Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رشدن نکردن سینه و زیرشکمم زیاد ورم داره
سلام من۲۰ سالمه حدودا ۲سالی میشه ازدواج کردم ولی خب زیر شکمم خیلی ورم داره از لحاظ وزنم نرمالم ازمایش دادم میگن تنبلی تخمدان داری و حتی ۲ دوره قرص حجم سینه استفاده کردم نتیجه نگرفتم سینه هام سایز۶۵ بنظر شما بیش از حد کوچیک بودن سینه م احتمال داره بخاطر تنبلی تخمدان باشع؟
- پیشگیری از بارداری
با سلام خدمت خانم دکتر گرامی آیا مصرف همزمان قرص اسپیرونولاکتون و قرص سیپروترون کامپاند اثر قرص ضد بارداری و پیشگیری از بارداری را از بین میبرد و احتمال بارداری را بالا میبرد یا خیر؟ با تشکر
- کانون اکوژن
- سونو واژینال
سلام من سونو واژینال دادم و داخل جواب نوشته ((هر تخمدان حدود پنج فولیکول به دیامتر ۴ الی ۹ م م دارد)) میخواستم بدونم این نرماله؟ و البته من ۱۸ سالمه و نزدیک ۴ روز از اتمام پریودیم میگذره
- من بعد از ۸ ما تلاش برای بارداری رفتم عکس رنگی گرفتم که احتمال انسداد لوله فالوپ رو داده بود همونن ماه باردار شدم ودر ۸ هفته توقف رشد داشت
- فیبروم
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر سوالی درباره فیبروم دارم من یه فیبروم به اندازه ۱۲۰ در ۱۳۰ در ۸۵ نمیدونم دقیقا چه اندازه هست فقط میخوان بدونم بدون عمل قابل درمانه؟ آیا برای بارداری مشکلی بوجود میاد یا نه؟
- سلام خانم دکترخسته نباشی من28 ابان ماه ivfشدم ودکترم گفتن اندمترت 4وجنینت 5روزس ایاامیدی به مثبت شدن هست واینکه بدنم سردوگرم میشه وگرسنه میشم
سلام 47 سال سنمه ی ivfناموفق داستم و28 ابان ماه انتال داشتم دوباره بمن گفتن اندمترت 4روزس وجنینت 5روزه چون داروهامویروزدیرترشروع کردم ایاامیدی به مثبت شدن هست ومرتب بدنم سردوگرم میشودوگرسنه میشم سینه هام هم ی خورده سفت شدن ودرددارن ممنون میشم جواب بدین
- آزمایش اسپرم
با سلام يك سال پيش بارداري داشتم كه در هفته 39 بدليل دفع مكونيوم بچم فوت شد سه روز قبل از زايمان 12 ميلي گرم بتامتازون زدم كه كم كم تكوناي بچه كم شد و هرچي به دكترم گفتم گفت بخاطر بتامتازونه به خواب رفته. بعد از 7 ماه دوباره باردار شدم و قلب بچه دير تشكيل شد و بعد دو هفته از كار افتاد و مجبور به سقط شدم طي آزمايش اسپرم معلوم شد كه مورفولوژي 60% و حركت تند و كند 43% تعداد هم 15 ميليون بقيه نرماله و واريكوسل يك به دو نيز همسرم داره. به نظرتون بايد چكار كنم ميتونم باردار بشم يا به دارو يا جراحي نياز دارم.البته من تهران هستم ولي رشت زياد ميام يكي از آشناها شمارو معرفي كردن. ممنون ميشم راهنماييم كنين . با تشكر- مشتوفر
- سقط جنین
من میخوام سقط جنین انجام مجبور این کاربکن جنین ۱۱هفته و۲روز میتونم انجام بدن
- تیرگی کشاله ران
سلام خانوم دکتر،
میبخشید قسمت کشاله رانم تیره هست میخواستم بپرسم این تیرگی گشاله ران با پماد کرم یا لیزر ازبین میره یعنی پوست روشن تر میشه واینکه خودتون انجام میدین خدمتتون بیام ممنون
- سلام وقت بخیر من امروز ۲۷ روز پریود سوم خونریزم قطع نشده وقرص مفنامیک اسید وترانگزامیک اسید ودوفاستون خوردم ولی بازم قطع نشده
- سلام .الان چند وقته در جای برش بخیه سزارین بعد دوازده سال دارم به حدی که نمیتونم روزمین بشینم واینکه گر گرفتگی زیاد دارم در طی روز شاید ده بار
زه
- سقط جنین
- افزایش اکوی لوب روده
سونو افزایش اکوی لوبهای جنین تشخیص داده و من دیر مراجعه کردم میگن هیچ کاری نمیش کرد یعنی چی
- عوض کردن قرص ضدبارداری بعد از ۳ ماه
سلام من ۳ ماه قرص ضدبارداری خوردم حس میکردم سردرد میگیرم حالا اخرین قرص رو خوردم و تا ۷ روز قطع کردم الان هفتمین روز هستش میتونم قرص روکین مصرف کنم چون قبلا ۳ سال مصرف کردم و عالی بوده؟عوض کردن ۷ روز بعد از اتمام قرص قبلی و سوم پریودی باعث بارداری نمیشه؟
- زایمان
سلام و خسته نباشید سوالم اینکه بعد از سزارین چند روز بعدش میشه نزدیکی کرد؟؟ و همچنین اگه طبیعی هم زایمان کنیم چن روز بعد نزدیکی میشع کرد؟
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام من سه ماهه پریود نشدم برای تنظیم پریودیم دکتر برام امپول فشاری برا پریودی وقرص سیبل تجویز کرد. روی بسته نوشته روزی یک و توضیح دیگه ای ننوشته بود. از چه روزی باید قرصارو مصرف کنم؟وقتی پریود شدم یا از الان؟ ممنون میشم
- سلام من قرص لاینسترول نیم میخورم به بچم هم شیر میدم هم غذا الان یک سال ودوماهشه جلوگیری طبیعی هم دارم این قرصا بخورم یا عوض کنم قطعش کنم بعد چند روز پریود میشم
- بارداری
سلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر بزرگوار.من ۳ماه پیش سقط عمدی جنین ۲۰ هفته داشتم .چون غربالگری ها مورد دار بود و زمان سقط قانونی گذشته بود البته من آمنیوسنتز نکردم تا مطمئن بشم چون طول میکشید تا جواب حاضر بشه و بچه هر روز بزرگتر میشد ..با این حال دوست دارم که مجدد باردار بشم .جنین ۲۰ هفته به صورت زایمان طبیعی در بیمارستان دفع شد.و کورتاژ هم شدم ...و یک دختر ۱۲ ساله سالم دارم که بصورت سزارین شما بدنیا آوردینش و سرکلاژ هم شده بودم ..میخواستم بدونم با وجود اینکه یک بار سرکلاژ یک مرتبه سزارین و یکمرتبه کورتاژ بقایا و یک مرتبه هم کورتاژ پولیپ شدم آیا امکانش هست که مجدد بارداری خوبی داشته باشم و جنین سالم بدنیا بیارم ؟آیا میشه کاری کرد تا مطمئن شد جنین سالمی را خواهم داشت ...قبل بارداری کار خاصی باید انجام بدم؟چون سر بارداری دوم جفت سر راهی بود
- آیا همه رحم های دیدلفیس همیشه همراه با سپتوم واژن و آژنزی واژن هستند؟
سلام می خواستم بپرسم بهترین روش برای درمان آژنزی واژن کدام روش است ؟


