمایش آمنیوسنتز چطور؟ تاثیر دارن؟ تورو خدا خواهش میکنم سوالمو ثبت کنید راهنمایی بفرمایید خیلی مهمه واسم.ممنوم،.ببخشید اگه توضیح طولانی شد.اون دفعه کامل توضیح ندادم.
- قرص جلوگیری
سلام لطفن یه قرص جلوگیری بهم معرفی کنید که برا کنترل جوش صورت هم موثر باشه
- بارداری
وقتتون بخیر آیا قرص اورژانسی که تاریخش ۵ماه گذشته باشه تأثیر خودش رو داره ؟
- بیماری زنان
سلام خسته نباشید من ۳ماه پریود نشدم رفتم سونو انجام دادم گفت مثانه حاوی اینترنال اکو شناور می باشد تطبیق باUA/UCتوصیه میشود این خطرناکه
- میشه درهنگام پریودی قرص پروژسترون را مصرف کرد
- مصرف دز اضافی قرص استرادیول
- پریود نامنظم
سلام،خانوم دکتر شما برا من آمپول پروژسترون تجویز کردین منم ۶ام زدم ولی الان بعد از گذشت۱۰روز پریود نشدم،چون ماه قبل نشدم نوشتین آمپول بزنم،الان بازم بگیرم بزنم یا نه؟


